Vlahović: Lozinka ,,ugroženost“

Red je, sva je prilika, došao i na Crnu Goru. Nisu bile dovoljne istorijske lekcije iz Hrvatske, Bosne i Hercegovine i sa Kosova. Dobronamjernik bi pomislio kako je nelogično i besmisleno da se, poslije povijesnih promašaja i tragedija izazvanih jeftinom populističkom tezom o navodnoj ugroženosti Srba, ta ista propagandna zloba ponovo poteže.
Objavljeno: 21. 08. 2017 - 07:02 Promjenite veličinu teksta: A A A
Vlahovic: Lozinka ,,ugrozenost“

Piše: Miodrag Vlahović

Kao da je izbrisano sve sjećanje na razaranja i nesreće koje su, u posljednjoj deceniji prošlog vijeka, a i kasnije, zadesile sve vjere i nacije u bivšoj velikoj domovini, pa, neizbježno, i same Srbe - podstaknute i raspirivane upravo tezom da je baš srpski narod od svih ugrožen. Pojeo vuk magarca, više puta, ali, ipak, idemo opet, bez stida i srama. Tako danas razmišljaju oni koji iz biografije sopstvenih  promašaja i poraza opet izvlače zlokobnu tezu o ugroženosti naroda kojeg oni tobože brane. Crnogorski slučaj je, na našu sreću, bitno drukčiji od prethodnih opasnih gluposti i krvavih avantura te nacionalističke politike. Nismo više u konfuziji ,,dešavanja naroda“ i ,,odbrane Jugoslavije po svaku cijenu“, jer je, kako su tada govorili, ta ista Jugoslavija bila „tamnica srpskog naroda“. Da skratimo: nezavisna Crna Gora je upravo ušla u NATO, a već dvadeset godina nije dobrovoljni talac politike kojoj je „ugroženost Srba“ bila gorivo i okosnica destrukcije - prema drugima, ali i prema sopstvenim građanima. To je možda i razlog što jurišnici Demokratskog fronta potežu najgrđe oružje, svjesni njegove uzaludnosti, ali i potencijalne destruktivnosti. Lični razlozi se mogu ticati suđenja za pokušaj državnog udara, a politički - one namjere koja čeka pogodni trenutak da obuče stari velikosrpski šinjel. Pa što košta - da košta. A cijenu plaćaju  generacije, cijena su decenije proćerdane istorije i izgubljene godine naših života. Umjesto te shizofrene teze o bivšoj zajedničkoj državi, nova nacionalistička platforma o ,,ugroženosti srpskog naroda u Crnoj Gori“ polazi od ideje da oni koji se pišu Srbima u Crnoj Gori, treba da budu ,,konstitutivni narod“. Istovremeno, Srbima iz Crne Gore se, opet, nameće Beograd kao politički i kulturni centar, a Srbija kao matica. Iz toga proizilazi da je ,,konstitutivni narod“ istovremeno nacionalna manjina, odnosno dijaspora matičnog naroda iz Srbije. Nova isfabrikovana šizoidna pozicija, uz izvinjenje zbog upotrebe stranih riječi. Čini se da je i zvanična Srbija, odnosno oni koji su donijeli odluku da investiraju preko tri i po miliona eura (tj. evra, pardon), zauzela isti stav: otvara se ,,Srpska kuća“ u Podgorici. Treba li to tumačiti kao relativno skupo priznanje da Crnogorci i Srbi nisu isti narod? Jer, da jesu, što će onda kuća srpska u Crnoj Gori, kad je to ionako sve jedno, odnosno svejedno - srpsko i tamo i ovamo? Ostaje nedoumica da li su novi/stari profesionalni dušebrižnici o ugroženosti naroda koji čas jeste, a čas nije manjina u našoj Crnoj Gori, ovim manevrom konačno odustali od tzv. „nacionalnog pomirenja“ Srba i Crnogoraca u Crnoj Gori? Dosta su energije i oko toga izgubili - uzaludno, naravno. Kako se to sada uklapa u teoriju o ugroženosti i o potrebi „očuvanja nacionalnog identiteta“ onih koji se izjašnjavaju kao Srbi u Crnoj Gori? Izdvajaju se da bi se „mirili“? Konstitutivni su narod, jer nisu Crnogorci, ni malo? Ili je sve to samo najnovija „strateška improvizacija“ u velikosrpskoj ideologiji, sa Načrtanijem i Memorandumom SANU kao osnovnim povijesnim koordinatama? Razočaravajuće, ipak, poslije svih njihovih nacionalnih sunovrata i sramota. Oni o kojima se radi, a kojih je, sjetimo se, u posljednjih trideset godina u Crnoj Gori bilo prvo devet, pa trideset i jedan, pa dvadeset osam procenata - sve u zavisnosti od političkih prilika i atmosfere koja je stvarana u domaćim i vanjskim centrima političke moći (i crkvene, pogotovo) najmanje se o svemu pitaju. Kao i svi zeloti i frakcionaši, pobornici politike o ugroženosti i eksteritorijalnosti srpskih Crnogoraca, rado će žrtvovati koji procenat pastve na sljedećem popisu. Jer, kada malo bolje razmislimo, i to im može poslužiti kao novi „dokaz“ o „ugroženosti“! Do tada ćemo, nadamo se iskreno, napredovati u civilizacijskom, kulturnom, političkom i nacionalnom smislu. U toj boljoj budućnosti, nadamo se naivno, podatak da neki crnogorski političar, pošto prvo zastane da razmisli, „hrabro“ izjavi da navija za svoju zemlju, za našu zemlju - možda neće biti vijest, kao što je to danas slučaj. Jer to ne može i ne treba da bude vijest - da je sreće. Ali, i to bi bio napredak, bar kada je o „ugroženosti“ riječ, zar ne?

Pobjeda

Komentari: 164

Guest_14456

21. 08. 2017 - 07:29

TO BI BILA ZADNJA TRAKTORIJADA
Византион

21. 08. 2017 - 09:56

Имаш ли све пјесме Томпсона у глави јуначе ?
m

21. 08. 2017 - 10:02

Tebi ćiriličar je bolje da kupuješ traktor, ako ga nemaš...sem ako si iz Pljevalja, onda možeš i pješke....
M

21. 08. 2017 - 10:19

Kad smo kod traktora, bilo bi dobro da i ti svog redovno održavaš. Nikad se ne zna kad ti može zatrebat, osim ako si sportista ili u dobroj fizičkoj kondiciji.
Византион

21. 08. 2017 - 13:36

Овај с малим m jе мали у свему,богаљ по сопственом избору... Нема тај ништа... Уствари има чемера,да може промојенио би Горски Вијенац... Неки су мијењали Свето Јеванђеље за Кур'ан !
Византион

21. 08. 2017 - 12:36

m Јели ти и ђед писао латиницом ? Упита ли се зашто се одрече писма својих предака ?
Miluša Đokaševa

21. 08. 2017 - 20:17

@Vizantion Čitajući komentare vidim da su tvoji najgluplji ,da si zadrigo od primitivizma.Moram malo date uradim.Vidim da te muči ćirilica ,a i latinica.Kažeš da ti je đed pisao ćirilicom ?! Većina đedova je ili bila nepismena ili su se jedva znali potisati,većina predaka nije se kupala pa bi i mi trebali da se ne kupamo.Ćirilica i latinica je pismo svih ljudi koji znaju ta dva pisma.Po čemu misliš da je latinica manje moje pismo od ćirilice,da nijesu Crnogorci ili Srbi izmislili ćirilicu i imaju tapiju na nju. Gospodine Vizantion tvoja je šubara ,gunj,nož u krezubim ustima i zastava sa ukrštenim kostima to ti niko uzeti neće .
Византион

22. 08. 2017 - 07:36

Miluša Ðokaševa ја нисам никога прозивао овдје за латиницу али јесу мене за ћирилицу. На такве прозивке ја сам их подсјетио да ћирилица писмо које смо учили у школи. Штампарија на Ободу је такође била ћирилична. То су све чињенице. Немам ништа против тога што ти више волиш латиницу али дозволите да је нормално да и ја волим ћирилицу која је моје писмо. Господо Црногорци људи не могу да добију за свог најближег умрлицу на ћирилици.Мало им што им је бол за покојника велики него им се чини понижавање да ме могу такав документ добију на писму својих предака. Господо Црногорци Несрби само напријед,вријеђајте газите права својих рођака, предака... Радили су то и Мушовићи,Феризовићи али су их Никад , Новак Рамов, Војвода Марко,Пеко, наравно не Дапчевић него славни Павловић. Дао ти Бог бољу памет али мрка капа.
Sovereign

21. 08. 2017 - 15:52

Нема веће казне "копиладима" од чињенице да и сам ниси "копиле"...Садржај њихових коментара и мука која из њих избија је најбољи доказ за то.
m

21. 08. 2017 - 11:21

Očigledo će se i desiti ta zadnja "traktorijada", nažalost, nema boga...Tako odlučili srbski popovi i bosanski jurišnici...
Pitam se ...

21. 08. 2017 - 12:18

...ima li išta srpsko a da vama ne smeta i da nije problem, popovi, jezik, pismo, crkva, pisci, umjetnici, istoričari, akademici, muzičari, istorija, kultura, sam narod najviše. A, da to je ova vaša, kako je zovete, demokratija, evropske vrijednosti, multietičnost...i što sve ne. Sve bez ono kako jeste i treba biti.
Marko Peković

21. 08. 2017 - 15:16

Ima,ima ... Govorio je to i Tempo i Ðido zajedno s Jovom Kapičićem da nema ,pa sta cemo sada ?! Nema Boga ali bi da otmes Crkvu narodu koji u Njega vjeruje... Muke tvoje niko ne zna...
Da upravo,

21. 08. 2017 - 07:29

PRIMJER SI SAM SEBI, Pa što košta - da košta. A cijenu plaćaju generacije, cijena su decenije proćerdane istorije i izgubljene godine naših života. Ti nijesi procerdao nista ostao si vjeran LJEVICAR koji naravno uvijek imao prebjek kod vlasti kao tvoji ortaci Dragan Soc I drugi.
Upravo ne

21. 08. 2017 - 08:20

A što pišeš na prazan stomak? Dragan Šoć? Hahahaha
Bio lapsus

21. 08. 2017 - 10:30

Ali ne preveliki posto I Soc je ljevicar I brebeg a mislio sam na onog iz PRVE BANKE DRECUNA. Ali nije I neli lapsus ,VI STE BREEE Svi LJEVICARI ocete DRZAVNE PARICE ocete moje NASE PARE .Mi LIBERTARIJANCI kada ovim nasim PREDUZETNICICIMA dodje iz GUZICE u GLAVU RUSI CEMO VAS do tada otimajte lepo ovom VLAHOVICU ihaaaaa lepa penziica ,ako mi ugrabimo vlast bit ce najveca penzija 999 EURA ni centa vice ni PRESEDNIKU DRZAVE ALOOO ne salimo se.GLAS ZA KLASICNE LIBERALE zelimo KRAJ LJEVICARIMA, vlahovicu I ostalim
Liberal

21. 08. 2017 - 11:16

A ti si kao liberal?
Jesam

21. 08. 2017 - 14:07

Ali KLASICNI LIBERAL, a to je velika razlika izmedju mene I Vlahovica ideoloska Ja uzimam samo od samoga sebe a Vlahovic I Djukanovic od nas SVIH .
CG

21. 08. 2017 - 17:34

Nemaš ti pojma o tome, jadan ne bio.
Imamo imamo

21. 08. 2017 - 18:05

I pojma I saznanja znanja I nauke da SOCIJALISTIMA vidimo ledja pa I Vlahovicu dosta su nas jahali cim se stvori alternative I obrnemo male I srednje preduzetnike slobodne student,GRADJANE k nama oni su GOTOVI njihove LAZI I lazna obecanja ucinjecemo kraju.Dosta su se sakrivali prvo devedesetih iza USTASA a poslije iza SRBA pa RUSA nema toga vise Vlahovicu tvoja retorika ne pije vodu vise. osim politickih neznavenih ali sve ih je manje zbog INTERNETA FEJSBUKA itd,,,,,,
Vec vidjeno

21. 08. 2017 - 07:38

Ne bi me cudilo da vibtakvima naredjujete da vicu to sto vicu da bi vi bili velike patriote.Na kraju krajeva sto vi drugo i vama i njima preostaje.Necete sigurno neku dobru knigu napisati.
Ljubavnik Petrane Todorove-Bgd

21. 08. 2017 - 07:39

Stara matrica stvaranje predstave o ugroženosti Srba čime su počinjani ratovi i zločini na prostoru bivše države ,sada se to pokušava rteprizirati u Crnoj Gori. Srbi u Crnoj Gori su politička ,a ne nacionalna kategorija ,čija se brojka od popisa do popisa mijenja zavisno od trenutnih političkih prilika i odnosa između dvije države.To je i dio specijalnog rata koji Srbija vodi u manjim i većim intezitetima od devedesetih godina.Međutim vladajuća partija pred svim ovim "opančarskim marifetlucima vladajuća partija se pokazala nemoćnom i preslabaom da nađe rešenje da se odupre razaranju države.Umjesto zaustavljanja ovakvih nasrtaja oni su legalizovali rad protiv države ,učinivši ga demokratskim pitanjem i osloncem održanja na vlasti uz glavni propagandni trik ,ako za nas ne glasate nestade država!Ovakav način vladanja je jednako poguban kao i djelovanje DF ,za budućnost Crne Gore i dokaz je da im je jedini interes fascinacija privilegijama!
Dobro!

21. 08. 2017 - 07:59

Jako dobro!
Grga

21. 08. 2017 - 08:03

Ispred koje organizacije ovaj gospodin nastupa.Izlazio je na izbore i katastrofalno prosao.Ali ne odustaje.Pise li pise.
Vukan

21. 08. 2017 - 08:38

Triba zaraditi to ambasagorsko mjesto. No ne znam vrati li kredit.
Ljubavnik Petrane Todorove-Bgd

21. 08. 2017 - 08:40

@Grga.Gospodine Grgo,vaš palanački duh zatrovan zlobom ,smatra da pojedinac ne može biti slobodan i iznositi svoje mišljene.Vi nijeste komentarisali stavove gospodina Vlahovića ,već u čije ime nastupa,pa nastupa u svoje ime "ukrđeni "Grgo jer je slobodan čovjek za razliku od vas koji se živ ne smije čuti izuzev kada treba izbljuvati zlobu krijući se iza"nika"! Gospodin Vlahović je dao izvarednu analizu jedne nakaradne politike koja nimalo nije prijateljska prema Crnoj Gori i koja se ovih dana intezivira Grgo.Zato gospodine pokušajte nešto da naučite,pogotovu ako živite u Crnoj Gori,zbog budućnosti vaše djece ako ne zbog vas,pročitajte pažljivo Vlahovićev tekst.Ako bi se ostvarile crne slutnje iz teksta ne bi ni vi bili pošteđeni loših posledica Grgo .
KARA RADUSIN

21. 08. 2017 - 08:54

Grga nastupa ispred vlasti uvijek, tu ne može omanuti.I nije mu loše -kaplje.
Grga

21. 08. 2017 - 10:15

I ja postavljam glupa pitanja.On je jos u LSCG bio ubacen da razara iznutra.
NK

21. 08. 2017 - 17:32

La*eš, la*eš. Da su ga slušali, još bi postojao LSCG i bio bi danas partija bez koje nema vlasti u CG. Vlahović ubačen? Treba da se stidiš.
Karčiću

22. 08. 2017 - 04:59

Sto trazis ovdje cetnicki potrcko ?
Vasojevic

21. 08. 2017 - 08:10

Nisam mogao da vjerujem da ću se ikad lsoziti sa dokazaim antisrpbinom Vlahovicem, ali u jendom je u pravu mora se priznati.U pravu je što upozorava srpske predstavnike Mandu i druzinu da je neodrživo stanje konstitutinvosti srpskog naroda.eto, ja kao Srbin iz Cg moram priznat na istoj sam poziciji sa Vlahovicem, kad je konstitutivnost u pitanu.Manjina smo , iako nema većinksog naroda, zato sam da srbi u CG budu manjina.tako bi iali jansiji stav rpema svemu i pozicija bi nam bila čistija.Ovo što lideri spski rade je čisto zamajavanje.
Fahro

21. 08. 2017 - 09:27

Eto i ja se slazem sa tobom Vasojevicu.Nego mi objasni jednu stvar: evo 30 godina slusam vase lelekanje po bivsoj Yu o cinjenici da ste ugrozeni.Te ste cas u manjini,pa u vecini.Te vas vjerski proganjaju a vidim i tvrdim da ste skoro cijelu imovinu Crnogorske Crkve uzurpirali.Sta jos da pomenem i ono sto nije crkveno a eto slucajno se pripisalo u katasterske knjige SPC (citaj ukradeno).Kako to?Ima nas raznih i u Crnoj Gori,svih boja,vjera i narodnosti. Ali slabo se ko cuje da je ugrozen sem vas nekolicine novokomponovanih Srba .Cak i moj komsija, inace pravi Srbijanac i Srbin iz Vojvodine koji se doseliio krajem 80ih, kaze: Nijesam znao da sam ugrozen dok mi ne rekose na televiziji?Kako to ?
Vasojević

21. 08. 2017 - 11:29

Fahro,mozes replicirati ali bez vrijedjanja tipa "novokomponovani Srbi ".Ruzno bi bilo da ja kazem nova nacija Bosnjaci,koji se pojavise od skoro.Mozemo bez tih negiranja da komuniciramo.U Crnoj Gori utemeljenje imaju i Crnogorci i Srbi i Bosnjaci,ajde da to ucinimo nespornim,pa onda ce stvari biti relakdiranije.
Deki

21. 08. 2017 - 12:16

...zaboravio si posrbice...
Византион

21. 08. 2017 - 12:47

Васојевићу лупеташ глупости,око истине нема компромиса,стоји чињеница да данас постоје Црногорци , Бошњаци којих није било на попису 1909 у Краљевини Црној Гори
Византион

21. 08. 2017 - 12:44

Фахро зашто си постао Фахро а ниси Јован ? Јели те Црква избацила ? Одговор на то питање је да Петар Други Петровић Његош који је по тврђењу твојих идеолога писац Оде геноциду.. Наравно , говорим о " Горском Вијенцу" Твоји су Алија , Бакиро,Азра Јасавић а моји Емир Кустурица,Меша Селимовић,Осман Ђикић,Ћамил Сијарић...
Fahro

21. 08. 2017 - 13:59

@Bizantion - Ti to valjda bolje znas sto sam ja danas Fahro a ne Jovan.Kao sto rekoh dolje nedje u tekstu vama istorija iz proslosti sluzi kao opravdanje za danasnje promasaje.Svi se uce od gresaka a vi ih ponavljate iz dana u dan.Od ovih sto si ih nabrojao jedino je Azra moja,kao sto je i Crna Gora moja,moja Podgorica,Budva,Ulcinj,Berane,Rozaje Plav,Mojkovac itd.itd. To je sve moje,dicim se time,ponosim se time kao sto se ponosim i sa svojim precima o kojima istorija sa puno dostojanstva pise.Ne bih komentarisao tvoje Milosevice,Karadzicice,Karadjordjevice,Mladice kao ni ove nove Mandice i Medojevice.Ne znam kako ce im istorija biti naklonjena, sem ako ih ne pretvorite u svece pa iskrojite istoriju po svojoj volji. A u tome ste vrlo vjesti,bar vam to potvrdi otac nacije Dobrica.Nego da ne duljim,ipak,dosta ste vi sami sebi problem a to znamo svi.Selamim te i zelim ti mir.
Византион

21. 08. 2017 - 16:07

Опет ти не одговори како се Меша Селимовић ,Скендер Куленовић,Осман Ђикић, Мустафа Голубић бијаху Срби као и Његош као и Карађорђе ? Коме посветити " Горски Вијенац" славни Владика Раде ? Зар мислиш да Бога нема ако га твоје око не види Рече Његош велику истину : " У фукаре очи ко сплачине ! "
Fahro

21. 08. 2017 - 17:11

Ja u klin ti u plocu.Nemam sta ja tebi da odgovaram.Ocito citas medju redovima i ono sto ti odgovara.Vama uz Amfilohija ne treba veci neprijatelj od sebe samih.To je istorija pokazala a kako vidim taj proces i dalje tece.Zelim ti ugodnu vecer.
Marko Peković

22. 08. 2017 - 09:35

Odgovori ti Fahro jeli Karadjordje zlocinac ? Kako vidis to sto mu Njegos posveti Gorski Vijenac ? Odgovori ali bez uvijanja ?
Zoran

22. 08. 2017 - 13:46

Karadjordje je Kliment/Keljmendi. Albanac bio, dakle.
Bili Piton

22. 08. 2017 - 16:17

Karadjorje Keljmendi ? AJDEEE
Je li navodna ugroženost?

21. 08. 2017 - 08:28

Aj npr. recite koliki je procenat zaposlenih Srba u javnoj administraciji. Što recimo radite Srbima koji imaju dvojno državljanstvo-pa, skoro da je to javno linčovanje od strane strane državnih organa, čak i pojedini mediji učestvuju u tome. Druga državljanstva, naravno nijesu sporna. Ljudi kriju i ne smiju javno ni da se izjasne da su Srbi. Ćirilica, vjekovno pismo ovog naroda, praktično je zabranjena. Jedino štampano javno glasilo, posle vjekova štampanja ćirilicom, prekrstili ste u latinicu. Dalje treba li da pominjem hajku, ali pravu hajku na Mitropoliju i Mitropolita, Mitropoliju koja je praktično stvorila i opet vjekovima čuvala ovu zemlju i narod. Položaj Srba u Crnoj Gori, danas je nažalost teži nego na Kosmetu. Primjera klasične diskriminacije Srba u Crnoj Gori je bezbroj. I to traje i traje...Vi se očigledno povodite onom - sto puta ponovljena laž, postaje istina. Možda ponekad, ali je ovdje krupna stvar u pitanju, da bi vam to "pilo vodu" i u ovom slučaju.
U CENTAR

21. 08. 2017 - 09:03

Na kraju si sam sebi odgovorio-"sto puta ponovljena laž..."
Tipično DPS čitanje.

21. 08. 2017 - 10:26

Pa vi ste genijalci! Ama, kako su ljudi davno primijetili, ima lažova, a i lažova u superlativu. Ma, vama kao da je neko zabranio da smijete reći išta istinito. Pa, ko god pročita vidi da ispred riječi tvojeg navoda stoji "Vi se očigledno povodite...". Prijatelju, pokušaj govoriti istinu, vidjećeš da - ništa ne boli.
Fahro

21. 08. 2017 - 09:52

Mislim da si totalno promasio pricu i da se sluzis netacnim podacima.Kao prvo: Cirilica nije zabranjena u CG i koristi se kao i latinica. Razlika je u tome sto vise nije OBAVEZNA.Sto se tice cirilice,samo jedan podatak iz 2014 a odnosi se za Srbiju: Iako je u Srbiji ćirilica zvanično pismo, prema istraživanju iz 2014. godine, 47% stanovništva piše latinicom, a 36% ćirilicom. Eto toliko sto se tice cirilice. Drugo: kazes da se Srbi ne smiju izjasnjavati da su Srbi u CG? Zar je 28% malo?Trebali i mi Bosnjaci,Albanci,Hrvati i ostali da se izjasnimo da smo Srbi da bi vam osjecaj malo poboljsali?Kazes da se pravi hajka na mitropolita u CG?Jeli to onaj mitropolit sto naziva Crnogorce kopiladima?Onaj koji vec neko vrijeme zove na rat i mrznju?Onaj koji blagosilja ratne zlocince?Spisak je dugacak sta sve ova osoba ima na svom tanjiru.Kazes hajku na njega?Ili je hajka SPC na drzavu CG?I na kraju,dvojno drzavljastvo je jasno u zakonu definisano.Svima u CG je jasno sem vama Srbima.Eto toliko...
Dragi Fahro,

21. 08. 2017 - 10:40

Ja se veliš služim netačnim, a ti tačnim podacima...ajmo redom. Prvo ćirilica, nikad ona nije bila OBAVEZNA, nije obaveza ni majku zvati majkom, pa je zovemo. Izjašnjavanje Srba. Smiju na popisu, dobar dio. Smiju i u realnom životu, ali to ne čine jer imaju porodice...pa ljudi trpe. Procenti, zaposlenih u javnoj upravi nepuna 4 posto. Vi da se izjašnjavate kao Srbi i da nam ugadjate, veliš. Ko je to od vas ikad tražio. Vi samo idete liniom manjeg otpora. Sad je trend i u modi biti antisrbin u Crnoj Gori. Doduše, prvi put u njenoj istoriji. Vaše pravo, uredu je pratiti trendove, ali sama riješ trend, znači da je to nešto što dugo ne može trajat. I na kraju, Mitropolit nikad nije rekao da su Crnogorci kopilad, istina ka i svaka vaša. To je rekao u smislu postojanja crnogorske nacije do 1945. godine. To i ja kažem i to jeste - istorijski fakat.
Napceni

21. 08. 2017 - 12:14

Zasto ocekujes da se Srbi zaposljavaju u drzavnoj sluzbi drzave koju ne zele? Ako su posteni, a po tome su nadaleko poznati oni to ne rade (osim ovih 4%, odakle vam podatak, izroda). Sramota je za pravog Srbina da se zaposli u drzavnoj sluzbi drzave koja ne treba da postoji.
!

21. 08. 2017 - 12:59

Sad nije mi baš najjasnije ko su po tebi pravi Srbi, a još manje mi je jasno dje si nabavio taj uredjaj koji detektuje prave i lažne Srbe i mogu li se na njega otkriti recimo pravi i lažni, Hrvati, Englezi itd. Mora da je skup, jer pored prethodnog vidim da si izmjerio i poštenje i to svih Srba. Što je još čudnije, ti kao i većina ovih iz vlasti branite Crnu Goru od Srba !? Pa tebi i vama u gradjanskoj Crnoj Gori, za koju velite da jeste, smeta i ovih 4 posto Srba koji imaju posao. Ti bi ono, a zve za dobro Crne Gore, Srbe van granica, a oni koji ostanu da su bez posla i da vole Crnu Goru na onaj način na koji ti želitš. Snila baba što bi rada bila. Zaista je tačna ona narodna - što čovjek više živi, više čuda može čuti i vidjeti.
Napaceni

21. 08. 2017 - 14:08

Prvo, ne razumijes ironiju. Drugo, meni nista ne smeta i svakome zelim dobro bez obzira sto mu je u glavi. Trece, dje to pitaju kandidate sto su po etnickoj pripadnosti kad podnesu aplikaciju za posao? Ako znas takve slucajeve prijavi ih ombudsmanu. Konacno, zasto vas Srbe pogadja nepravda koja se vama cini a ne obazirete se na nepravde koje vi cinite drugima. Shvatite vec jednom vazan je covjek a ne njegova narodnost.
hit00

22. 08. 2017 - 00:08

Nece ljudi da ti direktno kazu koji Srbi.Taki ko ti nisu Srbi vec cetnici izdajnici sramota bilo kog naroda,nepismeni,napaljeni,oduzeti sitnopametujuci intelektualci,ma kratko OLOS i Srpskog i Crnogorskog i Hrvatskog i svakog naroda.Srecna okolnost nema vas puno ni u jednom narodu ali dovoljno da vas se narodi stide
Византион

21. 08. 2017 - 10:00

Нема одговора на ваше логично и легитимно питање али има минуса- типично за дукљанско поимање демократије.
Fizantija i drugi listopadi

21. 08. 2017 - 10:32

Odgovorio ti je odlučno VIZANTIONE faks-helizime, baš ti je dobro odgovorio!
Carigradjanin

21. 08. 2017 - 10:49

Ja ti dadoh minus samo zato sto si cirilicni i ne postujesh domacina. Ish odavde, Znash sam gdje.
Marko Peković

21. 08. 2017 - 15:26

Samo zbog cirilice,e svaka ti cast,i Njegosu is znaci i Vojvodi Marku ? Samo naprijed,jos jedan dokaz o istom mentalnom sklopu komunista i fasista.
Boban Bg

21. 08. 2017 - 10:52

Ima li potrebe odgovarati na tu gomilu sr....Nego 'ajde da mi uvedemo reciprocitet: da Srbi u CG imaju ista prava kao Crnogorci u Srbiji. To bi, ne možete poreći, bilo pošteno. Uz napomenu da ne možete vašu sortu u Srbiji zvati Crnogorcima. Pričamo samo o onima koji su se na popisu izjasnili kao Crnogorci.
vesko

21. 08. 2017 - 11:48

Bobane ti u Srbiji imas extra prava,primas platu,radis,tamo si se skolovao,dobio stan,lijecis se u mnogo boljim zdravstvenim ustanovama od ovih u CG,djeca ti tamo zive i rade ,tamo su se skolovala,tamo si nasao zenu...Pa ti mrcenice da u Srbiju nisu otisao i da nisi toliko ugrozen tamo ne bi imao ni pepela na onoj raboti.Uz sve to po Srbiji pljujes vise nego bilo ko od tih veljesrba kako ih zoves po CG.Kad malo bolje covjek razmisli pa ti si moralna gromada jebote tebe treba uvrstititi u citanke i udzbenike istorije .
Ljubavnik Petrane Todorove-Bgd

21. 08. 2017 - 12:42

@vesko Svi Crnogorci koji su otišli iz Crne Gore u Srbiju ili negdje drugo išli su u vremenu kada je provncijalizovana svedena na srez između dva rata pa i u vrijeme vladavine komunista.Kada smo dobili univrezite ? Kada je počeo izlaziti prvi dnevni list? Bili smo u Jugoslaviji na fondu za nerazvijene,a sve zahvaljujući takvoj mentalnosti kao što ste vi.Jedan broj Crnogoraca u Srbiji koji se zatekao tamo ostao je vjeran sopstvenom indetitetu i postao koristan građanin Srbije ,a mnogi od njih istaknuti umjetnici ,naučnici i najbolji su ambasadori svoje države.Gdje vi vidite da neko pljuje protiv Srbije ako se zalaže za svoja nacionalana prava po zakonskim standardima ?Veseline vi ste čovjek ropskog mentaliteta,tek bi najebali sa takvom pameću u Srbiji,sve vam je u glavi pobrkano.Vesko sine, nešto ću ti otvoreno reći ,tebi nema pomoći ',lipsaćeš kao takav.!
Boban Bg

21. 08. 2017 - 13:25

Znači nacionalna prava su jesi li oženjen i imaš li stan? Jeli to vama Srbima problem da nadjete ženu u CG? Ili živite li pod čergama? Izgleda da si ti pobrkao lončiće što su nacionalna prava! Što se tiče toga da pišem protiv Srbije ja se malo bavim Srbijom. Više se bavim cg izrodima. Zanimljivo je koliko vam smeta kad neko progovori u Srbiji, a ne pada vam na pamet koliko iritiraju vaše laži o položaju Srba u CG I uopšte vaše laži o svemu. Dabogda se broj Srba u CG prepolovio do popisa 2021. da vidim kako ćete to komentarisati, pošto vam je normalno što se broj Crnogoraca prepolovi od popisa do popisa u Srbiji. Mi nemamo NIJEDAN MEDIJ U SRBIJI. NE MOŽEMO DA OBAVJESTIMO LJUDE KAD IMAMO SKUPLJANJE POTPISA ZA NACIONALNI SAVJET!!!! A u CG 90% medija su srpski. Stidete se ... kad obraza nemate.
Tesla

21. 08. 2017 - 14:39

Nemas kome pricat Bobane.Govorio je moj djed: nijesu losa vremena dosla nego ih (ne)coek tako dozivljava.
Boban Bg

21. 08. 2017 - 13:25

Znači nacionalna prava su jesi li oženjen i imaš li stan? Jeli to vama Srbima problem da nadjete ženu u CG? Ili živite li pod čergama? Izgleda da si ti pobrkao lončiće što su nacionalna prava! Što se tiče toga da pišem protiv Srbije ja se malo bavim Srbijom. Više se bavim cg izrodima. Zanimljivo je koliko vam smeta kad neko progovori u Srbiji, a ne pada vam na pamet koliko iritiraju vaše laži o položaju Srba u CG I uopšte vaše laži o svemu. Dabogda se broj Srba u CG prepolovio do popisa 2021. da vidim kako ćete to komentarisati, pošto vam je normalno što se broj Crnogoraca prepolovi od popisa do popisa u Srbiji. Mi nemamo NIJEDAN MEDIJ U SRBIJI. NE MOŽEMO DA OBAVJESTIMO LJUDE KAD IMAMO SKUPLJANJE POTPISA ZA NACIONALNI SAVJET!!!! A u CG 90% medija su srpski. Stidete se ... kad obraza nemate.
Guest_67386

21. 08. 2017 - 08:40

LOSE JE OVO PISANJE STO JE REALNO
CT snaha

21. 08. 2017 - 08:51

tipovi poput Mandica , Radunovica, Jociceve... mogu jedino da igraju na nacionalnu kartu. Isprazni, nesposobni da razviju bilo kakvu drugu ideju, bilo kakav vrednosni sistem, nasigurnije se osjecaju u najglupljem , najprimitivnijem tj. nacionalnom projektu. Zato sto su sami primitivni i zaostali, pa hoce da kroje svijet prema svojoj mjeri. Ne mož' im bit' .Sreca je sto je Crna GOra odlakla , barem u tom pogledu. malo je onih koji ce se uhvatiti u to kolo.
Ja od svega znam-vidim-čujem..

21. 08. 2017 - 08:54

...da nam se,poodavno,u DOMOVINI razvila do unebesa koalicija 12.jula.1941 "zeleno crna super narodna sloga"-Blaža Đukanovića i Krsta Zrnovića..iz jula.1942 pod skute-kotule Pircia Birolia,guvernera vaše ND ustaško četničko zelenaške MNE ktitora "veljega Sekula Drljevića"...pa pojte mu,pojete mili moji crnohorci i bome "ugroženi srbi"-LAKEJI-u jedan vakat kasapina i grobara sa Dedinja-za "spas srpstva i Kosova"-u onoj ABlejarici kontrarevoluciji-1989 godine...? Sve drugo je u domenu bezobrzaluka-potomaka predaka LAKOMIH LISICA-prodadoste vjeru za večeru-vjeru dragu otačastva svoga -najposlije i sebe...!!! Zapisa 1804 godine Sveti Petar Cetinjski u svojim "Poučenjima u stihovima"...NIKO KA VI i braća vam us..gaća..srbi li vas srbi kolektivizam-naučen od kasapina sa Dedinja...?!!!! Da oćete zamučat! Vakat vam je ! Dobro vam je! Snašli ste se na tuđe! Oteto prokleto! Ja vam jemac!!!!
Opet si

21. 08. 2017 - 09:27

preskočio tablete jutros
Fahro

21. 08. 2017 - 10:06

Hhahahaha, sta me nasmija.Hvala puno!!!
vesko

21. 08. 2017 - 11:55

Fahro moze li da tebe ciji su preci sebe sa ponosom nazivali Turcima iako ste poturceni Srbi zamolimo da se ne mjesas u ove price o srpsko-crnogorskim odnosima.Degutantno je da vi kojima je Njegos posvetio stihove "poturci se plahi i lakomi..." sada dajete komentare na ovu temu.Nemoj ni o 1918 molim te ni o 13 julu ni o borbi protiv okupatora jer su muslimani iz CG u tome ucestvovali na nivou statisticke greske u odnosu na svoju brojnost.Imas ti svoj ISIL,vehabije i imas da zalis sto mudzahedini po Bosni nisu poklali vise Srba 90-tih.Zalices i zbog toga sto je sosjka i cojska CG i tada 90-tih na celu sa DPS-om i Milom Djukanovicem bila na pravoj strani tj na strani svoje brace Srba.Ti i tvoji ste samo kolateral glasacka masina na racun cije se gluposti dobijaju izbori i drze poluge vlasti a to se zzahvaljujuci vasoj plahoj i lakomoj prirodi uvjek lako kupuje.
Fahro

21. 08. 2017 - 12:59

@Vesko - Velika je razlika izmedju tebe i mene. Isto tako ogromna je razlika izmedju mene i Isila,ljudi koji mrze a ne znaju sto mrze. Velika je razlika izmedju mene i onih kojima ova drzava CG smeta, kojima je laz draza od istine i kojima istorija iz proslosti sluzi kao opravdanje za danasnje promasaje. Ne znam sta bih TEBI Vesko mogao reci a da pozitivno osjecas. Vidim da si negativno naelektrisan. Ja se mijesam u pricu jer zivim u CG, volim njenu grudu i ponosim se njome kao i moji preci. Dali sam poturica ili ne to niko ne negira.Od proslosti se nemoze pobjeci.Kad vec vrijedjas i napadas, dali je TEBI istorija naklonjena?Da ti ne nabrajam od kosovske bitke vec napomenem ovo zadnje:rat 1992e,srebrenica, Kosovo, hladnjace itd.?Po prici vidim da ti je DF u srcu pa i ovo da napomenem: oktobar 2016e?Volim i ja tebe Vesko,znam da ti nije lako cim ti je kako vidim amfilohije pamet resetovao. Selam
Mili

21. 08. 2017 - 08:57

Šta je to što država Crna Gora unosi kao dio svoje kulture,tradicije i identiteta u tkz."zajednicu evropskih naroda"? Jednom riječju,kad bi pitali "savremene" Crnogorce-"Ko ste vi?" nastao bi muk. Muk bi nastao jer se današnja crna Gora odrekla svega što ju je iznjihalo kao državu i održalo kroz vihorna vremena i vijekove. Odrekla se pod broj 1-Boga. Danas su Albanija i Crna Gora najnepobožnije države u Evropi. Gotovo 100 procenata današnjih etničkih Crnogoraca su ateisti-komunisti-bogoborci. Zatim se odrekla pod broj 2-Gusala. Namjerno napisah velikim slovom jer su još 30-ih godina prošlog vijeka istraživači sa Jejla izučavali gusle kao narodni instrument i sa pravom ih smatrali za usmeni ekvivalent Homerovog pjesništva. Danas ih se "savremeni" EU_Nato crnogorci gnušaju na svakom koraku. Odrekli su se pod broj 3-Porodice. Od pobjede komunista na ovamo gotovo državni projekat je bio odvojiti žene od porodice i od majčinstva,pozapošljavati ih da rade i da sastanče i da partijaše po...
CT snaha

21. 08. 2017 - 09:23

Da, vrlo smo ponosni sto smo ateisti i socijalisti i sto smo poklonici istinskig humanih idela i vrijednosti Vidimo dje su religije i sotonski popovi doveli. Vidite samo Rista i Dzomica. Ono sto oni rade i govore je najveca negacija bozjih zapovijesti.
KRATKO

21. 08. 2017 - 11:36

Kontinuitet državnosti od Duklje do krvavog kralja Aleksandra!
Ljubavnik Petrane Todorove-Bgd

21. 08. 2017 - 17:46

@Mili Nijesi mi odavno bio žrtva ,moraću se još malo pozabaviti tobom vidim da si grdno zastranio.Pitate se što država Crna Gora kao dio svoje kulture ,tradicije i indetiteta unosi u kako vi kažeta takozvanu "zajednicu evropskih naroda"?Vi gospodine mislite da je kultura krtola da je napunimo u vreće i unesemo u Evropu.Kultura se ne pakuje u mješine da je unosimo.Sa guslama teško ćete konkurisati milanskoj skali ,a niko vam ne smeta da ih stalno nosite možete da se nikada ne razdvajate. Međutim Crna Gora ima dovoljno svojih stvaralaca najvećeg umjetničkog dometa u svim oblastima i po tome se mjeri kultura jednog naroda ,a ne po brkatim čudovištima koji se deru uz gusle!
Mili

21. 08. 2017 - 09:03

...cijeli dan a djecu da vaspitava sistem,naravno u duhu Pavlika Morozova,dječaka iz Sovjetskog saveza koji je državi odšpijao svoje roditelje koji su nakon toga privedeni i zatvoreni doživotno u gulag a on proglašen za heroja novog(komunističkog) doba i vrijednosnog sistema. Današnja replika i reperkusija takvih uzora ogleda se u novim mehanizmima rasturanja porodice i odvajanja majke od porodice i rasturanja brakova putem raznih nvo agendi, hipertrofije dječijih prava,ženskih prava,milijardu i jednim zakonskim aktom o nasilju,diskriminaciji,itd.itd. Zatim slijedi više nego agresivno nametanje ideologije homoseksualizma,odnosno nasilje manjine nad većinom. Posledice vidimo na svakom koraku oko nas-epidemija razvoda,bračnih tragedija,djeca koja su nam poludivlja već sa 14-15 godina,potpuno destruirana porodica.
Византион

21. 08. 2017 - 10:05

Мили видите какав морални богаљ мора бити та индивидуа јер не могу рећи човјек који на овакав ваш коментар лупа минусе а притом није у стању да га оспори ни у чему. Типично за Монтенегрине !
Boban Bg

21. 08. 2017 - 14:56

A što da vam čovjek odgovori na tu zatucanost? Da vam preporuči Dobrotu? Vi ste zaista nesretni ljudi koji žive u pogrešnom vremenu. Vi ste rodjeni za Srednji vijek u kojem bi vam Amfilohije sublimisao svjetovnu i teološku vlast. Uh, daleko bilo, odma mi zasmrdje sumpor.
Fahro

21. 08. 2017 - 11:19

@Mili - Pavlika Morozov je izmisljena licnost.Mali nikada nije postojao.Cijela je prica izmisljena.Uzimas los primjer ....
Византион

21. 08. 2017 - 12:56

Фахро ,Јели ти срце на мјесту пошто је Црна Гора први пут у историји у антируском савезу ? Јел ти Св. Петар Цетињски на срцу ? Рече и и написа Свети Петар да у турске и у љуте змије хришћанскога пријатеља није !
Fahro

21. 08. 2017 - 15:15

@Vizantion - to sto govoris moze samo da kaze osoba koja kad ustane ujutro u prvih sat vremena mrzi sebe a ostatak dana sve oko sebe i cio svijet.Crna Gora nije u nikakvom antiruskom savezu.Niti je bila niti ce biti.A koliko to sami Rusi vide nema sta da govorimo.Jesil bio na primorju zadnjih mjesec dana?Drugo,kao sto rekoh gore prijatelju moj - vama istorija sluzi za sve sem za ono sto je namijenjena.Meni je srce na mjestu sto ne moram da razmisljam o buducnosti i zivotu u miru moje djece.Sto ne moram da razmisljam da ce opet neki ludak iz okoline (citaj Srbije) u ime tkzv. srpske ugrozenosti odpoceti rat i pokolj koji smo vidjeli 90-ih.E jedino zato mi je srce na mjestu.To ti ne mozes da shvatis a i neces.A mozda i ne mozes.Nebih ni ja kad bi mi duhovni vodja bio Amfilohije.Sta dalje da ti kazem?
Marko Peković

21. 08. 2017 - 15:31

Svaka cast Vizantion,ko da cuh Vuka Micunovica !
Mili

21. 08. 2017 - 09:10

I na kraju,pod 4-a naravno ni u kom slučaju najmanje važno,nestalo je crnogorske hrabrosti i pravičnosti i osjećaja za pravdu. Savremena Crna Gora se danas stavila na stranu naoko i naizgled najjačeg ali kome "tragovi smrde nečovještvom". Rekao bih,od 45-e,tj.od pobjede komunista naovamo,crna Gora je uvijek bila na pogrešnoj strani istorije. A zašto? Pa zato što je izgubila sebe,svoju dušu i prodala je "za činiju sočiva" odrekavši se svega onoga što ju je krasilo kao državu i što je nadahnjivalo mnoge strane putopisce da u superlativima o njoj pišu. Danas se,u sintimnosti sa zapadnim apartčicima korumpiranim i kupljenim činovnicima samo gleda na interes pa makar on uvijek išao ruku pod ruku sa njagnusnijim,najperfidnijim i najbezočnijim lažima a to crna Gora Marka Miljanova i Svetog Petra Cetinjskoga i Kralja Nikole nikada kroz istoriju nije bila.
m

21. 08. 2017 - 09:35

Blejiš Mili, blejiš...bleeeee
Ljubavnik Petrane Todorove-Bgd

21. 08. 2017 - 09:41

@Mili. Zamišljam vas sa velikim neopranim brkovima ,neočetkanih cipela ,razgaćen u škanju kako zavijate "škiju"i derete se na ženu ,jer ste prava muškarčina! Vi ste sebi dali za pravo da ocjenjujete kome"tragovi smrde nečovještvom",a kada ste se zadnji put okupali ,prisjetite se.Upravo ste vi i takvi karikatura nekadašnje Crne Gore koja je inspirisala strane putopisce ,jer njihove vrijednosti su se zasnivale na opštečovječanskim moralnim postulatima u skladau sa paradigmama razvijenog svijeta.Savremena Crna Gora pored svih slabosti generalno zakoračila je na taj put ali vi to ne vidite sa vašom guslarskom pameću.Mladi Crnogorci su vaspitavani ili barem mnogi od njih na evropskoj literaturi,a ne na guslrskoj epici kao vi .i to je garancija budućnosti Crne Gore.Vi nastavite da guslate do kraja života Crna Gora je demokratska država!
Hahaaaaaa

21. 08. 2017 - 10:57

Zamisli Ljubavniče Petrane Todorove, da je neki Škot, napisao za gajde i Škote, ovo što si ti napisao za gusle i Crnogorce. Prijatelju, možeš biti i u Beogradu i Londonu i Parizu, pobjeći bilo gdje, ali malogradjanština i neznanje je opaka duhovna bolest. Teško se liječi.
Ogluvio

21. 08. 2017 - 12:25

Da si bio u Skotskoj znao bi da se gajde sviraju u principu zbog turista (nema pjevanja o srpskim ili engleskim junacima, samo sviranje) ili iz folklornih pobuda. Njihove proslave imaju jak taj folklorni pecat. Inace, ogroman broj skotske populacije o gajdama misle isto sto i ogroman dio crnogorske populacije o guslama - primitivan instrument, dio folklora..
Gusle i mi

21. 08. 2017 - 13:25

Razumio si ti dobro, što sam ja htio reći, iako se sad pokušavaš izvući. Nijesam ja govorio o muzičkoj vrijednosti ni gusala ni gajdi, nego o nečemu što se sad zove - identitet i što upravo ova Evropa u koju ste se i smo zalećeli, s pravov želi sačuvat. Niko nije rekao da mi treba da izbacimo računar iz kuće i kancelarije i umjesto njega stavimo gusle, odnosno gajde. Gusle, to smo mi, odnosno nešto što je bilo i treba biti naše, ako ništa drugo, kao dug prema našim precima kojima su gusle i te kako pomogle da ostanu to što jesu, a onda i nama da budemo njihovi potomci - takvi kakvi smo, loši ili dobri, druga je priča...
Ljubavnik Petrane Todorove-Bgd

21. 08. 2017 - 14:01

Z,amislite kakvo je vaše shvatanje indetiteta ,da se poistovjetite sa guslama.Pa to je katastrofa,upravo su gusle doprinijele asimilaciji ,jer se i danas mnogi "obrazuju" uz epske laži i uz strune gusala.Mnogi stiču "znanja" uz njih kao što radite i vi.Mi živimo u 21 vijeku gdje je potreban nemistifikovani pogled u vlastitu narodnu i nacionalnu prošlost.Moramo apsolvirati svoju kulturnu baštinu koja u sebi sadrži opštu civilizacijsku vrijednost upravo da bi ostali vjerni sebi i sačuvali indetitet.Tu nasm gusle neće pomoći .
Ogluvio

21. 08. 2017 - 14:24

Setas li se ti gradom u crnogorskom odijelu? Sa jataganom za pas? Sa kapom bez uvezenog identiteta? Ima li kakve sanse da prihvatis da razni ljudi imaju razna shvatanja o identitetu. Za mene, npr, najvazniji atribut crnogorskog identiteta je cojstvo. Gusle, odijelo, kapa itd su dio naseg folklora i nemam nista protiv njih.
Ljubavnik Petrane Todorove-Bgd

21. 08. 2017 - 13:41

@Smijo Nasmijani, ja sam Crnogorac ,rođen sam u Crnoj Gori ,vrlo dobro znam koji su vrijednosti naroda kome i sam pripadam ali još bolje znam njegove mane.Ili vi mislite da ljudi u Crnoj Gori nemaju mana.Mislim da u istoriji naroda nigdje i nikada nije se desilo da pola naroda bude protiv sopstvene države i da nema svijest o sopstvenom indetitetu O guslama mislim sve najgore ,pošto znam šta je muzika ,isto tako znam da sa muzikom gusle nemaju nikakve veze izuzev ako dranje priznamo kao muzičku umjetnost..
Benabes

21. 08. 2017 - 09:46

Cekamo te, autore, mi Srbi, na kucnim pragovima... Shvatas?
CG

21. 08. 2017 - 10:21

Pojasni malo, druškane, ako smiješ - ne shvatismo, pa da te prijavimo za prijetnju i poziv na linč. Tako treba s tobom i tebi sličnima!
Benabes

21. 08. 2017 - 13:24

Da necete da se zalecete u nas Srbe kao sto se danas vaš pobratim zaletio u masu u Marseju? Opasajte se eksplozivom pa se zaletite na stolove u kafanama u kojima Srbi piju...
Grizli

21. 08. 2017 - 17:26

Haha, ti si bolestan, vrlo ... Čekate autora na kućnim pragovima ... Koje ste vi paranoje ...
Gradjanin

21. 08. 2017 - 10:53

Govori, bre, srpski da te ceo svet ne razume.
Ljubavnik Petrane Todorove-Bgd

21. 08. 2017 - 14:34

@Benabes .Gospodine objasni malo ovu poruku upućenu autoru da je svi shvatimo u suprotnom već ti pripremamo DZUPU ,koju ćeš morati nositi kao tvoj obavezni stajling.
MilMij

21. 08. 2017 - 09:48

Gospodo Crnogorci i ovi drugi sto zive u CG i koji vole i navijaju za CG Vec duze vremena se plasim budalastina Mandica i druxine / sad mu tepaju sa : Manda , da bude vise voljen i popularniji / i svakog vikenda ocekujem reprizu bosanske golgote: ocekujem svatovsku povorku sa Crnogorskim barjakom i da pispred nje iskoci Manda i ubijje mladozenju i kuma mu druge nacionalnosti, a onda...........
Византион

21. 08. 2017 - 09:53

Да ли је одузимање права гласа држављана Црне Горе који 6 мјесеци пред референдум нису били пријављени у ЦГ спада у наводну угроженост ? Да ли преименовање језика за чије се име преко 65% становништва изјаснило да се зове српским у црногорски такође наводна то јест измишљена угроженост ? Да ли су повици : " Убиј закољу да Србин не постоји измишљени ?!" Такво нешто се још увијек није чуло у ни у Београду нити било гдје у "хегемонистичкој" Србији ! Да ли истицање заставе Албаније у Тузима и Улцињу на свадбамаа забрањивање заставе Србије у Црној Гори није доказ дискриминације ? Коме смета српско коло ? Није случајно рекао владика Николај Велимировић да најгоре долази када дођу на власт некрштена деца крштених комуниста ! Данашња Црна Гора први пут заиста заслужује тај назив !
Momčilo,Pljevlja

21. 08. 2017 - 10:15

Dobrica Ćosić : Mi (Srbi ) lažemo da bi obmanuli sebe,da utješimo drugoga,Lažemo iz samilosti,Lažemo iz stida da ohrabrimo, da sakrijemo svoju bedu,lažemo zbog poštenja,lažemo zbog slobode,laž je vid srbskog patriotizma i potvrda naše urođene inteligencije,lažemo maštovito ,stvaralački,inventivno.Laž je srbski nacionalni interes.Laž je u samom biću Srbina. U ovoj zemlji ( Srbiji ),svaka laž na kraju postane istina.
Momčilo,

21. 08. 2017 - 11:01

Nije Ćosić to pisa da bi ti i takvi postali književni kritičari. Njega može svako čitati, jasno je to, ali ne baš svako i tumačiti. Ti si jedan od primjera, da je to tako.
Deki

21. 08. 2017 - 11:44

Pa ajde srbine protumači nam ove velike misli "oca srpske nacije", čuvenog Dobrice. Da ti čujemo to objašnjenje. Da oprostiš senilni Dobrica se posra u vas za sva vremena. A ti nam objasni da to nije tako.
Sinđa Okičina

21. 08. 2017 - 10:22

@Vinzantion Izvinjavam se što vaš "nik "nijesam napisala na ćirilici ,jer je nemam u tastaturi da ne kažete da vas ugrožavam . Dokle ćete da lažete i pričate gluposti ? Ko je kome oduzeo pravo glasa ? Ne možete vi koji živite u drugoj državi u kojoj imate prijavljen boravak da odlučujete o sudbini naroda gdje ne živite . To se zove rezindencijalni uslov.Gdje ste čuli šovinističke povike u Crnoj Gori protiv bilo koga 'Zašto lažete?Isticanje nacionalnih simbola je regulisano zakonom ito precizno i mislim da to jedino ne poštuju neprskani Srbi u Crnoj Gori ,jer na mnogim mjestima istaknuta je srpska zastava bez crnogorske.Što se tiče srpskog kola ja ljeti ne mogu da zaspim na primorju od "tresiguza"znači nikome ne smeta. Vidim citirate Nikolaja Velimirovića,jeli to onaj što je odlikovan gvozdenim krstom od strane Hitlera?
Синђа.....?

21. 08. 2017 - 11:20

Јеси ли ти човјек или женско,...?
Византион

21. 08. 2017 - 13:15

Синђа Окичина 1. Како су право гласа имали људи рођени у Ловћенцу у Србији а нису људи рођени у ЦГ а одјављни само 6 мјесеци пред референдум ? Како ? О држави право одлучивања би требало да одлучују сви њени држављани . Ма гдје или ма ђе били како би ви Дукљани рекли по новом правопису који је устројен по нацрту хрватског лингвисте. 2.Шовинистички повици су се чули на спортским манифестацијама на Цетињу. 3.Владика Николај Велимировић јесте добио гвоздени крст а упитасте ли себе када и зашто ? Добио је крајем 30-их година у знак захвалности а на препоруку Њемачке амбасаде због тога што је бринуо и одржавао гробље Немаца палих у Великом Рату ( Првом светском) Владика Николај је био велики родољуб и патриота и због тога је конфиниран у Дахау. То су чињенице и ти сада можеш да цркнеш а да то порекнеш не можеш. 4.Мом другу је недавно умрла мајка у Подгорици ,рођена у Србији и човек не може да добије умрлицу на ћирилици ! Јели и то измишљотина у служби великосрпске хегемоније ?
Boban Bg

21. 08. 2017 - 15:18

Ko je to iz Lovćenca glasai i ko je to izgubio pravo? Samo lažunjate. Js sam rodjen u CG, nijesam se odricao državljanstva CG i nijesam mogao da glasam iako sam došao 21. maja u CG. Dokle će te lažete? Pa ja znam sve u Lovćencu, ne možete mene obmanjivati. To što je Stevović glasao je posebna priča i ne može se na osnovu toga pričati kako su LJUDI iz Lovćenca glasali. Ja sam ti živ dokaz da ne govorite istinu jer bih pet puta glasao za nezavisnost da sam mogao, a nijesam ni jednom mogao.
Византион

22. 08. 2017 - 00:25

Како је Стевовић посебна прича ? Дај леба ти појасни то.
Piljo Stevanov

22. 08. 2017 - 08:54

@Vizantion JA ću ti odgovoriti sve u vezi ovoga seoskog đikana ,crnogorskog Šojića koji je nanio više štete crnogorskoj dijaspori u Srbiji nego svi srpski nacionalisti. Ako je uopšte glasao na referendumu glasao je protiv nezavisnosti jer to je njegovo intimno uvjerenje.Njegovo crnogorstvo je karikaturalno i lažno on je najobičniji profiter i prevarant.Radi se o neobrazovanoj spodobi sa dvije lažne diplome ( istina kažu da ih je pošteno platio u Sremskoj Kamenici) lažno se predstavlja kao publicista i istraživač crnogorske dijaspore iako je jedva pismen.Varao je crnogorsku dijasporu po inostranstvu skupljajući pare za crkvu koja nikada nije podignuta ,a novac je opravdao što je prijavio da mu je nestalo 200 hiljada marak a i dzipa.! O njemu ćete uskoro mnogo toga čuti i razjasniće se mnoge devijantne stvari i u DPS kao i ko je crnogorski konzul u Sremskim Karlovcima.
Ljubavnik Petrane Todorove-Bgd

21. 08. 2017 - 17:27

@Vizantion. Prvo da bih polemisao sa vama morali bi da polažete kvalifikacioni ispit ,Da završite fakultet kao ja da pročitate nekoliko hiljada knjiga,da imate životno iskustvo ,da ste proputovali svijet i da ne jedete gibanicu!To su minimalni uslovi koje kao što vidim iz priloženog ne ispunjavate nijedan Kažete da vam odnosno vašem drugu kada mu je umrla majka nijesu dali umrlicu na ćirilici.Vidite kakva ste vi sorta vi ne možete da jednu svetu stvar kao što je smrt ,gdje su svi ljudi jednaki obalavite politikom i ideologijom.
Византион

22. 08. 2017 - 00:28

Човече смрт је света ствар и не бих се с тим спрдао. Има ли човек право да добије умрлицу на ћирилици ?
Ljubavnik Petrane Todorove-Bgd

22. 08. 2017 - 06:43

@Vizantion Vi smrt najbližih koristite da bi izražavali svoj nacionalistički jad ,čak i smrt majke ,vi ste čudovišta od kojih me ništa ne čudi.Dovoljno je uzeti dnevne novine u Srbiji često ćemo pročitati da je sin "nasjekirao"majku ili oca(ubio ih sjekirom)a svi ste vjernici i pravoslavci,čemu vas uči takva vjera,Sveštenici SPC POZIVAJU NA MRŽNJU ,o0grezli u nemoral ,zavađaju narode. Pogledajte ovoga Amfilokija ,prelistajte staru štampu gdje 91 na dubrovačkom ratištu hrabri crnogorske jadove da ruše i pljačkaju Konavle.Ovi seoski đilkoši i čobani lišeni svega ne samo crnogorskog nego ljudskog uzeli su sebi za pravo da obrukaju crnogorsko oružje i bace mrlju na mučeničku crnogorsku istoriju.Nijesu nikada kažnjeni ali jednog dana hoće budite uvjereni.A sada nešto da te zamolim ,nemoj više da se javljaš na ovom portalu i da vrijeđaš crnogorski narod !
Cuca

22. 08. 2017 - 09:50

Ja mislim da stvarno nije u redu da se ljudima uskracuje pravo na cirilicu,ako neko trazi dokument na cirilici daj mu i kraj price. Kako da volis nekog ko ti brani pismo.
Mili

21. 08. 2017 - 10:11

Ne postaje se moderan i civilizovan i savremen tako što ćeš se odreći svega što su ti đedovi i prađedovi držali za svetinju. To nijedan ozbiljan evropski narod ne radi. Pogledajte malo,evo recimo Italiju i naše komšije Italijane-svake nedjelje se porodica okupi i ide u crkvu na misu pa onda uz porodični ručak sviraju na svojim narodnim instrumentima. Samo kopleks niže vrijednosti i duboke inferiornosti može da porodi takav gadljivi otklon prema svojoj kulturi i tradiciji.
Crnogorac

21. 08. 2017 - 10:51

A ko se odriče? O čemu ti pišeš?
Византион

21. 08. 2017 - 13:17

А гусле ? А Обилића пољана и медаља ?
m

21. 08. 2017 - 11:15

Ajde srbski pope na privremenom radu u CG, prosipaj te fore u svojem Valjevu...Doooboju...itd
nebon

21. 08. 2017 - 10:11

Srbi u Crnoj Gori? Popis iz 91; 63 posto Crnogoraca 13 posto Srba. Popis iz 2002; 43 posto Crnogoraca, 33 posto Srba. Ko su tih 20 posto koji se posrbise u vrijeme 11 godina najvece Miloseviceve propagande? Neobrazovani sloj stanovnistva uvijek najvise biva pogodjen propagandom i medijskim manipulacijama. Zato su im ovakve partije, lideri i saopstenja, a najveci neprijatelji su im gramatika, pristojnost i gospodstvenost.
Nije 13

21. 08. 2017 - 10:24

9,75 - 1991.
Zaboravan si...

21. 08. 2017 - 10:50

Ja sam jedan od onih " neobrazovanih" srba koji se do 91, pisao kao Crnogorac, iako sam definiciju nacije, dobro znao i tad. Ali ima li išta, ali makar jedna zajednička stvar crnogorstva iz 91 i tamo negdje od kraja devedesetih. ne, ni jednog mikrona. Ko su, koji i kakvi to Crnogorci, koji kolijevku srpstva okupiranu od strane vojske priznaju za nezavisnu državu, koji zabranjuju ćirilicu, rugaju se našoj istoriji i Petrovićima, napadaju Mitropoliju crnogorsku, anatemišu jedan narod, u ovom slučaju srpski, uvode sankcije Rusiji. Nemama ja ništa s tim i takvim crnogorstvom, niti želim imati, ali nikad! Dakle ostajem svjesno, "neobrazovan", kako reče ti "obrazovani".
Ogluvio

21. 08. 2017 - 12:46

I ti si zbog toga odlucio da postanes napaceni Srbin. Sto ne postade Rus ili Madjar? Ili Ciganin? Oni su jos vise od Srba bili napaceni tokom istorije. Ili mozda Musliman iz Srebrnice?
Upravo ZBOG TOGA!

21. 08. 2017 - 13:35

Ali ne vidim gdje sam napisao da sam napaćeni. Srbin da, ali napaćen baš i nijesam iskren da budem. Zašto nijesam postao Rus, Madjar ili Ciganin, nego baš Srbin mislim da ti teško mogu objasnit i tečko da ćeš mi povjerovat, ali dobro pokušaću u jednoj rečenici. I kad sam se pisao Crnogorac, vjerovao sam da smo mi vrlo bliski, maltene isto što i Srbi, tj. da Crnogorcu, po meni nije isto "blizu" Srbin i Madjar, ali rekao sam već ne očekujem da me razumiješ. Ovo tim prije što sadašnji Crnogorci i Srbi nemaju ama baš ništa zajedničko, ali kao civilizovani ljudi koji žive u istoj zemlji treba da se sporazumiju i dogovore, svoje budućnosti radi, a ne kao sad da jedni onim drugima, rade ovo što rade. Vrijeme dvojnog identiteta od referenduma je prošlost i što to prije shvatimo biće nam svima bolje.
Ogluvio

21. 08. 2017 - 14:40

Nijesi rekao ali sam shvatio da si napacen. Da vidimo razloge tvoje napacenosti. Prvo drzavu Kosova je priznala drzava Crna Gora a Crnogorce po tom pitanju niko nije pitao, niti bilo koga druge narodnosti u CG. Drzava Srbija nije priznala Kosovo ali Srbi sa Kosova jesu. Eno ih u tamosnjem parlamentu a bili su i u vladi u proslom sazivu. Ti si za cirilicu a pises latinicom. Drugi komentatori slicnih shvatanja pisu cirilicom niko im ne brani. Crnogorci se ne rugaju svojoj istoriji i Petrovicima. Ali to nije srpska istorija. U pravoslavlju nezavisna drzava treba da ima svoju crkvu. To po tebi ne treba da bude slucaj samo u Crnoj Gori. I na kraju drzava uvodi sankcije a ne narod. Hoces li se vratiti u Crnogorce kad se ukinu sankcije Rusiji?
Ljubavnik Petrane Todorove-Bgd

22. 08. 2017 - 06:51

@Zaboravan si...Gospodine ti nijesi ni Srbin ni Crnogorac ,ti si zarobljenik ,zarobljen sterotipima.Lako bi bilo što si nneobrazovan ,ima mnogo dobrih ljudi koji nijesu intelektualci ti si glupak.Posrbljeni čovječe ,glupost je defekt ljudskosti to nije defekt intelekta i tebi nema spasa.
Византион

21. 08. 2017 - 13:21

Једини попис у Краљевини Црној Гори : Срба 98 %. ! Попис 1949 под Пеком,Титом и чича Јанком Срба 2% Шта се може ту рећи ? Краљ Никола био заведен као Новак Килибарда ! Хахахаха
Crnogorac

21. 08. 2017 - 13:40

98%? Haha, i svi Hrvati, Albanci i Muslimani su Srbi? Koji je to popis bio? Hahahaha A ima 3% ETNIČKIH Srba, to je tačno.
he

21. 08. 2017 - 10:18

Samo Vlahoviću ti nama reci sljedeće-Ko je 91godine branio Jugoslaviju po svaku cijenu sa glavama mrtvih Crnogoraca po Konavlama?i ko je bio u,kako kazes,konfuziji naroda?Pa i ti i svi znamo odgovor-tvoj idol ciju sliku ljubis svakog dana-Milo.
Sliku ljubi?

21. 08. 2017 - 10:50

Ti si im tada ljubio slike, a Vlahovića nazivao izdajnikom! A Djukanović vas ostavi, tako da sada možete samo da pjenite!
he

21. 08. 2017 - 11:46

Ja sam te '91god imao 12godina i nicije slike nijesam ljubio.A to koga je Milova politika ostavila dobro znaju crnogorske,bošnjacke i hrvatske majke...ciji su sinovi ostali bez glava.Nego,ti i tebi slicni zbog drzavnih plata i drugih interesa namjerno zaboravljate ko je sa Momirom i Slobom palio i zario po ratistima u Konavlima i Hercegovini.
hit00

22. 08. 2017 - 17:51

nije valjda da jos imas 12 godina
Ljubavnik Petrane Todorove-Bgd

21. 08. 2017 - 14:42

@he SJEĆAM SE KADA JE VAŠA SORTA PUCALA NA NAS 91 ISPRED CETINJSKOG MANASTIRA,KADA STE ISPRED SKUPŠTINE C RNE GORE IŠLI VILAMA NA NAS ! HE TO SE NE ZABORAVLJA ČETNIČINE!
Neutralan

21. 08. 2017 - 10:39

Gospodine Vlahoviću odličan tekst. Nešto što svi znamo ali je vrlo bitno kad se čuje od političara da napišu ovako koncizan tekst koji je glas duha naroda. Jasno je i Crnogorcima koji su od 90tih postali Srbi i ustvari svima koji misle svojom glavom. Srbi u Crnoj Gori su većinom politička kategorija, DF želi da zadrži svoje poslaničke stolice jer plata je prilično velika s obzirom da ništa ne rade. Pardon rade kad im se uplati sa inostranih računa da pričaju protiv vlasti i organizuju kojekakve promašene mitinge. Drago mi je da smo složni svi Crnogorci, ma koje vjere bili. Neće te nas naćerat da dignemo ruku brat na brata, polako svi uviđaju o čemu se radi.
A dobar si...

21. 08. 2017 - 11:09

..."ali je vrlo bitno kad se čuje od političara da napišu ... tekst koji je glas duha naroda". Koji niz protivrječnosti i nelogičnostu, uzgred bez idje zareza. Tekst čiji je autor već deklarisani antisrbin, koji i u iovom tekstu otvoreno vrijedja sve Srbe u Crnoj Gori, nazivajući ih skoro pa direktno neznalicama, nesvjesnim i licemjerima. I tebi je to dobro. Ma vjerujem ti ja. I ne samo tebi, nego i ovom autoru ovog "umovanja" i mnogima koji su sad ovdje vlast. No svakoga čuda za tri dana.
he

21. 08. 2017 - 11:49

Srbi su kako kažes 'politicka kategorija'. Zamisli da sad ja kazem da su crnogorci politicka kategorija i da ih je stvorio Đilas na zasjedanju Avnoja. Sta bi ti rekao?Da sam sovinista i slicno.E to si ti sam.
Crnogorac

21. 08. 2017 - 13:19

U Crnoj Gori su Srbi politički fenomen. Procenat varira zavisno od politike.
Византион

22. 08. 2017 - 00:31

Браво ! Шах-Мат
Mirko

21. 08. 2017 - 12:08

Konfuzija i protivrečnost je osnovna karakteristika teksta g-dina Vlahovića. Naravno, obično je to rezultat kada se nastoje prikriti i "osrednjavati" sopstveno političko mišljenje. Ovaj tekst je samo još jedan neuspio pokušaj autora da prikrije svoje u najmanju ruku rečeno, antipatije prema jednom cijelom narodu. Nije teško pogoditi, kojem.
BOLE

21. 08. 2017 - 12:59

A GDE su te konfuzije i protivurječnosti? Daj citiraj, zamolio bih te! Napuča vas Vlahović maksimalno, jer mu nemate što osporiti! Nema tu uvrede, vi čas jeste, čas niste Srbi, čas ste manjina, pa ste većina, mrzite sopstvenu državu, a druge prozivate da su izdajnici!
pionir

21. 08. 2017 - 12:25

Zasto se opet DF poistovjecuje sa Srbima? To su samoprozvani zastitnici. Profesionalni Srbi. Isto kao profesionalni homoseksualci, profesionalni Albanci, Hrvati, Bosnjaci itd. Zastitnici po nacionalnoj, seksualnoj, vjerskoj i drugoj osnovi. Primaju fine pare za to. Ismijavanje Ustava. Ukoliko se Srbi poistovjecuju sa DF-om, onda jesu ugrozeni. Onda postoji nesto protiv njih a DF zapravo dizajnirani sparing partner da se skrene paznja s pravih problema. Puno komentara a i sam tekst nije sasvim jasan po tom pitanju. Stavise, tekst je malo maliciozan i pretenciozan, no to je piscev stil odnosno karakter. A kad vec pominjemo istoriju, nije da smo mi bas bili fini tih 90ih godina i daleko da nijesmo kumovali svemu sto se desavalo. Sad se peru ruke o velikosrpskoj hegemoniji. Kao, bili smo mladi i naivni, je li to?! Bljutava simplifikacija jednog mnogo korjenitijeg problema u kom smo nagrabusili svi. Procerdane godine i unistena buducnost.
PR

21. 08. 2017 - 13:30

Kako ko - devedesetih godina! Kako ko! A za analizu teksta - više o tebi govori, nego o autoru.
Mili

21. 08. 2017 - 12:48

ZA @Crnogorca: Odricete se gusala. Pricate o njima u najnegativnijem mogucem kontekstu. Ismejavate brkove koje su vasi djedovi i pradjedovi kao ukras nosili na licu i stavljate ih na plakate za gej parade. Zamislite da to radi jedan Njemac iz Bavarske. Ili sto neko gore napisa da se jedan Skot odnosi prema gajdama kao vi prema guslama. Odricete se tradicionalne porodice smatrajuci je za retrogradnu,zatucanu,za relikt proslosti. Zamislite da meni lik koji se potpisuje kao neciji ljubavnik spocitava kako mene zamislja kao neku pod znacima navoda muskarcinu koja suce brkove i savija duvan. Pa zene su prije dolaska Hrista smatrane za roblje a tek od Hrista i Hriscanstva su postale slobodna bica i ja sa ponosom mogu da kazem da imam zenu koju volim i postujem i kojoj sam vjeran i da nijesam niciji ljubavnik vec muz i ponosni otac. A preljube i prljanja cistote bracne postelje su imanentni komunistima jer se kod njih prihvatao ko je ciju zenu stigao posto im zene ionako nikada nisu...
Servia bez mora

21. 08. 2017 - 13:06

Kakve budalaštine! Jesi li ti stvarno oženjen? I zato si Srbin? Ura!!!!!
Ljubavnik Petrane Todorove-Bgd

21. 08. 2017 - 13:18

@Mili Ne odričem se gusala jer su gusle dio crnogorskog folklora ,doduše mnogo zloupotrebljavane i uz njihove zvuke slavili su se ratni zločinci u poslednjem ratu vrli hrišćaninu.Istina dijelim mišljenje jednog stranca koji mi je rekao da je to "skandal muzic"i muzički je to najgori narodni istrument u istoriji istrumenata.Crnogorci kao malo koji evropski narod imaju čime da se ponose.Po broju stanovnika malo je naroda koji je toliko zadužio evropsku civilizaciju vrhunskim umjetničkim stvaralaštvom .Po tome se mjeri kultura jednog naroda ,a ne šta brkata nepismena čudovišta pjevaju uz gusle.,jer to nije kultura.Ja nijesam komunista ,a nijesam ni četničina kao vi ,ja sam Crnogorac i građanin svijeta vjeran svojoj Petrani.
Mili

21. 08. 2017 - 12:51

... Bile kuci vec po krevetima partijskih drugova. Na srecu iskonski hriscanski crnogorski moral nece moci da unisti ni sto pedeset komunizama.
Servia bez mora

21. 08. 2017 - 13:08

A ti si taliban "pravoslavni"!
Византион

21. 08. 2017 - 14:02

Талибани су тебе правили,јер и само Талибани уништавају споменике из прошлости,они у Палмири и Афганинистану а твоји дични преци затварајући говеда у цркве које им преци подигоше. Та судбина и та памет је срушила и капелицу на Ловћену !
Fizantija i ostali listopadi

21. 08. 2017 - 15:23

Jesi, jesi, ti si taliban!
Sinđa Okičina

21. 08. 2017 - 14:15

@Mili Upravo sam naručio računar da mi naprave u obliku gusala.Na gudalu će biti instaliran "miš",a na krčalu fejzbuk.Umjesto kože biće ekran.Kada na njemu ne radim biće podešen da se može na njega guslati.
Slazem se

22. 08. 2017 - 03:56

Iskonski hriscanski moral olicen u Pahomiju i Kacavendi i svetom Maci? To je zbilja nemoguce unistiti.
Stanko

21. 08. 2017 - 14:07

I sto naucismo poslije ovoliko postova.Nista.Koja je razlika izmedju Mandica i Vlahovica.Naravno da je nema.Uvjek ce Vlahovicu biti blizi Mandic i obratno neko neki prosjecni gradjanin Cg.Zasto.Pa iz najprostijega rszloga.I Mandic i Vlahovic zive od politike i para sto dobijaju od politike.Dok prosjecni gradjanin mora zaraditi pare Vlahovic Mandic i jos par stotina ljudi po CG zaradjuju od politike.Da li huskaju ljude jedne na druge manje je bitno.Da nece sa takvom strascu pokrenuti pitanja tranzicije koja su mnogo bitnija za prosjecnog covjeka od ovih nacionalnih prepucavanja.Nece nikad.To vi je to.
Ljubavnik Petrane Todorove-Bgd

21. 08. 2017 - 14:45

Zamislite Staniša šta bi ti radio da ti se kako dokopat vlasti .Od tebe ne bi ni pod kamen ostalo sa tom lopovskom logikom.
Stanko

21. 08. 2017 - 15:16

Nece se oni u glavnom buditi u 7 da idu na posao.Nece...zamislite sami.....
Guest_29947

21. 08. 2017 - 14:17

A KAD JE TAKO LOSE VI U SRBIJU DJE VAS OCOMA NECE MOCI GLEDATI KO NI OVE PRIJE VAS STO SU DOSLI
(Veliko)Srpstvo u CG

21. 08. 2017 - 15:08

Najekstremniji, najletalniji vid velikosrpstva. Ne nisu Radovan, Slobodan, Arkan I Risto slucajno potekli iz ovih krajeva. Oni su bili predvodnici masakara 90-ih, oni su svijet o jadu zabavili. Danas po Crnoj Gori organizuju pucheve, nasilne upade u Skupstinu, vandaliziranje po ulicama I namjerno izazivanje pozara .... njihovo srpstvo ili rusofilstvo nije Srbije I Rusije radi, nego mrznje prema Crnoj Gori radi. Ovako bi uz vraga crnog stali da uzme za metu Crnu Goru. Uvijek u svakom momentu u svemu pocevsi od pjesme Eurovizije, sporta, pa do clanstva u NATO, uvijek protiv Crne Gore.
Tesla

21. 08. 2017 - 16:04

Tacno do zadnjeg slova. Vjerovatno ce se naci jedan od ovih popova da ovo pobije hahahaha.
FreeMontenegro

22. 08. 2017 - 12:27

u pravu si! nisu ovo nikakvi srbi to su bolesni crnogorci koji pate od kompleksa nize vrijednosti...pih!
mara

21. 08. 2017 - 16:55

DJE SU SE DJELE ONE GODINE RANIH RADOVA DPS-A.DO REFERENDUMA SU NAS SVI JADI OVOGA SVIJETA UBILI.DŽABA KREČITE G.VLAHOVIĆU.NIJE TAČNO DA JE 20 OD KAD JE TAMU RAŠĆERAO VJETAR SA LOVĆENA,VOJNIKA,DURMITORA,MALOG I VELIKOG BRDA ITD.NAS 11 GODINA JADI BIJU DA OVAJ RAJ NA ZEMLJI UČINIMO DOSTUPNIM SVAKOM GRADJANINU OVE ZEMLJE.I SVAKI SVJESNI CRNOGORAC ZNA ŠTO JE I DJE PRIPADA.KO JE IKAD ZNAO,ZNA I SAD.ONIH IZGUBLJENIH JE UVIJEK BILO I BIĆE.IZ INTERESA NEMA NI CRNOGORACA,NI SRBA,NI MONGOLA.ILI JESI,ILI NIJESI.OPSERVACIJE POLITIČAPA NA TU TEMU SU SUVIŠNE.VOLJELA BIH PROČITATI ŠTA JE URADJENO,DA NAŠA DJECA NE BUDU NAJAMNICI KOD SVIJETSKIH PROBISVIJETA,ZA KOJE SE POSTAVLJAJU MEDNICI I NA KOPNU I NA MORU.PA PREDJI MEDJU,AKO SMIJEŠ!
Mara zamara

21. 08. 2017 - 18:31

Pogriješila si tekst.
mara

21. 08. 2017 - 23:00

ŽAO MI JE AKO NE RAZUMIJETE.NEKI LJUDI VIŠE ZABORAVE,NEGO ŠTO DRUGI U ŽIVOTU NAUČE.SUĆUT
Formula za Velju Srbiju

21. 08. 2017 - 19:31

Ova dobro razradjena formula, gospodine Vlahovicu, je mnogo puta do sada upotrijebljena (internacionalna je i oni je nisu izumili) i dosta nas vec godinama stalno ukazuje na nju i vec smo dosadili ljudima koliko je pominjemo, ali mi je moramo pominjati i razotrkrivati njihove mracne planove ne samo za Crnu Goru nego za citav Balkan! Fasisti/sovinisti jos nisu naucili lekciju i izgleda da se ponasaju kao Njemacka poslije Provog Svjetskog Rata!?
Ljubavnik Petrane Todorove-Bgd

22. 08. 2017 - 07:08

U Crnoj Gori danas je oživjelo četništvo mnogo jače nego u vrijeme 2 svjetskog rata ,čak mu je dat neki oblik demokratske opcije i ono je legalizovano.Ko je to učinio?Ja sigurno nijesam ,a nije ni Petrana.To su uradili oni koji su prepisivali crnogorsku imovinu i kulturno istorijske spomenike u katastar kao vlasništvo SPC.jELI NEKO ODGOVARAO ZBOG TOGA ,NIJE. A hoće li ,hoće kada Crna Gora bude dovršena država ! kADA ĆE TO BITI? ONDA KADA POSRBLJENI CRNOGORCI IZ DPS KOJIMA SE HVALI PREDRAG SEKULIĆ ZAJEDNO SA NJIM ODE SA SCENE .
Beograde hvala

21. 08. 2017 - 21:20

Cetnici dobise po usima okle su se najmanje nadali - iz Beograda !!
Мирослав Ђукић

22. 08. 2017 - 10:36

Признајем да сам, након друге реченице, престао да читам, само сам прелетео погледом преостали текст. Има свега ту накрчканог, од "великосрпског шињела", преко Начертанија до Меморандума САНУ. Све, само да се подастре теза да је нама Србима у montenegru одлично! Или, пошто смо из великосрпског шињела, заслужили смо? Не бих давао утук на ово Мићово, само ћу дати благослов и испричати једну анегдоту. Ево, прво благослов: Дабогда сви montenegrini, од сутра, имали онаква права и погодности, каква имају Срби у montenegru! Бог им дао да им је као Србима! А ево и анегдоте: Била два брата, од истог оца и исте мајке. Обојица исти: згодни, стасити, паметни, школовани. Ипак, један брат је био национално опредељен као Црногорац а други као Србин. Онај први, као Црногорац, био је на много функција, између осталог и министар и амбасадор. Други, иако није био ни у чему гори од првог, није у овом режиму био ни председник Кућног савета. Зашто? Размислите!
FreeMontenegro

22. 08. 2017 - 12:25

@Мирослав Ђукић: i ja priznajem da se nisam ni trudio da citam tvoj komentar cim sam ti nick vidio.....savjet za tebe i ostale sirove cirilicne dinaroide je sljedeci: ajde se preseli, kumim te kapicom, na i4ns portal......to je odraz nerzmisljanja cetvrtana kao sto si ti i slicnih tebi.....uzasi promiskuiteta! Pih!
Miroslav

22. 08. 2017 - 13:13

Pa što ne pročitaš, Miroslave Djukiću? Ovako priznaješ svima da si neozbiljan i nekulturan. Komemtarišeš, a nijesi pročitao! Plašiš se sadržaja?
Kako pjenite...

22. 08. 2017 - 22:52

..ka ovce s'jeseni kad se teku a nema ko da im dadne soli da im / vam ublaži boli...-mama mia cvanti montenegrini-a od / do jedne ure srbini..ko vam vjerovao pašu vjeru vjerovao..
nikšičanin

28. 08. 2017 - 11:03

Ovi Srbi se hvale ćirilicom kao da su je oni izmislili
nikšičanin

28. 08. 2017 - 11:03

Ovi Srbi se hvale ćirilicom kao da su je oni izmislili
Мирослав Ђукић

04. 09. 2017 - 15:02

Јесмо, ми смо је измислили. Нисте то знали?
Novi komentar