ŠUKOVIĆ: Slava jataganima, interes je NATO

Klatno podrške ulasku Crne Gore u NATO polako prelazi na “zeleno”! Zapravo, ponavlja se priča sa nezavisnošću! Crnogorci sporo kapiraju vlastiti interes i, zato, predugo “voze na leru” ideoloških inercija. Doduše, oni koji su preuzeli obavezu da građanstvu otvore oči za prednosti članstva u Alijansi, baremm doskora, nijesu briljirali. Kao po komandi, listom, deklamovali su o garantovanom porastu stranih investicija, a tek bi poneko dodao ponešto! Zaboravljajući da su Crnogorci, vjekovima, zbog svoje slobode za životni prostor birali Katunsku nahiju, tu nepopravljivu biznis barijeru! No, ako su uz predugo mlaku kampanju “pata karte”, namicanje jasne većine neće biti problem kad, konačno, pro NATO mašinerija postigne radnu temperaturu.
Objavljeno: 16. 08. 2015 - 10:27 Promjenite veličinu teksta: A A A
SUKOVIC: Slava jataganima, interes je NATO

Piše: Darko Šuković

Elem, po mom razumijevanju stvari, za Crnu Goru ulazak u NATO, ne da je koristan, nego je condictio sine qua non njenog državnog subjektiviteta! Neka vrsta pečata na tekovine 21. Maja 2006.! Jer, u savremenim vihorovima nijedna slamka, van snopa, nema šansi! Uz ovu, meteopolitičku dijagnozu, digresija - kratka, ali fundamentalna - bez Crne Gore, Crnogorci su čestice za utapanje u druga jedinjenja; kao što je bez identitetski dovršenih Crnogoraca, Crna Gora država upitnog smisla! Pa, natuknica – identitet je i emocija, a Škotska nije nezavisna, jer su tamošnji suverenisti sve bacilli na kartu stomaka i ništa na “herca”.

Ovdje se anti NATO kampanja, vodi, gotovo isključivo u emotivnoj ravni! Neko će reći vješto, neko se zgroziti nad stepenom njene manipulativnosti, ali joj je, barem zasad, učinkovitost nesporna. Uprkos ili baš zahvaljujući fantaziranju o neutralnosti, realnoj koliko i utočište na Kepleru 452B,  neohipi tiradama o Alijansi kao instrumentu američkog imperijalizma, reduciranom panslavizmu (minus Poljaci, Česi, Slovaci, Slovenci, Hrvati i Bugari – sic!), zakašnjelim odjecima i reagovanjima na bombardovanje SRJ i, nadasve, besprizornoj zloupotrebi

tragedije u Murinu! Prečesto i “nesnesitelno” sirovo: izdajete matušku Rusiju i nasljeđe predaka; ne marite za živote Julije, Olivere, Miroslava…! Maltene, neko je ’99. navijao za našu djecu, a neko za “Stelt”!!!

Zar cilj, zaista, opravdava baš svako sredstvo?

Ili je namjera da se, sirovim pritiskanjem “dugmeta emocija”, sakrije elementarno: da je SRJ bila članica NATO, djeca sa mosta u Murinu danas bi studirala ili radila i, možda, već imala svoju djecu! Možda bi otac Milice Rakić svejedno bio bez posla, na ivici egzistencije, kao danas, ali bi pored sebe imao odraslu kćer, a ne novinare i političare, koji ga se “sete” jednom godišnje, na dan kad je njegovo trogodišnje dijete geler pronašao dok je sjedilo na noši. Nesrećni čovjek je shvatio da manipulišu njime i sve ih otjerao u…

Ne možete, dakle, biti meta oružja NATO, ako ste dio NATO! Biti za stolom, a ne na stolu, kapitalan je argument “za”! Jedini pouzdan spas od statusa “kolateralne štete”… ledeno hladne, učtivo uvredljive formulacije za žrtve iz zemalja periferije. Jedini način da utičete na vlastitu sudbinu je da pripadate krugu koji odlučuje. Makar se i saglasili da, uprkos principu jednakopravnosti i konsenzusa, glas Vašingtona i Podgorice, de facto, u organima Alijanse nikad neće imati istu težinu. No, živimo u stvarnom svijetu, a realpolitika je njegova bitna činjenica. U taboru protivnika ulaska Crne Gore u NATO vidim mnoge koji taj svijet nijesu razumjeli. A posljedice toga nerazumijevanja snosili su drugi.

Mada, i tu pravim razliku među protivnicima NATO. Može se lokalna štampa sprdati koliko hoće na račun Mandićevog vojevanja protiv Alijanse, ja poštujem spremnost lidera NOVE da obuče uniformu i, makar simbolično, da doprinos odbrani zemlje koju je osjećao kao svoju. Ne cijenim junake iz hladovine demokratskih sloboda i (ruskih?) para. Kao što ne vjerujem da iskreno mogu tugovati za Milicom ili Julijom, ljudi bez saosjećanja sa “sarajevskom princezom” Irmom ili nekim albanskim djetetom sa Kosova.

Suprotstaviti se Alijansi tokom vojne intervencije, makar i apsurdnim pucanjem iz pištolja na njenu avijaciju, ljudski mogu da razumijem. Ali, ne i da racionalno pojmim opoziciju koja hoće na ulice radi regularnih izbora, a neće u NATO? Kad su u zemljama Sjevernoatlantskog saveza, regularni izbori standard, ugaoni kamen vladavine prava! Eto, recimo, krucijalnog razloga da Mandić i Stoltenberg, konačno, zakopaju ratne sjekire! 

Znam da liči na karikiranje, ali bi upravo prethodni pasus mogao da bude obrazac odnosa prema NATO? Članstvo motivisano golim interesom! Državnim – interes bezbjednosti… partijskim – fer izbori… pojedinačnim – više šansi za super plaćene poslove… Bez ushićenja i navijačke strasti, na osnovu hladnog, racionalnog sagledavanja bezbjednosnih, kulturnih i ekonomskih benefita. NATO mi dođe kao Murinjov Čelzi - ne plijeni stilom, ali mu je nemoguće probiti odbranu.

Istina, ponekad me podsjeti i na JNA, samo je prejak da bude poražen. Šejn je u pravu: “pištolj je dobar koliko i onaj ko ga nosi”! A, fakat, NATO se zna ponašati kao da je okačen za američki pas! No, kad mi ne može biti da vaskoliko oružje vidim u peći nikšićke Željezare, zašto ne zgrabiti šansu da se spriječi, ili, barem, oteža, njegova zloupotreba? Glede straha da bismo se, kao zemlja NATO, mogli ogriješiti o druge, budimo realni: kakve su šanse da Crna Gora, kad uđe u Alijansu, bude dio neke invazivne operacije, poput one u Avganistanu ili Iraku? Objektivno -nikakve! Sa našim potencijalom, uvijek će nas sljedovati zadaci peacemakera. Što je super! Na polzu čovječanstva, ali i na tragu slavne misije Crnogoraca, predvođenih vojvodom Božom Petrovićem, na Kritu.

“Crna Gora jeste mala, ali to ne utiče na njenu veličinu”, genijalna je sentenca Branka Baletića. Kroz istoriju, gabariti nam nikad nijesu bili problem. Stradali smo isključivo zbog glupih, pravednije je reći, zbog naivnih poteza gospodara. Danas nas je toliko da nemamo pravo na pogrešan izbor. A, srećom ili čudom, naslijedili smo parče zemlje zbog kojega smo potrebni Alijansi, taman koliko i ona nama.

E, pa, kad je već tako, poziv za ulazak u NATO, prihvatio bih samo uz ultimatum: da se mjesto glavnokomandujućeg oružanim snagama Alijanse, po nasljednom pravu, zanavijek, da nama. Što bi stari Crnogorci rekli – take it or leave it!!!

(autor je glavni i odgovorni urednik Radija Antena M)

Komentari: 44

Guest_1436353269

16. 08. 2015 - 11:19

Kojeg drzavnog subjektiviteta kad nemamo drzavu. Ovo je teritorija na kojoj ne vaze zakoni, prisilno okupirana od strane samovoljnog uzurpatora. Tekovine 21. maja, sharam baram, tralala.
Guest_1436353269

16. 08. 2015 - 11:55

Tako je Šukoviću, bolje da za stolom NATO tražimo svoj interes nego da se na NATO stolu bave nama , a valjda će vlasti posrediti ovu državu da više ne bude država u državi.
Guest_1436353269

16. 08. 2015 - 12:03

U Hrvatskoj se otvorila velika debata nakon ubistva hrvatskog drzavljanina Salopeka zbog ucestovanja Hrvatske u ratu protiv ISIL-a.. Posto je po svemu sudeci NATO neminovnost, bila bi pozeljna neka objektivna analiza, da li bi, i koliko bi Crnogorci i Crna Gora mogla da strada zbog toga sto cemo morati da slijedimo njihovu politiku prema Bliskom Istoku..
Analitičar

16. 08. 2015 - 13:11

Mogli biste razumjet da T.Salopek nije stradao što je Hrvat, već što je - zarobljen. A, zarobljen je što je Evropljanin, tačnije kao radnik evropske firme. Poslije toga ne bi ga spasilo što je Crnogorac i što mu je neutralnost životni moto.
Guest_1436353269

16. 08. 2015 - 15:54

Analitič[email protected] dobro si vidio sto i cijeli sviet, sta je ISIL saopstio nakon pogubljenja.. "Ubijen je zato što je Hrvatska članica koalicije protiv nje" Saopstenje su objavili su i na engleskom i na svom jeziku
Guest_1436353269

16. 08. 2015 - 19:57

Bože oprosti-što je "seljak gluplji-to je krompir krupniji..."? Bar takva je dijagnoza-kad doktor pročita sve komentare-na ove -"unosne-naručene i plaćene teme"-iz depova onih koji su radi krtole(krompira) postali to što su postali?
Guest_1436353269

16. 08. 2015 - 12:53

Dobro je kad nam sve cvjeta , osim prozivanja NATO zbog bombardovanja... Da se bar očeša o potencijalnim sansama sa nam pomognu da se diktatura ukine...
Guest_1436353269

16. 08. 2015 - 13:03

Možda je NATO interes ali ova "analiza" je toliko površna i plitka da je to strašno.
Guest_1436353269

16. 08. 2015 - 13:11

Interesantno, dakle ljudi koji ne zele u alijansu prema vama zive u nekoj vrsti bajke jer su previse emotivni na izgubljene zivote, s druge strane opravdavate ulazak u alijansu s cinjenicom da se to "mora". Prvo gospodine sukovicu nista se ne mora osim smrti a drugo da su se vasom filozofijom vodili ljudi 40 tih godina ne vjerujem da bi iko poginuo. Kao sto zalosno navodite primjer da je SRJ bila clanica nato niko ne bi poginuo. Ne bi ni 40-te ali bi svi bili nacisti, ne bi ni na kosovu polju niko poginuo da smo se svi poturcili.
Slobodan Gluščević

16. 08. 2015 - 16:48

Pa na Kosovu polju nije bilo nijednog iz naše zemlje (mislim na Crnu Goru i Zetu kao prethodnicu pa sve do Duklje koja je izvor Crne Gotre i njezine državnosti). A bilom je onih koji su prihvatili islam. Vrlo dobro je pozanto đe su i kod koga 40-ih bile nacifašističke vlade i vojske, u Crnoj Gori ih nije bilo. Naravno bilo je i onih koji su prihavtili nacifašizam kao pogled na svijet. U NATO-u ostajemo Crna Gora, sa Srbijom potpuno nestajemo, kao svaki put u istoriji, i postajemo dio nekakvih stranih struktura koje nemaju ništa zajedničko sa našom kulturom i istorijom.
Guest_1436353269

16. 08. 2015 - 19:43

Ja ne znam šta vi i gospodin komentator iznad vas čitate kad vam je ovako dobrodušan, duhovit, nepretenciozno pomiriteljski motivisan tekst, plitak zao i etički pogrešan. Tako je to kad formirate ukus na tekstovima Lazanskog, onda vam Šuković dođe težak kao Kant. Svak li je pismen i svak li ima mišljenje. U pravu je "Prljavi Hari"- mišljenje je kao dupe, svak ga ima.
Guest_1436353269

16. 08. 2015 - 13:17

sve je tacno ... i posteno receno , ljudski ...mandic moze preko medojevica da to sprovede ...bolje za NSD i DF ,i bez njih j clanstvo je izvjesna stvar , ne treba biti slabouman ...to je neminovno , necemo valjda da nam Albanija bude sila iznad nas ?!Pola milona Srba je u Njemackoj a 400 hiljada u Chikagu , niko u Moskvi , totalni nacinalni inters Srba je Nato ( ja sam Srbin iz berana , uzgred da kazem , kog to interesuje ),Samo oni ,, Srbi ,, koje Moskva tajno placa su protiv , a zbog dzepova , ne zanima njih nacionalni interes i srba i crnogoraca
Analitičar

16. 08. 2015 - 13:20

Uvijek iste stare otrcane stereotipne priče. Tipično za Crnu Goru. Jedan Crnogorac, koji tvrdi da to nije, reče. Crnogorci zbore poslovicama, izrekama, frazama, gotovijem obrazcima mišljenja, jer im je mrzno napregnut mozak i stvorit vlastiti sud o nečemu. S toga i ovi ođe "koji tvrde da to nijesu" stalno ponavljaju iste fraze, naučili "naizust" i nema šanse da pokrenu poprilično zapuštene sive kelije. A, NATO ih i ne primjećuje, već nezaustavljivo "maršira" put Crne Gore. Ali, znam, kad śutra bude tu, u Crnu Goru, ovi isti će mu salutirat. Krv nije voda.
Guest_1436353269

16. 08. 2015 - 13:29

K A R A R A D U S I N ---Zaboravlja se gospodine Šukoviću da su glavni oponenti NATO ntegracijama oni čiji su senzori talamusa bareni na Kosovskom cirkusu lažibajki, oni kojima je pastir istih senzora Rista Radović ukinuo detektore. Oni koji su ljuti na Mladića za samo jednu Srebrnicu i jedan Vukovar. Oni koji su formirali sedmi bataljon da se Crna Gora ne razlikuje od Hrvatske, Bosnei Kosova. Zamislite oni kao takvi pominju Murino, a ne bi smjeli sa tim manipulisati, jer je njihova politika dovela do NATO intervencije, jer da se nije tako reagovalo žrtava bi bilo mnogo više. Da li može neko od njih odgovorit i kako bi se zaustavio genocid na prostorima bivše države da nije bilo NATO intervencije.
Guest_1436353269

16. 08. 2015 - 13:48

Da nije bilo Zapada Jugoslavija se nebi ni raspala pa nebi bilo ni građanskih ratova, pa samim tim ni potrebe da iko interveniše.
Slobodan Gluščević

16. 08. 2015 - 16:56

Prilično zamračen vidik na sadašnjost i neposrijednu prošlost. Jugosavija je razbijena zbog toga što su nacionalne elite (u prvom redu Srba) željele zaokružiti nacionalne teritorije (sjećaš li se ko je postavljao granicu Virovitica-Osijek-Karlobag-Rijeka?), što je izazvalo reakcije drugih nacionalnih elita. Prema tome udio stranih gadova je beznačajan prema udjelu domaćih gadova.
Guest_1436353269

16. 08. 2015 - 20:00

A Slavoljube-mora da ti je kućna krsna slava Ilindan? Jer mi se čini da te maligani od slave još drže...? Žeđ je učinjela svoje?
Guest_1436353269

16. 08. 2015 - 13:34

Za ocekivati je bilo od ovog nezavisnog novinara da progovori koju o ovim lupestinama koje razorise nasu zemlju, da apeluje da sve lupeze drzavne pohapse, ali on nece jer ce ostati bez gostiju u Zivoj Istini.
Guest_1436353269

16. 08. 2015 - 13:58

Sukovic sve bljedji i bledji. Kaze NATO ce donijeti prve slobodne izbore. Ja koji sam jos od pocetka devedesetih za NATO se radujem tome. Ali Sukovic tim rece da su svi izbori do sada bili neposteni a on se svih ovih godina iz petnih zila trudio da Crnogorsko rukovodstvo prikaze kao demokratsko. A nije bilo. I Sukovic je znao da nije bilo. Toliko pozivanje na patriotizam sto radi Sukovic vise je istocna Ruska teza krvi i tla i spocitava Skotima sto je nisu imali. uf uf, Nato nam moze pomoci da konacno dozivimo ono sto smo sanjali kada smo bili za nasu drzavu Crnu Goru. Vise pravde vise transparentnosti vise slobode. Vise svega onoga sto smo ocekivali od nase drzave a sto nam zbog svojih sebicnih interesa nisu dali. Ako se to desi ulazak u NATO ce biti veoma pozitivan cak zacjeljujuci. Ako se ne desi nista se nece promijeniti kao do sada. Ja sam ipak optimista.
Guest_1436353269

16. 08. 2015 - 14:30

Što se tiče da Srbi neće u NATO od straha ISIL-pa njima nije im se čudit to naslađe nose od kad su od straha napuštili i srpstvo Nemanjića/svetosavlje i prišli turskom podaništvu.
Guest_1436353269

16. 08. 2015 - 14:34

Posteno, logicno, duhovito... Svaka cast. A, kakvi sve degeni zive oko nas, svjedoce i pojedini komentari...
Guest_1436353269

16. 08. 2015 - 14:49

Može se lokalna štampa sprdati koliko hoće na račun Mandićevog vojevanja protiv Alijanse, ja poštujem spremnost lidera NOVE da obuče uniformu i, makar simbolično, da doprinos odbrani zemlje koju je osjećao kao svoju. Gospodine Sukovicu . Nijesu vojvode i ostali likovi tog tipa pucali na NATO avijaciju da bi branili SRJ i srpstvo . Znali su oni dobro da ne mogu pogoditi niti jedan cilj . Njihov jedini cilj je zapravo bio da izazovu NATO da jace gadja i sto vise stete nanese Crnoj Gori . Kad su vidjeli da to ne ide presli su na demokratskije metode . Skupljali su se i ispred americkog centra ( onako bezubi i ogorceni ) urlali > GADJITE I NAS NIJESMO GUBAVI < . I sada ta ista olos zali nastradale iz Murina . Sram ih bilo . A vidite i po dislajkovima kako su im botovi aktivni .Primice se odluka o pozivu i upregli su sva sredstva . Medojevica i slicne , proteste , Amfilohija , medije .... i samo jedan cilj imaju . Sprijeciti CG u NATO .
Slobodan Gluščević

16. 08. 2015 - 17:05

Mandić se u činu kapetana komunističke vojske (JNA) kao tetrijeb šepurio po Ćemovskom polju, kad je nestao znao sam da ćemo otići u rat, pa toliko o njemi i njemu sličniim i njohovom ratnom angažovanju.
Guest_1436353269

16. 08. 2015 - 15:00

Bolje s njima, nego sami ili protiv, svakako. Ono sto smeta, svakako je pristup rezimskih novinara, partijskih sportista i ostalih koji lijepo zive od takvog statusa, da agituju bez racionalnih analiza za i protiv. Dok se od sportista to i ne mora traziti, od tzv. nezavisnih novinara(sic!), covjek bi se to podrazumijevalo.
Guest_1436353269

16. 08. 2015 - 15:19

Najpismenije i najpametnije dosad napisano na temu Nato. Ne znam zasto bi bilo sporno pravo novinara na stav? To se jedino kod nas spori.
Guest_1436353269

16. 08. 2015 - 15:38

Esej na nivou evropske stampe, komplement tehnickim objasnjenjima zasto NATO kojih je bilo more. Jednu od vrlo dobrih analiza je dao Darko Pajovic navodeci u 7 tacaka zasto NATO. No cinjenica je da su se protivnici NATO u velikoj vecini sumnjivo poklopili sa protivnicima drzave, pa imamo razlog da sumnjamo u njihove dobre namjere prema ovoj drzavi. Pa ako nisu za nju zasto bi ih imali?
Guest_1436353269

16. 08. 2015 - 16:11

Tvrdo sam protiv Nato, ali ovoj analizi moram priznati da je drugačija od prethodnih, postenija, korektnija i promisljenija. I mislim da bi trebalo da Šukovica pobijedimo u civilizovanoj polemici, umjesto sto pokusavamo da ga diskreditujemo etiketama. Mala je Pg i zna se da on nije iz reda onih koji su naplatili crnogorstvo. Napose, mrzim podmetanje ljudima, čak i kad su mi opasni protivnici. Ali, Šuković jeste dio jezgra crnogorskih nacionalista i njegovi stavovi su ranjivi sa te strane. Jednostavno, nijesu objektivni, iako su, ocito, posljedica tvrdog uvjerenja u ispravnost.
Guest_1436353269

16. 08. 2015 - 16:55

Slažem se. Kad polemišem sa Crnogorcima suverenistima, devedeset posto ih priča ono što su čuli od Darka u Živoj Istini i na Anteni. Treba neko da mu pokaže da nije baš sveznajući pa će mu sljedbenici pas u depresiju.
Slobodan Gluščević

16. 08. 2015 - 17:24

Gospodine Šukoviću ne bih mogao ništo dodati, sve ste jasno i logično poređali. Naravno neće vas razumjeti oni koji mute i kojima je logika najmrznija
Dusan Madzarovic

16. 08. 2015 - 17:24

DARKO ovaj tekst i tvoje razmisljanje je SUPER--bez greske. Stil pisanja ovog teksta je bio vrlo JASAN, a izrazavan i figurativno, dje si dao prostor citaocu da cita i izmedju redova. Uglavnom si namijenio tekst onima koje si usporedno pomenuo, a uglavnom je namijenjen vecem dijelu OPOZICIJE koji je ANTICRNOGORSKI i ANTINATOVSKO usmjeren i za sada tako i opredijeljen, ali citajuci OVAKVE tekstove i obrazlozenja, onda ce i oni NAJOKORELIJI popustiti i istinski i iskreno sagledati blagodeti NATO saveza, jedino ako ne misle da budu UVIJEK protiv Crne Gore i njenih interesa. Kad kuca gori, KOMSIJA prvi dolazi da je gasi, pa kakav god on bio. Ko iskreno voli i postuje Crnu Goru i dozivljava je kao jedinu SVOJU drzavu, onda ce sigurno voljeti i NATO i postovati njegove odluke.
Guest_1436353269

16. 08. 2015 - 18:09

Tekst je fenomenalan, klasu bolji od svih dosad, pa vi, veljesorabi, pričajte šta hoćete.
Guest_1436353269

16. 08. 2015 - 20:02

Sve što je fenomenano-kratko traje-dugo žulja-ka mačku muž?
Guest_1436353269

16. 08. 2015 - 18:33

Da su liberali dosli na vlast jos bih kupio ovu teoremu. Ali kad su se prisunjali neki odnekud dje je stajalo casno ime Slavka Perovica i Crnogirskih Liberala onda nista. Da se nije zlocinacka kamarila iz Beograda poigrala Velike Srbije mnoga bi djeca sada bili ljudi od Triglava do Gevgelije. PWS
Guest_1436353269

16. 08. 2015 - 20:32

"Da se nije zločinačka kamarila...PET KONJA DEMBELA-pojahala svoje fanove-sunarodnike od Triglava do Gvegelije-mnoga bi đeca sada bila ljudi-koju nisu "pravili" Alija-Franjo-Slobodan-trio la merda oliti mut-koji umriješe pred vratima pravde-Hagom..! I osatviše tastatore Mlana i Momira Kučkakučkoga..?! Da pričaju svima-o onima što se glupi rađaju-a još gluplji umiru-jer nije im lako životariti u tuđim bliznicama-moj jarane...! A oko Liberala-ne treba trošiti riječi-univerzalni su bili po mnogo čemu-i napredni do : 05.novembra.2011-kada je Savko Perović na svom blogu, između ostalog napisao i ovo:"IDIOtsKI TRINAESTOJULSKI USTANAK DONIO JE ONO ŠTO JE VRH USTANKA I ŽELIO-POGROM U CG KOJI ĆE ŽIVOTOM PLATITI 52.000 NJENIH STANOVNIKA"?! DA, DA "IDIOtsKI TRINAESTOJULSKI USTANAK"-U FUNKCIJI."STVARANJA USLOVA DA SE PONOVNO RAĐAJU "ZLOČINAČKE KAMARILE"-OD VARDARA DO TRIGLAVA-OD HORGOŠA DO BOJANE-DO LJUBLJANE-JESENICA-PIRANA-ZIDANOGA MOSTA-I DO BLABURGA-MOJ JARANE-NA ČIJU SI TRENUTNO BANDU-STRANU? Jer do danas-niko od vas "danšnjije tost antiprotivnijefašista"-ne zinu-niti smjede, ka ljudi-REĆI: lažeš Slavko Peroviću"!
Guest_1436353269

16. 08. 2015 - 19:24

Sukovicu, znaces da odgovoris nadam se koliko je u Pavinom Polju inace tvom rodnom mjestu bilo Crnogoraca prije nego je ovo mjesto uslo u sastav Crne Gore?Kako toliko vjekova zivjeste pod drugim nacionalnim imenom odvojeni od Katunske nahije koja je kako je nazva bila biznis barijera?
Guest_1436353269

16. 08. 2015 - 20:40

Sukovic bi da je vladar ili kakav predsjednik, pokazao sav potencijal izgubljenog razuma. Kada sam procitao dio gdje tvrdi da bi ona jadna djeca bila ziva da smo bili u NATO, svaljujuci krivicu na nas iako zdrava pamet govori da ne moramo bacati bombe tamo gdje mogu izginuti necija djeca... osjetio sam gadjenje. Kako moze pravdati nekoga ko nije morao da ubija civile? Banda sa Balkana je ubijala civile. Milosevic, Tudjman, Izetbegovic, Karadzic, Mladic i sva zabokrecina koja i danas opstaje u nasim vladama. I NATO ubija civile a zatim im postavlja bodljikave zice kako bi crkli tamo gdje su napravili oganj. Armije izbjeglica stizu u Evropu zbog NATO i SAD.
Guest_1436353269

16. 08. 2015 - 20:29

NE! NE! NE! NE! DJECA SA MOSTA U MIRUNU BI BILA ZIVA DA NISU PALE BOMBE. KAD TAKO KAZES SUKOVICU, CIJELA PRICA DOBIJA IZOPACENO TUMACENJE. NESTO KAO, OPRAVDANA JE TRAGEDIJA JER TADA NISMO BILI SA NJIMA U NATO. KAO NEKA VRSTA KAZNE ILI ZRTVE! SUKOVICU, PRETJERAO SI. Neko ne zeli sa njima jer je u toj djeci prepoznao i svoje dijete!
Guest_1436353269

16. 08. 2015 - 23:20

A sta cemo nesretnice da desetinama djece iz hladnjaca bacenih u Dunav ???? A sta cemo , sram te bilo , sa 1650 sarajevske djece pobijenih od snajpera sa Trebevica ?? A sta cemo sa 30-oro djece i zena porodice Jasari, ... . Da li si ikada digao glas protiv toga, ........nice .......tni ? Ne , naravno da nijesi , jer nijesu tvoje djeca , a i Matija i Amfi ih ne pominju nikad . Nijesu tvoje vjere i nacije . Tvoji su ih smakli. Kao i onu djecu iz kafuca u Peci . A ta su tvoje vjere i nacije i cutis . Kako te nije stid poslije svega da se javljas. Ps . A ko normalan zeli sa vama koji ste sve ovo nabrojano ucinjeli . I da ne bjese NATO-a cinjeli bi ste i dan danas . I ponovili sve kad bi imali petlju .
Guest_1436353269

17. 08. 2015 - 19:14

Sve je rekao Politikolog92: "Čovjek koji kaže da je najjači argument "biti za stolom, a ne na njemu", bi isto tako stao i na stranu nacističke Njemačke, da se kojim slučajem obreo u tadašnjem vremenu, naravno, takođe pod plaštom ovog sjajnog argumenta: za stolom, a ne na njemu".
Guest_1436353269

17. 08. 2015 - 22:33

Uvaženi gosparu-koji citiraš ovega "Politologa-92"-ti jesi u pravu-kad čojek tebe stimaje-jer tebi je važnije "biti za stolom"(pusto nasleđe)-zarad guzice-ali onome kojemu su nešto drugo ljuckije ostavli preci zarad obraza-uvijek će izabrati "na stolu"! Izvini-a oprosti-ja to nisam rekao nego ti kroz tvoje citate-skenirajući "osobenu zaostavštinu" i nama je iskeno-ali nesvjesno ponudio za "tvojim stolom"-sa kojeg su ti preci jeli-papili slatko-ali(božija volja se ne mijenja-poriče?), na ultimu-"ZAVRŠILI na stolu ...."?!
Novi komentar