Tvrde naučnici

Ne možete da smršate? Sami ste krivi za to

Količina i kvalitet hrane koju unosimo u organizam ključni su za gubitak kilograma, a ne genetika, zaključak je istraživanja spovedenog na Univerzitetu Stenford. Naučnici smatraju da genetske varijacije tek neznatno doprinose lakšem gubitku kilaže kod određenih ljudi na dijeti, ali za sam proces mršavljenja - one nijesu od presudnog značaja.
Objavljeno: 26. 02. 2018 - 20:37 Promjenite veličinu teksta: A A A

Istraživanje je sprovedeno na uzorku od 609 gojaznih odraslih osoba. Ispitanici su prošli genetsko i insulinsko testiranje, prije nego što nasumično podvrgnuti jednoj od dvije dijete: dijeti sa niskim procentom masnoća ili dijeti sa niskim udjelom ugljenih hidrata, kojih su pridržavali 12 mjeseci. 

Analiza gena je pokazala da postoje varijacije povezane s načinom na koji organizam prerađuje masnoće ili ugljene hidrate. Bez obzira na gene, nivo insulina ili vrstu dijete koje su se pordržavali, ispitanici su, u narednom periodu, u prosjeku gubili između pet i šest kilograma, piše Gardijan. 

Ono što se pokazalo kao ključno je da je na gubitak kilograma učenika uticala zdrava ishrana, ističu naučnici. Oni učesnici istraživanja koji su konzumirali više povrća a manje prerađene hrane, zaslađenih pića i nezdravih masnoća, izgubili su više kilograma. 

Profesor Lenert Verman, sa Univerziteta Grifit u Kvinslendu, kaže da je studija pokazala da najvjerovatnije ne postoji idealna dijeta koja odgovara određenom genetskom sklopu. 

"Jedemo da bismo napunili naš želudac. Ako jedemo povrće, izgubićemo na kilaži, dok, ako navalimo na čokoladu i pomfrit, i sve to zalijemo gaziranim sokom, dobit ćemo na težini", kaže on.

Učesnici istraživnaja, čiji rezultati su objavljeni u stručnom časopisu Journal of the American Medical Association, su za vrijeme njegovog trajanja učestvovali u 22 radionice o zdravoj ishrani. Takođe, podsticani su da se bave fizičkom aktivnošću, a ponajviše da se usredsrijede na ono što jedu. 

Iako im je savjetovano da konzumiraju visokokvalitetnu hranu, nije im bilo određeno dnevno ograničenje kada je unos broja kalorija u pitanju. Učesnici iz obje grupe su, tokom istraživnja, smanjili dnevni unos, u prosjeku, za oko 500 kalorija. 

Doktorka Rozemari Stanton sa Univerziteta Novi Južni Vels, jedna od vodećih australijskih nutricionistkinja, istakla je da se ova studija pokazala kao "izuzetno dobra", jer upućuje na važnost konzumiranja veće količine povrća. 

Kada je u pitanju izbor kvalitetnih namirnica, ona savjetuje konzumiranje hrane bogate kompleksnim ugljenim hidratima, kao što su oni koji se nalaze u svježem voću i povrću, pasulju, sočivu i integralnim žitaricama. 

Profesor Lenert Verman upozorava na još jednu veoma važanu stvar, dosljednost i prihvatanje zdravih navika u ishrani - i to za cio život.

Komentari: 0

Novi komentar