DILEME: Dio Crnogoraca se smatra Srbima samo zbog Njegoša i Petrovića

Kad bi u Italiji neko rekao da je Italijan zbog Dantea, smijali bi mu se. Kad bi u Rusiji neko rekao da je Rus zbog Puškina, ili Dostojevskog, smijali bi mu se. Kad bi u Njemačkoj neko rekao da je zbog Getea Njemac, smijali bi mu se. Samo se u Crnoj Gori misli da je neko pametno prozborio kad kaže da je Srbin jer se Njegoš izjašnjavao kao Srbin.
Objavljeno: 07. 09. 2017 - 00:00 Promjenite veličinu teksta: A A A
DILEME: Dio Crnogoraca se smatra Srbima samo zbog Njegosa i Petrovica

Piše: Miroslav ĆOSOVIĆ

Mladi i u srpstvu perspektivni političar Marko Milačić je 9. avgusta objavio na svom FB profilu "...dok su u Njegoševo vrijeme Crnogorac i Srbin bili sinonimi. Ja sam upravo takav Crnogorac, kakav je Njegoš bio Srbin“.

Milačić je svoje srpstvo Njegošem opravdao. Misleći da je Milačić kazao nešto pametno i novo, srpski portali su oduševljeno prenijeli njegove riječi.

Srbi u Crnoj Gori su jedini narod na svijetu koji svoju narodnost izvlači iz literature jednog pisca. Ne postoji primjer na svijetu, niti će više ikada postojati, da se jedan narod izjašnjava podražavajući nacionalni stav jednog svog pjesnika kao što su to osmislili crnogorski Srbi. 

Kad bi u Italiji neko rekao da je Italijan zbog Dantea, smijali bi mu se. Kad bi u Rusiji neko rekao da je Rus zbog Puškina, ili Dostojevskog, smijali bi mu se. Kad bi u Njemačkoj neko rekao da je zbog Getea Njemac, smijali bi mu se. Samo se u Crnoj Gori misli da je neko pametno prozborio kad kaže da je Srbin jer se Njegoš izjašnjavao kao Srbin. 

Svi znamo, kad vojska srpskih posrbljivača: popovi, političari, intelektualci, obični ljudi... krene u svetu misiju ispravljanja zablude Crnogorcima - da su Crnogorci, prvo se pozivaju na Njegoša i njegov Gorski vijenac. Neki se prvo pozivaju na to, a neki skoro isključivo. Devedesetih godina prošlog vijeka u kafanskim razgovorima među običnim narodom, činjenica da je Njegoš srbovao bila je i jedina činjenica sa kojom su baratili obični, amaterski posrbljivači u Crnoj Gori.

Prije nekoliko godina, jedan taksista mi je kad smo počeli da pričamo o nacionalnoj pripadnosti, sugerisao da je Njegoš bio Srbin. Nijesam svakako mogao u kratkom razgovoru da mu izlažem etnogenezu Crnogoraca, pa sam mu rekao, za Njegoša: "A je li on bio Srbin? E neka ga on, ja nijesam." Zabezeknuto me gledao. 

Moram pomenuti, ima i crnogorskih intelektualaca koji misle da ako se prizna činjenica da je Njegoš u širem smislu imao srpsku nacionalnu svijest, izgubismo naciju! Zato se oni uporno varakaju sa Srbima oko toga da li je Njegoš bio Srbin ili ne. Njegoš je svakako bio pripadnik crnogorskog naroda, u širem smislu smatrao je sebe Srbinom (ma što to označavalo!) jer ga je tako naučio njegov učitelj Sima Milutinović Sarajlija. 

Pišući o Geteu koji je bio i kritikovan tokom 19. vijeka, njemački istoričar Franc Mering (Franz Mehring), u knjizi “Istorija Nemačke od srednjeg veka“ (Beograd, 1951), prirodno rasuđuje: "Nacija je ipak uvek mnogo veća nego njen najveći sin" (str 128)

Kod nas crnogorski Srbi, ali i neki Crnogorci, misle da je Njegoš veći od crnogorskog naroda, što je smiješno. I tužno. 

Srpsku nacionalnu ideologiju, Njegošu je usvijestio Sima Milutinović Sarajlija, u onom obliku u kojem je tada postojala i o tome sam u januaru napisao tekst. Na primjer, Sima Sarajlija nije Njegošu ništa pričao o Sv. Savi, jer je Sv. Sava i u Srbiji tek 1840. počeo da se slavi kao patron školski, pa ga tako ni Njegoš nikada u životu nije pomenuo, ni u jednom djelu, ni u jednom pismu. 

U nekom obliku srpska nacionalna ideja postojala je u Crnoj Gori i prije Njegoša, ali je bila beznačajna i nevažna.

2-mehring"Mi smo Srbi zbog Petrovića": Devedesetih godina prošlog vijeka mnogi članovi Narodne Stranke, prve stranke Srba u Crnoj Gori poslije uvođenja višestranačja, su u Skupštini Crne Gore i u intervjuima često govorili "mi smo Srbi zbog Petrovića", misleći da nešto mudro zbore. 

Još nikada se niko nije nacionalno izjašnjavao da bi ugodio jednoj dinastiji, sem crnogorski Srbi. Rusi nijesu Rusi zbog Romanova, Englezi nijesu Englezi zbog Tjudora, Austrijanci nijesu Austrijanci zbog Habzburga...

I relativno nedavno, predśednik Narodne stranke Predrag Popović je potvrdio da je Srbin - zbog Njegoša. U jednoj političkoj emisiji na TV Sun, 8. oktobra 2012. Popović je rekao:

"Iako su Crnu Goru stvarali Srbi, u vrijeme kad je ona stvarana postojala je samo srpska nacionalna svijest u Crnoj Gori, nijedna drugo, dakle, time oni ignorišu Njegoša..." (link)

Ignorišemo Njegoša. On je bio Srbin, kako se mi usuđujemo da ne budemo Srbi, poručuje nam Popović. 

Još mišljenja da Crnogorci trebaju biti Srbi zbog Njegoša:  Srpski pjesnik iz Crne Gore Momir Vojvodić je za "Dan", od 5. maja 2007. izjavio: 

"Vladika Rade je pjesnik koji je stvarao srpsku naciju, koji je stvarao srpsku misao i koji je oživljavao umrlu slobodu u grudima."

4-vojvodicNema se što dodati, potpisujem Vojvodićeve riječi o tome ko je stvarao srpsku naciju u Crnoj Gori. 

Srpski lingvista Radmilo Marojević je za "Dan" od 17. januara 2007. rekao: 

"Ako je 'Gorski vijenac' srpsko jevanđelje, Novi zavjet srpski, 'Luča mikrokozma' je Knjiga postanja, srpski Stari zavjet."

Njegoš je prema Marojeviću napisao srpski - i Stari i Novi zavjet. Njegoš je dakle Bog, iz ovoga logično slijedi da moramo da se izjašnjavamo kako se Bog izjašnjavao. 

Glumac Petar Božović je izjavio: 

"Eto, šta sve ne bi dali u Crnoj Gori, samo da nemaju Njegoša, da ih ne podseća ko su i odakle su". (Čovek ostaje tajna, Večernje novosti, 3. XII 2013)

Kad ne bi bilo Njegoša, ne bi bilo ni srpstva u Crnoj Gori, zaista, odlično rasuđivanje Petra Božovića. Bravo Petre! 

Srpski pisac iz Herceg Novog Nikola Malović je za "Pečat", od 21. jula 2011. izjavio: 

"Gorski je vijenac valjda knjiga koju sam najviše puta u životu pročitao. Nejasno mi je, otud i enigmatično, kako iko može da ima famoznu dilemu u vezi s tim „što je pisac htio da kaže“ – kad se sam Njegoš i tu i tu i tu, i tu i tu, i tu, eksplicitno podičio srpstvom geografskih Crnogoraca?!" (link)
Njegoš se eksplicitno podičio srpstvom, a Malović implicitno poručuje kako nam ne treba biti ništa nejasno, Srbi smo, jer nam je tako Njegoš kazao. 

Srpski političar i profesor Cetinjske bogoslovije Budimir Aleksić je za "Dan" (tekst "Srušena crkva Aleksandra Nevskog na Svetom Stefanu"), od 9. maja 2011. izjavio: 

3-predrag-popovic"Da mogu oni bi vjerovatno izbrisali i postojanje Njegoša, i svega što ukazuje na to da je Crna Gora srpska država."

Dakle, prema Aleksiću Njegoš nam ukazuje da smo srpska država, samim tim smo i Srbi! Da Aleksić možda ne predaje logiku na bogosloviji? Je li to neka logika mimo drugih ljudi na ovoj planeti, logika koju ostali ljudi na planeti ne poznaju, logika koja kaže - moramo biti u nacionalnom smislu ono što je bio jedan pjesnik? 

U listu "Dan", od 9. januara 2013. citiran je pjesnik Slobodan Rakitić:

"Crnogorska nacija stvorena je dekretom poslije Drugog svjetskog rata, premda su se Crnogorci i poslije toga, takoreći pola vijeka, najvećim dijelom, osjećali kao Srbi, kako se, inače, osjeća i znatan broj Crnogoraca danas. Izdvajanjem iz cjeline srpstva, političkim inženjeringom, stvorena je crnogorska nacija, a onda se krenulo u preimenovanje i razaranje sopstvene nacionanalne istorije, kulture, književnosti i vjere. . . Njegoš je pisao srpski, mislio srpski, osjećao srpski, partio srpski."

Rakitić je svoje neutemeljeno izlaganje slavodobitno završio sa Njegošem. Rakitić je sve crnogorsko pobio time što je Njegoš bio Srbin, a ako je on odlučio da bude Srbin, moramo i mi biti, nije važno što smo, važno je kako se Njegoš nacionalno ośećao. 

6-amfilohijeInače Rakitić je rekao kako su se Crnogorci i pola vijeka poslije Drugog svjetskog rata ośećali kao Srbi, to je naravno, neistina. Ako je, kako pripovijedaju srpske bajke, 1945. naređeno nekim petnaestogodišnjacima i dvadesetogodišnjacima da budu Srbi, ko im je branio na popisu 1991. godine da se izjasne kao Srbi? Zašto su se 1991. godine, i pored toga što je vlast bila pročetnička, i pored toga što su državni mediji (Pobjeda) vršili snažnu kampanju posrbljavanja, zašto su se ljudi koji su kobajagi bili Srbi 1945. godine, te 1991. godine masovno izjašnjavali kao Crnogorci? Da podśetim, 1991. godine se na popisu manje od 10% stanovnika Crne Gore izjasnilo kao Srbi.

U listu "Dan", od 16. maja 2011. srpski istoričar Čedomir Antić je u tekstu "Dukljani", objavio: 

"Do 1945. godine crnogorske državne tradicije su bile nesumnjivo vezane za srpske, a cjelokupan identitet ove oblasti i docnije države, utemeljen je na Njegoševom srpstvu, tradiciji Kosovske bitke i državi Nemanjića." 

Ni za Antića nema dileme, srpstvo u Crnoj Gori = Njegoš. Što se tiče tradicije Kosovske bitke, to Antić ne zna, i ta tradicija u Crnoj Gori je isključivo Njegošev proizvod, on je po nauku svog učitelja, raširio tu "tradiciju". O tome sam nekoliko puta pisao, citirao sam prof dr Živka Đurkovića. Antić da pročita tekst "Kakav je uticaj Simo Sarajlija imao na Njegoša?" i definitivno će naučiti da je i Kosovski mit u Crnoj Gori Njegoševo (Sarajlijino) djelo.

I vođa svih Srba u Crnoj Gori isto misli: Mitropolit SPC u Crnoj Gori Amfilohije Radović, vođa svih (ili ogromne većine) crnogorskih Srba, takođe ima stav da su Crnogorci zbog Njegoša - Srbi. Kao glavni argument da su Crnogorci zapravo Srbi i on poteže Njegoša! U emisiji “Djeca apokalipse XLI”, koja je 2. avgusta 2009. emitovana na Radio Svetigora, Amfilohije je govoreći o jednoj crkvi u Bajicama kod Cetinja, rekao: 

Da se ne brukaju pred ćivotom svetog Petra, da se dijele oko hrama Sv. Jovana Krstitelja. Mogu, i neki od njih hoće da budu samo Crnogorci. Niko to njima ne sprječava. Oni drugi su opet Bajice, pa se osjećaju i Crnogorci i Srbi, ne mogu ni ovima da spriječe da su oni Crnogorci ali da su kao i njihovi preci - Srbi. Nije vladika Rade pjevao o mojim Radovićima iako bi ja volio, nego o Martinovićima, pet brata – pet Martinovića, Srpkinja ih još rađala nije od Kosova pa do… E sad, ne mogu ovi drugi koji sad smatraju da su samo Crnogorci pa da kažu onima drugima – vi ste izdajnici. Pa šta ćemo da radimo sa vladikom Radom?” (LINK:www.svetigora.com/node/5870 na 01:23:36)

5-bozovicZašto se u škole ne uvede ono oko čega nema dileme? Može se napraviti još mnogo veća kolekcija izjava poznatih Srba koji svoje srpstvo opravdavaju time što je Njegoš bio Srbin. 

A o tome kako na internetu: na društvenim mrežama, u komentarima na portalima, na froumima... obični Srbi ubjeđuju Crnogorce da su Srbi - pozivajući se na Njegoša, o tome se mogu napraviti tomovi knjiga. 

Dakle, preovlađujući stav crnogorskih Srba je da su Crnogorci Srbi - zbog Njegoša. Mislim da je sad mnogima jasnije zašto sam moju prvu knjigu naslovio "Njegoš je izmislio srpsku narodnost Crnogoraca". Osim onoga što u vezi toga sami Srbi i crnogorski Srbi misle, ja tim naslovom nijesam ništa posebno novo zaključio.  

Pošto su crnogorski Srbi saglasni da su Srbi zbog Njegoša, preostaje još da se sa činjenicom da je Njegoš raširio srpstvo u Crnoj Gori slože još samo neki crnogorski intelektualci i onda nema prepreka da đeca u Crnoj Gori u školskim udžbencima počnu da uče notornu činjenicu da je - srpstvo, srpski narod u Crnoj Gori - Njegošev (Sarajlijin)  proizvod, i da je Njegošu srpstvo usvijestio njegov učitelj Sima Sarajlija. 

Mislim da ukoliko želimo da srpstvo u Crnoj Gori dobije pravu formu, kao i da odnos stanovnika Crne Gore prema srpstvu bude realan, onda đeca iz škola moraju izaći sa naučenom i upamćenom istinom - srpsku narodnost u Crnoj Gori je izmislio naš genijalni pjesnik Njegoš. 

(Autor je publicista, navodi iznijeti u tekstu nužno ne predstavljaju stavove redakcije Portala Analitika)

 

 

Komentari: 180

Zoran bgd

07. 09. 2017 - 00:27

Njegos je crnogorski vladika, poglavar cpc i crnogorski genije.
Bolesno, zar ne ?

07. 09. 2017 - 08:59

Kakva je to drzava u kojoj 45 % njenih gradjana smatra da ne treba da postoji kao samostalna, nezavisna i suverena i da jedini moze biti region ili dio neke druge drzave, da Crnogorci ne postoje kao narod, da nemaju svoju tradiciju, istoriju, nacionalne i kultuloroske osobenosti, da nemaju pravo na svoGdje lezi Boskaca jeli na interno, koja je soba?ju crkvu, da ne postuju svoje drzavne simbole, da navijaju protiv svoje reprezentacije u sportu, slave njene poraze i pobjede drugih, stranih, na svadbama, na lokalima, kucama isticu tudje zastave, slave tudje drzavne praznike, javno pljuju i vrijedjaju svoju zemlju, narocito kad putuju u inostranstvo. Prijete ratom, sukobima, vrijedjaju i prijete manjinama, otvoreno saradjuju sa strancima na rusenju svoje drzave i izazivanju politicke nestabilnosti. Bore se da ne udjemo u Evropu i nprihvatimo njene vrijednosti, propagiraju mrznju, sovinizam, vulgarnost, nevaspitanje, buku, dreku, urlikanje. Napadaju zene, nemocne i bolesne...
@ za bolesno

07. 09. 2017 - 10:05

45% gradjana uopste ne misli nego je zatrovano.Inace ovo sto cu reci je mozda jeres ali Njegos je daleko najgori vladar kojega smo imali a sto se tice pravoslavlja milije su mu zene bile nego religija i meni je zbog toga miliji jer je imao dusu covjeka a ne nerazumne sotone.Svoj kratki zivot je proveo burno i dostojanstveno i ono po cemu ga obrazovana Evropa pamti je poezija a nepismena Crna Gora je istorija.U njegovo vrijeme se narod dijelio na okupatore i porobljene ili turke(i janicare koji su oteta djeca pravoslavna vecinom) i srbe(koji su svi pravoslavni).Obzirom da ce sada dio ovih 45% polupismenih da negativno ocenjuju ovajj komentar volio bih i da napisu i objasne kako je Njegos bio veliki vladar i istoricar.I da citiram Slavka Perovica:DOK SU NASI PRECI SLAVNO GINULI NA FUNDINI KRUSIMA I DRUGIM STRATISTIMA NEKI SUSJEDNI NARODI SU NARASLI NA 10 MILIONA PA SAD MALTRETIRAJU SVE OKOLNE NARODE
Nikola

07. 09. 2017 - 22:34

Hi,hi,hi,hi dukljani kako vas boli istina, pa ovo je već smiješno. Još da dodam i Kralj Nikola je bio Srbin, i Marko Miljanov je bio Srbin, i Crnojevići su bili Srbi (treba vidjeti kalendar koji je na Cetinju štampan), itd, itd......
@

08. 09. 2017 - 09:53

Ma nije Kralj Nikola morao da salje zene turcima prve bracne noci.To ste vi Srbi radili zato se danas i razlikujete od svih Evropskih i civilizovanih naroda.Naravno tebe istina ne boli ti si SRBIN.
za @

21. 09. 2017 - 06:25

Ma nemoj! Prije će biti da si bezobrazan nego neuk! Karadag nije bio nikakva iznimka, zakoni i uzanse su jednako važili u čitavom i ogromnom turskom carstvu: i u Africi i u Aziji i ovdje u Evropi (Grčkoj Rumuniji, Srbiji, Karadagu, Arbaniji, Bosni, Makedoniji, svuda,svuda jrdnako). Ali u Karadagu zbog opštih uslovljenosti, tjeskobe i sl.posijano je i ostavljeno u naslijeđe najviše i najgušće anadolskih gena. To je vidčjivo na prvi pogled i upečatljivo u prvom kontaktu sa ljudima sa ovih prostora. Imao sam priliku da se lično uvjerim obzirom da sam dugo vremena živio među Turcima (koje izuzetno kao ljude cijenim) i poslovno sarađivao. Gore pomenuto pravo ticalo se, dakle,veoma direktno i Crnogoraca. Manimo za trenutak skoru istoriju, Srbija je , istina je bila skoro pet vjekova pod turskom okupacijom, Crna gora je bila upola manje dva i po vijeka (od Staniše Crnojevića do, recimo, Vladike Danila - i to samo onaj četvoronahijski nukleus). Turci su žestoko pritiskali Crnogorke tada.
Slobodasn Gluščević

12. 09. 2017 - 05:10

Nidžo tebi nije dobro?
Crnogorka

14. 09. 2017 - 05:28

Nikola, ne budali! Čisto lupanje!
Oprem dobro

07. 09. 2017 - 15:29

Kada bi ovo bila istinska Crna Gora , a ne Montenegro 45% njenih gradjana, o kojima pises bi je osjecalo kao svoju. Ali drzavu u kojoj se klice Eviva ( kao sto se klicalo 12.jula 1941.), u kojoj se velica Sekula Drljevic i guvernaduri Radonjici, a pljuje po Njegosu, u kojoj se mijenja pismo, jezik, progoni Mitropolija koja je samo jezgro oko koje se formirala Crna Gora, koja uvodi sankcije Rusiji i pociva na antisrpstvu, u kojoj na dresovima reprezentacije pise Montenegro, kojoj je blizi Rim nego Sveta Gora... veliki dio gradjana ne osjeca svojom, jer bi time pljunuli na svoje pretke, koji su sacuvali "divno ime i svetu slobodu".
crna gora

07. 09. 2017 - 18:02

pa pobogu ljudi ..ko god zbori o pomenutoj temi...samo su u jednom saglasni..svaki kućerak u srbiji ...je začinjen...porijeklom iz CRNE GORE...kad je NJEGOŠ pisao GORSKI VIJENAC..vlasto držac srpski je bio nepismen...potpisivao se kažiprstom..umočenim u mastilo...pa dajte..da se ukine srbija ..pa da se sve zove CRNA GORA...
Knez Teofan

08. 09. 2017 - 14:39

Nikakav problem sa tim niko od Srba ne bi trebalo da ima. Neka se zove Crna Gora, ali stanovnici neka budu Srbi kao sto su vazda i bili. Ja sam ja pa makar ziveo i na Madagaskaru. Ovakvim deljenjem nasega naroda na kraju ce svako selo sebe nazivati narodom. Srbi, Makedonci, Crnogorci i Bosnjaci nisu dovoljni naism neprijateljima. Dok ne budu Novljani, Bocani, Beogradjani, Kragujevcani posebni narodi nece imati mira.
Oprem dobro

07. 09. 2017 - 15:29

Kada bi ovo bila istinska Crna Gora , a ne Montenegro 45% njenih gradjana, o kojima pises bi je osjecalo kao svoju. Ali drzavu u kojoj se klice Eviva ( kao sto se klicalo 12.jula 1941.), u kojoj se velica Sekula Drljevic i guvernaduri Radonjici, a pljuje po Njegosu, u kojoj se mijenja pismo, jezik, progoni Mitropolija koja je samo jezgro oko koje se formirala Crna Gora, koja uvodi sankcije Rusiji i pociva na antisrpstvu, u kojoj na dresovima reprezentacije pise Montenegro, kojoj je blizi Rim nego Sveta Gora... veliki dio gradjana ne osjeca svojom, jer bi time pljunuli na svoje pretke, koji su sacuvali "divno ime i svetu slobodu".
Savjet

07. 09. 2017 - 23:08

Probudi se. Nije ovo srednji vijek. Ta Crna Gora koja je bila formirana na srpstvu i oko Mitropolije (kako ti kazes, a ne Crnogorske Crkve) je ukinuta 1918. Danasnji Crnogorci (svi koji u njoj zive) zele sopstvenu drzavu. Prihvati to ako mozes. To bi ti bilo pametnije nego da se jedes iznutra i punis gorcinom.
pascad

08. 09. 2017 - 17:35

Da to je divlji korijen u CG,isto se desavalo i u Hrvatskoj pa su na kraju pocinuli
Mihailo,Bgd

07. 09. 2017 - 15:36

Ne stvara naciju jedan vladar,, od njih preko trideset,,ni nametnuta nepostojeća vjera "SRPSKA"ni samo vjera uopšte. Nacionalna svijest je kolektivni entitet zasnovan na neprekidnom milenijemskom crnogorskom državotvornom trajanju; ,od rodai plemena do kraljevine i republike. Šta je dvadeset godina u odnosu na milenijum.Kome je bilo koji pojedinac ili komadić istorije CG važniji od cjeline,,njegova je identitetska svijest ko pjena od nabujale rijeke, sad je ima sad je nema....to su manipulativni multifreničari, oni zavise od konjukture na istorijskom buvljaku. .
lazine

08. 09. 2017 - 23:14

Toliki je Srbin Njegos bio da bi u ova vemena svoj Crnogorski vijenac posvetio istrazi posrbica
Muž Janice Matove-Beograd

07. 09. 2017 - 00:32

Gospodine Ćosoviću ,vi sa vašim stavovima ste velikosrbin u krivom ogledalu.Gdje se to Njegoš izjasnio kao Srbin,u svojim ispraavama svuda stoji da je Crnogorac.Publicista Stanko Cerović u izvarednoj sdudiji o NJegošu kaže "Njegoš je Crna Gora .Tako nešto je nezamislivo sa nekim drugim pjesnikom,ili sa nekom drugom državom;oni stvaraju jedno drugo.Kad god shvatite nešto duboko o jednom,shvatili ste istinu o drugom: u njegovoj samoći i njegovim snovima njna je istorija,njeni ratovi i njeni trijumfi."ON DALJE NAVODI DA SVE VELIKE IDEJEIMAJU BEZBROJ LAŽNIH KALUPAU KOJE UPADAJU AMBICIOZNE BUDALE.Takonastaje jeziva sličnost lica i naličja.Skoro isto ,a potpuno različito. Zato dio Crnogoraca ne smatra sebe Srbima zbog Njegoša i Petrovića nego zato što su budale i što je njihovo stanje svijesti i IQ NIJE PREKO 50. Ali izgleda Ćosoviću da o NJegošu podjednako znate kao i vaši oponenti!
Đuro Pera Mila Šutova

07. 09. 2017 - 08:33

Sve je otišlo u majčinu kad ovaj postade glavni istoričar, i glavni stub odbrane Crnogorstva. Alal vjera i Analitici, visoki su joj dometi.
vesko

07. 09. 2017 - 08:56

Pa svi su vam strucni i naucni dometi taman kao kod ovog Cosovica.
Veskić

07. 09. 2017 - 09:45

ne trckaj, gledaj suđenje.
sestra Šule Djokove iz Donjeg

07. 09. 2017 - 12:30

@Vesko, budući da se slažeš sa komentarom muža Janice to znači da si ti Srbin zbog IQ koji je manji od 50. Vidi se.
nik

07. 09. 2017 - 13:18

Stanko Cerovic izgleda bolje zna od samog Njegosa sta je NJegos bio
Crnogorka

14. 09. 2017 - 05:48

Muž Janice Matove-Beograd, jedno je istinito, Crnogorci niđe kod Njegoša ne viđeše ništa srpsko, sem ono "srpstvo" shvaćeno u značenju PRAVOSLAVLJE, u značenju ZAJEDNIČKA BORBA PROTIV TURAKA, komšijskom suživotu i počesto, prepletenosti sudbina, u kontekstu prihvatanja Rusije kao ZAŠTITNICE, u kontekstu njegovih učitelja, saradnika, prijatelja, a NAROČITO u kontekstu SLOVENOFILSKOG I JUŽNOSLOVENSKOG hriščanskog profila moguće zajednice naroda. jugoslovenstvo je njegov pojam. A sam Njegoš bio je stoprocentni Crnogorac bez primjesa.U svemu, naročito u etičkom i lingvističkom smislu, i veliki je grijeh zvati ga Srbinom, jer on to nije bio, a to je i REKAO istoričaru Popovu.
Neutralan

07. 09. 2017 - 00:36

Oni koji žele da budu dio nekog većeg korpusa, oni kojima je Podgorica mala za glavni grad i oni koji se srame mjesta tj. sela odakle su, to je tip ljudi koji je odlučio da sebe nazove Srbinom. To je razmišljanje slično psihologiji "navijača"(ne patriotskog) koji želi da svrsta sebe u neku veću grupu kako bi dobio na važnosti budući da nema dovoljno kapaciteta da osvijesti svoju individualnost. To takođe ima veze sa poistovjećivanjem sa velikim "Srpskim" herojima kao što su Njegoš, Tesla, Andrić i ostali... Mada svako od njih nema ama baš nikakve veze sa Srbijom. Vrijeme će sve pokazati i već pokazuje, svima je jasno da je velikosrpski nacionalizam i ideja o Velikoj Srbiji na Balkanu odnijela mnogo nevinih života. Svako ko je svjestan će staviti prst na čelo i malo svojm glavom razmisliti.
Bokser Janko

07. 09. 2017 - 11:19

Fantasticno - barem prva recenica (nemam vremena citati sve...). Znam makar jednoga kome je ideja vodilja u zivotu - 'sveslovenstvo'!? Bio je po jednom u SSSR-u I Ceskoslovackoj. Kao nesvrseni student ostao je u BGD a srpski popovi& Beckovic su mu bili/ ostali zvijezde vodilje. Tuzno je to dozivjeti... Dr. Sekula Drljevic je za njih imao lijepu misao o 'brijestu ispod koga su se eventualno igrali ka djeca' jer ako se NE 's'ecaju' svog djetinjstva/ brijesta onda ce utjehu potraziti u internacionalizmu (sto je takodje legitimno).
Petrana Todorova Beograd

07. 09. 2017 - 00:51

Ovom tekstu ne bi bilo mane dag je pisao Andrija Mandić.iSTORIČAR OPŠTE PRAKSE ,VELI DA NJEGOŠ IZMISLIO SRPSKU NARODNOST .OVAKVU GLUPOST NE BI IZVALIO NI POKOJNI MOMIR VOJVODIĆ.! jOŠ ON PREDLAŽE DA SE SRPSTVO IZUČAVA U ŠKOLI! Nama nema spasa! Ovakav tekst uprošćen do banalnosti ipak ne zaslužuje da bude čak ni na četničkom portalu.
Danas

07. 09. 2017 - 00:55

Željne eksponiranja po svaku cijenu, ove osobe ostaju upamćene po žalosno agresivnoj prevrtljivosti. Zarad sitnog ćara, po potrebi, bave se kupoprodajom jedine vrijednosti koju poseduju, a to je da potiču iz Crne Gore.
Cunami

07. 09. 2017 - 02:45

Meni nije jasno da jedan intelektualac dozvoljava sebi ovakav tekst. Zasto se Njegoseve rijeci i odluke ponizavaju aludirajuci na to da su bile pod uticajem Sime Sarajlije cije je otac bio trgovac iz Drobnjaka. I ranije vladike crnogorske su se dicele srpskim porijeklom posebno Sveti Petar Cetinjski koji je uspjevao da iz i onako skromnic crnogorskih mogucnosti skuplja priloge za Hilandar i Pecku patrijarsiju. Ovo je samo mali izvod iz Njegove poslanice Bajicema: ,,Ali se nadam, da ostali Crnogorci neće to ime i sramotu na sebe nositi, nego da će biti što i ostali pošteni junaci srbski koji su sebe oslobodili, pak idu da i druge Srblje pomognu osloboditi.”
Bokser Janko

07. 09. 2017 - 12:26

Molim Vas ukazite mi dje na internetu mogu doci do ovog citata/ ove poslanice a da to ne bude sa srpske wikipedije ili Prejekta Rasko... Unaprijed zahvalan
Станислав

07. 09. 2017 - 14:13

ја сам то додао на вики,иди на срб вики на одјељак српство петра првог,па када дођеш до тих цитата поред броја одеш на фусноту и видиш која књига,упореди и са другим сличним књигама и тражи оригинале,трагај па ћеш видјети да је аутентично,тј јошп нико није оспоравао да су фалсификати.дакле небитно је да ли пише на вики већ да ли има референцу,а има,јер ја референцирам све цитате које дадајјем,тј наведим књигу бр стра не год издања,изадацвача,мјесто..
Karatuna

07. 09. 2017 - 15:30

O tome ti pricam druze cijelo vrijeme; istina koju Ti i Tvoje drustvo pokusavate da cijelo vrijeme progurate u Crnoj Gori se zasniva na motou - Pitaj brata Lazova! Izadjes na internet i napises nesto (na wikipediji ili izdas knjigu koju finansira Amfilohije& Co, svejedno) pa se s'utra pozivas na to!? Naivno druze. To ti moze proci kod brata Gojka I hipnotisanih Crnogoraca koji prihvataju tvoju lazibajku da postoji nesto kao 'srbijanci'...! Itd... Izvor na koji se ovdje pozivas -Petar Petrović Njegoš, Petar I (2015). Sveti Petar Cetinjski, Između molitve i kletve, sabrana djela, Bjelicama, str. 46., 20.12.1807. Cetinje: Svetigora. - je irelevantan. Ovako ostajes samo jedan skriboman...
Станислав

08. 09. 2017 - 10:50

Дискредитација без основа је комплимент немоћних у лажи. То,рекао си је ирелевенано и ја сам скрибоман... Браво памети! дАКЛЕ ДОКАЗАО СИ САМО СВОЈУ НЕТРПЕЉИВОСТ ПРЕМА ИЗНЕСЕНОМЕ...ништа више. А да то дискредитујеш треба да докажеш да у оригибалима нема тих писама,посланица,да су фалсификоване и сл..а како то учинио ниси дакле ирелевантост је неоснована. Дивне си доказе навео да је садржај ирелевантан,хахаха! никакве...
Karatuna

08. 09. 2017 - 15:06

Jedan moj pokojni tetak iz Kuča je imao ime za takve slične tebi - Debelokožac! Jer, priznaćeš, ja te krstim a ti i dalje p..., pope... U djelu na koje se pozivaš a koje je izdala udruga srpske crkve u Crnoj Gori nema faksimila Poslanice koju zlonamjerno citiraš ali ti to ne smeta da se ko pijan plota držiš te Amfilohijeve tvrdnje tj izdanja protežirajući ga kao Sveto Pismo. U čijem si izdavanju moguće i ti učestvovao... Već sam Ti bio objasnio model koji koristiš - Pitaj Brata Lažova! Nego ti meni skribomane sa wiki/ rastka daj podatak u kojoj relevantnoj ediciji, ediciji kredibilnog izdavača, se može doći do te Poslanice, napisane na način na koji se je postavio? Nije valjda da je RRadović mukotrpnim iztraživačkim radom došao do danas nepoznate Poslanice Petra I?! Mada od Amfilohija ništa ne čudi...
Svaka ka Njegosu

07. 09. 2017 - 03:15

Njegos je Crnogorce smatrao Srbima i sada svi Srbi u Srbiji i u Crnoj Gori to naglasavaju i uzimaju za istinito. Istovremeno, Njegos je muslimane smatrao Turcima ali to niko ne naglasava niti smatra za tacno. Zakljucak - Srbi i Turci kod Njegosa su samo vjeroispovijesti koriscene i tada i sada za razne politicke ciljeve.
PWS

07. 09. 2017 - 03:20

Ako bih slusao Njegosha ja bih bio Turcin. Nema veza sto je istrgnuto iz vremena i prostora i oznacavalo samo jedan period i jednu karakteristiku mog cijelokupnog identiteta. Reka Njegos? Ja Turcin. Koga je briga sto se ne licimo, ne razumijemo, imamo razlicite nosnje, lirske pjesme, epske pjesme, kola, obicaje, tradiciju, karakterologiju...Reka Njegos. Pa sta? Nije bio naucnik, istoricar, etnolog...Bio je oslobodioc svog naroda, pjesnik...A tu svasta stane. Za svoje vrijeme bio luconosa slobode...Aferim! Koji idiot moze vjerovati kao u "svetu knjigu" nesto sto je napisano , recimo 1831 (?). Koji idiot moze da stavi sebi omcu od neprovjerene glasine kao sto je Gorski vijenac. To je fikcija . Ja ovako za sebe i sa sobom...
RAM

07. 09. 2017 - 03:51

Želim reći da je ovim tekstom autor prevazisao samog sebe u konstruisanju i mudrovanju ! Šta je sve moguće pročitati kod gospodina Cosovica ! Očekujem novi prilog sa objašnjenjima otkuda u CG, Boki, Paštrovićima, Sandžaku, Brdima ... prije Njegoša - toliko dokumenata u kojima se govori o Srbima na ovim prostorima.
ekuku

07. 09. 2017 - 08:41

Bi li bio toliko ljubazan pa da nam ovdje prezentujes ta dokumenta u kojima to piše? Mislim, istorijska dokumenta, ne guslarska naricanja.
Станислав

07. 09. 2017 - 14:17

Читај Пишћевића млађег МОЈ ЖИВОТ,или Казивања старох Требјешана...имаш сијасет србовања прије Симе и Његоша.Можеш и Миошића разговори угодни шта пише гдје су владали Михајло и Бодин...1077 итд..
danilo s.

17. 09. 2017 - 04:04

"Srpstvo" je pravoslavlje. Jer su Osmanlije dijelili narode - odnosno "milete" (dobro poznato svima sem nasim istoricarima?) po pripadnosti crkvama. Zato su svo koji su bili p[od crkvenom jurisdikcijom Pecke patrijarsije (osnovane od strane Turaka) bili "srpski milet" (narod).
Kam

07. 09. 2017 - 12:57

E jadni nasi i naivni crnogorski Srbi. Zivio sam 25 godina u Srbiji i tvrdu vi vjeru dajem da je Beograd stalo do vasega Srpstva koliko i do lanjskoga snijega ako nije u funkciji njihovih politickih ciljeva, a to je prosirenje teritorija, izlaz na more. I za to im treba Njegos (tamo dje Srbuje, a tamo dje je Crnogorac, to se ne broji), Risto Radovic, Srbi po profesiji kao Mandic, Medojevic i vi kao masa. Vi njima Crnu Goru a oni vama Srpstvo i gusle. I nista vise. Dakle, ako crnogorskim Srbima Beograd nije glavni grad, mogu, sto se njih tice, to svoje Srpstvo da okace macku o rep. Tvrdu vi vjeru dajem, a vi sanjajte koliko hocete. Takodje, gledao sam vas po Beogradu kako ste manji od makova zrna, mnogi okrenu na ekavicu da vi se ne sprdaju i kao da ste na nebo stigli. A Srbijanciu bjeze iz Srbije ko god ima sanse.
L Dabanović

07. 09. 2017 - 05:34

Pa vi koji ste toboš zbog Njegoša Srbi a ne Crnogorci-tim vašim tvrdnjama stavljate Njegoša među smetene i suprotan Sv.Petru Cetinjskom-koji je u svoj vakat izmršika ondašnjeg glavara srpskke i grčke crkve.Pa da je Njegš bio Srbin nebi imao potrebe da se odriče tog imena i ocila (4C) i da im ka pokojniku ostavlja mitove viteštva za pomen.O mučite otrcovi otrcana srpstva Srbije-Njegoš je samo uzeo srpstvo da mu prestavlja pravoslavlje-vjerovatno što je Njegova i Crnogoraca CPC nekad pripadala pravoslavnoj/srpskoj Pećkoj Patrijaršiji.Pa i Rusi su mu bili po vjeri srpska/pravoslavna braća.U pjesmu o Gavrilu Principu pjesnik kaže-'...ultimatum posla bečka vlada/srpskoj vladi i krivi je za to/da atentator roda je srpskoga(pravoslavnog)/ali nada u Boga Višnjega/u dva kralja od roda srpskoga (ruski i crnogorski)/oni oće podignuti ruku i svom bratu valjati na muku/...
Сале

07. 09. 2017 - 14:49

Да си колико толико научио што из историје па да си се јавио да подучаваш, ни по јада. Русија није имала краља него цара. Тако да би се та ријеч "два српска краља", односила на Петра и Николу. Уосталом ко је писао ту пјесму коју си цитирао. Ми овдије причамо о Његошу. Битно је да ти пуцаш од сигурности у себе.
=

07. 09. 2017 - 18:27

Da si ti istoriju učio a ne ponavljane laži-danas bi znao da je srpski narod nestao kao i oni prije njega i onih prije.I prije bi viđeo grešku između roba i slobodara nego između kralja i cara.Ali nije bez neke rečeno-raja ka ostala marva.
Сале

08. 09. 2017 - 01:37

Што се тиче тога задовољан сам што нисам учио те глупости које си у свом коментару назвао историјом. Иначе коментар ти, биће због свог писца, пати од недостатка смисла. Мада би сама почетна глупост, да је српски народ нестао, била довољна да се не осврћем на остатак реченице, ипак, узевши у обзир да си сметен, указаћу ти и на то да је читаоцу нејасно шта значи следећа набацана хрпа ријечи, цитирам " kao i oni prije njega i onih prije" Сада оно главно. Пошто кажеш да је Србин роб зато што је Србин, онда знај да ја увијек прије бирам да будем роб и увијек се одричем те могућности да будем слободар као ти, разни Мирашевци - робови сатанини и слични. Ако је слобода нешто што се суштински не разликује од вашег слободарства, онда је она одвратна и трократно је се одричем у име Оца и Сина и Светога Духа одицајетсја, одрицајетсја, одрицајетсја. Пљујем на запад са кога она долази.
Haos

07. 09. 2017 - 07:11

Jedino se još ovaj portal bavi ovim podjelama? Vjerovatno će sjutra nastavit o partizanima i četnicima...
Ha

07. 09. 2017 - 07:14

A zbog cega se crnogorci izjasnjavaju kao crnogorci...zbog Alekse Djilasa...i niko se ne smije zbog toga.Jer do 1945god i AVNOJa takve nacije nije postojalo...Zamislite ti crnogorci koji kazu da su crnogorci a slave Slavu Svetog Save-utemeljivaca srpske drzave...a kazu da nisu Srbi vec neki drugi...a tu Slavu ne slavi nijedan drugi narod osim srpskog...Hahaha
Bokser Janko

07. 09. 2017 - 12:38

Svidja mi se HA razmisljanje o "St Savi - utemeljivacu srpske drzave"! I nastavio bih na tom talasu - kako je Duklja starija od St Save nekih 2 vijeka I slovi u srpskoj istoriografiji kao 'srpska' drzava, kako HA gleda na taj svoj logicki problem?! Da li HA ima rjesenje...? tipa... abracadabra...?! Sto velis HA?
Ha

07. 09. 2017 - 22:46

Imam odgovor na to da je Duklja starija...Kakve veze mi imamo sa Dukljanima i Dukljom?Nikakve.Isto kao sto nemamo ni sa Keltima ili Rimljanima.
Savjet

07. 09. 2017 - 23:19

Duklja je bila slovensko kraljevstvo nastalo na ovim prostorima. To kraljevstvo su zauzeli Nemanjici krajem XII vijeka. To je bilo doba feudalizma. Promijenili su se vladari ali ne i narod. Razmisli: Sto bi neko iz bogate ravnice Kosova dolazio da se lomata po krsevitoj Crnoj Gori? I jos nesto pravoslavlje je pocelo da dolazi u ove krajeve sa Nemanjicima. Vremenom je stanovnistvo preslo sa katolicanstva na pravoslavlje. Malo milom, malo silom. Mi danas zivimo u XXI vijeku sto se iz kompletne diskusije po ovom clanku ne bi reklo..
veliki getsbi - opet za Ha

08. 09. 2017 - 16:41

Samo bih ti dodao nešto - a ukratko, o Duklji - koju pomenu. 1.Papa Grgur VII nije proglasio Duklju kraljevinom - nego Zetu. Pravu Duklju je bugarsko-makedonski car Samuilo 995 god. zbrisao sa lica zemlje. 2. Knez Zete Mihailo tražio je od pape Grgura VII kraljevsku krunu. Mihailo je tako postao prvi kralj Zete 1077 god. Papa ga je zvao "kraljem Slovena".3.Mihailo je tražio od pape obnovu Dukljanske nadbiskupije, ali je u međuvremenu umro 1081 god. 4 Tek 1089 papa je o s n o v a o Barsku nadbiskupiju.. Još nešto: 1878 god. na Berlinskmom kongresu Crna Gora je priznata kao nezavisna država, ali n i j e povratila kraljevstvo, a o državnosti nije bilo govora. Tek 1910 god.proglašena je Kraljevina, ali n i j e - s p o m e n u t kontinuitet sa Kraljevinom Zete! Pa, budi oprezan kada izlažeš na Portalu!
danilo s.

17. 09. 2017 - 04:09

A je li na Berlinskom kongresu spomenut kontinuitet Srbije sa "carstvom Dusanovim"?
veliki getsbi-za danila s.

19. 09. 2017 - 07:24

Nije, naravno da nije! A što te svrbi Srbija - nju nisam ni spomenuo u kontekstu? A što se češeš o "carstvo Dušanovo"? Državnost Srbije ( ili Raške ili kako god hoćeš) je ukorijenjena duboko i prije Dušana! Da te ne boli u svijesti i podsvijesti ono: " Ne tražimo ništa novo/ Samo carstvo Dušanovo"?. Ili ono Nikolino: "Oslobodiću srpske zemlje sabljom Miloša / Sjediniču srpski narod krunom Dušana",(ili nešto slično - zaboravih) Pošto se ti kokote, mnogo kobečiš po ovom Portalu (istina tvoje je pravo - ne poričem) ipak bi bio red da ponekad spustiš loptu.
za Ha - veliki getsbi

08. 09. 2017 - 16:07

Nije važno, slučajno si pogriješio znam - nije Aleksa nego Milovan Đilas. Aleksa mu je bio brat. Uzgred, kada već pomenuh braću da kažem (to možda poneko i ne zna) da im je otac očevu krv (dug u krvi) zamijenio za ono imanje kod Mojkovca Pročitajte onu "Besudnu zemlju". Vidjećete šta je to!
za danila s.

21. 09. 2017 - 06:34

Gore kada pomenuh Berlinski kongres, Srbiju i Crnu Goru, zaboravih pomenuti i Rumuniju koja je tada na kongresu priznata za državu. Dakle, nisu samo ove dvije posebno uparene, tu je i ova treća u paketu. veliki getsbi.
SAMO U CRNOJ GORI SE PALI..

07. 09. 2017 - 07:15

...OLITI PRODAJE ONO ŠTO SE -NIJE NIKAD OD KAD JE PRASE REP ISKRIVILO-PROMIČE "KA BELI BUBREZI...ZA BUREGE"...I NIKAKO DA NAUČITE DA NE POSTOJI NACIJA-NARODNOST IZRAŽENA U JEDNINI :Srbin,Crnogoac,Arbanas,Bugar i ostali! Ali zato postoji pravilo-od pamtivijeka da POSTOJE SAMO NARONOSTI..Srpaska,Cnogorska,Hrvacka,Arbanaška,Bugarska i ostale...da nebi bilo zabune...! A to što u Americi žive Amerikanci-u Crnoj Gori Crnogorci..objašnjava pod istim uslovima-kao kad se kaže "Cetinjanin",Podgoričanin,Beograđanin,Zagrepčanin"...-jer stanovnik Cetinja je...brez obzira na vjeru narodnost,porijeklo ...!!!!! Možda da naučite-pošto PROMIJENITE SVOJA ZRCALA..(opisana u Njegoševoj izreci..)?!!! Možda DA-možda NE..gorka je vaša prošlost-sudbina kleta odvoji vas od sveta-svijeta-svita beloga..bijeloga..biloga..!!! Lele za vama TOSTERi.kasapinu sa Dedinja -do nedavno najmiliji...!!!
Opet

07. 09. 2017 - 11:56

nijesi popio tablete jutros?
Jesam bogu mi duplu dozu..

07. 09. 2017 - 18:09

..i po buđenju-rekoše mi da si slomio ZRCALO-jer si kao "zaljubljnik"-u Njegoša-bi ljut na njega e te prvario-pa si mislio da si taja vidio u svoje ZRCALO! Kad ne lezi vraže POTVRDI SE (u tvom slučaju)-Njegoševa dijagnoza "..Majmun sebe gledaš u ZRCALO-opet ti"..sakrio se od sebe u ZRCALO TVOJE...Si,si sinjore iz ZRCALA..tvog!
petar aleksić

21. 09. 2017 - 10:37

Često pominješ tog "kasapina sa Dedinja" - a ne znaš da je i kasapin jedan zanatlija, i to kakav! Ne može svako biti kasapin, niti svako može biti kao ti! Kasapi su cijenjena fela i umjetnici u svom zanatu Neko će se i uvrijediti kada pročita kako ih omalovažavaš i ponizuješ. A na Dedinju je (kada to već pominjemo) uvijek bilo dobrih kasapa. Počev od blaženopočivšeg Ace,do druga nam Tileta, pa preko Slobe do ovih današnjih nepomenika. Pusti ljude neka žive i rade svoj kasapski posao, a ti se okreni samom sebi. Tako ćeš svakome pomoći.
Vasojevic

07. 09. 2017 - 07:28

"onda nema prepreka da đeca u Crnoj Gori u školskim udžbencima počnu da uče notornu činjenicu da je - srpstvo, srpski narod u Crnoj Gori - Njegošev (Sarajlijin) proizvod, i da je Njegošu srpstvo usvijestio njegov učitelj Sima Sarajlija. " Onda nema prepreka da đeca uče i to da su Crnogorci proizvod Đilasa od 1945. pa nadalje. ( moj primjer) Argumentacija 1 i argumentaija 2..su jadne i nikakve.Treba da se klonimo ovakvih primjera i pustimo ljude da se osjećaju kako hoce.To je nacionalni osjecaj rpije svega, pa sve ostalo.Ako je osjecaj sta ima ko da raspravlja o necijem osjecaju.Taj neko ima svoje razoge, svoju duhovnu vertikalu i svoje videnje. Sve dalje je besmisleno komentarisati.
Beranac

07. 09. 2017 - 07:34

Ne shvataju samo zbog Njegosa Ćosoviću!!! Pojednostavio si stvari i trpaš u usta ljdima šta nijesu rekli.NJegoš im je bio najplalstičniji za objašnjenje nekog stava. Nijesu oni mislili da je samo to sta je rekao il napisao Njegos ta karta za srpstvo.Podcjenjujes ove ljude koje si nabrojao sa ovom banalizacijom .Tvoje pisanje vrlo maliciozno.
Станислав

07. 09. 2017 - 14:19

Управо тако,док Црногораца 1910 у Беранама нема ни Бошњака ни Југословена касније их има...цг новине: СТАЊЕ СРБА У БЕРАНАМА 1910.Г. ЦТ ВЈЕСНИК, СТР 3. БР 71. http://www.dlib.me/sken_prikaz_1_f.php?id_jedinice=4128&skrd=1#
Gusle moje bez struna ostale..

07. 09. 2017 - 07:37

..18.rujna.1988.g u Nikšiće-toga dana punane POGANI-U SLAVU NOVOGA VOĐŽDA KASAPINA SA DEDINJA-KOJI PODIŽE "TREĆI SRPSKI USTANA"-PO SRED NIKŠIĆA KAPETANA MUŠOVIĆA...Rikahu li rikahu iz usta desetina iljada obadalih magaradi i goveda.."OĆEMO RUSE-OĆEMO GUSLE ZA SPAS SRPSTVA I KOSOVA"..I SVE IZGUBISMO-UKLJUČUJUĆI I STRUNE-PA SE SADA PO CRNOJ GORI RIČE... LIŽE LI LIŽE SAMO JEZKOM..LELE ZA VAMA TOST SRBO CRNOGORCI-LELE ZA VAMA AKO PAMET NE PROMIJENITE I PRETKE NE ZABORAVITE-LAKOME LISICE JOŠ IZ DOBA SVETOGA PETRA CETINJSKOGA..LELE ZA DOVIJEK!!!! A tebi dragi Miroslave Ćosoviću..iz Kobiljega Dola toplo preporučujem-ne grdi svoje Pleme CUCE-nijesu oni bili nikad protiv PETROVIĆA NJEGOŠA? A možda da jesu?ZATO ISTRAŽI-ONAJ UGOVOR IZMEĐU "crnogoraca i bečkoga dvora"-(prije genijalnog Njegoša) iz 1778..u kojem su na glasu"Srbi i Srpski krajevi"-mimo stare Crne Gore male-a JUNČKE i ČOJSKE-do vaše pojave 1988/89 !!! Pozdrav od Jola Dinjaka-iz Prčanja iz Boke Kotorske-đe se Vladika Rade liječio!!!!
Dzedaj

07. 09. 2017 - 07:39

Moja bratstvo ima rodoslov i zna se ime svakoga pretka, ko je i sto je bio i kad je dosao i kako je dosao na ove prostore. E onda ti se pojavi Cosovic i njemu slicni sa bajkama kako su nam Sima Sarajlija i Njegos usadili srpsku misao i gle cuda mi smo mjesavina Albanaca i Vlaha. Zamislite samo kakva je to uvreda za jedan narod da je mogao da dodje neko i ubijedi nas ko smo i sta smo. Zar mislite da su Crnogorci bili toliko retardirani?!? Ko pada na tu pricu vrijedja svoje pretke, od njih pravi budale, a bolje su oni znali 100 puta ko su i sta su nego ove danasnje generacije koje Cosovic i njemi slicni truju po zadatku. Cosovicu, okani se vise svoje prljave rabote i shvati da sto vise pises ovakvih tekstova pravis kontraefekat. Postedi nas svojih falsifikata!!!
Savjet

07. 09. 2017 - 08:22

Nema potrebe da vjeruješ ni Ćosoviću, ni Mandiću, ni bilo kome. Plati DNK-a analizu i sve će ti biti jasno. Samo, što ćeš ako budeš nešto što bi najmanje volio da si, i da ti je baba pogrešno pričala.
ZA SAvjet

07. 09. 2017 - 09:22

NIjesu ni "vase " babe ostale postedjene ni od Turaka a posebno od Italijana...Tjeras me na neke odgovore sto su van svakog nivoa.
za Za SAvjet

07. 09. 2017 - 10:07

Ajde, po čemu si zaključio kome ja pripadam? Drugo - nijesu babe pominjane na način na koji si ti to pogrešno protumačio. Kad neko lupeta o istoriji familije/bratstva, sagovornik mu kaže "sigurno ti je baba pričala". Kad sam prije par godina saznao kakvo nam je bilo prezime prije 200 i kusur godina bio sam šokiran. Zamisli, npr. da budem Srbin a ja se predstavljam kao veliki Albanac, ili da budem zapravo Albanac a ja se predstavljam kao veliki Srbin Da, razmišljam da uradim DNK analizu i prihvatiću bez zadrške pripadnost naciji na koju analiza ukaže. A ti?
Guest_23618

07. 09. 2017 - 07:43

NEMA LJEPSE ZEMLJE ZA SRBE OD SRBIJE
Станислав

07. 09. 2017 - 14:20

сложио би се уз додатак ДАЛМАТИНСКЕ,ПРИМОРСКЕ ПРАВЕ СРБИЈЕ,не мезијске: Данијеле Фарлати у XVIII вијеку у дјелу Illyricum sacrum, пишући о Дукљанској цркви спомиње унутрашњу-мезијску и медитеранску-далматинску Србију (Serbliam mediterraneam... Serblia Dalmatica). Павлимир је по Фарлатију био краљ далматинске Србије [4] [5] , а по драми Јунија Палмотића Павлимир, он је оснивач Дубровника. https://sr.wikipedia.org/sr/%D0%9F%D1%80%D0%B8%D0%BC%D0%BE%D1%80%D1%86%D0%B8_(%D0%A1%D1%80%D0%B1%D0%B8)
Roki

07. 09. 2017 - 08:04

Zbog koga ili čega, se Hrvati u Crnoj Gori smatraju Hrvatima ili Bošnjaci Bošnjacima.....? Neka se ljudi izjašnjavaju kako oće, u čemu je problem?
Ubli

07. 09. 2017 - 08:09

Najnovija istraživanja kazu da Srbi imaju čak 98% Turskog genoma, Srbi su Turci, Crnogorci su pravi Pravoslavci na Balkanu!!!
Сале

07. 09. 2017 - 15:20

................. Турци имају српског генома, дакле обратно. Јаничари, који нису жењени, су имали односе са женама у сваком мјесту у које би дошли, па и, већина њих, са више жена у једном мјесту. Како се та генетика, и којом прогресијом, преносила током вјекова може се претпоставити. Осим тога данас у Турској има више милиона оних који памте да су се доселили из ових крајева, има и топонима идентичних имена са овдашњим. Колико ли је још милиона оних у Турској који су заборавили да су дошли из овог дјела Балкана? Сада колико год да ти хоћеш да испаднеш свезнадар који је испратио генетска кретања кроз историју, види се да код тебе зјапи огромна празнина која те дисквалификује као релевантног саговорника.
Prust

07. 09. 2017 - 08:18

Svo zlo i asimilacija Crnogoraca pa na ovamo je od 1918,okupacija CG od strane "bratske" Srbije.Taj period od 1918 do 1941 ce ostati zapamceno kao najveca sramota u Crnogorskoj Istoriji.Kada se u Srbiji povede polemika oko Srba u CG najveci je zal za tim periodom i taj period je najplodosniji u asimilaciji drugih naroda u Srbe.Isto 90-ih nakon pohoda krvi i tla od srpske inteligencije ponovila se 1918 godina.Crnogorski politicari koji plediraju da su ili budu Crnogorci moraju znaci moraju i da im bude imperativ oburdavanje Podgoricke skupstine 1918,ako misle napredak i svijetlu buducnost Crnoj Gori,Viva Viva e Viva Montenegro!!!!!!
Gdine Prust...

07. 09. 2017 - 09:59

... Da ti malo pomognem: Kad se u SANU povede polemika o Srbima u CG, zabolje njih ona rabota za Srbe iz CG, NJIMA DRUŽE TREBA MORE... Toliko o brackom bratu...
Живео!...

07. 09. 2017 - 15:42

Милован Ђилас, отац црногораца.....
Goran

07. 09. 2017 - 08:20

Kad ne mogu na Kosovo udaraju na Crnu Goru !
zlire

07. 09. 2017 - 08:26

Neka neko navede neku zajednicku osobinu Srba i Crnogoraca,neki zajednicki obicaj u radu i karkteru,bilo kakvu slicnost.
Čak nam ni

07. 09. 2017 - 10:25

Pipun nije zajednički. Oni ga zovu Dinja.
Сале

08. 09. 2017 - 02:00

Не видим да би нама, Србима из Црне Горе, служило на част да имамо заједничких особина са тобом, карактер да не помињем.
aooo

14. 09. 2017 - 06:02

Сале, koji Srbi iz Crne Gore, misliš Srbijanci koji ođe žive, što li?
Mirko Z. Beograd

07. 09. 2017 - 08:32

Ovo je daleko najgluplji tekst koji sam pročitao u životu.Sve citat do citata ljudi ravnogorske filozovske škole.Sam autor nažalost posrbljava Njegoša iako je Njegoš sebe smatrao Crnogorcem što se vidi iz njegovih putnih isprava .Po stot put ćemo ponoviti da literatura se ne tumači kao istorija ili kao što autor kaže da uticajem Sima Sarajlije Njegoš postao ,bože me oprosti Srbin.Sima Sarajlija na Njegoša je imao uticaj koliko "zemljina teža na let muve" kako bi rekao Kiš. Srbi u Crnoj Gori su ideološka i politička tvorevina sračunata na slamanje i nestanak Crne Gore proizvedeni u ravnogorskim laboratorijama.Upravo svi oni mogu naći ekvivalent u poturicama iz Gorskog Vijenca koji su metafora izdaje.,pa je Njegoš o njima sve rekao iako se na njega toliko pozivaju.Da li možemo zamisliti Njegoša kao člana Demokratskog Fronta,zajedno sa Pipunom i Mandićem !
Tara

07. 09. 2017 - 08:32

Boze me sacuvaj..kakve paranoje..ovo je Uzrok sto se CG nije na vrijeme branila od ove napasti! Njegos je bio Crnogorac..koji nikad nije bio u Srbiju,
ZA Taru

07. 09. 2017 - 09:25

Njegosevi korjeni vuku iz Bosne iz okoilne Zenice.Tamo nije bilo Crnogoraca Tara.Pa onda dolazak u Hrcegovinu pa na Njeguse .U etničkom smislu šanse nema da su Petrovici porijeklom Crnogorci.Zaboravite to.Ovo su opsštepoznate cinjenice.
Gdinu koji oponira Tari...

07. 09. 2017 - 10:04

Oko Rima za vrijeme rimske imperije je bilo 100 iljada robova koji su radili i hranili vlastelu Rimsku, i sumnjam da se neki vratio u zemlju porijekla... Što misliš orle ko su sada oni..? Reklo bi se da su svi Italijani, a za porijeklo ne misle mnogo i zabolje ih...
Станислав

07. 09. 2017 - 14:24

па мислим ко су поријеклом Цгци када су настали од Зећана и Херцеговаца св Саве? а у вријеме Петра Првог Брђани нису Цгци,а у вријеме Николе ни Кучи ни Приморци нису Цгци..дакле поцрногорчење је ишло са ширењем граница цг на рачун турске,и то је био строго територијално народни назив.нација "постаје" тек политиком нецрногорца Тита и полтрона.а коме је отац нације не и припадник те нације та нација нема изгледа на успех. да је Његош био отац цг нације она би успјела,овако,ништа од тога,сањајте несрбске претке,јер само их у сновима можете срести.
Karatuna

07. 09. 2017 - 17:00

Gospodin ne staje već na jednoj strani dozvoljava da vjera bude narodonosna determinanta kod Zećana i Hercegovaca (iako je Zeta bila sva katolička a da ne pominjemo Hum, Zahumlje i Travuniju, SIC!) pokušavajući izmisliti i inplementirati termin "svetog Save" (SIC! again) a na drugoj strani omalovažava u svijetu prihvaćenu istinu o stvaranju nacija kroz njihov zajednički administrativni okvir (državu) što je slučaj sa Crnogorcima... Koliko duboko moraš biti u svetosavlju RRadovića da ne vidiš i jasno razabiraš stvarnost oko sebe i logiku stvari...!? Mada je brat Gojko oduševljen ovom pojavom. Samo nek penezi zveckaju, a Gośa?
Станислав

08. 09. 2017 - 10:52

Сава и Василије пишу Дубровчанима као Срби Србима.
Karatuna

08. 09. 2017 - 14:19

Znači odustalo se od "argumenta" st Sava - radonačelnik/ inventor Hercegovaca a Bogami i Crnogoraca?! Ne kloni dušom pope! Istraj na svom svetosavskog putu. Ako ništa drugo, onda poradi Amfilohija, Gośe i srpske Wikipedije koju tako prilježno popunjavaš da bi se kasnije pozivao na nju?! To je izum, pope! Ja se takvog marifetluka nikad ne bih dośetio...
Za Zatarca

07. 09. 2017 - 15:00

Genetski naprimjer ovako.Dodje Petrovic iz Bosne u Crnu Goru i ozeni se Crnogorkom. Njegov sin ima 1/2 crnogorskih gena. Onda se on ozeni Crnogorkom i dobije sina koji je 3/4 Crnogorac i tako redom. Treca generacija je 7/8 Crnogorac. Poslije trista godina je 1023 dijela od 1024 Crnogorac a samo jedan dio Bosanac. Ali po tebi oni su cisti etnicki Bosanci. Mada i to je moguce ako su se svi zenili sa Bosankama. Pretpostavljam da raspolazes sa tim podacima.
Danilova pjaca

07. 09. 2017 - 21:59

Moze Njegos da dođe okle oće ali je poprimio osobine sredine u koju je dosa i ta sredina ga je stvorila,pa sam veli a iz grma velikoga lafu trudno izać nije.Da je osta u Zenicu bio bi sto i oni tamo -raja.Isti je slucaj i sa Vasilijem Ostroskim,on je u Crnu Goru dosa ka prosjak, ataj narod je od njega napravio svetca.Za sve osvajace Crne Gore veli Njegos "Kugo ljudska malo ti je po svijeta sto si svojom zlosćom zatrovala no si otrov svoje adske duse i na ovi kamen izbljuvala."
aooo

14. 09. 2017 - 06:04

Ma, kakve Zenice, trla baba lan, no sjedi i ne lupaj, neko te školuje za svoje potrebe
Zoran

07. 09. 2017 - 09:26

Tara, slaba si sa padezima..Porpavi to!
Mishko

07. 09. 2017 - 08:43

Ma mozemo se upirati i voditi polemiku koliko hocemo,ali hrana za sve podijele bilo u CG,Hrvatskoj,Bosni i Makedoniji lezi u Srbiji tacnije u Beogradu,Glavni destabilizirajuci faktor na Balkanu je Srbija,i to nakon zavrsetka balkanskih ratova i oslobodjenje od Otomanske imperije pa na ovamo.Taj bolesni um prisvajanja tudjeg je Srbima u genima,imali li su skoro bombardovanje od strane NATO-a i nista nisu naucili iz istorije,vec traze djavola bez prestanka.Vuk i Njegos su samo alatke u vrsenje asimilacije preko "srpskog" jezika i kulture.Svi znaju da je Njegos bio Vladar CG i Vladika Crnogorske Pravoslavne Crkva,i to njima ne smeta vec se pozivaju na neke navode iz knjizevnostii,ali zbog brojnosti srpskih medija koje su preplavile Crnu Goru uz pomoc SPC pokusavaju sa sto puta izgovorenom lazi stvoriti iluziju istine.
Prebrojavanje krvnih zrnaca

07. 09. 2017 - 09:02

Sledeći tekst na ovom portalu na temu prebrojavanja krvnih zrnaca Srba u Crnoj Gori će verovatno biti o tome kako vizantijski car i istoričar Konstantin Porfirogenit nije dobro nešto razumeo. Za vas botove informacija da je on živeo pre Njegoša, mnogo pre...
21. vek

07. 09. 2017 - 09:06

Ne razumem potrebu da se uporno osporava pravo bilo kome da se izjasni kako želi i oseća.
za 21 vek

07. 09. 2017 - 10:13

To pitaj svoje u Beogradu (Srbiji), ne pravi se naivan. Pričaj okolo da si Crnogorac, pa ćeš da vidiš.
21. vek

07. 09. 2017 - 13:45

Ti si iz te priče, čim podupireš ovakve tekstove. Ja sam protiv takvih, gde god da su.
Rovcanin

07. 09. 2017 - 09:24

Njegos rece,vala se Vi Srbi narobovaste.Da je Njegos kojim slucajem pisao o Kinezima,koliko bi danas imali Kineza u CG,ne racunajuci ove sto rade auto put.Od kada postoji termin Srbin.
Aba

07. 09. 2017 - 09:38

Sigurno duze od termina Crnogorac.
rovcanin

07. 09. 2017 - 20:05

Za ABA,samo kazite od kada,ne mora godina ,samo koji vijek.
Станислав

07. 09. 2017 - 14:46

Ровчанину,ви сте први били Срби,Хеерц св Саве па сте побрђени постали Бршани,а они нису Цг у вријеме Петра Пврог,па сте касније ширњењм ЦГ поцрногорчени да би најкон комунизма неки били и расрбљени...још само нисте били потури..
Micojka

07. 09. 2017 - 09:53

Crnogorci su narodnost a Srbi nacionalnost. Crnogorci,Bosanci,Hercegovci,Vojvodjani,..sve su to odrednice nastale po podrucju gdje su ti Srbi zivjeli. Dakle kao sto ne postoji nacionalnost Bosanac tako ne postoji ni nacionalnost Crnogorac vec Srbin koji zivi u Crnoj Gori i narodnost mu je crnogorska.
Muž Janice Matove-Beograd

07. 09. 2017 - 10:28

@Micojka, Ovakvi tekstovisu vrlo inspirativni za osobe sa IQ ispod 50.Da li si svjesna Micojka da si oralno ispljunula glupost koju redovno usisavaš iz Srpskih "žutara".Svi nacoši žive u pararelnim svjetovima imaju kataraktu za stvarnost. U Srbiji živi treća po redu nacionalna manjina Crnogoraca ,a u Crnoj Gori Crnogorci su većinski narod uprkos vašoj gluposti Sisojka ,pardon Micojka.
Сале

07. 09. 2017 - 15:33

Или не знаш о чему пишеш или лажеш. Црногорци (национални) нису већина у Црној Гори. Погледај званичне резултате пописа становништва па се јави да пишеш.
Rovcanin

07. 09. 2017 - 10:33

Srbi po Serbiji.Serbi ili Servi,ili sluge,
Boban Bg

07. 09. 2017 - 12:45

@Micojka, knjigu u šake. To narodnost je izum iz doba komunizma da ne bi se miješao pojam narod u engleskom smislu people i narod u identitetskom smislu. Inače to samo može u CG da se izvali da neko ima crnogorsku narodnost a srpsku nacionalnost. Inače, nauka kaže da je ta vrsta dvojnosti oksimoron: može se biti nacionalni Srbin crnogorskog porijekla ili obratno. Nikako u jednoj ličnosti sve. Pojam nacionalnosti se vezuje za političku organizaciju, odnosno državu. Zato mnogi teoretičari kažu da je nacija narod koji je stvorio sopstvenu državu. I Srbi su u doba Turaka bili samo narod(nost) pa su polovinom XIX vijeka postali nacija. Crnogorci su takodje bili narod(nost) koja je u doba knjaza postala crnogorska nacija, kako i knjaz Danilo piše u čuvenom pismu londonskom Tajmsu.
Dodatak

07. 09. 2017 - 15:16

Tacno. A taj narod koji je stvorio drzavu ne mora biti samo jedne narodnosti (etnicke pripadnosti). Primjer su Amerika, Svajcarska, Belgija, N. Zeland i mnoge druge nacije.
Сале

07. 09. 2017 - 15:41

То је књаз Данило смио да напише за Лондонски Тајмс, али то није смио да каже Црногорцима. Њима је у уставу написао да у Црној Гори живи српски народ. Члан 92 Даниловог законика. То што је неко из личних, а не општих, интереса мутио по иностраним новинама неће бити одредница нашег идентитета.
Tara

07. 09. 2017 - 20:25

Ti si .... kao peta! Crna Gora i Crnogorci su stariji narod od srbijanskog...znaci u tom vremenu nijeste ni postajali!
Za Taru

08. 09. 2017 - 07:54

Ti , kako shvatam (a možda i griješim) Crnogorce identififuješ sa Crnom Gorom, a oni su realno samo jedna nacionalna komponenta u državi Crnoj Gori (isto kao i Srbijanci u Srbiji), a ostale sada ne bih nabrajao.E tu praviš grešku (ne znam dali namjerno).Crnu Goru prije svega moraš smatrati kao teritorijalnu odrednicu na kojoj je zasnovana istoimena država u kojoj žive mnogi narodi i nacije (naravno i Crnogorci - ali ne kao nikakva" vodeća"nacija- već klasičan i ravnopravan ostalim konstitutivni nacionalni elemenat) Srbi iz Srbije - kpoje u žargonu nazivamo Srbijancima se samo tako nazivaju jer su uobručeni državnim granicama države Srbije. Da ne postoji država Srbija oni se zasigurno tako nebi zvali - već nekako kao: Šumadinci, Pomoravci, Rašani, Starosrbijanci, Vojvođani i sl. Još nešto: Ovi Srbijanci danas, takvi kakvi su, su samo j e d n a mala grana na nacionalnom stablu srpskog naroda - ostale granu su da ne nabrajam gdje su po svijetu - i blizu nas i daleko od nas.
Boban Bg

07. 09. 2017 - 22:28

@Sale, ne znamn kako te nije sramota da navodiš da se u članu 92. bilo kog zakona govori o nacionalnosti građana jedne države???? Već i obadi po crnogorskim štalama znaju da je Medaković promjenio taj član kad je odnio zakonik na štampanje u Novi Sad. Postoji zakonik u rukopisu na Cetinju đe sto bjelodano vidi. Inače, ako se u zakonik unosi ko čini populaciju države onda se to unosi u poreambuli, a ne u član koji se bavi imigrantima!!! Valjda si toliko pismen da to znaš. Ali je to dobar primjer kako se radilo na posrbljavanju Crnogoraca. Znao je Medaković da postoje takvi kao ti koji će vatati za svako slovo. I nije on jedini. Zamisli srpski ustav u kojem piše u posljednjim članovima da je Srbija država srpskog naroda u djelu ustava koji se bavi emigrantima (iz Sirije)?
Сале

08. 09. 2017 - 00:34

Нећу негирати то да сте ти и обади исте памети. По теби је уставно право нешто статично у чему током историје не долази до промјена. Тако су, по томе, устави из половине 19-тог вијека конципирани на исти начин као и модерни устави. Штета што тебе не поставише на правни факултет да предајеш уставно право, јер би јасније од свих, самим својим ликом, осликавао разна празнословија из данашњег устава Црне Горе. Данас се у почетку устава стављају чланови који се баве тим питањем зато што су се данас намножили такви који би манипулисали тим темама, који би продали претке за извјесну своту. Некад је тога било мање па је мања нужда била да се то ставља на почетак устава. Него ако се све то своди на завјеру зашто су окупљени људи на Цетињу, након прочитаног тог 92-гог члана законика поздравили садржај истог узвицима радости и зашто су у таквој атмосфери повадили ватрено оружје и шенлучили? Читање нити једног од осталих чланова Даниловог законика није изазвало такве реакције, такав поздрав.
Karatuna

09. 09. 2017 - 08:47

Knjaz Danilo nije smio izać pred Crnogorce i reć im nešto?! Ili si nevjerovatno neupućen ili potcjenjuješ znanje koje Crnogorci imaju o sebi i svojoj istoriji... Jer izreći takvu bedastoću može samo zlonamjerna osoba Amfilohijevske provenijencije... Danilo je bio kadar doslovno pljunuti u brk recimo Novici Ceroviću, imao je mu... smijeniti sve plemenske kapetane u CG i Brdima kojima je Petar II dopuštio da rade što hoće a samo za svoje dobro (i zbog gubitka svojih pozicija pokušali pobuniti Pipere i Bjelopavliće), na Opštem zboru Crnogoraca pred Cetinjskim manastirom im je predočio koje su mu namjere a da niko ne zucnu protiv Knjaza (pročitao sam da se glasnuo jedan potvrđujući Danilove optužbe koje mu je i lično uputio - "jeste Gospodaru uzimao sam više ali tako smo oduvijek radili..."
Сале

09. 09. 2017 - 11:54

Не знам шта ти требају та биједна писанија за инфатилне сметењаке. Ко год није слабоуман може да прави разлику од напада књаза на појединачна имена, макар они били капетани или сердари, од пљувања у лице цијелом народу. Знао је он и рачунао на то да ће по инерцији перјаници, војници, па и народ стати на страну књаза када чују да се сукобио са неким капетаном или сердаром, јер ће поћи од претпоставке - биће да је књаз у праву (или биће да је тај капетан неки бунџија, штетни). Међутим није био, Данило, толико глуп да не зна да кад пљуне цијелом народу у лице истовремено да ће читав народ истовремено схватити о чему се ради и да би му ту био крај-неславни. Ако није тако зашто се није одважио да, у вријеме када је почео да мути са текстом у лондонском тајмсу, избрише члан 92 законика. Зна се и ђе се као рачунџија преварио у рачуници, на Тодору Кадићу.
Karatuna

09. 09. 2017 - 16:16

Da li ste svesni ispraznosti Vašeg odgovora? Toliko ksrakteta istipkati da bi se reklo... ništa!?
Сале

09. 09. 2017 - 21:52

С обзиром да твоје маштарије и лагарије хоћеш да представиш као нешто садржајно, радује ме што моје коментаре називаш испразним.
danilo s.

17. 09. 2017 - 04:19

Sale, Nijesu vasi komentari isprazni - vec glupi. I neznaveni.
danilo s.

17. 09. 2017 - 04:16

Sale, Ako mislite na onaj falsifikat u Zakoniku Danilovu onda jer jasno da ste u zabludi.
Мирослав Ђукић

07. 09. 2017 - 11:08

Питам одговорне у порталу, да не пишем узалуд, да ли би ми објавили писмени одговор на овај текст мог имењака Ћосовића, под радним називом: DILEME: Dio Srba iz Crne Gore se smatra nacionalnim Crnogorcima samo zbog Sekule i Štedimlije. Ако ми ово објавите, сматраћу то као ваш пристанак, па вам за пар дана шаљем одговор и тражим да га објавите у истој рубрици као Ћосовићев текст.
Boban Bg

07. 09. 2017 - 22:36

Pogrešna ti je ta teza dibidus. Ja sam generacija 1955. koja nije imala pojma ko su Štedimlija i Drljević. O njima se nije smjelo pričati niti se pričalo. Sem poneko da su bili fašisti. A bogami su skoro svi ovi koji danas srbuju bili Crnogorci. U mom razredu u gimnaziji bio je samo jedan Srbin. Evo da se neđe vidimo da ti dam izvod star 6 dana nakon mog rođenja đe piše Crnogorac. Nema dokumenta koji imam a da na njemu ne piše Crnogorac. Potraži dokumenta svojih roditelja pa vidi što su bili i jesu li oni zbog Sekule i Štedimlije bili Crnogorci. Kako možete da lupate takve gluposti umjesto da pogledate kako su se građani CG izjašnjavali na popisima do 1991. godine. Mira Marković vam je pomutila pamet i okrenula vas u Srbe. I sad hoćete da mi imamo kolektivnu amneziju i da ne pamtimo kako se ko izjašnjavao po CG.
Bobane Bgo...bre..

08. 09. 2017 - 07:12

...pomalo je i tvoja ujčevina-virila iz gu ustaškoga četnika Sekula Drljevića-o kojem "lijepo pisaše" Boro Milovanov Krivokapić..CRNGORSKO JUGOSLOVENSKI CRNOGORACA I DAN DANAS NA SRED TERAZIJA-KOJEM NIKO OD VAS KRPE-LJA MITRENIH ASINA I BOVIA NE SMIJE KONTRIRATI NA TERAZIJE-ĐE STE U NAJMU OD pinridžura-do pirnidžura...!!!
=

07. 09. 2017 - 11:10

E što je o'đen zakekerizalo srpstvo istrcano i otrcano današnje Srbije i po regionu-i još sebe kite s Njegošom i ostalim Crnogorcima.Pa da je Njegoš s Crnogorcima pripada ovom današnjem otrcanom srpstvu Srbije (koje plodi i množi turski podanik a raja rađa) bi nas (Crnogoraca) danas bilo bar šaku miliona.Nebi kroz te vjekove (kad su carevine Balkana padale) za slobodu ginuli i svoje domove/ognjište gasili i očeve i đedove nezaticali.I zamislite svi narodi kojima današnji narodi pripadahu nestaše-jer ga nemogahu odbranit.A ovo današnje otrcano srpstvo Srbije koje oko 15 generacija služi i prca ga tursko podaništvo da bi imali sluga izobilja-toboš odbraniše srpski narod-koji nemoga odbranit narod kojem su prije pripadali.Kukuriku!
DRAŽESNI POD ŠIFROM "="..

08. 09. 2017 - 08:32

...SI MALO VIŠE OD NIŠTA-SLABOPAMTLJIV-DA SI RIKAO-RIKALI PUNANIJE VI DO VI-JOPET VI...OTRACANI TOST crnogorci-POD (samare!)KASAPINOM I GROBAROM SA DEDINJA NI MANJE NI VIŠE NO TOČNO jednako "="17 GODINA 4 MJESECA I 10 DANA OLITI OD 11/13.JANUARA.1989 DO 22.MAJA.2006!!!!...NOTA BENE ŽIVOME I MRTVOME..oj hahha niko kavi što bi turci rekli karadačine-"tost crnogorci"!!! Siromasi-na turskom jeziku pievodu- fukare...!
Rovcanin

07. 09. 2017 - 11:13

Da spomenem i nekoga od onih koji se zbog politike izjasnjavaju kao Srbi.Predrag Bulatovic,moj Rovcanin,rece da se na prethodnom popisu izjasnio kao Crnogorac,a da ce na ovom popisu biti Srbin.Inace Pedja je unuk Radosa i Draga,poslednjih komita,ubijenih 1929.
Станислав

07. 09. 2017 - 14:47

Pod Brđanima su se podrazumijevali: Bjelopavlići, Piperi, Rovčani, Moračani, Kuči, Bratonožići, Vasojevići. U ranijem periodu (1817.g.) Pješivci su bili brđansko, a ne crnogorsko pleme [1] a Moračani, Rovčani i Vasojevići ranije nisu bili brđanska nego hercegovačka plemena. [2] [3] https://hr.wikipedia.org/wiki/Br%C4%91ani_(Crnogorci) имаш референце читај књиге да се не бламираш!
Micojka

07. 09. 2017 - 11:16

@Muz Janice Matove IQ mi je mjeren Wekslerovom klinickom skalom 141. Sami Vas nickname mnogo toga govori o Vasoj arhajskoj i arhaicnoj svijeti. Shodno tom i Vas komentar, lisen bilo cega osim licnih uvreda, ima tezinu taman kao da ga je pisala osoba sa IQ-om koji navodite. Lijepo je rekao veliki Mika Antic-Brizljivo neguj sine,neznanje, i razlikuj se od onih sto ushiceni likuju sto uspijevaju da izgovore jednu istu stvar samo na drugi nacin. Vecina Vama slicnih komentatora ima tu intenciju. Posto vidim da ste procitali par citata od Frojda preporucio bih Vam da procitate malo i o narcisoidnosti,ne bi bilo zgoreg ni Vama,ni naciji za koju kazete da joj pripadate. Srdacno, Micojka
Frojd

07. 09. 2017 - 15:19

" ... preporucio bih Vam da procitate malo i o narcisoidnosti". Pa valjda preporucila a ne preporucio. Zar ne, Micojka?
Muž Janice Matove-Beograd

07. 09. 2017 - 20:55

@Micojka Ja vama ne moram ništa da mjerim to se vidi odoka,još ste me posebno impresionirali kada citiorate Miku Antića jednog simpatičnog pijanca i orednjeg pjesnika! Doduše za vaše baljezganje kriv je i autor čiji je tekst mnogo gluplji od komentara koja su danas na ovom portalu istovarila sva četnikolika čeljad. OVO JE STVARNO UŽAS OD OVOLIKO NEZNANJA ,LJUDI NE ZNAJU ŠTA JE NACIJA! PA AKO ĆEMO PRAVO JEDINO ISTORIJSKI SU CRNOGORCI U SVIM ELEMENTIMA NACIJA.! iMAJU NAJDUŽU DRŽAVNO PRAVNU TRADICIJU PREKO JEDAN MILENIJUM ..I sada zamislite treba da se branimo od onih koji su samo prije dvjesta godina vodali turske opanke.
Filip

07. 09. 2017 - 11:22

Toliko ste zaslepljeni tom mrznjom prema svemu sto je srpsko, da ste zaboravili svoje korene. Crnogorac, kao zasebna nacija, nije postojala sve do 45, uvek je vezivana za srbe. Da kazete mom dedi da crnogorci nisu srbi, bili biste izbaceni motkom iz kuce.
Torzo

07. 09. 2017 - 12:04

A odakle ti je deda Fićo? Pošto motke uglavnom kortiste Pahomije i ostali nesretnici iz vaše sekte.
ĐEDE - DEDA za Filipa...

07. 09. 2017 - 13:04

... Moj Fićo, da ti mom ĐEDU gukneš da si Srbin a njegovo s'eme, e ti mu ga nebi ni uša u kuću, a da ti ne zborim česovom mačugom bi te izagna iz doma... Još nešto moj Fićkune: Sam ovaj odgovor koji čitaš, a vjerujem da ćeš se zapitat nad ovi riječima ''česovi'' i ''mačuga'', je dovoljna razlika između nas i kod nas je ĐED vazda bio ka Kralj, od kada ga preimenovaše u dedu nešto se mijenja nagore, još samo da očeve počnemo zvati ''Ej bajati'' (po naški ''ubuđali) (lično čuo).
Сале

07. 09. 2017 - 15:57

Хвала ти за још један аргумент за растјеривање досада које би да причају да сам национално Црногорац. Живим у Тивту и не употребљавам тај израз "чесови" који ти потенцираш као идентитетски. Моји су старином са Орјена, ни од њих, ни од никог тамо, нисам чуо да употребљава тај израз.
за Сале

07. 09. 2017 - 17:32

Мора да ти је презиме Дошљак, онда је и теби све јасно.
Сале

08. 09. 2017 - 00:57

Не презиме ми је Павловић. Колико би читаоцима значило кад би знали шта је генијалац попут тебе хтио да каже. Да ниси хтио да кажеш да су твоји на Орјену дуже од мојих?
Karatuna

07. 09. 2017 - 21:10

Hvala Sale na komplimentu. Crnogorski jezik je kompleksan, ima svoje dijalektu i shodno tome je normalno da postoje tipični izrazi vezani za npr podgorički, pljevaljski, bokeški govor... U tome je sva ljepota našeg crnogorskog jezika. Zahvaljujem Stanislave...
Сале

08. 09. 2017 - 02:51

Нека ти сви дјеле комплименте као што сам ти ја дјелио. Комплимент који сам ти дао је да си рекао да је услов да се буде црногорац по националности то да се употребљава израз чесови. То је мени и онима из мог краја који нисмо национални црногорци отворило могућност за већи доток свјежег ваздуха. Браћа Срби који су из крајева у којима се употребљава израз чесови ће се на други начин отарасити од вас. То што ти у року од 8 сати мјењаш мишљење о томе шта је услов да би се било црногорац по националности, то показује да ваш идентитет сада, док ово пишемо, или практично не постоји или је то неки микро идентитет за који би нам требао неки идентитетски микроскоп. Посебна је прича то што си показао да ниси способан да преузмеш одговорност за написану ријеч.
Karatuna

08. 09. 2017 - 10:30

Ne citas Stanislave... Svoju fikciji da si srbin podcrtavas tako sto rijec Crnogorac pises malim slovom. Frustracija, Sanislase?!
Diple

07. 09. 2017 - 13:11

A sto ti je djed po obrazovanju?
frula

07. 09. 2017 - 13:36

srbin!
Muž Janice Matove-Beograd

07. 09. 2017 - 23:05

@Filip. Gospodine vi prvo ne znate šta je nacija!Kako nijesmo zasebna nacija kada smo bili samo zajedno u Jugoslaviji.Crna Gora ima malo dužu državotvornu tradiciju od Srbije, Vi tek u 19 vijeku prvi put imate državu odnosno začetke ,a nacija ste u formiranju ,jer veliko je pet vjekova pod Turcima.A što se tiče vašeg dede i motke ja znam da se sa vama jedino može razgovorati sa motkom da bi nešto shvatili.
danilo s.

17. 09. 2017 - 04:27

Filipe. A sto pise Srbima koji zive u USA na primjer. Narodnost "Srpska" ili "Americka" (drzavljanstvo)? Kako to da ste u Americi Amerikanci? U nNjemackoj Njemci?. Itd. Samo set u CG "srbi"? Njegopsu je u pasosu pisalo da je Crnogorac - a zivio je vise od 100 godina prije 1945. kako vas nije sramota da tako bezocno izvrcete istinu? Crnogorci su preko drzave postrali Crnogorci. To je znao i Grasanin kada je rakao da je proglasenje CG za knjazevinu najveci poraz i zlo za "srpstvo". Zato sto nijesu imali drzavu (u moderno doba) Hercevoci i Bosanci su prihvatili vas elazi i falsifikate da su "srbi". I jos jednom "srpstvo" je crkveni - a ne etnicki pojam.
petar aleksić

07. 09. 2017 - 12:00

1.Podjela Srba po teritorijalnoj pripadnosti: Šumadinci, Staro-Srbijanci, Vojvođani, Crnogorci, Slavonci, Dalmatinci, Bosanci, Hercegovci, sva dijaspora - do Tokija, (Makedonci su Srbi sa govornom manom), Hrvati nikada nisu bili Srbi, oni iz Slovenačke nikada nisu bili Srbi itd2. Podjela Srba po konfesionalnoj pripadnosti: Ogromna većina pravoslavci sa matičnom SPC. Tu doduše postoji tendencija centrifuge perifernih otpadničkih crkava (Makedonske pravoslavne i CPC - a biće ih još). Postojao je kroz istoriju značajan korpus Srba katolika i Srba muhamedanaca - danas ih je znatno manje nego nekada.3. Podjela Srba po političkom opredijeljenju -u novijem dobu: Srbi komunisti i Srbi rojalisti- četnici.4. Podjela Srba na mikro-lokaciji- Crnoj Gori: zelenaši i bjelaši. Obadvije grupacije su bile Srbi, samo je podjela nastala na različitom gledanju po pitanju uređenja države. Kasnije se Srbi dijele na Titovce i Staljiniste itd. Toliko. Neka neko dopuni ili ispravi gdje treba.
Petre Aleksiću

07. 09. 2017 - 12:37

s urođenom manom - velikosrpskim nacionalizmom. Kolika je srpska nezasitost najbolji primjer je Makedonija. Reći, "Makedonci su Srbi sa govornom manom" nije nemanje smisla za humor, već perfidna bezobraština. Ako već hoćeš da znaš, Romi su Srbi sa govornom manom, o tome je davno još pisao Skilica.
petar aleksić

08. 09. 2017 - 06:44

Apsolutno se slažem. Srbi prihvataju Rome, kada ovi već hoće uz njih, ne odbacuju ih, ne preziru ih - dapače, Srbi ne preziru nijedno živo biće! A zar si zaboravio na one mitinge iz skorašnje "epopeje" kada su na tim veličanstvenim skupovima Vuka Draškovića i njegovog SPO nošeni u masama i transpanenti na kojima je pisalo : " Braćo Srbi i Romi su sa vama"? Brzo zaboravljaš! Lijep pozdrav iz ove l i j e p e naše!
Neka ti politika,

08. 09. 2017 - 14:11

osvrni se na suštinu - KAKO SU TO MAKEDONCI SRBI. Zato ovaj gore laprda "Makedonci su Srbi sa govornom manom".
!1

07. 09. 2017 - 12:33

Cosovicu, ne slazem se sa tvojim predstavljanjem Njegosa - da je sebe smatrao srbinom (ma sta to znacilo)... jeste, on je stvorio politicko-ideolosko djelo, usmjereno ka narodu koji je robovao...ali, u praksi: Njegos je crngorski vladika, a ne nekog drugog naroda, tako se i potpisivao, iskljucivo kao CRNOGORSKI VLADIKA. Njegos je poglavar CPC, a ne spc... u Njegosevoj putovnici stoji narodnost crnogorska, a ne srpska... u svim medjunarodnim ugovorima potpisanim za vrijeme Njgosa stoji: Ugovor potpisan izmedju nacije crnogorske i Osmanskog carstva, nacije crngoorske i Austrije itd... dakle, nije tesko zakljuciti i iznijeti cinjenice ko je bio Njegos... Mislim da je tekst, pored sustine - da ja ne mogu i nijesam Njemac ako se prvi covjek drzave izjasnjava tako ili ukoliko mu je Njemacka bas maticna drzava - slabo koncipiran i cak sa druge strane ne brani Njegosa od srpskog agresivnog pripajanja i kradje, a ima mnogo cinjenica kojima se moze odbraniti...
Krokitheman

07. 09. 2017 - 13:24

I ti si Ćoso prikrivenj Srbin sa Zabljaka porijekom. Vi ste pridoslice u CG za razliku od nekih drugih plemena lona datiraju jos od vrimena duklje.
Станислав

07. 09. 2017 - 14:28

Ћосвић само зна више од вас па не пристаје баш на све најбруталније лажуи но их модифицира да интелектуалцима не буду тако баналне..али и то што ради је уталудан посао. Не негирам да у њему чучи прикривени стидљиви Србенда,као и у Мати Артуковићу који објави коренспонденцију браће Брлила у склопу хр института за повјест..или Никола Тоља који је писао о Србима католицима Дубр са одушевљенњем..или у Лешаји са Корчуле о књигоциду над ћирилић.књ у хр..90..дакле све су то интелектуалци који немају храбрости признати да су срби па се искупљују пред савјешћу просрбским дјеловањем...тако и Ћосовић зна да Дубр нису Хрвати и да су Цг Срби само не смије признати..па и кад призна дио истине халабука око тога,како је и он Србин..дакле хајка на србство је хајка на истину или полуистине чак,које Ћосовић износи.то је србству комплимент,јер ако говориш истину одмах се диже улија србомржње на тебе..доброје да и Ћосовић то осјети на својој кожи и због тога се лијепио осјећа.
Doktore nauka,

07. 09. 2017 - 15:11

g-dine Komar (alijas Станислав) odakle su vaši preci podrijetlom?
Горан Г.

07. 09. 2017 - 16:09

Горан Комар и Станислав нису исте личности, раздваја их 500 километара.
petar aleksić

07. 09. 2017 - 18:03

Poštujem i cijenim u svakom pogledu gosp. dr-a Gorana Komara. On je mnogo, mnogo iznad i izvan roja ovih što zuje po Portalu. Ne ide to tako zburlano u istu vreću!
Станислав

07. 09. 2017 - 14:04

Иако неки вежу своје Србство за Његоша јасно је да он нити је једини ни 1.Србин у Цг. И за Зећана је ту србска мисао јака.И док Брђани нису поцрногочени..заниљиво да Ћосовићу Дубровчани јесу Хрвати и о томе не полемише,гдје нема ни 1 доказ о њиховом хрватсву а има безброј о њиховом србству,док су му Цг несрби гдје нема ни 1 доказ да то нису а има безброј да јесу. Дупли стандарди. Радоњићи,Балевић, Пишћевићи, Сава и Василије..све Срби из тих крајева..било цг или приморски..и др..а и раније Вицко Вуковић исто и Црнојевићи..а и раније прије Немањића за Ајнхарда и Скилице..Како је могуће да су сви они видјели ту Србе и сви се забунили,ваљда је тај проклети Симо био тако моћан масон да је и на прошлост пројектовао заблуде! ххахаха
danilo s.

17. 09. 2017 - 04:40

Meni je zagonetno da niko ne pominje misljenje Turaka koji su valdali ovim prostorima pet vjekova? Oni su veoma jasno razdvajali pojmove Sirplari (Srbi) i Karadagli (Crnogorci)? Sto nas oni nijesu sve zvali "Srbima"? (Sirplarima)?
Zoran V.

07. 09. 2017 - 14:29

Samo kada bi veliki i umni nacionalni Crnogorci prestali ubedjivati mene nacinalnog Srbina , rodjenog u Crnoj Gori, kao i svi moji pretci, da nijesam Srbin, i da ne govorim srpki i da nijesam to.sto.jesam; isto to nazalost radi i sacica velikih Srba koja.ubedjuje. nacionalne.Crnogorce da nijesu sto jesu i hoce da.budu...mi bi mnogo ljepse i sloznije zivjeli u CG. Na zalost , tako nam.je.kako nam.je ! Zivjela nam Crna Gora. Pa dako i ova muka sa obostranim ponizavanjem i osporavanjem jednih i drugih ubrzo prodje!
Sto je nacija

07. 09. 2017 - 23:35

Ti si ocigledno etnicki Srbin a takve potvrde se ne dijele. Ali svako moze da dobije potvrdu o nacionalnosti. Dovoljno je da izvadi pasos.
To je

07. 09. 2017 - 15:00

Ovi su u PRVOM BORBENOM REDU DF. ali, rekoše neće proći...bliži im se kraj. pi, pi pi
-

07. 09. 2017 - 15:57

Odličan tekst gospodina Ćosovića :-) Nakon ovoga i crnogorskim osnovnoškolcima bi trebala biti jasna i providna velikosrpska propaganda
POMANJENO Bivse tursko roblje

07. 09. 2017 - 17:04

je previse osililo poslije strshovitih poraza is 90 tih. Kad ih jos svrbi,bice I zestokog cesamja I kenjkanja. To ce im biti materijal za kuknjavu za jos jedno 500 godina.
plemenski totem

07. 09. 2017 - 18:20

Pazi samo da tebe ne zasvrbi pa ce onda da te cesu Srbi dok rascvetas kao majska ruza.
Vidite li kukavce i sinovi vam

07. 09. 2017 - 19:05

..ćukovi ti gosparu "POMANJENO..."-znaš li kolika bi danas bila Crna Gora da joj nije krajeva te bijahu pod Tuircima između 300 i i manje od 500 godina (Boka i Primorje od Sutorine do Bojane plus sve preo Morače i Zete..i dalje da ti olakšam odgovor:..sve liši i današnje ČETIRI NAHIJE-BRAT BRATU DANAS vas..JEDNO 150 ILJADA OKRUŽENI JEVROPEVCIMA...?!!! JA,JA..DRAŽESNI "POMANJENO..."?!!! Ljep pozdrav sa obala Bistrice i Zete-iz grada kapetana Mušovića..umalo da u njega igraju "Nikšićke ljetne poskočice-u konavojske dolamice-uniforme-presekane iz Dubrovnika-1991 godine...??!
??

07. 09. 2017 - 20:51

Ti si se iskupa ljetos, pa si sad čio?
za 100

07. 09. 2017 - 18:14

Srbin jesam na celo mi pise kosulja mi tamjanom mirise . Pa kome krivo nek se ubije
Tara

07. 09. 2017 - 20:30

Paranoja..povracami se od vas!
Karatuna

07. 09. 2017 - 21:26

Hvala. Ovo komentar je živi dokaz da nas dijele svetlosne godine. Hvala prijatelju i operi katkad tu košulju...
Odakle si brale?

07. 09. 2017 - 22:06

Prijatelju ako si napisao "Srbin" na celu a kosulja ti se osjeca na tamjan, ti si za psihijatrijsko ispitivanje. Niko se zbog tebe nece okrenut, osim tvoje napacene familje
Sloboda

07. 09. 2017 - 18:50

Dragi moji crnogorci-budite sto god hocete samo ne peglajte vise sa tim crnogorstinama i mjerenjem ciji je polni organ duzi. Srbi odavno gledaju svoja posla pa tako probajte i vi. Nemojte da nas stalno truju tim pricama skrivajuci neke ozbiljnije teme. Ok je, imate drzavu, cuvajte je i postujte kao oca i majku, a u njoj i sve raznolikosti koje je krase. Ok, 40% Crne Gore su Srbi...i 15 % su Albanci...na tome treba da se gradi savremena drzava, na teoriji da smo svi ljudi... "budimo ljudi iako smo Srbi", rece veliki Patrijarh Pavle. Mozda da ga svi pomalo poslusamo, bili Srbi ili ne-i napokon postanemo ljudi. Pozdrav sa slobodnog Zlatibora.
Bokelj

08. 09. 2017 - 09:55

I na ovakav tekst vise "minusa"...totalno ste bolesni. Sto si veci srbomrzac to si veci crnogorac.
Djole

07. 09. 2017 - 19:53

Kakva budalastina i ispiranje mozga. Pa sta je sad Njegos bio ? Izgleda da vas Milogorce najvise boli sto nemozete isprati ovom narodu mozak da cu Crnogorci a da nisu Srbi. Promjenite taktiku i nacin ubjedjivanja. Recite im da se nacija zove "Milogorci" a Drzava "Milo Gora". I onako su autori teksta naucili dobro podlacki da ubjedjuju, ka i gospodar Milo
O Đokane?

07. 09. 2017 - 20:50

A ti bi da se zove Srbogora?
Srbadija

07. 09. 2017 - 21:14

Ovaj clanak Cosovica je imao efekat kao da nogom udaris koshnicu. Kako se srbadija razundala. Sve prashti od cirilice, tradicionalnog prkosa, pomalo guslanja, posprdivanje I sve sto cini ovu divnu srpsku kulturu iz Crne Gore.
Patriota

07. 09. 2017 - 21:55

Crnogorci su Srbima ono sto su Spartanci Grcima.
+-8

07. 09. 2017 - 22:54

A Srbi su Crnogorcima ono što su bili četnici, Talijani i Njemci od 1941- 1945. Obični okupatori
Lord Tennyson

07. 09. 2017 - 22:10

*** Uzdigli se do visina đe no klikću orli carski. Svoju vjeru sačuvali i slobode sunce vrelo. Danju - noću na nogama, hrabro stoji pleme cijelo sa rukama na oružju, protiv hordi agarjanskih. *** Nadiraše bez prestanka al' prodrijeti ne mogaše sila turska, salamana po klanacah ovijeh svetih. Krvavi se polumjesec sa bojišta povraćaše, ranjen mačem Prometeja po stijenama razapetih. *** O najmanji od NARODA! Tvrda stijeno tvrđeg kraja! Prijestolje od slobode, ti VELIKA Crna Goro! Protiv sile otomanske ti se rveš mišcom golom, Sa stotinom na hiljade ratujući naokolo. *** Otkako je oblak pao đe se krš sa nebom spaja, U njedrima tvojim nije bilo boljeg naraštaja.
-

07. 09. 2017 - 22:12

Odličan, logičan i svima jasan tekst...dokaz je broj postova od strane Srba i posrbica, koprcaju se i pokušavaju da obrane neobranjivo. Crna Gora nije Srbija, i Crnogorci nisu Srbi. U Crnoj Gori Srbi su najobičniji okupatori, na čelu sa SPC, i domaćim neznalicama/posrbicama od kojih neki pokušavaju da operu sramotu svojih predaka iz 1918.
Nema svafje

07. 09. 2017 - 22:46

Bitno je da ima polemike ali ne i svadje, jer kada se koskamo mnogo slabimo i onda smo podlozni da vodimo racuna o tudjim a ne svojim interesima( drzavnim).
Focus SoCal

08. 09. 2017 - 00:15

Su zrnon soli, su mrvu kruva i puno duse Ova nas jubav tepli i cuva A VITAR PUSE. Su pjaton juve kad projdu dani, i stvari luse Ova nas jubav jaca i rani A VITAR PUSE. I neka projdu sve obilance, svi lipi gusti i sve uzance. I neka nima ni sna ni smija UZ TEBE UVIK ZNAN CA BI TIJA. A vitar puse, a vitar puse, a vitar puse, NEK SAMO PUSE. Su kapju uja, su saku zeja, kad sni se ruse Ova nas jubav dIze sa tleja, A VITAR PUSE. Kad gori svica i nima loja, kad udru suze Ova je jubav sira od poja A VITAR PUSE. I neka projdu sve obilance, svi lipi gusti i sve uzance, i neka nima ni sna ni smija. UZ TEBE UVIK ZNAN CA BI TIJA. A vitar puse, a vitar puse, a vitar puse. NEK SAMO PUSE.
Bludnici

08. 09. 2017 - 14:57

Ako je iko Crnogorac onda je i Sima od Drobnjaka rođen u šeher Sarajevu
1112

09. 09. 2017 - 11:03

Oni su Srbi i pre Njegosa.
Crnogorka

14. 09. 2017 - 05:26

Da ja vas pitam: Čime je to Njegoš dokazao da je Srbin? Ničim suštinski. Paradirao je srpstvom samo kao HRIŠĆANSKO-PRAVOSLAVNOM KATEGORIJOM. 1. Bio je vladika (poglavar) Crnogorske pravoslavne crkve, i nikakve druge, ni Srpske, naravno. 2. U svemu suštinskom Njegoš je isticao da je Crnogorac, i to baš etnički (sjetite se: "ni Nemanje, ni Bunaparte..." 3. Sva djela je napisao na Crnogorskom jeziku, a to je još 1836. u "Grlici" potvrdio sam Srbin Milaković,koji je prvi (koliko se sjećam) upotrijebio izraz Crnogorski jezik u punom značenju sintagme .To je jezik crnogorske sredine i njega nema u drugim južnoslovenskim regijama kojima je jezička matrica slična.
Crnogorac je Crnogorac

19. 09. 2017 - 13:57

"U svakoj životnoj situaciji Crnogorac smatra sebe Crnogorcem. Ali, kada je riječ o ratovanju, uvijek se koristi ime Srbin. Skoro u svim pjesmama o ratnim podvizima se nazivaju Srbima, jer u svome ratovanju s Turcima Crnogorac vidi borbu Srbije, jer se rat ne može završiti prije oslobođenja Srba. Takav je opšti karakter rata između Crnogoraca i Turaka, ali on se mijenja, onako kako se mijenja suština same Crne Gore" (Njegošev odgovor na pitanje Aleksandra Popova. Попов А.Н. Путешествие в Черногорию. СПб. 1847)
Crnogorac je Crnogorac

19. 09. 2017 - 13:59

"U svakoj životnoj situaciji Crnogorac smatra sebe Crnogorcem. Ali, kada je riječ o ratovanju, uvijek se koristi ime Srbin. Skoro u svim pjesmama o ratnim podvizima se nazivaju Srbima, jer u svome ratovanju s Turcima Crnogorac vidi borbu Srbije, jer se rat ne može završiti prije oslobođenja Srba. Takav je opšti karakter rata između Crnogoraca i Turaka, ali on se mijenja, onako kako se mijenja suština same Crne Gore" (Njegošev odgovor na pitanje Aleksandra Popova. Попов А.Н. Путешествие в Черногорию. СПб. 1847)
Novi komentar