Rajko CEROVIC: Blagi Amfilohije

Autor: Rajko CEROVIĆ

Rajko CEROVIĆ: Blagi Amfilohije

Nevjerovatno je da srpski mitropolit Amfilohije u svojoj nedavnoj izjavi, u kojoj je domaće vlastodršce nazvao izdajnicima, nije još žešće ocrnio crnogorsku vladajuću garnituru.
Objavljeno: 25. 04. 2017 - 14:03 Promjenite veličinu teksta: A A A

Tim prije što je za proteklih skoro trideset godina na nju sručio gomilu gadluka koju, niko drugi ne bi izdržao, i na koju vlast ili nije reagovala, ili se o tome blago izjašnjavala kao da je riječ o svojoj nestašnoj đečici. No, za sve današnje stanovnike evropske Crne Gore Amhilohijeva procjena da Crnom Gorom vladaju izdajnici djeluje kao komplimenat. Ne postoji nikakav zločin, nikakva devastacija, nikakav protivnik crnogorske države koji je ravan gospodinu Amfilohiju.

U hijerarhiji neprijatelja crnogorskog naroda i države, kojih baš i nije malo, gospodin Amfilohije zauzima visoko čelno mjesto i suvereno ga zadržava gotovo trideset godina. Njegovo tvrđenje da su naši vlastodršci izdajnici nije ništa rigidnije od izjava da su Crnogorci, debelocrevci, bušmani, Đilasova kopilad, komunistička izmišljotina i što sve ne. Najčudnije je da crnogorski državni čelnici nijesu izdajnici u onom smislu kako im Amfilohije kaže, ali u odnosu na gospodina Amfilohija i Srpsku pravoslavnu crkvu u cjelini, gledano iz ugla crnogorske državotvorne perspektive, neosporno su hiper izdajnici.

Spremni da svoju državnu teritoriju i najznačajnije vlastito kulturno nasljeđe bezrazložno i bespravno poklanjaju tuđoj crkvi i tuđoj državi. Spremni takođe da često zbog mogućih sitnih koristi, čine nečuvenu veleizdaju svoje istorije i budućnosti.

Samo vlast kojoj nije stalo do identiteta vlastitog naroda, do njegove samosvijesti i ponosa, može otrpjeti gadluke koje na nju svakodnevno sručuju srpski mitropolit, srpski sveštenici, ili političke partije koje sa Srpskom pravoslavnom crkvom dijele bukvalno isti anticrnogorski ideološki program. Nije srpski mitropolit tek tako došao u poziciju da neka- žnjeno može mazati tolikim moralnim blatom aktuelnu crnogorsku vlast. Teklo je to postepeno.

Gospodin Amfilohije je vježbao nesojluke upućene Vladi i državi, crnogorskoj naciji, jeziku, kulturi, obrazu crnogorskom... Kad bi vidio da sve prolazi pojačavao je za po jednu oktavu vlastiti bezobrazluk, sugerirajući svojoj patrijaršiji ne samo da ostvaruje trenutne uspjehe, nego i predviđa svijetlu budućnost u vezi sa obaveznim rušenjem države Crne Gore. Nije Amfilohije dolaskom za mitropolita na Cetinju bio baš tolika zvjerka. Oni što su pali januara 1989. godine, to pouzdano znam, nikad ga nebi prihvatili za mitropolita u Crnoj Gori, da ne kažemo mitropolita crnogorskog. U njihovo vrijeme o tome ko će u Crnoj Gori biti mitropolit odlučivalo je crnogorsko rukovodstvo, odnosno vršilo odabir između više kandidata koje je predlagala SPC.

No, kako je novi neželjeni mitropolit nailazio na mlak ili nikakav otpor postajao je sve naduveniji, dobijajući nepodijeljene aplauze srpskih šovinista u Srbiji i ovih polusrba u Crnoj Gori. Koliko u vlasti vlada strah od Amfilohija može posvjedočiti i dr Mihailo Burić koji je svojevremeno, zbog svoga posla, morao postaviti pitanje čiji je Ostrog. Vlast se nije usudila javno da odgovori nego mu je odgovor valjda šapnula na uho. Ostrog i manastir i zemlji- šte oko njega svojina su države Crne Gore. Možda se vode kao posebni subjekt, odnosno pravno lice, ali to ne mijenja stvar. To je bjelodano. Samo vlast to ne smije reći.

Još Javno tužilaštvo, primjera radi, nije pokušalo da zaviri u katastar u kome su, za debele pare, pojedinci, a možda i ekipe, bezočno upisivale devedesetih godina crnogorsku državnu imovinu u tuđe vlasništvo. Mogli su tada imati diskretni mig vlasti, ali je ipak mnogo vjerovatnije da su to činili za novac, iako neki možda samo iz ubjeđenja da sve što je crnogorsko treba što prije uništiti ili rasturiti. Nije zgoreg upozoriti Specijalnog tužioca Milivoja Katnića na očigledno postojanje kriminalne organizacije, kako u centralnom Katastru, tako i u opštinskim katastarskim službama koje su direktno vezane za centralu.

Nadajmo se da će kod Specijalnog tužioca i to doći na red. U vezi sa SPC tu skoro u jednom podgoričkom društvu se vodila diskusija o tome i kako bi i o čemu danas pisao Njegoš? Društvo se grohotom nasmijalo kad je Rajo Vulikić rekao da bi, umjesto otpora prema poturicama kojih danas nema, pisao o više nego aktuelnim posrbicama. Ne vjerujem da bi im oprostio!

Pobjeda

Komentari: 20

ana

25. 04. 2017 - 14:27

mislim da aktuelnu vlast Amfilohijeve rijeci ne doticu jer oni nisu ni dosli iz crnogorskog miljea. Oni nemaju ni vjeru ni naciju vec samo pohlepu!. Svakom istinskom rodoljubu i patrioti njegove rijeci razdiru i um i dusu i dozivljavaju ga kao rak ranu crnogorskog bica.
Uskok

25. 04. 2017 - 17:52

To je kao nekad turski Spuž u Crnoj Gori-----
Bivsi djak

25. 04. 2017 - 17:14

Jos mnogo toga niste rekli,najsvjezije dogadjaje i izjave.Nadam se da nam nece prisvojiti Ostrog kao Njegosa!Mi cutimo jer smo gospoda.Inace,slazem se sa Vama u potpunosti!
a oklen je sveti Vasilije...

25. 04. 2017 - 19:10

..bar on nije usvojenik...
a ovije minusaša..naučili da

26. 04. 2017 - 11:24

.. kradu i otimaju TUĐE-pa i svečeve!
nole

29. 04. 2017 - 16:43

Da li je sveti Vasilije neđe napisao da je srbin?Normalno da nije jer u to vrijeme po enciklopediji Britanici na jugu Bosne i Hercegovine žive vlasi i crnogorci.Po vašem Goranu Komaru srba u Boki i Hercegovini nema prije 1840 godine.Vi postojite posle Vuka i Dositeja jer je o njima svaki pravoslavac bio srbin što je notorna glupost zato vas i zovu Vukosavci.Za ovo možete naći tone literature samo se potrudite.Znam da vam je uvijek teško kad spoznate istinu stoga je nikad ne prihvatite je ali to je istorijska istina a ne srpska.
Za Joleta minusaša

27. 05. 2017 - 11:49

Jest vala tačno Jole bre, vi velikosrbi otimate tuđe svečeve, naročito naše crnogorske i onda im mjenjate imena, kao što ste to uradili i sa Sv Vladimirom Dukljanskim, kojega ste prisvojili u 19. vijeku, i proglasili ga za "Jovana" (iako se nije tako zvao), no prije toga nijeste ni znali za njega. Biće da je i u 19. vijeku neki vaš tadašnji Risto dejstvovao u falsifikovanju istorije, no onima narodima koji vas znaju u dušu, to i nije neko veliko iznenađenje, cijela vaša "istorija" sastoji se od bajki, krivotvorina, plagijata, manipulacija, obrtanja nečijih riječi te svojatanja tuđe prošlosti.
Za Joleta

12. 07. 2017 - 13:30

Nebitno je "odakle je Vasilije", bitno je da ga vaša Spc nije izvorno slavila, nego ste ga prisvojili od naše crkve i to mnogo kasnije nakon njegove kanonizacije u Cg, od strane naše CPC. Svi znamo da je Hercegovina bila takođe okupirana od strane Nemanjića, isto kao i naša prva država Duklja, jedina razlika je u tome što smo se mi Crnogorci, kao potomci Dukljana, većinom očuvali kao zaseban narod, dok su Hercegovci praktično nestali pod udarom posrbljavanja, pohrvaćivanja i kasnijeg "poturčivanja" (tj pobošnjačivanja) - zapravo islamizacije. Drugim riječima, naš crnogorski narod je bio mnogo otporniji od hercegovačkog, bez obzira što je i kod nas bilo mnogo posrbica, ali mi smo se i dalje održali kao narodnost, za razliku od njih. Brkanje vjere i nacije je vazda bio jedan od najvećih problema zaostalih i nepismenih naroda Balkana, a to je vazda išlo u korist velikosrbskijeh asimilatora, međutim, njihovoj hegemoniji polako ali sigurno dolazi kraj, nek je Vječna Crnogorska Crna Gora!
Montenegrin

25. 04. 2017 - 19:31

Mislim da je planirano da se Crna Gora uvede u Nato i EU,pa sa takvom logistikom i sigurnoscu iza sebe ,da krene da rjesava i pitanja crkve.....trafike na Rumiji....
Slažem se sa tebom Montengrin!

26. 04. 2017 - 11:20

Prvo crkve! Jer onda je lakše manipulisati sa gladnima-koji imaju sve-samo ne crkuvu đe im "Bog pomaže"-da prežive glad-nemaštinu-pljačku svega onoga što je ovaj narod stekao i zaradio i njihovi preci do "stare srpske godine-1989" ..do vašega ABeljanja-kontrarevoluicje?!!! A ja da se pitam-ostavo bi ovu bruku i sramotu-"TRAFIKU na Rumiji"-kao spomenik sjećanja na šver duvana u potonji kvarat od vieka-kojim ste dobrano pretovarili švercovane marke i eure-u osoben džepove...a otole u Švajcarsku-ka ona žena onoga nepomenika...sa Budvanskog žala..? Ne žali voljena domovino brez države-sve će to ovaj narod pozlatiti-jednoga dana kad se gospod javi...?
danilo s.

26. 04. 2017 - 09:50

Koliko je citava ova situacija sa Amfilohijem i SPC apsurdna i besmislena poitvrdjuje da je sve manje komentatora na ovu veoma vaznu temu. Prosto dojadilo nam je. Nije jasno zasto se jednostvno ne trazi primjena crkvenih kanona koji iskljucuju dvije crkve na istom politicki zaokruzenom teritororiju. CG je od 2006 god. nezavisna drzava i ima prava na svoju Pravoslavnu crkvu. Uostalom, to je ucinio i regent Aleksandar 1920 kakd je formirao SPC (u koju su usle sve druge nezavisne crkve sa podrucja drugih drzava, pa i autokefalna CPC).No, zbog osjetljivosti tog pitanja crnogorske vlasti su pokazale nedozvoljive slabosti i propuste koji su omogicili - i dan danas dozvoljavaju - "puzajuce posrbljavanje" i prevodjenje u "svetosavlje , gradjana CG. Ovom crkvenom bezakonju mora se stati na put i mora se pravno regulistai "gostovanje SPC" u CG. Naravno, ono sto se bezuslvno mora ucinjeti je povracaj crkvene imovine u stanje prije 1920 god. Tj. povracaj nelegalno i nelegitmno otete imovine CPC
danilos si li ti ili ja obeća

26. 04. 2017 - 19:20

..mojoj domovini-na ovaj Portal da ćeš se zalagati u "crnoj gori-tvojoj-vašoj" za LOKALNU pomijesnu pravoslavnu crkvu"-pri tom zboravi joj dati ono što je od iskona imala "crnogrska"-što bi se reklo-zaboravi-jer te preteče" velja ljubav" za mojom-našom-ma ne i tvojom da ti se zakunem... domovinom Crnom Gorom"?!
nole

29. 04. 2017 - 16:53

Nikejski sabor iz 451 godine kanon 17 i kasnije trulski sabor kanon 38 kažu jedna država jedna crkva.Na to se pozvala i Srbija posle oslobođenja od Turske a znamo da je Pećka patrijaršija bila pod Turskom jurisdikcijom od 1776 i imali su umjesto patrijarha rum bilet bašu koji nije bio srbin nego grk.Tako će i crkva u CG biti crnogorska a srpska u Srbiju.
Gospodine Cerovicu

26. 04. 2017 - 10:22

Svaka Vam cast za ovaj clanak, a narocito zbog ove recenice: "U hijerarhiji neprijatelja crnogorskog naroda i države, kojih baš i nije malo, gospodin Amfilohije zauzima visoko čelno mjesto i suvereno ga zadržava gotovo trideset godina" Ovo je ISTINA od koje nasi Crngorci bjeze i nece da je pogledaju u oci jer im nedostaje hrabrost, pocevsi sa predsjednikom, premijerom i ostalim toboze patriotama pa sve do obicnog covjeka. Ovo je istina, pa nek se ljuti koga boli do iznemoglosti, to nista nece promijeniti. Pisao sam ja tom Antihristu direktno nekoliko puta i to veoma opsirno i javno ga pozvao da baci kletvu na mene ako lazem sto pisem pa cu mu ja odgovoriti preko inerneta/ Youtube kako treba. Moze i debata, ako mu basta, jer nije vladika no **. Ne basta kukavici Morackoj to da uradi jer zna da bi bio verbalno nokautiran i nemilosrdno razotkriven kao los hriscanin pa radije prtlja protiv onih za koje zna da nece da uzvrate svom snagom. Kao i sva ostala cetnicka bagra. PJ
Treba da se zna

26. 04. 2017 - 19:24

da je ova nelegalna i nelegitimna crkva "posrbila" više od 20% Crnogoraca, samo za vrijeme Amfilokija. Po popisu 1948. gosdine Crnogoraca je bilo 90,67 a Srba 1,78%. To se godinama uvećavalo i 1991. bilo je Crnogoraca 61,88 a Srba 9,36%. U vrijeme Amfilohija, po popisima 2003. godine Crnogoraca je bilo 43,16, a Srba 31,99 %, a u 2011. godini Crnogoraca ima 44,89 a Srba 28,73%. Nadam se da će se ove posrbiće vratiti korijenima i svojim precima koju su bili samo Crnogorci po popisu 1007. godine, - da se preci ne "postide" potomaka.
a naški majčini srpski jezik..

28. 04. 2017 - 10:41

...ne zbori 28,73% građana Crne Gore-nego ciglije od istije 42%...e bo?! A da bidne veće zlo crnogoski majčin jezik zbori a više bogu mi od 36%-oliti manje 9% no što gi ima da su se prepisali-potla 2006 u crnogorce-porIjkla tost-era..?!!! da,da MORAČKI JARAC REMETI ONO KOD OVIJE TOST-ŠTO NEMAJU...GLAVU I OBRAZ-A IMAJU ŠTO IM I PRECI lakome lisice-NEZAJEŽLJIVU GU...! PRODAVATI VJERU ZA POSNU VEČERU...!!!
Treba da se zna

30. 04. 2017 - 13:57

Ispravka; Crnogoraca po popisu 1907. godne-ane 1007.
Trebaš ti da znaš

08. 07. 2017 - 13:53

Riječ posrbljavanje se ne piše sa "navodnicima", tako ga pišu samo velikosrbi, iz čistog očaja - jer im smetaju činjenice, pa sa takvim lukavštinama pokušavaju da "omalovaže" riječ posrbljavanje. Tu riječ jasno su upotrijebili Mijuškovići, na umrlici našeg junaka Božićnog Ustanka, Śćepana, kojega su mučki ubili velikosrbi. U Nikšićkog štamariji koju su vodili posrbice, stavili su navodnike na njihove riječi, kako bi tu riječ "umanjili", no zaludu im sve, jer riječ posrbljavanje nije dvosmislena, posrbljavati se može samo onoga ko se ne smatra "srbinom", a činjenica je da se niko od Crnogoraca nikad nije smatrao "srbinom" u nacionalnom smislu (osim bjelaša i posrbljene rojalističke elite izvanjskog porijekla). Crnogorski jezik govori apsolutna većina etničkih Crnogoraca (66,29% od ukupno 278 865 Crnogoraca po narodnosti - zvanični popis 2011), a po anketama, i relativna većina stanovništva Cg (oko 43,1%). Inače, 1907. godine nije bilo popisa stanovništva po narodnosti nego po vjeri.
Vojo

27. 04. 2017 - 14:21

Vama gospodine svaka cast za komentar. Danilu po obicaju takodje.
Draško

02. 05. 2017 - 13:27

Moj dragi profesore Ceroviću, Sve je to lijepo rečeno, ali, dozvolite, veliku, veliku grešku i kao čovjek i profesor činite, a to je: Nikako ne smijete nazivati gospodinom onoga koji je toliko ružnih riječi, kletvi i posebno psovki rekao na račun našega, crnogorskog naroda! Kakav crni gospodin?
Novi komentar