Da li je pobjeda Trampa jedan od najvažnijih istorijskih događaja 21. vijeka?

Donald Tramp je novi preśednik Sjedinjenih Američkih Država. Čitamo kukumavčenja analitičara, njihova iščuđavanja do neba "kako to da je preśednik postao čovjek koji je ksenofob, seksist, mizogonist, bigot, buli, rasist" itd, smiješna trućanja regionalnih: profesora univerziteta, slavnih pisaca i slavnih anarhomarksističkih intelektualaca koji glume liberale...

Objavljeno: 17. 11. 2016 - 00:00 Promjenite veličinu teksta: A A A
Da li je pobjeda Trampa jedan od najvaznijih istorijskih dogadaja 21. vijeka?

Piše: Miroslav ĆOSOVIĆ

Nekoliko puta sam tokom preśedničke kampanje gledao kako reporteri CNN-a pitaju žene, Trampove podržavateljke - "Kako to da podržavate Trampa, on je seksist, ponaša se nedolično prema ženama?" Trampove podržavateljke su spremno odgovarale - "Isuse"! Pitanja, ključna pitanja interesuju Trampove podržavaoce/glasače.

Tramp je pobijedio Hilari jer je u prvi plan stavio tri stvari, a to su:

Zid prema Meksiku koji će biti zaštita od narkokrijumčara i ilegalnih migranata, potom je obećao da se radna mjesta više neće seliti u Meksiko i Kinu i time ostvario fantastičnu pobjedu u četiri radničke države - Mičigenu, Ohaju, Pensilvaniji i Viskonsinu. U blistavoj prognozi iz jula mjeseca, ljevičar (!) Majkl Mur je to predvidio, a možete pročitati Murovu prognozu.

Drugo, ljevica se svojim postupcima u svim državama zapadne Evrope i Amerike, otvoreno odrekla radničke klase, što je razlog da radnička klasa svuđe na zapadu u ogromnoj većini glasa konzervativce i tako će biti i dalje, decenijama.

Treće, a ne manje bitno, Tramp se predstavio da će biti mnogo jači borac protiv terorizma od Hilari, što on i jeste, naravno.

Dakle, američke demokrate, glavni mediji, selebritiji i stotine milijardera koji su stajali iza Hilari, su pitanja svjetske bezbjednosti, bezbjednosti državljana SAD i seljenja radnih mjesta van SAD, stavili kao manje važna u odnosu na to što je on "seksist, ksenofob, bigot, buli..." Ma neka!

Američke žene su, ipak, u ogromnom broju glasale za Trampa jer su zaključile da neće one živjeti sa njim - "seksistom", "mizogonistom", "bigotom", "šovinistom" već će, eto, njegove hirove morati da trpi jadna  Melanija, a njima - američkim ženama, obećao je da iz Meksika više neće ilegalno dolaziti ljudi koji se bave kriminalom... obećao im je da neće gubiti radna mjesta zato što gazde fabrika sele proizvodnju u Meksiko, Kinu... Očigledno su milionima američkih žena bila važnija njegova politička obećanja od njegovog privatnog života i hirovitosti. 

Da, zid je simbol civilizacije: Glavno i prvo Trampovo obećanje je bilo da će napraviti zid na granici sa Meksikom. U maju sam na Analitici objavio tekst "Zid je simbol civilizacije",  i tada sam napisao - "đe su zidovi - tu je civilizacija, đe nema zidova, nema ni civilizacije" i eto, većina Amerikanaca, kako vjerujem, isto misli kao ja.

Poslije objavljivanja tog teksta u maju, doživio sam mnogo kritika u komentarima, i na Facebook-u od strane naših deklarisanih neomarksista i "liberala" (ustvari anarhista) i te kritike su me vrlo zabavljale. Ipak, niko se nije usudio da mi javno odgovori. Glavna kritika internet komentatora meni upućena, je bila - kako sam se usudio da kritikujem anarhističku novomudrost "nećemo zidove, hoćemo mostove", koju kao mantru ponavljaju Soroševe NVO, korporatistički kolumnisti i pisci i političari pod kontrolom korporacija...   

2-merkel-i-migrantski-krimi

Taj tekst iz maja preveo sam na engleski jezik i u junu ga poslao redakciji lista"Daily Mail"Daily Mail mi nije objavio tekst, međutim, ne znam da li sam ih ja podstakao ili ne, u avgustu se na portalu ovog velikog lista pojavio tekst "Svijet zidova: Kako je 65 zemalja podiglo ograde na svojim granicama"Daily Mail je napravio mnogo detaljnije istraživanje nego što sam to ja u stanju, a tekst je pokazao da mnogo država ne da ni pet para na anarhističku parolu "nećemo zidove, hoćemo mostove."

Nijesam znao da postoji 65 barijera između raznih država, nijesam znao da ih ima tako puno, a sada će se pojaviti još jedna, na granici SAD i Meksika - i to je dobro. 

Da li Hilari, gospođa Merkel, švedske vlasti... znaju koji je prvi zadatak države: Moramo biti svjesni, u svakom momentu, da živimo u nadrealnoj stvarnosti, stvarnosti koju su kreirali Džordž Soroš, Rotšildi, Rokfeleri, korporacije - preko njihovih NVO i medija, a tokom decenija skoro svi glavni i važni mediji na Zapadu došli su pod njihovu kontrolu. Tramp je mnogo puta tokom kampanje rekao (kod nas to nikada nije prenošeno), da Hilari predstavlja interese establišmenta, Soroša, korporacija, a ne interese američkog naroda i tu prostu Trampovu istinu američki narod je usvojio. 

Što je nadrealna stvarnost? Nadrealna stvarnost je kad TV B92 (utemeljen Soroševim novcem), prvih 5-10 minuta udarnog dnevnika (to sam svojim očima gledao), posveti transseksualcima u Srbiji - kojih ima, koliko, valjda 20 (slovima dvadeset), ne više. To je perfektno markuzijanstvo i sorošizam! Potpuno nevažne stvari postaviti kao najvažnije, a dramatičan porast terorizma u Evropi, silovanja, pljački to predstaviti kao novu normalnu  realnost, nešto što svi obavezno moramo prihvatiti u ime "humanizma" koji propagiraju "intelektualaci" anarhomarksisti. 

Dio ilegalnih migranata koje je Angela Merkel u ime "humanosti" pozvala da dođu u njemu zemlju, počinili su u Njemačkoj u prvih šest mjeseci ove godine tačno 142.500 kriminalnih djela ili u prośeku 780 dnevno, i to možete provjerite na linku.

Zato sam se u podnaslovu zapitao da li gospođa Merkel uopšte zna koji je osnovni zadatak države; Donald Tramp i narod koji je njega glasao odlično znaju, Tramp je u kampanji izrekao prostu istinu: "Ako nemamo granica, onda nemamo državu." Trampovi glasači nijesu prihvatili da granice, to jest države - nema. 
Gospođa Merkel je 2005. godine prisustvovala sastanku Bildeberg grupe, krovne, najmoćnije i najvažnije organizacije korporacija i milijardera, i, naslućujete što se desilo poslije toga - postala je njemačka kancelarka! Ili ona mora da Rotšildima, Rokfelerima, Sorošu vrati uslugu zato što je postala kancelarka, pa da po njihovom naređenju migrante iz Azije pusti u Njemačku, a ako to nije u pitanju - onda ona ne zna što je država. 
Država postoji zbog njenih državljana, i prvi zadatak države, osnovni, je da svoje državljane zaštiti od nasilja, pa tek onda ide sve drugo. Što će ti država ako ne može da te zaštiti od nasilja? Ako država ne može da te zaštiti od nasilja onda ti i ne treba, možeš i sam da se štitiš, na način koji sam izabereš.

Zato je Tramp sa prijedlogom gradnje zida na južnoj granici - pobijedio, jer su oni koji su ga glasali shvatili da će time biti zaštićeni od kriminala, ali isto tako od ilegalnih migranata koji im uzimaju radna mjesta. 
Mi svi znamo da u glavi Džordža Soroša i njegovih anarhomarksističkih agitatora - države ne postoje, različite civilizacije ne postoje, različite kulture ne postoje, različite religije ne postoje, svjetske istorije nikada nije ni bilo (znaju samo za jednog lika iz istorije). Po njima, moramo da živimo u globalizovanom svijetu u kojem države ne postoje, a to što će u civilizovanim državama porasti broj silovanja i ubistava 300% ili 1000%, to je nevažno. Važnija su prava 20 transseksulaca u Srbiji nego prava desetina hiljada seksualno zlostavljanih žena u zapadnoj Evropi, to su implicitne poruke medija koje finansira Džordž Soroš. 

U Austriji je nedavno sud oslobodio migranta iz Iraka koji je silovao 10-godišnjeg đetića premda je sami sud utvrdio da je migrant počinio taj zločin. Pa što, reći će "liberali" (anarhomarksisti). Po njima je važnije pravo Iračanina na bolji život u Austriji (premda ne postoji pravo na bolji život u Austriji, to je konstrukcija Soroševih NVO), nego silovani đetić. To je nova humanost, anarhomarksistička "humanost"!

Politički mislioci i filozofi kroz istoriju o državi? Država je jedna od najvažnijih tekovina ljudskog roda, stotine generacija su se trudile, najpametniji ljudi kroz istoriju su se trudili da poprave države i usavrše ih, a tokom istorije bilo je velikih zloupotreba države.
Ne znam nijednog mislioca i filozofa u istoriji koji bi se složio da je u redu da migranti iz Azije prođu 10 zemalja u kojima nema rata, i dođu u zapadnu Evropu i kaže "hej, nama se sviđa da živimo baš ovđe i da vaš narod plaća naš boravak ovđe, a mi naravno nećemo raditi ništa, nijesmo došli da radimo", te da ih poslije toga te države prime. To je ludilo, to se u svim političkim teorijama do sada zvalo - anarhija, sem danas, u svijetu koji je kreirala Bildeberg grupa i Džordž Soroš - to se zove humanizam i liberalizam. 

Ako svako na ovom svijetu ima pravo da živi đe mu se ćefne, ako države, kako Soroševi sljedbenici vjeruju - ne postoje, nema ih, što ti isti neomarksisti i anarhisti ne prime u svoje domove Iračane, Pakistance, Sirijce, Marokance... ako su tako humani, ako smatraju da migranti iz Azije i Afrike imaju pravo da žive đe im se ćefne? Zašto postoje države Avganistan, Pakistan, Bangladeš, Irak, ili Alžir, Maroko? Postoje li da bi slali svoje stanovništvo u Evropu, da tu žive od lijepe socijalne pomoći? Je li to jedina svrha postojanja tih država?

Koji je veliki filozof ili politički mislilac u istoriji napisao da je prihvatljivo da dio migranata koje niko ne kontroliše i provjerava - pojave na granicama tvoje države, uđe u nju i počne da vrši bezbrojne kriminalne radnje. Koji? Može li mi neki današnjih  anarhomarksista pokazati takvo štivo, ima li takvih filozofa (ne računajući anarhističke filozofe)? Zar su današnji Soroševi anarhomarksisti pametniji od Aristotela, Makijavelija, Kanta, Hegela, Hobsa, Monteskjea, Voltera... zar su pametniji od svih mislilaca i filozofa u istoriji? Neka se jave i kažu da jesu, da države Evrope ne postoje zbog evropskih državljana, već postoje zbog "prava na bolji život" pojedinih kriminogenih struktura iz Sirije, Pakistana, Avganistana, Maroka... 

Evo koji je prvi zadatak države: Godine 1974. američki filozof Robert Nozik je objavio knjigu "Anarhija, država i utopija", a sljedeće 1975. godine je za tu knjigu dobio Američku nacionalnu književnu nagradu koja se dodijeljuje za knjige iz oblasti filozofije i religije. Knjigu je londonski "The Times" označio kao jednu od 100 najuticajnijih knjiga poslije II svjetskog rata (1945-1990). U predgovoru knjige Nozik je napisao: 

"Naši se glavni zaključci u vezi s državom sastoje u tome da je minimalna država, ograničena na uske funkcije zaštite od nasilja, krađe, prevare, nepoštivanja ugovora i sličnog, opravdana; da svaka država sa širim ovlastima od spomenutih krši prava osoba da ih se ne prisiljava činiti neke stvari te da je s toga neopravdana, kao i da je minimalna država pravedna i nadahnjujuća. Dvije važne implikacije rečenog su  sljedeće: država se ne smije poslužiti svojim aparatom prisile da bi primorala jedne građane da pomognu drugima, ili da bi ljudima zabranila stanovite aktivnosti za njihovo vlastito dobro ili zaštitu." (Robert Nozick, Anarhija, država i utopija, Zagreb, 2003, str 9)

4-nozick

Ovo piše Nozik, koji se zalaže za minimalnu državu. 

Što je čak i važnije, Nozik je u knjizi citirao poznatog antropologa Lorensa Kradera, koji je napisao: "Koncetracija fizičke snage u rukama središnje vlasti primarna je funkcija države i njezino najvažnije obilježje. Da bismo to pojasnili razmislimo što se ne smije učiniti u državnom obliku vladavine: nitko u društvu kojem upravlja država ne smije oduzeti drugome život, nanijeti mu tjelesne ozlijede, dirati u negovo vlasništvo ili naškoditi njegovom ugledu osim dopuštenjem države." (ista knjiga, strane 159 i 160)

Dakle, ako Hilari, Angela Merkel, švedske, holandske, austrijske... vlasti, ne razumiju koji je prvi zadatak države, narod to razumije i sljedeće godine će i francuski narod na preśedničkim izborima pokazati koje je prva funkcija države, kao što je ove godine to pokazao američki.

5-krader

Da li će 8. XI 2016. biti označen kao najvažniji datum 21. vijeka? Donald Tramp je hrabro, čvrsto, sa puno energije i pameti, drsko i borbeno ušao u borbu protiv korporacija koje su u kampanju Hilari Klinton uložile milijarde dolara, borio se protiv skoro svih ujedinjenih milijardera na Zapadu, borio se protiv Holivuda i njegovih selebritija, protiv slavnih sportista i muzičara, protiv NVO-a, protiv skoro svih glavnih TV stanica i skoro sve štampe, protiv skoro svih zapadnoevropskih političara, protiv Rimskog pape... Svi oni skupa su organizovali najveću medijsku histeriju protiv jednog čovjeka u istoriji, protiv njega - Trampa, no, on je sve, ne hajući puno, izdržao i pobijedio. Demokratija je pobijedila, narod je pobijedio, jer je narod stao iza Trampa.

Država postoji, to joj je prva funkcija, da zaštiti svoje državljane od svakojakog nasilja. To zapadnoevropski državnici koji su još na vlasti, ne znaju, to nije znala gospođa Klinton, siguran sam da to ipak znaju Soroš i drugari iz Bildeberg grupe, ali oni imaju svoje, posebne interese koji se ne poklapaju sa interesima američkog ili evropskih naroda. 

Ovo je moje mišljenje - koji je razlog broj 1 Trampove pobjede, a to je - obećanje da će na južnoj granici napraviti zid. Razlozi broj 2 i 3 Trampove pobjede - koje sam već pomenuo, su posebne priče.

Donald Tramp je 8. novembra najavio da istorija neće ići u smjeru koji su zacrtale korporacije... Istorija će od 8. XI 2016. da se kreće u smjeru koji će određivati konzervativci, tako sudim po svim Trampovim najavama, a ako ispuni ono što je najavio, jednom će neko prepoznati 8. XI 2016. kao najznačajniji datum 21. vijeka, dan kada je Donald Tramp (lik iz bajke, kako ga je HRT nazvao), poslije epske borbe pobijedio moćne globaliste.

(Autor je publicista. Navodi iznijeti u tekstu nužno ne predstavljaju stavove redakcije Portala Analirtika)

Komentari: 33

Buba Beograd

17. 11. 2016 - 06:52

Vi gospodine očigledno imate zid u glavi.Država se brani uspostavljenim pravnim poretkom,a zidovi su nasleđe koje se ne može ubrojiti u neko civilizacisko dostignuće.Ne postoji nijedan "zid"koji će nas sačuvati od primitivizma i "pećinske"svijesti koje nažalost ni Crna Gora nije lišena.Emancipacija svakog društva je uslovljena usvajanjem duhovnih i kulturnih paradigmi savremenog svijeta.Stavovi vojvode Mandića su daleko savremeniji i moderniji od vaših.Vi ste on u "krivom ogledalu"!
putnik namernik

17. 11. 2016 - 08:17

Ja se izvinjavam Gospodja Bubo, ali ne vidim kako je moguce uporedjivati Mandica i ovaj tekst koji elaborira o Americkoj politickoj situaciji... Jeli vi pokusavate da kazete da Amerika nije emancipovana zemlja? Duhovne i kulturne pardigme mogu da budu vodilje u jednom kulturno kohezivnom stanovnistvu sto mi svi vrlo dobro znamo je nemoguce u Americi. Mislim na zalost da imate dosta ogranicen pogled iz Beograda. Sve najbolje.
boki

17. 11. 2016 - 08:25

"Emancipacija svakog društva je uslovljena usvajanjem duhovnih i kulturnih paradigmi savremenog svijeta" Je li to ono kao što imigranti dođu i ekspresno "usvoje" te vrijednosti i onda stvaraju svoja geta u koja ne može da uđe policija i posle lome, pale grad... To su ovi što su u Belgiju i Francusku usvojil vrijednosti savremenog svijeta?
putnik namernik

17. 11. 2016 - 09:08

U potpunosti se slazem sa neutralnim duhovnim paradigmom ali u slucaju Amerike se ne mogu sloziti sa kulturnim posto je to nemoguce u takvoj drzavi. Belgija i Francuska imaju stare kulture koje su poznate po nemogucnosti da absorbuju strance. To je potpuno druga strana spektruma od Amerike koja je potpuno sacinjena od hiljada razlicitih kultura. Americka kostitucija (i zakoni koji su doneti u skladu) su jedini osnov na kome sam ja povezan sa jednim Kinezom ili Marokancem a opet svi zivimo u istom komsiluku. Kada razmislimo duhovne paradigme je moguce usvojiti ako se oslanjate na univerzalne ljudske vrednosti ali ako povezete tu duhovnost i najmanje sa religijom imacete veliki problem. Ja mislim da je bas to u pitanju kada govorite o Belgiji i Francuskoj gde lome i pale grad. Ne bih uopste zeleo sad da kazem da Belgija i Francuska treba da menjaju svoje vrednosti zbog izbeglica ali mislim da je zatvorenost starog kontinenta najvise kriva za trenutnu situaciju. Pozdrav
Aleksa

17. 11. 2016 - 10:16

TI ces ga nauciti, ajde idi spavaj
putnik namernik

17. 11. 2016 - 10:30

U pravu si Aleksa, idem da spavam... :)
putnik namernik

17. 11. 2016 - 07:22

Bravo Gospodine Ćosoviću!!! Odličan text! Pozdrav
putnik namernik

17. 11. 2016 - 10:37

I dalje je odlican tekst!!! :)
mijo

17. 11. 2016 - 08:08

Odista se cudim da vi kao ozbiljan portal, ovjavljujete ovako neozbiljne tekstove?!
limski biseri

17. 11. 2016 - 08:09

Dobar tekst,ali ima puno kontradiktornosti sa mojim razmisljanjima.
Trump

17. 11. 2016 - 08:33

Ne slažem se ni sa "Bubom" jer su njene "duhovne i kulturne paradigme"-tkz.ljudske slobode koje vode u besmisao,duhovno opustošenje i smrt i kulture i duše(seksualne slobode,abortusi,homoseksualna ideologija,postmoderna kultura i umjetnost koji su trijumf svega bizarnog i nakaradnog nad lijepim i estetskim...) ali se isto tako ne slažem ni sa autorom ovog teksta jer sve svodi u socijalnu ravan a čovjek je mnogo više od toga.Mnogo veći uspjeh jeste ako Trampova pobjeda bude značila trijumf života-vraćanje tradicionalnim porodicama i tradicionalnim polnim ulogama i tradicionalnom vaspitavanju budućih naraštaja a ne zombiranim klijentima farmaceutskih industrija bez ikakvog životnog smisla i vrijednosti.
Free

17. 11. 2016 - 11:27

Postoje regresivne vrijednoisti i progresivne. Ti si regresivan dok je Buba progresivna. Ja se slazem sa Bubom. Primjer oko abortusa recimo: zasto da zena nema kontrolu oko svoga tijela vec da zavisi od toga dali ce joj zakon dozvolit sto moze a sto ne moze da uradi sa istim. To je regresivno i nazadno, i te verijednosti izumiru, polako ali sigurno.
Buba Beograd

17. 11. 2016 - 09:11

putnik [email protected],očigledno nijeste shvatili ili nećete da shvatite šta sam htjela da kažem.Ovaj tekst u svojoj elaboraciji prilično je plitkouman i uprošćen do trivijalnosti.Na ovaj način razmišljaju četnici Andrije Mandića što za njih nije čudno,ali je čudno kako autor ovog teksta ima istovjetan način razmišljanja i kakva je njegova koncepcija države.Andrija Mandić kaže "Svi Srbi u jednoj državi ",a autor bi "svi Crnogorci u jednoj državi"i umjesto auto puta da nas Kinezi ograde "kineskim zidom".Jedna država može biti prosperitetna samo kao otvoreno društvo,a najbolji je "zid "za sve negativne pojave vladavina prava i poštovanje zakona.Čitav tekst isijava provincijalnom sviješću i ovakvo "rudimentarno crnogorstvo"jeste jednako opasno kao četnički glib koji je poprilično okaljao "crnogorski obraz".!Četnici u Crnoj Gori su posledica neempacipacije crnogorskog društva ,a ne njen uzrok,a ovakvi tekstovi nesvjesno pomažu potpunu eroziju savremenog kulturnog obrasca.
putnik namernik

17. 11. 2016 - 10:33

Shatio sam sad. Pozdrav
Neka Sorošu!

17. 11. 2016 - 12:37

"Jedna država može biti prosperitetna samo kao otvoreno društvo." Ti li si Džordže Sorošu? Kako se ono zvaše gospodine Sorošu tvoje fondacije "FOND ZA OTVORENO DRUŠTVO"!
Neka Sorošu!?

24. 01. 2017 - 22:32

Ti si izgleda našao sebe u onom glibu.
Abu khabir muavija

17. 11. 2016 - 15:54

Gospođo Buba,u potpunosti podržavam vaše stavove.Već nekoliko puta sam povalio istraživački mar gospodina Ćosovića u pronalaženju istoriskih bisera i zanimljivosti.Sve to padne u vodu kad krenu Ćosovićeve konkluzije na osnovu tih istorijskih premisa.Nedavno sam u korespondenciji sa prijateljima proslijedio jednu Ničeovu misao pa je proslijeđujem i gospodinu Ćosoviću : „Samo iz najviše snage sadašnjosti smijete tumačiti prošlost : samo u najvećoj napetosti vaših najplemenitijih svojstava pogodićete šta je u prošlosti vrijedno znanja i očuvanja i šta je veliko.Isto istim!Inače ćete prošlost srozati do svog vlastitog nivoa.Ne vjerujte istoriografiji ako ne izlazi iz glave najređih duhova“.Slično važi i za sadašnjost i budućnost,i molim autora da ne polemiše sa mnom nego sa Ničeom.
nekos

19. 11. 2016 - 18:08

A zašto gospodine Abu svoje stavove ne nametnete, ili barem pokušate, zemljama sa islamom kao zvaničnom religijom. Tamo su zatvorena sva vrata hrišćanima a svaki musliman je na svetom zadatku preobraćanja nevjernika u "pravu vjeru". To je rezultiralo da u njima gotovo nema hrišćana. Imam osjećaj da se muslimani zalažu za multikonfesionalne države samo onda kada su u manjini. Kad postanu natpolovični situacija se drastično mijenja. Kao potvrdu toga mogu vam navesti ko zna koliko boraca za ljudska prava iz redova muslimana. Interesantno je da su oni aktivni samo u državama sa većinskim hrišćanskim življem.
nekos

25. 01. 2017 - 09:29

Znači da je Risto SPC islamista.
Mila K

17. 11. 2016 - 10:18

Jedini kvaitetan input ovog uratka je da je PA se ogradila "nuzno" od stavova iz ovog teksta.
Argumentica Mila

17. 11. 2016 - 11:56

Bravo Mila K. to je argument!
Mihailo,Bgd

17. 11. 2016 - 11:28

Tvrditi da je "ZID simbol CIVILIZACIJE" upućuje na zaključak: ili se ne razumije simbol ZIDA ili suština CIVILIZACIJE. U vijeku globalizacije i dominacije vještačke intiligencije je nemoguća zaštita zidovima-ni fizička ni intelektualna.TRAMPA je rodio kapital.Kapital upravalja Trampom.INTERES kapitala je dominantan po svojoj nehumanosti i ugnjetavanju na kosmičkom planu. Interes kapitala (i Trampovog) je UZROK svih zala koji se danas dešavaju, ne samo u arapskom svijetu, i umjesto da se ustave građanski ratovi u tim zemljama Ćosović hoće zidove kao "civilizacijski simbol".On bi da postovi zidove ljudima a ne kapitalu. A taj KAPITAL ljude pretvara u robove. U Bangladežu radnica prima 10 eura mjesečno i kad pođe da vidi gazdu KAPITALA u ime civilizacije je dočeka ZID..aman Ćosoviću...
neso

17. 11. 2016 - 13:09

ONAJ KO SE BAR MALO RAZUMIJE U NAUKU, POBJEDA TRAMPA JE NEŠTO NOVO U TEORIJI I PRAKSI LJUDSKIH DRUŠTAVA. ULOGA POJEDINCA JE DOŠLA DO IOZRAŽAJA ŠTO JE MARKSOVA TEORIJA. MOGUĆE JE DA ĆE TRAMP PROMIJENITI KURS KRETANJA OVOG PROPALOG DRUŠTVA I POSRNULE CIVILIZACIJE U SVAKOM SMISLU. OVAKO MISLI JEDAN OBIČNI GRADJANIN KOJI JE PREDAVAO I NA FAKULTETU,NAPISAO PAR KNJIGA. ČESTITKE ZA TRAMPA, A SANJAO SAM DA SE KLINTONOVI RAZVODE.
Mihailo,Bgd

17. 11. 2016 - 14:51

ZAISTA ne mogu da vjerujem da neko ko se poziva na Marksizam može povjerovati da može biti Slobodan Čovjek onaj ko ima nekoliko milijari dolara kapitala.Još kaže predavao studentima...? Pa to je azbuka Marksizma da ljudima sa tolikim kapitalom upravlja PROFIT. On je Bog. Profit određuje i Humanost i LJjudskost i Čovječnost po cijenu nehumanosti,neljudskosti i nečovječnosti. Profit i eksploatacija su bili i ostali regulatori, "bauk" ,savremene Amerike.Ko god bude predsjednik SAD-e odlučivaće interes krupnog kapitala i logika profita. Sve ostalo je šminka i estrada koja obespravljenim radnicima , bez klasne svijesti ,obeća MRVICE da, u svom ačaju, povjeruju i daju glas Čovjeku bez identiteta.
Станислав

17. 11. 2016 - 13:17

Како сви пишете латиницом тако ће вам потомство писати само енглеским језиком... И онда наивно вјерујете како се власти мијењају демократским изборима. Ко не држи до себе и свог идентитета и може имати само идентитет у режији корпорација,било да оне инсталирају Хилари или Трампа. Чувај своје док те има, јер народи нестају и настају,а и о нама овиси... Нећу да користим стране изразе и туђе писмо да би био модеран и напредан јер је то пут у пропаст,да ми дјеца буду робље.
danilo s.

18. 11. 2016 - 00:41

Stanislave, Vi vec koristite tudje pismo - Cirilica je nastala u u 9-om vijeku u tadasnjem Bugarskom carstvu (Srbije nije ni bilo tada). Sto se tice stranih izraza slazem sa da je boilje koristiti svoje - ako ih ima (jer je nas jezik daleko siromasniji od Engleskog, Frasncuskog ili Njemackog, npr.). Ali, ni pismo, niti domaci izrazi nece vam osigurati identitet.
Станислав

21. 11. 2016 - 19:37

наш језик је од енглеског богатији а не сиромашнији а ћирилица је стара србица,на јеврејском се исто пише ш и ц...одакле онда јевр утицај на ћир или обрнуто?
Станиславe

24. 01. 2017 - 22:51

Izgleda da ti je Risto danas ubacio pogrešnu kasetu.
51271

17. 11. 2016 - 14:23

U osnovi je autorova dijagnoza prihvatljiva u sirem kontekstu.Tramp ce uradi dio onoga sto je najavio,obzirom da je poznat kontinuitet u Amerckoj politici i mnogo druga ogranicenja ,imajuci u vidu demokratske institucije(Senat,Kongres i dr.),kao i vrlo snazna javnost.
Astro

17. 11. 2016 - 18:32

...ako napravimo analogiju sa trenutnim stanjem u CG, a analogija nije, nauchan i kritican metod istrazivanja, onda potpisnik ovoga teksta ocekuje da u CG pobijedi stranka koja bastini trampove stavove i ideje i kandiduje Andriju Mandica za premijera/predsjednika...po ovom tekstu je i nasa vlast truli i od Sorosa, Rokfelera i Rotsilda korumpirani i finansirani establishment(mozda mmu smeta investicija Rotsilda u Tivtu)...a mi smi nezavisnost dobili zahvaljujuci njima a ne demokratskoj volji gradjana izrazenoj na referendumu (u nenormalnim uslovima 55%za nezavisnost)... Gospodjo Buba svaka chast na komentarima.
:/

17. 11. 2016 - 21:11

Za DPS je to siguran i neumitan kraj, zna se šta je Tramp u predizbornoj kampanji rekao za sadašnjeg Premijera.
danilo s.

18. 11. 2016 - 00:44

"Mi zidamo previse zidova - i premalo mostova" (isaac Newton)
Sorosh

17. 11. 2016 - 23:20

S obzirom na to koliko promovise zidove, reklo bi se da je Cosovic eksponent gradjevinskog lobija. Samo mi nije jasno kako neko s ovakvim razmisljanjem nije istaknuti clan Dveri, Pravoslavne omladine, Kola srpskih sestara, Plemenskog vijeca CG... U najmanju ruku dobar je kandidat za, recimo, paroha ceklickog Mitropolije crnogorsko-primorske.
Novi komentar