Komentar: Petak 13.

Bio je to nastavak demonstracija 24. oktobra, drugim sredstvima. Nastojanje da se nasilno slomi tek sklepani most povjerenja, poništi Sporazum vlasti i dijela opozicije, obesmisli rad državnih institucija i tako izazove politička kriza većih razmjera

Objavljeno: 14. 05. 2016 - 07:43 Promjenite veličinu teksta: A A A
Komentar: Petak 13.

Piše: Draško Đuranović

Petak 13. Skupštinski dan nalik istoimenom kultnom horor filmu. Slike koje smo juče gledali u parlamentu bile su brutalno unižavanje države, parada bahatosti i političkog siledžijstva. Bilo je tokom godina višepartizma mnogo teških riječi, žestokih svađa i poziva na fizičke obračune, ali nikad, ni u doba olovnih devedesetih, narodni poslanici nijesu sebi dozvolili da skupštinski dom u svega dvadesetak minuta orijaški pretvore u nešto nalik zadimljenoj palanačkoj birtiji u kojoj se ne zna ko pije, a ko plaća. Samo, jučerašnja dešavanja u crnogorskom paramentu nijesu bila slučajni varvarski incident, posljedica uzburkalih strasti nakon političkog performansa poslanika Demokratskog fronta i žučne reakcije crnogorskog premijera. Niti je u pučkoj predstavi frontovaca i unezvijerenoj galami univerzitetskog profesora i potpredsjednika Skupštine (!) Branka Radulovića bilo improvizacije.

Naprotiv: radilo se o smišljenom pokušaju ponižavanja i urušavanja državne institucije. I države, naravno. Možda će sada i generalnom sekretaru Skupštine Crne Gore, esdepeovcu Siniši Stankoviću, biti jasnije da takozvana redarska služba Demokratskog fronta - birani momci sa besprekornim biografijama iz vremena Sedmog bataljona i partijskih vojski - nije onomad tek tako umarširala, sa tri prsta na grudima, u zgradu parlamenta da razgleda odaje Demokratskog fronta. Bila je to demonstracija sile. Generalna proba onoga što se vidjelo juče: nastojanje da se nasilno slomi tek sklepani most povjerenja, poništi freško potpisani Sporazum vlasti i dijela opozicije, obesmisli rad državnih institucija i tako izazove politička kriza većih razmjera.

Uvesti proteste i logiku haosa u parlament, kako je to - ne baš tako davno - najavio u medijima u izjavi za medije jedan od lidera Demokratskog fronta. Preciznije: nastavak demonstracija 24. oktobra, ali drugim sredstvima. Neki oblik prizivanja makedonskog scenarija u Crnoj Gori. Duže od pola godine Demokratski front, koji je učestvovao na izborima i dobio narodne glasove da uđe u parlament, djeluje van Skupštine, na ulicama, u šatorima i mimo šatora, sve sa devizom da se ova vlast ne može smijeniti na izborima, već silom narodnog bunta. I da će se tako ,,demokratizovati Crna Gora“!? To više nije samo borba protiv vlasti, već je DF svjesno zaposjeo mjesto vaninstitucionalne opozicije. I to je oblik političke borbe i svako ima pravo da, makar pred vratima parlamenta, govori što hoće ili galami koliko hoće.

Ali nije demokratizacija društva kada se politika ulice želi instalirati unutar institucija. Već ogoljena radikalizacija i, suštinski, destabilizacija države koja je kandidat za EU i u predvorju NATO-a. Zato bi valjalo da se i predsjednik parlamenta Ranko Krivokapić - koji je takvoj politici otključao vrata parlamenta i jučerašnjim ,,umješnim“ vođenjem sjednice omogućio skupštinski lumperaj - konačno izjasni. Je li bitnije da se što prije usvoji leks specijalis, izabere nova vlada i uplovi u mirne političke vode? Ili, možda, ,,opozicionom predsjedniku“ Skupštine Crne Gore odgovara da se zloslutni politički igrokaz nastavi još koji dan, kako bi, eto, na istom mjestu dočekao 21. maj? Nije to stvar nijansi i ne treba potcjenjivati moć haosa. Jer, državnih funkcija će biti samo ako države bude.

Autor je glavni i odgovorni urednik "Pobjede"

Komentari: 50

Toto

14. 05. 2016 - 07:59

Posle priznavanja vlasti stvorene demonstracijama na Majdanu, posle nepostovanja dogovora delegacije EU sa legitimnim ukrajinskim predsednikom, svaki oblik nasilja i prevare u borbi za vlast je dozvoljen.
Subota 14.

14. 05. 2016 - 08:33

Ovo je očito pisano u petak 13-tog. Od trenutka kada je počeo incident do prekida sjednice prošlo je tačno 30 sekundi! Koliko je po Vašem mišljenju bilo primjereno? U sekundama. Nije Vam trebala ova konstrukcija oko Predsjednika Parlamenta gospodine Đuranović.
Placeni Ekstremisti - II

14. 05. 2016 - 18:18

Blago ti bratu sa tobom crna .... Tvoje rezonovanje je fasisticko i nije prvi put u istoriji. Ajde izvoli sokole. Sjecas se kako su izgledali sukobi 90-ih. Fali vam Crna Gora u kolekciji? Meni se cini da ste malo zakasnili. Nakon onog samara od NATO vasa puska nece pucat za dugo. Nije Srbija pala sa Marsa da zbog olosi cetnicke u CG gubi renome u Evropi.
Donja Gotica

14. 05. 2016 - 08:09

Uspio si da prevazidjes sam sebe. Garant sam politicki dalje od tebe od Mande i njegove ekipe, a nijesam ni nekj fan R.k. ali sto je previse previse je. Sve si ovo pasirirao samo da bi, rekli bi se po zadatku, pasirao ovih par recenica o R.K. Niti je posteno niti demojratski Predsjednika Parlamenta nazivati "opozicioni predsjednik" , kao i da Predsjenika Vlade ne bi , po istoj logici, nazvati opozicioni Predsjednik Vlade. A ti si dip. pravo ii Gl. Urednik Pobjede. Ovi iz DF su prouzvod DPS i njihovi visegodisnji saborci i to zna bar pola PG, znas to i ti ali ta prica nije sada pozeljna. Ovo su tzv. IGRE PRIJESTOLA jer raspleta mira biti a stze ih sve "zamor materijala" sto je prirodno Ovo naravno neces objaviti ali ce tvoj ADM. bar procitati.
Guest_19208

14. 05. 2016 - 08:34

Drasko tekst vam je odlican, izuzev neosnovane kritike na racun Ranka Krivokapica. Pa sto je on mogao drugo da uradi. Nije on izazvao ni omogucio nists lose, niti je bio akter incidenta, vec onaj koji ga je pokusao sprijeciti
Drašako tvoj napis čitam...

14. 05. 2016 - 08:34

...evo po treći put?! Pa se pitam,je li moguće da sam umro 1989-i da me do danas niko nije obavijestio da sam -m r t a v?Možda DA? Možda NE? Jedno je sigurno(bez obzira na moje/be/smrtno stanje-godine čine svoje)-da se ovaj majski 13.petak .2016-nekako prekalupio sa onim 11/13.januarom.1989? S'tim što ovaj "13"petak-nam se "desio" u predvečerju SPASOVDANA(21.maja)? I umjesto da "slavimo"-dan "/ne/zavisnosti(od bekica i kampera)-nas isti ili slični ćeraju da slavimo u zlo vrijeme kad mu vrjeme nije-JOPET "staru srpsku godinu"-1989-na "spasovdan".21.maja.2016-na 10 godišnjicu....? Da time još jedanput "ovjerimo" 1989 godinu-(volja božija?) i da se podsjetimo na svoje "usrećitelje" Momira Bulatovića i Stankovića(Ljubišu?)-koji imaju dostojne zamjenike u nenarodnu i nelegitimnu skupštinu bekica i kampera(pod čergama)-u istoimenoj ulici u Pod Goricu?! Kažem ja sebi:"Jole-sve je isto samo njega nema(kaspina sa Dedinja!)"? Tu su njegova d e c/l/ a-DELOVOĐE?
danilo s.

14. 05. 2016 - 08:42

Kakav odgovor dati prostakluku i nevaspitanju a da se covjek ne "spusta na njihovo uze"? U politiciu je to jos teze jer je prostakluk i necojstvo cesto oruzje politickih nitkova. Demokratija je sama sebi najveca opasnost jer cesto moze da se zloupotrebi radi sebicnih politickih ciljeva. I da se sroza u haos. Lijepo je uzivati pravo slobodnog misljenja i govora, ali to pravo podrazumjeva i moralni odnos prema drugima. Cuveni jevreski rabin Gamaliel iz doba Isusa - rece: "Ne cini drugima sto ne zelis da cine tebi. U tome je sva Tora (Biblija), ostalo su komentari". Ovo tzv. "zlatno pravilo" je u osnovi svih velikih religija. Ako neko svjesno, i sa losim namjerama, krsi ovo sveto pravilo i standard ljudskosti, on sebe deklarise kao nize bice ili bolesnika/psihopatu. Ovi nesrecnici iz DF-a nijesu ni svjesni sto su ucinjeli. No, na paradokalsan nacin, rijesili us nas dileme. Mandic i drustvo definitivno ne zasluzuju – i nijesu ni sposobni, niti dostojni, - da vladaju CG.
Spasoje

14. 05. 2016 - 10:57

G-dine Danilo S, djelujete kao obrazovan covijek pa cudi da vas ovo cudi. Zar nisu skoro sve civilizacije padale pod napadima varvara? Nece pasti CG i UF (Ulicarski Front) to odolicno zna. Foliranti su to i manipulatori koji znaju da u svakom drustvu ima nekih 10-15%populacije koja to kupuje. Ono sto se gadi, barem meni koji imam 23 godinje, je kada vidim one sijede glave kako od sebe prave klovnove nebi li ostali na drzavnim jaslama.
danilo s.

14. 05. 2016 - 11:24

Spasoje, Kako nesto moze da me cudi u "zemlji cuda"? U zemlju u kojoj je sve dozvoljeno u ime "srpstva", pravoslavlja, i rusofilstva? No, ne dijelim vase misljenje u pogledu opasnosti za CG. Veliki istoricar (mozda najveci?) Gibon u svojoj istoriji "Propadanje i pad Rimskog carstva) - izmedju mnogih faktora koji su uzrokovali pad najvece imperije u istoriji covjecanstva (Rimske) - izdvaja dva kao bitna: Hriscanstvo i Varvare. Nama varvari nijesu ispred vrata (ante portas) vec unutar nasih zidina. I to zajedno sa anti-CG SPC. Istovremeno imamo opoziciju koja potpisuje deklaracije da nece sa DPS-om (koja, uz sve mane, barem nije anti CG) ali mogu sa DF - koji je otvoreno anti-CG - subverzivna partija ciji je politicki cilj oburdavanje CG. I, ne samo to, nego njihovo urlikanje i litanije po ulicama (sad i u Skupstini) smatraju za olicenje demokratije? (Koliko je npr. Abazovic pjevao pjesme o DF-u?)?
Spasoje

14. 05. 2016 - 10:57

G-dine Danilo S, djelujete kao obrazovan covijek pa cudi da vas ovo cudi. Zar nisu skoro sve civilizacije padale pod napadima varvara? Nece pasti CG i UF (Ulicarski Front) to odolicno zna. Foliranti su to i manipulatori koji znaju da u svakom drustvu ima nekih 10-15%populacije koja to kupuje. Ono sto se gadi, barem meni koji imam 23 godinje, je kada vidim one sijede glave kako od sebe prave klovnove nebi li ostali na drzavnim jaslama.
Milijana

14. 05. 2016 - 09:31

Nastala neka nova kategorija stida u režiji Ranka Krivokapića - Institucionalni stid. I on ga osjeća. Kad Ranko već ne može, da pokušam da osjećam stid zbog njegovog ponašanja? Ko je dozvolio da u instituciju uđu pripadnici 7.bataljona? Ko je dozvolio da iz DF rašire transparent u skupštinskim klupama? Ko trza na najmanju uvredu pojedinačnu, a na horsko trabunjanje DFa se smješka i udara u gong?
"Milijana..." uzdržat ću se..

14. 05. 2016 - 10:05

...od mog uobičajnog vokabulra-samo zbog toga što se javljaš ispod raše(kotule)? Ali da te zamolim-ne zmajavaj-ni sebe ni drugoga-nekakvim "pripadnicima 7 bataljona..."?! Znaš Mili-janja, bataljun ne broji stotine hiljada -nego nekoliko stotina vojnika! Ali nešto,drugo što se počesto-učestalo u Crnoj Gori "zaboravlja"-kako vrijeme odmiče-su namjere mnogih koji "rade" na tome-da narod zaboravi na one stotine hiljada krmadi kasapina sa Dedinja-mitingaša iz 1988/1989 godine-koja su predvodili današnji "crnogorski bez stida i srama tzv.demokrate" u ŽALOSNOJ -od naroda otuđenoj SRAMOTNOJ nelegitimnoj- skupštini-profilacije"bekica i čergaša(kampera)"-prvo oburdali domovinu SFRJ-SRCG-pa je onda sa "sabraćom po kami-nožu" tu domovinu pretvorili u pepeo i krv ljucku od Vardara do Triglava! Nema druge istine Milo-jaha-bez da se zvekne!
Секула

14. 05. 2016 - 10:02

А како то да неко на протестима у октобру говори да не признаје институције система али позива Предсједника скупштине да им се придружи? Јер никоме другом осим њега не вјерују :) Чак и уочи онога хаоса гдје је очито имао уплетене прсте. Па и ово сад, у понедељак позивају све да напусте "труле институције" а у уторак објављују како ипак иду назад у Скупштину, тобоже да Лекићу нешто "скрешу у брк". И врате се све са обезбјеђењем под пуном ратном опремом. Први дан засједања прекину сједницу због присуства полиције(?), други дан опструирају расправу, трећи дан направе инцидент. Неће бити да је то случајно, изгледа би Ранко у предизборну кампању са актуелне функције па опструира рад преко ДФ-а. Ту је Драшко убо у центар у овом тексту.
EHO

14. 05. 2016 - 13:03

Sekula je postao igrac REZIMA i poceo je dobijati PLUSOVE od istih . Igrac u redove meke opozicije. Da nije zakucijo kakovu FUNKCIJU ,dzaba sve DF. vam nece dati mira ovaj EHO, MILO LOPOVE prenece se po ulica institucija . A sto ako nam pane akterima pa se SKANDIRANJE MILO LOPOVE -ubace na stadijone ARENE javna OKUPLJANJA i rasporede na svakih 2. metra i ubace se tako proporcionalni o povikaju MILO LOPOVE kako da REZIM otkrije AKTERE i slicno to se moze desiti na FAKULTETIMA skolama i slicno AKO UZME MAHA STRASNO ORUZJE -TAKO SEKULA morali bi ZABRANITI JAVNE SKUPOVE -NEZVANICNO SAZNADOH itd,,,, MADA NE BIH iskreno volio da taj EHO izide iz SKUPSTINSKIH KLUPA u ovom SCENARIJU ocigledno Ranka KRIVOKAPICA kako i ti sujmas zar ne?
Monteegoo

14. 05. 2016 - 10:21

Dobar tekst. Svidjelo se to ili ne nekima, Ranko je najvise odgovoran za onaj sinocni prostakluk, naravno pored df-a. Sinoc sam konacno shvatio a to duze svjesno izbjegavam, u CG nema opozicije. Postoje mrzitelji ove drzave i oni koji stoje iza nje sa rukom na srcu. Ovo vise nije politika. Neznam kako da to nazovem uzimajuci u obzir da mi je fond rijeci ne toliko velik. Ocito je sve i dozvoljeno bilo od njihovih kolega iz tkzv. Opozicije koja ucestvovala u dogovorima. Da sam premijer a nisam, vjerovatno bih poslusao LS i BS. Jednostano staviti tacku na ovu maskaradu pa ajd na izbore u oktobru. Naj taj nacin se bar nece kaljati drzavna institucija. I na kraju jos moja reakcija na izjavu Dritana: nije drzava dotakla dno, vec vi Dritane, poslanici. Drzava tj. Mi, njeni gradjani, smo vas postavili u taj dom da vodite ovu drzavu, a vi pravite od nje cirkus svojim ponasanjem, pocev od Ranka pa do vas zadnjeg clana Df. Bruka nema sta.
Draskov POGLED

14. 05. 2016 - 10:35

Je subjektivan i ne dijelimo svi iste poglede na dogadjaje u Drasko kaze i vrednuje da cak pozivanje na FIZICKI OBRACUN je kulturnije od BUCNE varijante iznosenja narodnim imenom upucenu kritiku prema VLASTODRSCU koji na vlasti 30,godina zahvaljujuci raznim MAHINACIJAMA KRADJAMA I PREVARAMA iznoseci i to mirno horski bez pozivanja na linc i slicno e sada sto je premijer zvao mnogo starijeg coveka na obracun fizicki i upucivao pretnje da ce im PLATITI sa te POZICIJE--Draska Djuranovica kao visokog intelektualca ne pogadja . Postovani DRASKO mislio sam kada sam se pojavio na tvom PORTALU koji si me prihvatio i dao slovo da pisem da cu te PREOBRATITI iz SOCIJALISTE u LIBERTARIJANCA cak sam se nadao da te promovisem u LIDERA nase STRANKE LIBERTARIJANSKE sta bi ti falilo, iznevjerio si moja ocekivanja u svakom slucaju drzim da si OK. ali se samo plasis SRBA. Drasko obicni ljudi nemaju PRIVILEGIJE u ovom sistemi PRIVILEGOVANOM za POZNATE I javne licnost
Draskov POGLED

14. 05. 2016 - 10:47

DRASKO-STA je ovdje NECILIZOVANO?- a VIDIMO DA covjek klimanje glavom I POTVRDJUJE TE IZGOVORENE RIJECI KAKO VIDIMO ZAR NE, STO STE DIGLI frku DACU VAM SITUACIJE U SLEDECEM KOMENTARU STA SE DESAVA U NEKIM civilizovanim PARLAMENTIMA drustvima MNOGO VECIM OD NASEG. https://youtu.be/-RUN89f_On4
svetozar bulatovic - bulat

14. 05. 2016 - 10:57

Hici ispaljeni u Sarajevu na Austrougarskog predstolonasljednika 914 - te, po opisu austrijske stampe iz tog vremena nije mnogo razalostilo puk po cuvenim Beckim krcmama , ali je ubistvo austrougarskog prestolonasljednika na brdovitom balkanu i konacno , isplanirano u Adu moci geostrateskog sukoba super sila neokolonijalizma bilo uvod u nezapamceno do tada ubistvo civilizacije.i miliona ljudi I naroda ! I bas takvi " sitni incidenti" u istorijskim intervalima s vremena na vrijeme dovodil su a i dalje dovode ili uvode danas svijet u Ad.Iran Irak Avanistan,Bliski istok.Balkan.Ukraina,Sirija Balkan ,Turska,Grcka .. pa ponovo Balkan ovih mjeseci ponovo Kosovo , Makedonija ovih dana Bosna sa akcentom na Republiku Srpsku, Srbija ,naravno I nazalost neizostavno i mi smo Crna Gora tu....E pa nijesmo valjda ponovo istorijski ne treba nam vise istorija ali je ponovo u nama po svoj prilici I ocigledno proradio istorijski utuk .Mozda da mozda NE . Postovani Drasko !
DF.

14. 05. 2016 - 10:59

VENECUELA: https://youtu.be/asQA_k6dAiw TURSKA: https://youtu.be/EtYXYkvpdzA Ukrajina: https://youtu.be/R4W0wa1WLcE MAKEDONIJA:https://youtu.be/h7-8XUgn2Ag SRBIJA: https://youtu.be/gj1JMSFkCQg Juzna KOREJA:https://youtu.be/XbFgv61zTBE RUSIJA:https://youtu.be/Z9VNDaAUiZk Itali:https://youtu.be/I2u7Osh0diM Czech parliament: https://youtu.be/bIJzROiz1ow U SVE SVETSKE PARLAMENTE imate HAOS ovo sto je DF. napravio je MEKO sto Milo zasluzuje -NADAMO se ostrijim SUKOBIMA/
danilo s.

14. 05. 2016 - 11:35

Ne bulaznite. Zasto ne navodite dobra djela - nego negativne primjere? Potsjecate me na jednu sufi pricu u kojoj jedan covjek, setajuci po sumi, ugleda na proplanku ispod jednog drveta tigra kako donosi i ostavlja hranu hromoj lisici koja nije mogla da se krece. Njega je zadivlia "Bozja volja" u ovome i -poslije nekoliko puta ponovljene scene - on odluci da je isproba na sebi. Legne ispod stabla i stade da ceka da mu Bog da hrane. Presjedio je tako dugo, dok mu njazad ne dosadi, a i glad ga je morila, pa viknu. "Boze, Zasto Ti hranis hromu lisicu, a mene neces?" Odjednom se zacu glas iznad njega. "Budalo. trebao si da se ugledas na tigra, a ne na lisicu.
NE BULAZNIMO

14. 05. 2016 - 13:27

PARLAMENTI u kojima nema STRASTI i TUCE , su BESKICMENA STVORENJA joja nemaju DUHA , CRNOGORCI IMAJU I DUHA I ZIVOTA ,tako ti te tvoje lisice ZABE i vukove okaci Milu . EHO MILO LOPOVEEEE se PRELIO VIDIM po FEJSBUKOVIMA ocekujem da izide i na ULICE SKOLE FAKULTETE STADIJONE ARENE i druga JAVNA OKUPLJANJA-*KO CE BREEE to zaustaviti ko ce zaustaviti NAROD ako na PRIMJER NA ZELENOJ PJACI dje GUZVA pocne NAVIJATI MILO LOPOVE a u REZIJI DF. sve je MOGUCE mogu oni UBACITI NAVIJACE i tako se POSLUZITI TRIKOVIMA REZIMA od 24.OKTOBRA itd,,, zar ne,
Monteegoo

14. 05. 2016 - 12:29

Koliko ste ograniceni i zaostali iz df-a govori bas taj podatak koji navodite dje su vlade u svijetu mijenjane silom: 1. Navodis 5 drzava dje se to desilo. U svijetu postoje 195 drzava. 2. Ovu vladu, ili vecinu, podrzava vecinska CG, a to nije malo. Kad cete to da shvatite? Ovim cinom i da nijesu imali podrsku, napravili su da vec sada DPS moze da racuna na apsolutnu pobjedu na jesen. Biracko tijelo vise nije podijeljeno na partije vec na opcije ko je za CG a ko ne. Opet kazem, ove ce se rascistiti u oktobru, a izaci ce do tada i na vidjelo sta je ko radio u i van i protiv CG.
Macak

14. 05. 2016 - 14:37

SVETSKE..je li?!?!.....e pa nece moci...svetski covece, ne u CG!!
Hrabrost i Rusija

14. 05. 2016 - 11:00

Draško nije imao hrabrosti da kaže da je taj incident režiran od strane Rusije i njihovih CG satelita. Naime, Mandić je u Jerusalim putovao da primi ruske instrukcije i naloge kako izazivati incidente pred desetogodišnjicu nezavisnosti CG, kao i pred ulazak u NATO.
k

14. 05. 2016 - 11:26

Prije par dana premijer je kazao da tzv. trojki daje ministarska mjesta iz terapeutskih razloga,juce je ovu drugu grupu nazvao kretenima opet dajuci sebi za pravo da daje dijagnoze i terapije iako znamo da je ekonomista ,a ne ljekar.Premijer je juce napravio veliku gresku sto je dozvolio da bude isprovociran i da se mrska sa i poziva na tucu,trebao je jednostavno da se okrene i izadje iz skupstinske sale,ponekad treba biti i mangup i ulicnim zargonom receno iskulirati.Sada imamo jednu losu situaciju mnogo goru od one prije ovog incidenta,imamo haos.Nije g.Djuranovicu g.Krivokapic mogao nista da ucini kao sto nije mogao nista kada ga naprasno proglasiste cetnikom na stranicama vaseg lista.Nije R.Krivokapic covjek cija politicka ubjedjenja dijelim,daleko je on od mog konzervativnog misljenja,ali treba biti covjek i priznati da se radi o emancipovanom ,kulturnom covjeku,koga sada vi i oni za koje pisete proglasavate krivcem.
L Dabanović

14. 05. 2016 - 11:57

Ja neznam ko to ne vidi-da crnogorskoj državi zlo čini soj koji se narodno lažno prestavlja. Svi koji žele dobro/zlo crnogorskoj državi-znaju da Đukanović i veže i driješa i da se mogu u državi zamećat klice samo koje njemu odgovaraju.Ali svim tim imućnim dobročiniteljima i zlotvorima odgovara samo ono od čega imaju ličnu korist-zato i prećutkuju krivca i radije upiru prst u druge. Pa svi znamo da pelješanju crnogorske države i njenih istinskih građana leži u vrhove vlade i svih partija u vladi i opoziciji.Pa svi vidimo da se u opoziciji bogate oni što se ne prestavljaju crnogorskim građanima nego narodom iz regiona.Takođe i ovi u upravama vlade i države bogate se-prestavljajući se crnogorstvom a gaje i uzdižu narod raje-koji imitira srpstvo koje su s Turcima zanavijek upokojili. Pogledajmo-ko se prestavlja ptedśednikom crnogorske vlade i države?Odgovor-Milo i Filip & Co..A ko je CPC-u prepuštio crkvi raje (danas takozvanoj SPC)?Opet isti odgovor-Milo i Filip & Co..
Stanusa

14. 05. 2016 - 11:59

Njih dvojica ja i babo sami. Pa ovih iz DPS je preko 30 a ovih iz Jedinstvene Rusije cca 15 i sada ovi prvi kazu zakazao Ranja i obezbjedjenje. Neka sto se oni brukaju no i nas bruksju.
Stanusa

14. 05. 2016 - 12:07

A tek bi bio gospodin MDJ da je uspio da se iskontrolise i da je nakon njihovih pobika samo ih smirrno pitao: Decki je li to sve i hocemo li i nesto da radimo za placu koju primamo. Nije izdrzao i sada nema kajanja. Noje bio na ocekivanom nivou pa je i sam doprinio ovoj blamazi . Mislim da se i drug Drasko slaze.
Bazarov

14. 05. 2016 - 12:10

Kada cete nam vec jednom prezentirati iz vase "Pobjede",inace logistickog medija Dps-a ,legendarnu kolumnu u nastavcima iz 90-tih "Rat i mir"?Pa,zar nije jednoumlje da "Pobjeda" na onako propagadno staljinisticki nacin prezentira tekst"Kako je Bulatovic govorio o Bulatovicu"?Kada vec pominjete 90-te,sto nam recimo niste citirali malo Djukanovica?Pa pogledajte nasta lici jedan -Javni servis RTCG koji bi trebao biti perjanica nezavisnog i slobodnog novinarstva, i jos uz vasu utopiju i EPP i ostale klaune pod plastom raznih udruzenja, cudite se da je CG na 109.mjestu po slobodi medija. Ne morate se brinuti toliko o rezimu,jer svi dobro znamo da o tome odlucuje njemacka ambasodorka u CG-Frau Stajnaker , koja je doslovno strpala Marovica u zatvor,a ako Frau kaze: dosta je!,tako ce i biti.. Sta mislite zasto je Marovic u zatvoru a Milo nije, zasto je Svetin brat u zatvoru a Aco nije? Sto mislite zasto su najkorumpiranije drzave,Bugarska i Rumunija, postale clanice EU-a bez ikakvih uslova?
Boban.b.

14. 05. 2016 - 13:29

Istine radi g. DRASKO mogao bi, bar nedjeljom, po jedo pismo iz ODJEJA I REAGOVANJA, da se malo prisetmo, da gradjani vide da je ovo dana mila majka od demokratije, a skoro isti ljudi, kao SRB.
Opsjednuti Bazarov

14. 05. 2016 - 18:39

Ponovo Bazarov, koristi ove stranice da istrese svoju psihopatsku opsjednutost Pobjedom i RTCG. Mali Bazarov, sa ruskim imenom i pticjom pamecu ne prestaje pricati jedno isto, ma o cemu clanak govorio. Pobjeda, RTCG, staljinizam i na kraju pamet DF-a gdje CG-rom upravljaju strane ambasade. A onako objektivno njegov nick je Bazarov, govoreci o stranim ambasadama. U Crnoj Gori ne kazemo Svetin brat, nego Svetov brat. Nije jasno zasto zabadas nos preko plota. Imas i u Srbiji sijaset problema i drzi ga tamo.
Komentarisanje

14. 05. 2016 - 18:43

DF-ovac, komentarisi clanak i konkretne navode u clanku umjesto sto mlatis sa generalnim etiketama DF tipa. Ovakav komentar ti na portalu na Zapadu ne bi objevili jer je van teme. Medjutim u Rusiji da, pogotovo kad se napadaju "neprijatelji". Sto se trpas gdje ti nije mjesto, Ako imas sto konkretno reci izvoli umjesto sto mlatis o Pobjedi i TVCG papagajski ponavljajuci tvrdnje huligana iz DF-a
Jedna narodna pjesmica

14. 05. 2016 - 18:54

Oštar, rigidan, ujeda ko šarov Budite na oprezu kad se naljuti Bazarov ! Pun toksina, gleda nas sa nebeskih visina A ako mu oduzmeš Google, osta budalaština.
U EU - uskoro, u Rusiji nikad

15. 05. 2016 - 02:49

Apsolutno u CG se pita EU bas kao i u ogromnoj vecini Evrope . U EU najjaci uticaj ima Njemacka, pa onda Engleska i Francuska itd. Hvala Bogu da se ne pita Beograd ili Moskva jer bi ovakve male rusofilske nistarije koje podrzavaju cetnike iz DF bile od znacaja u ovoj drzavi.
?

15. 05. 2016 - 03:39

O kakvom staljinizmu pricas, a u isto vrijeme lezis u rovu fasisoidnog DF-a? Jesu li vam oni reprezentanti demokratije alla Putin ili slobodnog drustva u kojem ce popovi davati politicke savjete? Ili su oni borci za interese ove drzave najavljujuci novi referendum. Sto ti ovdje radis sram te bilo ustvo mala. Velis treba im izbiti TVCG i Pobjedu i onda su gotovi. Ako je tebe neko poslao kao troll podrsku DF-u taman si intelektom na njihovom nivou.
Montenegro

14. 05. 2016 - 13:24

Slažem se da je sve bilo smišljeno i organizovano od strane poslanika DF..Međutim, treba reći da je u pitanju sinhronizovana i dugotrajna aktvinost antidemokratskih i anticrnogorskih snaga koje sve čine da na mnogim punktovima slabe i opstruiraju ekonomski, politički i kulturni napredak Crne Gore na njenom putu konačnog ulaska u EU i članstva u NATO. Logično je da im smeta i da ih iritiraju godišnjice državnosti Crne Gore i nije slučajno da su baš sad pojačali svoje djejstvo do nivoa najgrubljeg i najbalanlijeg primitivizma u parlamentu. Ali, ovo bi trebalo da bude konačno upozorenje crnogorskim institucijama da se ne radi samo o političkoj nemoći i inferiornosti DF već da je u pitanju smišljeno i neprekidno djelovanje protiv ključnih interesa Crne Gore i njenih građana sa više punktova čiji su glavni eksponenti vojvoda Mandić i DF.
Zoran V. Raičević

14. 05. 2016 - 15:08

Poštovani, U CG radikalizacija političke scene nikad nije ni prestala da postoji od 1990 do danas. Akteri su se mijenjali. Osim jednog koji je bio uvijek tu: DPS! Ja mislim da je Crnogorce anestezirala nezavisnost 2006., zlatni orao i "Vječna da si"! Mislili su - imamo državu - sve drugo će samo doći. Država nije samo ime, zastava i Vlada! Državu čine i mediji, nevladine organizacije, vjerske zajednice, siromašni, bolesni, obespravljeni, zatvoreni, ubijeni, ranjeni... Čine je i poslanici i akademici, profesori, policajci, vojnici... Da li je Lex Specialis spas? Možda jeste. Možda nije. Pa i Poddgorička Skupština 1918. je bila neka vrsta Lex Specialisa, inače se pravno ne bi mogao pogaziti Ustav Kraljevine, zbaciti Kralj i dovesti novi. I to je bio Lex Specijalis! Ja nijesam vjerovao da CG ima ovoliko "četnika". Jer, ispade da su sada svi, osim DPS, "četnici". Vjerovatno onda treba izbore održati jer DF nije pravi odraz njihove snage u CG!
Zorane koga ti predstalvjas?

14. 05. 2016 - 18:27

Podgoricka Skupstina nije bila nikakav Lex Specialis jer se zakon donosi demokratskim procedurama. Podgoricka Skupstina je slicna Anschlussu Austrije Njemackoj osim sto su Njemci dali sansu plebisciutu makar i namjestenom. To je bila vladavina terora, u prisustvu srbijanske vojske i sakupljenih delegata koji su glasali kako im je sugerisano ili naredjeno, Ostatak naroda se nije pitao. Vidim porezonovanju da nije slucajno sto si branio popa huligana sa Sv Stefana i ostale popove po Crnoj Gori koji grade gdje i kad im padne na pamet. Nijesi vidio koja im je misija u Cnroj Gori. Koje ti Crnogorce predstavljas covjece? Ne nisu svi cetnici, niko to ne rece. Dobar dio DF-a su samodeklarisani cetnici.Postoje i srpski nacionalisti, a postoji i opozicija koja je procrnogorska.Cemu crno-bijela slika Zorane?Zapad ti nije dotako mentalni sklop.Ne moramo biti ili za cetnike ili za DPS ali biti protiv ovakvog DF jeste obaveza onog ko se deklarise ko patriota.
Zorane koga ti predstalvjas?

14. 05. 2016 - 18:32

Ko rece da izbori nece biti odrzani? Sto ti znaci zadnja recenica? Postoji datum kad ce biti obavljeni izbori a sada se radi na uspostavljanju fer uslova za njih. Izbori ne sluze da se poraze cetnici,nego da se izabere sastav skupstine i konsekventno vlast koja reprezentuje trenutnu politicku sliku drzave. Ko je trazio da se obezbjede fer uslovi ako ne opozicija, sa pravom. Ovdje je tema djelovanje DF-a a ne onih koji su po EU standardima pregovarali sa DPS-om. Ako ti ne vidis nista cudno u onome sto rade i ako iz ovoga izvodis zakljucak da je politicka scena radikalizovana od strane DPS-a a ne DF-a i onih koji stoje iza njih uglavnom u vezi clanstva u NATO, onda ili nemas nista u glavi ili imas sumnjive namjere.
Radikalizacije DPS-a

14. 05. 2016 - 18:50

Sa takvim rezonovanjem tebi je lako komentarisat - postoji crno i bijelo. DPS je crn. Medjutim politicka analiza se bazira na fakte i pomalo intelekta. Postoji mnostvo boja i eimenzija. DPS do 1996 otprilike je ukljucivao i SNP koji je ostao uz Milosevica.DPS je krenuo putem suverenosti drzave, SNP i ostali na drugu stranu. To je bila jedna radikalizacija. CG je primila izbjeglice cak i sa Kosova.Tadasnji dobar dio opozicije je bio protiv drzave i u toku bombardovanja NATO, bio jeiza 7-og bataljone. To je bila radikalizacija.DPS za jos nekim strankama je odradio referendum, dobar dio opozicije je bio protiv.Radikalizacija.DPS je krenuo putem integracie u EU i NATO, dpobar dio opozicije je bio protiv. Radikalizacija. DPS i jos neke manje stranke su pokusali da stanu na put prepravljanju crkvi, prosrpski dio opozicije je bio bezrezervno za SPC i koliko se sjecamo i ti kao predstavnik Crnogoraca iz dijaspore. Radikalizacija.
Stvarsnost je malo kompleksnij

14. 05. 2016 - 18:59

"Osim jednog koji je bio uvijek tu: DPS!" Razmisli malo Zorane. Svi protagonisti su jos tu. SNP je nastao iz DPS-a. Ovdje se ne radi o imenu stranaka nego o programima i stavovima - prema ovoj drzavi, prema spoljnoj politici, prema korupciji, ... Nije se premnogo toga promjenilo. Ovdje se ogroman broj "radikalizacija" desio zbog nemogucnosti dijela stanovnistva da prihvati ovu drzavu kao svoju, kao sto navedoh u proslom komentaru. OSnovni preduslov da neko zeli dobro uciniti drzavi jeste da zeli drzavu,inace dolazi di konflikta interesa. Jednostavno slike je mnogo kompleksnije a kod tebe se spektar boja i nijansi reflektuje u crno-bijelu sliku.
Podgoricka Skupstina

14. 05. 2016 - 19:03

On 15 October 1918 the Serbian government named a "Central Executive Committee for Unification of Serbia and Montenegro" consisting of four strong proponents of a union of the two states, two from Serbia and two from Montenegro, that would organize the process of unification. With this decision the Kingdom of Serbia abolished the legal Montenegro parliament, just like Austro-Hungary did earlier, with the explanation: "Because 2/5 of parliament members are abroad it is necessary to elect new".This UNCONSTITUTIONAL decision supported by Serbian military in Montenegro was against an order of the king of Montenegro, for gathering of parliament on first day after armistice was signed.
Zoran V. Raičević

15. 05. 2016 - 04:06

Poštovani, Da ne bi bilo zabune: ja pišem u moje ime, znači stojim iza svojih riječi. Ja ne koristim Društvo iz Toronta da bih iznosio svoje stavove. Ako Društvo reaguje onda se to i saopšti. Valjda vi ne znate to da shvatite! Još jednom da kažem: nijesam ja branio srpske popove, već sam kritikovao akciju MUP-a, jer sam znao da će to biti samo predstava za nas, a sjutra će vratiti popove Sud nazad. Dok političari pišaju po Vama, vi mislite da pada kiša! Vaše pravo! Ja misliti tako neću! Što se tiče DPS i kritike za stanje u državi! Kome da ja kao Crnogorac uputim kritiku za vladanje i stanje haosa u državi? Marsovcima? Vučiću? Dodiku? Izetbegoviću? Da oni možda ne vladaju u Crnoj Gori! Da ne vlada možda Draža ili Drljević? Pozavavite se vi rezultatima, to mene interesuje, a nemojte analizirati mene, Marka, Janka i ostale, koji niti primaju državne pare, niti nose uniforme te države, niti smo položili zakletvu u Skupštini! Je li iko zna kako zakletva glasi?!
-

15. 05. 2016 - 17:59

Beznadezan slucaj. ostavi politiku covjece i bavi se necim drugim.
Kiko

14. 05. 2016 - 15:58

Isto siledzijstvo koje je DF primijenio u Skupstini Amfi svakog vjerskog praznika primjenjuje u nasim hramovima. A sto je bila litija od Hrama u PG do Ostroga vec ogoljena demonstracija sile?! Sto su bili upadi na svakom granicnom prelazu osim uskocke intervencije? Bilo je vrlo jasno da u svakom trenutku Amfi moze pozvati te ljude i napraviti nove tigrove ili orlove. Pogledajte fotografije po srpskim portalima - nidje nijedne zene. Sve bojovnici za Ravnogorski pokret spremni. Da se nije ko od drzavnika oglasio tim povodom?! Amfi vam je poslao istu poruku koju saopstava DF! Ali nije pozeljno napadati Amfija u izbornoj godini, jos manje skloniti onu konzervu sa Rumije. Portreti ovjekovjeceni na zidovima Hrama zapravo kazuju SVE.
Demokratija - cto takoje?

14. 05. 2016 - 18:55

Kiko, U pravu si sto se tice Amfilohija i SPC. Oni jesu najveci neprijatelji slobodne i nezavisne CG. No, nesto se pitam, poslije sinjocnjeg skandala, sto bi bilo da se organzuju setnje i protesti ispred Cetinjskog manastia i da gomila skandira "Amfi lopove" (a i jes nam pokra sve manastire i crkve)? Da li bi i to bila "demokratija"? Dokle ce gradjani CG biti pasivni pred ovom bestidnom agresijom primitivnog velikosrpskog nacionalizma?
Plan koji vise ne kriju

14. 05. 2016 - 18:14

Ni oni ne kriju da su placeni od Rusa i da je cilje sprijeciti ulazak CG u NATO po svaku cijenu ukljucujuci blokiranje institucija sistema, destabilizaciju drzave, sve do zadnje faze oruzanih sukoba da bi "dokazali" svijetu kako Crna Gora nije zrela za NATO. Sve ide tim putem. Pogledajte kako radikalizuju svoje nastupe i jedva cekaju neku intervenciju policije da bi pozvali svoje cetnike tj Ristove vjernike na sukob. Ovo treba izbjeci !!
Placeni Ekstremisti - I

14. 05. 2016 - 18:15

Jesenas, iako je bilo evidentno sta su mi motivi, ko je iza njih i kakav odnos prema ovoj drzavi imaju, bilo je prilicno ljudi koji inace ne glasaju DF ali su naivno krenuli za njima. Vjerovali su da, zatvorivsi jedno oko na otvorene lazi, prevare, pretjerivanja, a kasnije i nasilje po ulicama, moze donijeti promjene i to ne bolje. U to vrijeme DF se, istina teskom mukom , uzdrzavao od otvorene antidrzavne retorike i cetnistva, vjerovatno slijedeci uputstva svojih konsultanata. Kako je postalo jasno da im se ostatak opozicije nece pridruziti, osim Milica pritisnutim od SPC, njihova demokratska maska je pocela da pada i ispod nje se ukazivalo nakazno lice koje poznajemo oko 30 godina u ovom regionu. Rukavice su skinuli i krenuli u otvoreno cetnikovanje, potom generalno anti Zapadnu i pro rusku retoriku, a nedavno su nas potsjetili na njihov odnos prema drzavi, najavivsi referendum ako ikad dodju na vlast.
Placeni Ekstremisti - II

14. 05. 2016 - 18:15

Tonuci u ekstremizam, postalo je jasno da gube pristalice, sto je i broj gradjana na njihovim nedavnim protestima potvrdio. Protesti su otpali kao instrument. Bilo mi je jasno da ce do sporazuma opozicije i DPS o prelaznoj vladi doci i da ce oni ispasti iz bilo kakve kombinacije. Ovo je uzrokovalo dodatnu agresivnost.Promjenili su taktiku i usli u Skupstinsku zgradu da bi tamo galamom, parolama, uvredama pa cak i fizickim nasrtajima opstruirali rad skupstine. Nije potrebno poznavanje politike da po njihovim aktima u zadnjih godinu shvatimo koji su ciljevi DF-a, ko im obezbjedjuje logistiku i koji su im neposredni takticki ciljevi i metodi. Posto su ostali izolovani,ostalo im je da ekstremizmom pokusaju opstruisati rad institucija sistema,narocito Skupstine.Iz dana u dan im se agresivnost povecava. Trend govori da ce ici do kraja, a to moze znaciti fizicke sukobe ili cak i pokusaj oruzane pobune.
Rus Bazarov

15. 05. 2016 - 03:27

Čuste li braćo draga za Rusa Bazarova Na protivriječje kao koprc zagicati se zna Ne prestaje o Pobjedi zborit, pun otrova Kadkad i tvcg pomene, sadrzaja nebulozna. *** Evo ga, kad se god o mrznoj mu zemlji radi Retorika rigidna, površna, ponekad blebetava, Kao papagaj nam priča o nekoj zloj ambasadi Poput dinarskog sivca, stava tvrdoglava.
Novi komentar