DN: Sumnjivi ugovori DF- a i “Vijesti”

Specijalno državno tužilaštvo pokrenulo je izviđaj protiv lidera Demokratskog fronta DF zbog sumnjivih ugovora koje je ta partija sklopila sa televizijom i dnevnim listom “Vijesti” za vrijeme kampanje koja je prethodila parlamentarnim izborima, pišu Dnevne novine.

Objavljeno: 20. 03. 2017 - 07:51 Promjenite veličinu teksta: A A A
DN: Sumnjivi ugovori DF- a i “Vijesti”

Iako ova vijest nije potvrđena iz tužilaštva, Dnevne novine iz pouzdanih izvora saznaju da su predmet izviđaja koji sprovodi specijalni državni tužilac Veljko Rutović, dva ugovora sklopljena 2. septembra 2016. godine, na početku predizborne kampanje.

Osim spornih ugovora koji su u fokusu istražitelja, Specijalno tužilaštvo provjerava cjelokupnu predizbornu kampanju ovog političkog saveza zbog sumnje da je finansirana iz inostranstva putem sumnjivih novčanih transakcija i donacija koje bi u krajnjem mogle značiti i pranje novca.

Prenos budžetskih sredstava Demokratskog fronta u međuvremenu je blokiran po zahtjevu Agencije za sprečavanje korupcije, do okončanja dvadesetak prekršajnih postupaka koji su pokrenuti protiv tog političkog saveza zbog kršenja Zakona o finansiranju političkih subjekata i izbornih kampanja.

Agencija je kontrolom utvrdila da DF nije ispoštovao zakonsku obavezu koja se odnosi na otvaranje posebnog žiro računa za izbornu kampanju i određivanje odgovorne osobe za namjensko trošenje novca i o tome obavijestila tužilaštvo.

Demokratski front je tada kao propratnu dokumentaciju Agenciji dostavio i ugovore sklopljene sa TV “Vijesti”, dnevnim listom “Vijesti” i portalom “Vijesti” radi emitovanja oglasnih poruka u vrijednosti od 217.000 eura. Iz tih akata se, međutim, nije mogla utvrditi vrsta ni cijena pojedinačnih usluga niti da li su one uopšte realizovane.

Demokratski front je, kako pokazuje izvještaj ASK-a, marketinškoj agenciji “New focus communications” iz Beograda prenio pozamašnu svotu novca da bi ista agencija potom zakupljivala medijski prostor u Crnoj Gori u medijskom koncernu Vijesti.

Otkud beogradska agencija u igri za zakup medija u Podgorici, to će svakako vrh DF-a morati da objasni, kažu iz Dnevnih novina.

Prvi čovjek kompanije New focus communications Igor Avžner, član je srpske partije G17 od osnivanja, radio je sve marketinške kampanje i u vrijeme kad su bili nevladina organizacija, a i onda kada su postali stranka. Radio je i kampanje za kompanije i institucije u kojima je Mlađan Dinkić imao kontrolu, između ostalih, za Narodnu banku Srbije. Avžner je Dinkiću bio i savjetnik za medije dok je ovaj bio ministar ekonomije u vladi Srbije, a potom i kad je Dinkić bio potpredsjednik vlade, tokom mandata premijera Mirka Cvetkovića. Ostao je vjeran Dinkiću i po raspadu G17, odnosno kad su formirani Ujedinjeni regioni Srbije. Radio im je kampanju za izbore 2012. godine.

U vezu sa Crnom Gorom doveden je kroz pisanje medija o finansiranju kampanje Demokratskog fronta za parlamentarne izbore prošlog oktobra.

Prema tim navodima, crnogorski kontroverzni biznismen Miodrag Daka Davidović je uložio više od 350.000 eura da bi preko New focus communications DF radio zakup medijskog prostora. Da je Avžner za DF zakupljivao prostor u medijima, odnosno u koncernu Vijesti vidi se i iz izvještaja koji su podnijeli Agenciji za sprečavanje korupcije. Da li je novac prosljeđivan preko Dake Davidovića, tek treba da se utvrdi.

Sam Davidović je u autorskom tekstu-ispovijedi, objavljenom baš u dnevnom listu Vijesti’, otvoreno kazao da je podržavao i finansirao opoziciju u Crnoj Gori.

Komentari: 8

Ilija

20. 03. 2017 - 08:15

Morace se u Spuzu dogradjivati jedno krilo koliko ce biti uhapsenih.
LOVĆEN & HAJLA

20. 03. 2017 - 08:16

Uvijek kada vidim ovh sliku i ove ,,ličnosti" na njo,j imam utisak kao da prisustvuju nekoj sahrani .
rm

20. 03. 2017 - 08:58

...širi, širi.....Sinđa Minđa-danas,...Daka šutra.....majke, kukale idite kući, ne sprdajte se same sa sobom.....
danilo s.

20. 03. 2017 - 10:03

Mijesanje u lokalne iozbore sa strane je krivicno djelo svuda u svijetu. Evo koliko se buke diglo oko mogucih uplitanja Rusije u izbore u USA. Ovo je dobar potez tuzilastava - "treba slijediti trag novca".
Milankoko

20. 03. 2017 - 11:36

Ispašće da je firma iz BGDa, angažovala za politički marketing agenciju iz BGDa da reklamiraju CG političku grupaciju. Da li je to dozvoljeno? Da li je u skladu sa poslovnom etikom da agencija iz BGDa dobije povoljnije uslove od Agencije iz CG
Vijesti i CG

20. 03. 2017 - 12:15

Vijesti su jedan od tvoraca ruskog Frankenstajna u Crnoj Gori. Jasno, za dobar profit ce sa crnim djavolom, a ovo jos jednom demonstrira njihov odnos prema drzavi. Ali vam velim, ni u jednoj drzavi vlasnici ne bi dosli do ovoga sto imaju na tako lak , necasan i nezakonski nacin. Oni treba da glorifikuju CG koja im je budalasto sve to omogucila
Tadija

20. 03. 2017 - 14:28

Strategija DPSa je jasna.Neprestani napadi tuzilastvom na oponente.Mediji povezani sa tuzilastvom.Vec vidjeno najvise u Iranu prije pada Reza Pahlavija.
Kazačok u transu

20. 03. 2017 - 20:16

Vi ne komentarisete dokaze, svjedoke, izjave iz Srbije, iz obavjestajnih sluzbi, pisanje stranih novina, ... Nista za vas ne postoji nego svi igrate kazačok dok vam DF svira , onako poluzatvorenih ociju u transu i ponavljate "lopovi" , "pokradeno" ....
Novi komentar