JOVANOVIC: Crna Gora je bolesno drustvo gdje je nacionalna politika dozivjela poraz

Autor:

JOVANOVIĆ: Crna Gora je bolesno društvo gdje je nacionalna politika doživjela poraz

Današnji odnos stanovnika Crne Gore prema Crnoj Gori je poraz nacionalne politike u Crnoj Gori. Izjave sestara Dabović, reprezentativki Srbije, na beogradskoj televiziji da one nijesu iz Crne Gore već iz Herceg Novog, riječi kojima je dočekan moj prijatelj u Kotoru od strane organizatora književne večeri (slučajno hrvatske) „kad ste iz Crne Gore ?“, dolazak albanskog premijera direktno u Ulcinj kao da ne postoji država Crna Gora, Organizovanje izbora mis Albanije u Ulcinju, ponašanje opština na śeveru Crne Gore, „srpska Boka“, „hrvatska Boka“, albanski Ulcinj, zastave drugih zemalja... govore da smo mi duboko bolesno društvo kojem je više nego nužno potpuno pretemeljenje. Bijelo Polje najavljuje da će birati premijera Srbije za počasnog građanina zbog njegovih zasluga za razvoj Srbije? Je li Bijelo Polje u Srbiji kad daje počast sa tim obrazloženjem? Da ga prekrstimo u Belo Polje? Ili Berane u Tomislavgrad?
Objavljeno: 17. 08. 2015 - 00:00 Promjenite veličinu teksta: A A A

Piše: Slobodan JOVANOVIĆ

Ne znam mnogo zemalja, odnosno znam samo jednu - Bosnu i Hecegovinu, u kojoj skoro isti broj sportista igra za druge reprezentacije kao za zemlju u kojoj su rođeni. No, ono što je sigurno znam jeste da smo jedina zemlja u kojoj se niko tim fenomenom ne bavi. Kao da se radi o temi koja je vruć krompir, koji zadire u oblasti đe se neko može okliznuti i pokupiti nezgodan epitet. Tako smo došli do nečega što sam mislio da je davno prošlo vrijeme: da određene teme, uglavnom one koje se tiču patriotizma prema Crnoj Gori i njenog crnogorskog nacionalnog suvereniteta, postaju nepopularne i odmah dobijaju etiketu nacionalizma. Imam vrlo malo razumjevanja za one koji igranje onih koji su rođeni u Crnoj Gori za druge reprezentacije- posmatraju pragmatično, lišeno emocija. To, ko je kome nešto dao da bi on vratio svojoj zemlji, najbolje govori Novak Đoković, kojem Srbija nije dala žute banke u periodu kad mu je pomoć bila najneophodnija, pa mu to ne smeta da iskazuje više nego patriotizam prema Srbiji. Iako potiče sa prostora Crne Gore. 

Nekako je u Crnoj Gori postalo sve normalno što se u drugim zemljama postavlja u rang čak izdajstva. Naravno, ja ne pripadam onima koji stvari posmatraju na taj način, ali mi ni ne pada na pamet da opskurantna, primitivna svijest i pobornici besmislenih teorija dijeljenja Crne Gore na nekakve oblasti iz prošlosti, određuju o čemu ću da pišem i način na koji ću da pišem. Samo ću im odgovoriti riječima Mario Vargas Ljose, poznatog  protivnika nacionalizma, na pitanje „postoji li dobar nacionalizam?“: „U nekim narodima pritisnutim kolonizatorima, koji se žele osloboditi okupatora, nacionalizam ima pozitivnu vrijednost“.

Kako je formirana srpska nacija: Vasa Čubrilović i Radovan Samardžić, poznati srpski istoričari, pišu da je krajem XIX stoljeća na teritoriji tzv. Moravske Srbije, ili što bi danas rekli uže Srbije, živjelo sveukupno 40-50.000 stanovnika. Ne samo Srba, nego ukupno. Kada je, po srpskoj nauci, formirana srpska nacija za vrijeme ustavobranitelja, odnosno u vrijeme kneza Aleksandra Obrenovića, na području kneževine Srbije živjelo je skoro 1.1 milion Srba, oko 130.000 Rumuna, 25.000 Roma i ostalih u neznatnim iznosima. Teško je zamisliti da su se Srbi razmnožavali poput ameba u periodu od pola stoljeća, pa je jasno da su teritoriju kneževine Srbije naseljavale razne etničke skupine iz okruženja i iz daljih oblasti, formirajući novu srpsku naciju. Po mjerilima crnogorskih naučnika i naučnika u pokušaju, koji dijele crnogorske građane po tome ko je iz četiri nahije, ko je iz Brda, ko je iz Boke, Paštrovića, današnji Srbi imali problem da ustanove nacionalni identitet. A nemaju. Čak naprotiv. Vrlo uspješno promovišu svoj nacionalni identitet, čak ga izvoze u okruženje. Po mom ukusu prećeruju, ali i to je bolje nego mlitavost i beskrvnost sa kojom se Crnogorci odnose prema svom hiljagodošnjem postojanju. Neki iz Boke i Paštrovića kažu da nijesu bili dio knjaževine i kraljevine Crne Gore? Čuste li možda nekoga iz Vojvodine da poteže takvu argumentaciju, iako nikada nijesu bili dio Srbije do 1918. godine? Ne! Takvi mudroseri postoje samo u Crnoj Gori. Najviše me uveseljavaju oni što odgovaraju „ne interesuje mene Srbija, Francuska, Danska...“ Ko ste vi, gospodo, da stvarate unikum od Crne Gore, pokusnog kunića kome ste namjenili sve boleštine ovoga svijeta da biste se uvjerili da takvo nešto ne može opstati? Stalno me ubjeđuju kako je Crna Gora specifična u odnosu na druge zemlje. Jeste. Ali je specifična zato što je crnogorska elita specifična, što je odgovorna što svoje neznanje testira na živim ljudima i zemlji u kojoj jedino može biti elita. Uče me nekakvi priučeni predavači da je nemoguće u Crnoj Gori izgraditi crnogorski identitet a da nikada to nijesmo pokušali. Svaki čovjek je kad se rodi prazna knjiga u koju se od malih nogu upisuje sadržaj. To svi znaju, samo mi izmišljamo da će neko zavoljeti Crnu Goru ako mu plata bude 2.000 eura. Pa neće! Živim među narodom koji je nacionalno bio „najluđi“ kad je imao platu 5 DEM. Kod onih što se sve izražava u novcu teško je promjeniti mentalni sklop i objasniti im da društvo u kojem je novac vrhovno božanstvo, lišeno emocije prema sopstvenopm prostoru i narodu na njemu, samo potkrada sebe i ide u propast.

Šta želi crnogorska opozicija: Opozicija u Crnoj Gori koja ne pripada nacionalnom korpusu manjinskih stranaka hoće da osvoji vlast a da se ne izjasni ni o jednom fundamentalnom pitanju koje se tiče Crnogoraca i crnogorskog karaktera države. Pojavljuju se neki plutokrati koji hoće da nam objasne kako se iz filantropskih razloga bore za vlast jer hoće, bože, da usreće stanovnike Crne Gore. Umjesto da se narodu Crne Gore ponude ljudi koji su spremni žrtvovati za Crnu Goru mi dobijamo blijedu kopiju sadašnje vlasti i nesposobniju verziju sadašnje političke oligarhije na vlasti. Meni „druga familija“ nije alternativa, za mene je alternativa jedna drugačija Crna Gora. Koje, očigledno, još nema na vidiku. Umjesto da ponude biračkom tijelu dokumenta u kojima će formulisati načine korijenitih promjena Crne Gore, kojima će spriječiti samovolju i uvesti pravnu državu, kojima će stati na put razgradnji države i vratiti suverenitet na čitavom prostoru Crne Gore, jedino što nude jeste optužbe i kvalifikacije u borbi za sopstveno namještenje.

         Današnji  odnos stanovnika Crne Gore prema Crnoj Gori je poraz nacionalne politike u Crnoj Gori. Izjave sestara Dabović, reprezentativki Srbije, na beogradskoj televiziji da one nijesu iz Crne Gore već iz Herceg Novog, riječi kojima je dočekan moj prijatelj u Kotoru od strane organizatora književne večeri (slučajno hrvatske) „kad ste iz Crne Gore ?“, dolazak albanskog premijera direktno u Ulcinj kao da ne postoji država Crna Gora, Organizovanje izbora mis Albanije u Ulcinju, ponašanje opština na śeveru Crne Gore, „srpska Boka“, „hrvatska Boka“, albanski Ulcinj, zastave drugih zemalja... govore da smo mi duboko bolesno društvio kojem je više nego nužno potpuno pretemeljenje. Bijelo Polje najavljuje da će birati premijera Srbije za počasnog građanina zbog njegovih zasluga za razvoj Srbije? Je li Bijelo Polje u Srbiji kad daje počast sa tim obrazloženjem? Da ga prekrstimo u Belo Polje? Ili Berane u Tomislavgrad?Jedna Kotoranka, u pjesmi „Za meleon eura“ pjeva:

„....Kada nova zičara ko brijeg od cukra

zasjeni, stare Špiljare

kada stare škure

čuju, sve puste kotorske ćakule

jedan orso di montanja oće da mu daš

mali stan od 100 kvadrata

na pjacu od sata…… 

        „Orso di montanja“ je međed sa planine!?

           Nevjerovatno je da građani Crne Gore učestvuju prilježno u tom ludilu bez svijesti da će najveću cijenu platiti oni sami. Bez reintegracije Crne Gore, bez stvaranja tako nužnog zajedništva, izmještanja političke borbe iz manipulacije nacionalnim u borbu ekonomskim i političkim idejama nijedan stanovnik Crne Gore ne može očekivati miran i porosperitan život svoje porodice. Svaki veći izazov probudiće najgore strasti među crnogorskim stanovništvom sa nepredvidljivim posljedicama. Prema onima koji se raduju svakoj nesreći Crne Gore treba iskazati prezir jer se oni raduju vašoj nesreći.

Kako su nastale velike evropske zemlje:  Italija, Njemačka, Francuska, ... su nastale ujedinjenjem  potpuno posebnih naroda. Razlika između, recimo, Sicilijanaca, Kalabreza, Venecijanaca i Milaneza bila je ogromna. O jeziku da ne pričamo. Na prvom zaśedanju italijanskog parlamenta Massimo d'Azeglio je izjavio: „Stvorili smo Italiju; sada moramo stvoriti Talijane“. Mi smo za ovih devet godina nezavisnosti uspjeli da stvorime sve nacije samo ne Crnogorce. I to je naš doprinos svjetskom iskustvu. Unikatni. Inače smo unikatni kao narod. Mi naciju mijenjamo iz inata, jer smo ljuti na direktora, na „gospodara“, jer smo neđe zakinuti, jer nas đavolji emisar ubjeđuje da smo neko drugi... Niđe nema toliko preletača kao kod nas.  Kod nas se jednocifreni procenat Srba za dvije decenije pretvori u 30%! Još mi oni koji su rođeni sa AB revolucijom, ili su nosili pelene u njeno vrijeme, objašnjavaju da smo mi nekakvi „novocrnogorci“, kao da ne pamtim vremena o kojima poznati srpski istoričar iz Crne Gore, Aleksandar Stamatović, kaže da smo u njima „svi bili Crnogorci“  ( https://www.youtube.com/watch?v=U5uQG1X7C8k ).

           Što mislite ko bi bio svjetski prvak u vaterpolu da smo vodili odgovornu nacionalnu, obrazovnu, naučnu, medijsku politiku i, poput svih normalnih zemalja svijeta, izgradili patriotski odnos prema svojoj zemlji i imali državni i nacionalni suverenitet nad cijelom teritorijom? I nije tu samo u pitanju vaterpolo. U svemu će naš uspjeh zavisiti od našeg odnosa prema sopstvenoj zemlji. Oni koji ne vole sebe, koji su inferiorni, koji nijesu sposobni da vide i izgrađuju svoju zemlju kao modernu evropsku državu, stalno će bježati u drugi identitet, bez svijesti da su oni upravo ti koji imaju provincijalni doživljaj Crne Gore u odnosu na druge i koji joj daju tu notu provincijalizma i tribalizma. Čovjek onim što jeste dokazuje sopstvenu vrijednost, ne bjekstvom u drugu formu. Žalosni su oni kojima je pripadnost nekoj naciji jedini „uspjeh“ u životu i koji misle da će sopstvenu prazninu popuniti promjenom nacionalnosti.

(Autor je publicista i osnivač Crnogorskog pokreta)

Komentari: 110

Guest_1436353269

17. 08. 2015 - 00:28

Jovanoviću česa ovo pišeš? Čemu ovo? Uspjesi Srpskih sportista nijesu uspjesi jer nemaju biti za koga do za jad i bijedu. Hoćeš da budemo kao Srbi, nemoj časti ti da prosipaš takvu pamet. Crnogoraca je to što je i vazda ćemo držati do sebe, vazda i jesmo. Ajde sad polako utuli, nijesi ti od nas čim ovako kukaš.
Guest_1436353269

17. 08. 2015 - 12:19

Ti druže nisi dobro....Treba da budemo kao Srbi, jer se oni ne izjašnjavaju da su Crnogorci ili nešto drugo - oni su Srbi živjeli u Srbiji ili negdje drugo, a mi nismo Crnogorci ni u svojoj državi ....Mi smo Srbi, Albanci, Bošnjaci,Hrvati koji žive u CG. I mrzimo svoju državu,to se ne smije ignorisati. Narod mora da voli svoju zemlju. Sve bih ja to lijepo spakovala i poslala u njihove ,,domovine''....A taj komentar da su njihovi uspjesi za jad i bijedu ne govori ništa lijepo o tebi... Njihovi uspjesi u sportu su ogromni i za to im treba čestitati, a ne biti ljubomoran i pisati ovakve gluposti.Imaju oni za koga, nego izgleda mi još malo nećemo imati.....
Guest_1436353269

17. 08. 2015 - 18:05

Al ovaj Jovanovic pise bljuvotine. Kud sam i gubio vrijeme na ovo
Guest_1436353269

17. 08. 2015 - 18:10

Autor je svoju tugi pokusao da podjeli sa pucanstvom,mene nije rasuzio ,mada moram priznati da mi je njega zao.Zao mi ga je sto je izgubljen u odbrani svoga identiteta cak je i pokret osnovao da ga brani.Autor dok tu brigu vodi ne primjecuje da je zemlja pokradena i crno ispod nokta,njega to nije briga,dok se krali i jos se krade on pjeva ,cuvari smo tvog postenja.Autor kaze da je Crna Gora bolesno drustvo,a i ne razmislja da i on posjeti ljekara barem ocnog,jer od goleme muke oko identiteta i jada ko igra za koju reprezentaciju pored njega je sve pokradeno ,a on to nije vidio.Vidjela je to ogromna vecina gradjana pa ma koji identitet kome pripadao,jednako su ogoljeni,jednako im krce crijeva i jednako se uzaludno nadaju da ce se nedje zaposlit da ce imati za koru ljeba.
Guest_1436353269

17. 08. 2015 - 18:34

"...dolazak albanskog premijera direktno u Ulcinj kao da ne postoji država CG"-taman kao onaj "dolazak hrvacke prešednice direktno u Tivat kao da ne postoji država CG-nota bene koju niko od zvaničnika ne dočeka-ka da je šljegao iz Zagreba lopov u našu "veselicu"-po mnogo čemu"grbavu grbavicu"-što bi rekli Bokezi G O B A V U? Oko ovoga "Oršo di montanja" je međed sa planina"-šljegao(sašao) u "našu Boku"je duboko skenirana šala"-koja često izaziva pitanje-da li teba kriviti nekoga ako se glup rodi-a žaliti ga ako glup umre? Teško pitanje-lak odgovor:Ne kriviti onoga što se glup rađa-nego onoga ako se pušti da glup umre-zatre svoje tragove oliti K O R J E NJ E-koji su "crnogrski simbol"muka i gladi-a "tost rnogorci"-naredni da i "KORJENJE JEDU" polazeći od "ŽIVILJELA ISTINA"-da smo travu popasli 11.januara.1989 godine? Iako zato teba tražiti utjehu-onda se ona može naći u činjenici-da su samo kod dvije biljke korjeni jestivi:Ljudi jedu Krtolu(krompir) -a krmad repu? Ali ,ako se na vrijeme otrijeznimo od pasnih"čojstava i junaštava"-ima nade! U protivnom-može da nas strefi da se neće(JOPET)znati čija je koja P A P I C A(krtola ili repa)....?
Guest_1436353269

17. 08. 2015 - 18:49

Naopaka i nakaradna politika koja falsifikuje istoriju dovodi do ovakvih stvari kao sto su da vise od pola naroda Crnu Goru ne smatra svojom drzavom,ne postuje iskrivljene simbole drzave, izmisljeni jezik crnogorski koji je nametnut kao drzavni govori manjina.... Tako je to kad komunjarska politika se preobuce u nacionalizam naopak i izvrnut do te mjere da se ne zna ni ko je ko ni ko je sta u danasnjoj CG. Politika unistavanja naroda i nacije,politika unistavanja drzave,politika unistavanje kulture,tradicije same Crne Gore. Crna Gora je bila i uvek ce biti srpska drzava a Crnogorci deo srpskog naroda, pa se gospoda sa ovog portala izvrnula naopako nece se promeniti.
Guest_1436353269

17. 08. 2015 - 19:08

Na žalost, crnogorski nacionalni korpus je devastiran kao posljedica intenzivnog posrbljavanja proteklog vijeka. Čak danas je teško naći visokoškolske institucije u CG (kojih dosad nije ni bilo u Crnoj Gori, a bile su po raznim srpskim manjim gradovima) koje su nacionalno svjesne i korektne. Ponovit ću SPC je rak rana u CG, ako se to ne riješi, nema crnogorske državnosti.
Guest_1436353269

17. 08. 2015 - 19:49

Ja sam Crnogorac, volim CG, borio sam se i izborio za njenu nezavisnost ali neke cinjenice ostaju. CG je djelimično kao država vratila svoj identitet 1945. Crnoj Gori je vraćeno ime ali ne i crkva i jezik. Generacije su 50g. odrastale tako što su se sprdale sa crkvom u CG uopšte, a o jeziku nije bilo ni riječi. Kada su se 90' pojavile procrnogorske snage, današnja vlast i veliki dio opozicije ih je nazivao ustaše. Tih 90' godina Crnogorci su palili Konavle i granatirali Dubrovnik, a kažu CG nije bila u ratu. Isti ti su vodili kampanju 2006. ali ne za dobro CG nego za fotelju. CG jezik koji je obnovljen je mrtav jezik. To je jezik kojim se u CG govori u ruralnim područjima. To nije književni jezik, odnosno jezik koji se uči u školi. Crnogorci nemaju svoj identitet jer su nosioci istog lažni. Danas nije bitno da li ćemo u vaterpolu osvojiti zlato, bitno je da se otarasimo lopova i kriminalaca koji vode ovu državu, da uspostavimo vladavinu prava, da imamo od čega da živimo. Vuk na ovcu...
Guest_1436353269

17. 08. 2015 - 20:15

KARA RADUSIN-Ko ne zna,a zna da ne zna --- dijete je --- naučite ga!. Ko zna a ne zna da zna --- spava --- probudite ga! Ko zna i zna da zna ---mudar je --- slijedi te ga! Ko ne zna,a ne zna da ne zna --- opasan je ---izbjegavajte ga!.Tako i komentare ovih Crnogorskih kvazi-srba treba izbjegavati"opasni" su.
Guest_1436353269

17. 08. 2015 - 21:51

Ko misli da se iz ništa može naprvaiti nešto-molite mu se za zdravlje-sa njegovom glavom nešto nije u redu-pogledajte cara radusine-raznih porfila i kalibara? Šteta-ipak se od njih moglo nešto naprvaiti-pod uslovo da ništa ne pričaju...?! Pametniji su kad ćute?
Analitičar

17. 08. 2015 - 21:43

Nemoj, Jovanoviću, o bolesti! Znaš da nam je zdravstvo nikakvo i bačit ćeš u očaj ovo malo patriota što imamo. Razumijem ja rezigniranost, ali ne treba činjet veću štetu, i ova je dovoljna. Ono što nedostaje nama, a ima svaka NORMALNA država jest NACIONALNA IDEJA, mada možemo reć i MIT, ne čak ni program. To je ono što okuplja navijaće šriom svijeta, samo NE u Crnu Goru! Zašto? Zato što je "pučina jedna stoka grdna" i njoj treba ČOBAN, koji će je predvodit i kuražit tom nacionalnom idejom, nacionalnijem mitom. A, to je OBAVEZA VLASTI! Naša vlast ima neke druge prijeke rabote, poznate još iz Filipa Makedonskoga: DIVIDE ET IMPERA! Nije moguća homogenizacija društa putem nacionalne ideje, mita, uz istovremene konfrontacije i zađevice. Vlast se odlučila za SVOJ interes i odabrala što je odabrala. Ono što nije ona učinjela, učinjeli su drugi čobani, R.R.Sotonjić i SPC, bošnjački kolovođe, albanski izolacionisti, homogenizovali su djelove cg društva na neke druge ideje i mitove...
Guest_1436353269

17. 08. 2015 - 21:43

SVI OVI SRBENDARSKI KOMENTARI KAZUJU JASNO KOLIKO IH ISTINA ZABOLJE. TEKST JE STRAHOVITO POTREFAN,
Analitičar

17. 08. 2015 - 21:52

... a Crnogorci kao i sve ovce bez čobana, svak na svoju stranu i za svoj lični interes. Ne treba krivit građane, taj problem je iznad njinijeh mogućnosti i razumijevanja i djelovanja. Krivit možda treba intelektualce, veli "možda" jer se ne mogu otet utisku da NI ONI nit razumiju problem, nit su mu dorasli. Tako gledano, mogli bismo abolirat vlast, ali njoj abolicije nema. ONA je KRIVA za sve, jer problemi su OČIGLEDNI i čak i takvi mediokriteti bi razumjeli da ih treba riješavat, a oni vide i znaju da - NE ZNAJU, te da s toga moraju znat da trebaju SJAŠAT! Dakle, jedini spas za Crnu Goru i njezinu naciju jest BUĐENJE uspavane inteligencije (koliko gođ blijeda i bijedna bila) i RUŠENJE ove ANTIDRŽAVNE vlasti. Dako onda naleti neko PISMEN, NAČITAN, VRIJEDAN i - PATRIOT.
Guest_1436353269

17. 08. 2015 - 22:46

"...Umjesto da se narodu Crne Gore ponude LJUDI KOJI SU SPREMNI ŽRTVOVATI (se) za Crnu Goru mi dobijamo blijedu kopiju sadašnje vlasti i nesposobniju verziju sadašnje političke oligarhije na vlasti..." Sadašnji suverenitet Crne Gore kontinuitet ima od 1796., tačnije od 22.09. i bitke na Krusima, jer od tog dana Crna Gora nikada više nikome nije plaćala nikakav danak... Petar I Petrović Njegoš je SVOJIM PRIMEROM INSPIRISAO ČITAVU GENERACIJU DA SE ŽRTVUJE za Crnu Goru (odnosno za svoju slobodu i slobodu budućih pokoljenja). Sanjao nije da će se potomstvo odroditi i misliti da biti Crnogorac ne znači i biti Srbin. S poštovanjem, Saša Šćepanović
danilo s.

18. 08. 2015 - 07:20

@Sasa Scepanovic, Zavisi od toga sto vi podrazumijevate pod pojmom "srbin"? U Njegosevo doba to je bio sinonim za pravoslavca. Isto kao sto je pojam turcin bio sinonim za muslimana: "Turci braco..." Danas taj pojam ukljucuje nacionalisticku ideologiju velikosrpstva i svetosavlje - a to se vise ne odnosi na Crnogorce. S postovanjem danllo stojanovic
Analitičar

18. 08. 2015 - 08:38

I, opet ono NOMEN EST OMEN. Ko i kako je uspio kolokvijalne izraze narodnoga jezika crnogorskoga pretvorit u najjače oružje anticrnogorstva? I dan danji u Crnu Goru ljudi koriste pojmove "srbin", "turčin", "latin", ali pežorativno, onda kad žele nekoga omalovažit izdvajanjem neke njegove posebnosti, drugosti. Ođe svakako NIJE riječ o naciji, već o vjeri. Jer, ko promijeni vjeru promijenio je i "ime" koji je dotle imao. Toliko propagande, izpiranja mozga putem državne prisile, škola, medija, ukidanja države, a ljudi i dalje zbore o "srbima", "turcima" i "latinima", kao pripadnicima vjere. Nije pomoglo ni što su iz tijeh vjera nikle neke nacije, za "kolokvijalne" Crnogorce to su bile i ostale vjerske odrednice. Dok ne počne priča o nacijama. Onda odjednom "zaborave" same sebe i počnu VERGLAT propagandne floskule koje su im cio život u mozak usađivale SVE vlasti u ovu državu, počev od Nikole Mirkova. Može im se, jer nema im ko pružut odpor, Crna Gora NEMA "kritičnu masu" inteligencije.
Guest_1436353269

18. 08. 2015 - 09:01

KARA RADUSIN--Kod Petrovića osim Njegoša i Kralja Nikole koji su povjerovali Srpskim genetskim lažima ostalima je Srpstvo simbolizovalo robovanje, pa su kao slobodarski narod žalili za komšijskim petovjekovnim sužanjstvom.Ovi su im poslije povlačenja Turske sa njihove teritorije to vratili sa krvavom okupacijom 1918 godine,a komšiluk zadužili rijekam krvi i okeanom laži da bi stvorili genocidnu tvorevinu tz."Veliku Srbiju".Sada uz pomoć SPC i zlih Crnogorskih sinova pokušavaj svojom prljavom šapon da prigrle Crnu Goru.Ali neće Crna Gora to dozvoliti dok je i jednog Crnogorca,jer je i sa većim i jačim okupatorima izlazila na kraj.
Guest_1436353269

18. 08. 2015 - 09:01

KARA RADUSIN--Kod Petrovića osim Njegoša i Kralja Nikole koji su povjerovali Srpskim genetskim lažima ostalima je Srpstvo simbolizovalo robovanje, pa su kao slobodarski narod žalili za komšijskim petovjekovnim sužanjstvom.Ovi su im poslije povlačenja Turske sa njihove teritorije to vratili sa krvavom okupacijom 1918 godine,a komšiluk zadužili rijekam krvi i okeanom laži da bi stvorili genocidnu tvorevinu tz."Veliku Srbiju".Sada uz pomoć SPC i zlih Crnogorskih sinova pokušavaj svojom prljavom šapon da prigrle Crnu Goru.Ali neće Crna Gora to dozvoliti dok je i jednog Crnogorca,jer je i sa većim i jačim okupatorima izlazila na kraj.
Guest_1436353269

18. 08. 2015 - 17:33

"....i sa većim i jaćim okupatorima izlazila na kraj"- a da oprostiš Slaviša-pošto umru-ka sa kasapinom sa Dedinja-kojega ste vjerno i odano služili točno: 17. godina + 4.mjeseca+10. dana-oliti od 11.siječnja .1989 godine kad ste sjekli/pošekli korjene čojske Crne Gore zarad interesa vašije guzica...pa borami sve to 22.u ranu zoru svibnja.2006 godine! Iskreno da ti reknem Slavoljube-da sam na tvome mestu ja bi se bar postidio-a ne vardao ka ti -ka da si od Bizmarka?
Analitičar

18. 08. 2015 - 10:59

Sve države bivšega s/h prostora upregle su sve svoje kapacitete u jačanje nacionalnoga identiteta i nacionalne homogenizacije. I Srbi, i Hrvati, a evo i Bošnjaci. I ne samo u okvir svojijeh država, već đe gođ ima njinoga "uveta", a mene se čini osobito u Crnu Goru. JEDINO se naša AUTISTIČNA vlast NE BAVI nacionalnijem pitanjima, a kad se bavi - bolje da se ne bavi, pošto su oni SVOJ interes nadredili svijem drugijem interesima, pa i nacionalnijem i SABOTIRAJU svaki pokušaj homogenizacije društva, pa makar to bilo pod kapu crnogorstva. Najveća nesreća je ipak nešto drugo: Cijela opozicija TAKOĐER je izdijeljena po mustri koju je kreirao DPS i to je najveći uspjeh vlasti. NE postoji ni jedna partija koja ignoriše depeesesovske podjele i koja okuplja građane na ideju crnogorstva, patriotizma, nacionalnoga JEDINSTVA različitosti. Eliminisanjem mogućnosti nacionalne homogenizacije DPS je sebe osigurao dugu vladavinu. DPS ne krade izbore, on je opoziciji ukrao pamet!
Guest_1436353269

19. 08. 2015 - 17:28

A znali se Analitičaru-a đe si ti i ko tebi "g e p i"-moždane? Nije dati-autori tvoji-prilikom ateriranja na zemlju prao naglavačke...te izbačiše?
Guest_1436353269

19. 08. 2015 - 17:53

Nije gospon Jovanoviću Crna Gora bolesno društvu-nego je Crnogorska Nacija oboljela poodavno-"Kakva jeđa takva međa"?! A da je to tako-evo nekih detalja iz jučerašnje emisje RTVCG:"Zapisi"-od autora Maroša "negdje" na šever-u Drobnjake:U razgovoru sa jednom starijom ženom po prezimenu Ceroviić>>(po svemu se viđelo-da je iz junačkoga bratsva Novice Cerovića iz Tušine)
Guest_1436353269

19. 08. 2015 - 21:40

..."Današnji Crnogorci slabo znaju za čojstvo"-reča mudra Cerovićka! Ništa ružno-ništa šporko-ništa lažavo-nego starica gledala očima-a uši začepila?!
danilo s.

20. 08. 2015 - 10:16

"Danasnji Crnogorci" rece mudra Cerovicka. Dakle, Crnogoraca je ranije bilo. A sto se cojstva tice - tesko je biti cojak u ropstvu. Crnogorsko cojstvo i junastvo je brutalno zgazeno od srbijanske vojske i brace-kvislinga 1918. Toliko o blagotvornom uticaju "velike Srbije" na karakter Crnogoraca. Interesantno je da nije pomenula "cojstvo Srba"???
Guest_1436353269

24. 08. 2015 - 12:33

" JOVANOVIĆ: Crna Gora je bolesno društvo gdje je nacionalna politika doživjela poraz " I bice jos bolesnije do momenta kad VI budete shvatili da se nacionalna politika vodi u smjeru pomirenja i tolerancije a ne svakodnevnog siktanja. Kada budete shvatili da je crkva na Rumiji spustena uz amin nase Vlade a ne Radovica. Kada budete shvatili da u drzavi imate ljude koji vama nisu slicni i kada ih prihvatite takve kakvi su. ZAKON JEDAN, ZA SVE ISTI. Nema vise potrebe da se svadjamo vec da zajedno stvaramo sebi bolji zivot. VI NE ZNATE KO TREBA DA SPROVODI ZAKON U DJELO. NEMATE POJMA.
danilo s.

25. 08. 2015 - 09:15

@Guest - U pravu ste kada kazete: "da se nacionalna politika vodi u smjeru pomirenja i tolerancije a ne svakodnevnog siktanja." . Medjutim, vasa argumentacija je skroz pogresna.Prije svega, valjda je veci krivac zlocinac (onaj ko je postavio nelegalno crkvu na Rumiju) od saucesnika (vlasti koje ne reaguju)? Mi shvatamo da u nasoj drzavi ima ljudi (veljesrba?) koji nam nijesu slicni (bice zato sto su uvezeni u CG?). Problem je sto oni smatraju da mi domaci - Crnogorci - ne postojimo. Tako da i ne razmisljaju - na vas nacin - o slicnosti i razlikama. Oni bi nas sve jednostavno ucerali u njihov svetosavski tor. Dakle, kada prestanu da sire svoj bolesni klero-fasizam, nestace i neprijatne reakcije s druge strane. Zato se slazem da je najvaznije da svi zajedno radimo na boljoj buducnosti CG. I svih nas - njenjih gradjana. Ali kako? Meni se cini da bi mogli poceti bar sa - uzajamnim priznanjem? P.S. Ponekada imam utisak da svaki "demokarta" u CG pati od "stokholmskog sindroma"?
Guest_1436353269

27. 08. 2015 - 14:38

"Prije svega, valjda je veci krivac zlocinac (onaj ko je postavio nelegalno crkvu na Rumiju) od saucesnika (vlasti koje ne reaguju)? Mi shvatamo da u nasoj drzavi ima ljudi (veljesrba?)" Molim te Danilo, sto to mi imamo od konstatacije da je neko veci krivac ako vlast koja se navodno zauzima za nas ne cini nista da stvari dovede na mjesto? Ako vlast (smijesno mi je uopste i nazivati je tako kada ne smije amfilohiju da mrdne prstom) ne moze da stane iza nas Crnogoraca, kakva mi je to uopste vlast? Kojeg vraga imamo mi od tvoje konstatacije da je neko vise kriv kada je nasa vlast postala saucesnik u svemu tome? Molim te Danilo...
Guest_1436353269

26. 08. 2015 - 11:51

Danilo Stojanovicu ono sto se pouzdano zna je da su na Balkan dosli Srbi i Hrvati kao najbrojniji medju Slovenima.Pozdano se iz tih izvora zna da su Srbi nakon najezde Avara i pustosenja Balkana naseljeni u Travuniji,Neretljanskom kraju,Paganiji,Dalmaciji i naravno na prostoru danasnje CG a da su granice Duklje u vrijeme njenog osnivanja koje je doslo tek kasnije par vjekova nakon doseljavanja na Balkan isle do usca Zete u Moracu na sjever.Iznad toga su bile teritorije na kojem su bili naseljeni Srbi sto se tice slovenskih plemena a na teritoriji danasnjeg crnogorskog primorja postoje izvori koji nesumnjivo ukazuju da su se tu naseljavali i Hrvati.Prema tome ne sporim ja vama pravo da budete Crnogorac niti sporim postojanje crnogorske nacije ja sporim vasu tezu da nikada nije bilo Srba u CG zato sto je to jedan falsifikat i podvala.
danilo s.

26. 08. 2015 - 16:18

@Guest - Ne bih se slozio da postoje pisani izvori koji nedvosmisleno potvrdjuju koji Slaveni su naselili Duklju prije 13 vjekova. Uostalom , ne vidim kakve to vaznosti ima danas? Naime, cinjenica je da danas postoje gradjani CG koji se izjasnjavaju da su Srbi. Postoje i oni koji kazu da su Crnogorci. Ako bi posli od toga da izmedju te dvije grupe gradjana skoro da i nema nikavih sustinskih razlika – tako da nema nekih osnova cak ni za “nacisizam malih razlika” - mogao bi se relativno lako postici taj tako potreban drustveni dogovor u CG. Medjutim, neki Srbi (veljesrpski klero-nacinonalisti) ne zele da priznaju da postoje Crnogorci. Zasto? Zato sto bi time morali da se odreknu prava na CG kao teritorijalni dio “velike Srbije”. I u tome je nas problem. Ne u tome ko su bili Slaveni u Duklji. P.S. Ta "mala razlka" koja nas dijeli je civilizacijska razlika izmedju zajednice vjernika ("srpstva") i Crnogoske nacije nastale istorijskim razvojem tj. putem samostalne drzave i crkve
Slobodan Gluščević

26. 08. 2015 - 13:44

Pogledajmo kako engleski satiričari prikazuju „Istočno pitanje“ početkom 20. vijeka. Dok Pruski kajzer izigrava aqnđela mira, na ležima turskog sultana, smirujući ruskog cara sa njegvim trabantima Crnom Gorom, Rumunijom i Bugarskom i austrijskog cara sa svojim trabantima Bosnom, Hercegovinom Srbijom i Grklom, Englezi postaju najmoćnija sila potpisujući ugovore po kojima ne mogu ništa izgubiti. Politički je jasno ko je na čijoj strani i ko čije planove ispunjava. http://www.amazon.com/Photo-Angel-Keppler-Bismarck-Russia/dp/B00SXHKL1U
Guest_1436353269

26. 08. 2015 - 19:07

Slobodane gluscevicu uzalud ja pokusavam da ti objasnim da ti nisi za ove teme.Za tebe je prerada alumijuma vrhunski intelektulani izazov.Prvo postavis mapu Slovena na Balkanu na kojo jse jasno vidi da su Srbi najrasprostranjeniji na Balkanu uz cinjenicu da su Travunjani,Neretljani i ostala plemena uz Jadransko more takodje Srbi(izvori su DAI LJPD recimo). Onda nam dajes kartu na kojoj Cvijic objasnjava porijeklo stanovnika Srbije.Pa sta je tebi tu novo?Pa postoji statistika koja je vodjena u Knjazevini Srbiji u 19 vijeku o doseljavanjima u Srbiju,gdje se koje stanovnistvo naselilo,koliko je ko zemlje dobio,alata za obradu zemlje,koliko novca za gradnju kuce,koliko grla stoke i sl..Treba biti prvorazredna neznalica pa od toga praviti senzaciju i glumiti da nekome otrkivas nesto sto je nepoznato i skriveno u istoriji Srbije.
Guest_1436353269

26. 08. 2015 - 19:10

Gluscevicu o Duklji do kneza Vladimira a to je X vijek skoro da nema nikavih istorijskih podataka eto koliko je Duklja bila poznata i priznata a izvora o Srbima i njihovim vladarima iz perioda prije X vijeka ima mnogo vise.
danilo s.

29. 08. 2015 - 08:26

@Guest - Vasim komentarom sako ukazujete da vi nedovoljno poznajete istoriju Duklje? A dovoljno je da samo potrazite na Google-u "Doclea" i naci cete da je Duklja osnovana u I vijeku a od kraja IV vijeka do kraja VI vijeka bila prijestonica rimske provincije Prevalitane (Prevalis) .Unistena u zemljtresu i kasnije obnovljena od Slavenskih (ne srpskih ) plemena 620 g. Nekoliko vjekova kasnije, u pismu Pape Grgura VII (1077), Papa se obraca vladaru Duklje Mihailu Vojisavljevicu kao "Michaeli Sclavorum Regi" (Mihailo, kralj Slavena) !!!. Nadam se da priznajete pismo jednog pape kao validan istorijski izvor? Ako ga priznajete, onda morate priznati da je Papa bio dobro obavijesten ko je zivio u Duklju (Srbi nijesu jer bi ih pomenuo) jer je u istom pismu pokrenuto i pitanje Barskje nadibiskupije.
Guest_1436353269

31. 08. 2015 - 08:18

E moj Stojanovicu ti mi pises o rimskoj provinciji Duklji a ja pricam o slovenskoj Duklji.Ne vidis razliku u ta dva pojma.Ja napisem da se o Duklji kao slovenskoj drzavi malo zna sve do vremena kneza Vladimira do pred sami kraj 10 vijeka a ti mi iznosis dokaze kako to nije tacno pa mi navodis pismo sa kraja 11 vijeka .Zbrkan si suvise.Sta cemo sa izvorima koji ukazuju da su svi Vojisavljevici nosili titulu arhonta Srba?To neces komentarisati jer ti ne odgovora.Sta cemo sa izvorima koju ukazuju da su Sloveni Duklju naselili iz okoline Soluna iz Servije gdje su dospjeli u doseljavanju srpskih plemena?Ni to ti se ne svidja?
Guest_1436353269

29. 08. 2015 - 10:25

Bolesti ima,preterana je kvalifikacija da je Crna Gora bolesno drustvo.Nema idealnog drustva ni drzave.
Guest_1436353269

29. 08. 2015 - 13:52

BAZAROV- "Danilo" 4S - Opet se ti "zaljepio" za moje komentare..Mora da priznas da je te g-dja Borovic opisala od glave do pete. samo mi nije jasno kako si odjednom promijenio svoje" prezime " i postao S (mozda ti je S pocetno slovo narodnosti). Vidim da si Jovanovicev advokat , a jednom prilikom njegov komentar se "slucajno" nasao u tvom nicku. pa ste se obadvojica malo izgubili. Otvoreno sam uvijek komentirao o lazima i manipulacijama kao i istiorijskim neistinama..U cemu je tvoj problem? Hrvatske zemlje nisu postajale prije 150 godina, Obama je Afro-Amerikanac,. Ko je ovdje spominjao Srbe ? Covjece,, daj malo se stalozi ! Srbe stvaljas u kontekst, kako bi se pravio "Crnogorac, " Sjeti se kako si se izgubio kad te upitah: koliko si puta u svom ziivotu bio u CPC,, pa si" bjezao " kao Forrest Gump kad se ustanovilo da nisi bio u Cg dok se stvarao Pokret za nezavisnost CG. Znas kako se kaze; jednom liberal-uvijek liberal.
Guest_1436353269

29. 08. 2015 - 14:44

BAZAROV- Sa sigurnoscu tvrdim da nisi Crnogorac,da ti je ime Danilo lazno kao i prezime koje si ranije koristio a kao sto znas na ovom portalu si poznat kao lazov super-teske kategorije..Zanimljivo da visis na ovom portalu 24/7 a jos nisi naucio da se tacka stavlja na kraju potvrdne i odricne recenice, a znak upitnik na kraju upitne recenice. Eto, vidis kako si lijepo upecao u mrezu.i prepoznao u izjavi g-dje Borovic. Naivan si kao francuska sobarica..
danilo s.

29. 08. 2015 - 16:37

Po obicaju, u svemu grijesite. Ako vas bas toliko interesuje pitajte gdju Borovic da li sam ja taj vas 24/7 bot ili ne? No, vi zaista ne zavrijedjujete da se sa vama ragovara. Vi izgleda i ne znate sto to zapravo znaci?
Guest_1436353269

31. 08. 2015 - 13:22

"Kako su nastale velike evropske zemlje: Italija, Njemačka, Francuska, ... su nastale ujedinjenjem potpuno posebnih naroda. Razlika između, recimo, Sicilijanaca, Kalabreza, Venecijanaca i Milaneza bila je ogromna. O jeziku da ne pričamo" Slažem se, tako je nastala i Srpska nacija...ujedinjavanjem srpskog naroda iz Šumadije, Vojvodine, Crne Gore, Stare Srbije, Bosne i Hercegovine, Vojne Krajine itd.
Mila K

13. 09. 2015 - 10:30

Licni izbor nema dodrine tacke sa nacionalnim opredjeljenjima. A ove postapalice oko Novaka Djokovica su odavno ofucane do besmisla.
Guest_97995

18. 09. 2015 - 20:24

Evo ti odgovor Katoličke crkve,pa njih napuni : Marvučić je ocijenio da država Nacrtom sprovodi neku novu, revolucionarnu pravdu, konfiskaciju, nacionalizaciju, jer je predviđeno da sve što je sagrađeno do stvaranja Kraljevine Srba, Hrvata i Slovenaca treba da se smatra svojinom Crne Gore: “Sa time se ne slažemo, jer po tome, na primjer, katedrala Svetog Tripuna u Kotoru posvećena 1166. postaje imovina države koja u to vrijeme, kada je ona sagrađena, nije ni postojala...”.
Neko tamo

03. 09. 2016 - 14:43

Dok imamo ljudi kao sto je autor ovoga teksta ne mozemo naprijed. Kad ljudi pocnu ignorisati nacionalne izjave bicemo normalno drustvo.
Novi komentar