Zastave na pola koplja ili: osvećenje hrama u Podgorici

scepoOvaj hram je prkos zdravom razumu, ovaj hram je kamen temeljac podjela, ovaj hram će biti simbol zla koji će uništiti ovu državu. Za nekoliko godina, više neće biti važno kako se zove ova država. Možda će zadržati ovo ime, ali će od nje ostati ljuštura koja neće imati nikakve veze sa onim što je trebalo da znači.

Objavljeno: 03. 10. 2013 - 23:24 Promjenite veličinu teksta: A A A

 

 

Ne znam da li se ikada u Crnoj Gori čulo za riječ “osvećenje”, ali ona je ovih dana  aktuelna kod nas; nema televizije ili nekog drugog medija koji ne reklamira nakakav događaj koji u naslovu ima ovu riječ. I naravno, kao u mnogim sličnim situacijama ovoga tipa - korijen joj nije iz Crne Gore.

Ali, nije u tome problem. Dakle: event koji se najavljuje kao “jedan od najvećih događaja u crnogorskoj istoriji” je u stvari najava, ili početak kraja države u kojoj živim. Tužno je da se “Osvećenju hrama Hristovog vaskrsenja” - happeningu kojemu će prisustvovati sva moguća elita pravoslavnih trudbenika – crnogorska država, odnosno elita koja je predstavlja tako svesrdno podastrla da joj pomogne. Tužno je da se ovo najavljuje kao nešto veće od svih crnogorskih Maritinića, Krusa, Vučijih dolova, Berlinskih kongresa, 13-julskih ustanaka

Umir države: Tužno je da u tome učestvuju i oni koji bi trebalo da vode računa o dostojanstvu ove države. Znamo da su, u vremenu od kojeg su napravili distancu, pomogli da ovo čudo nikne po sred Podgorice.

Pitam se: pa jesu li onda ona žaljenja i izvinjenja diljem bivše YU-zemlje bila neiskrena? Onda smo i mi u Crnoj Gori zaslužili jedno veliko izvinjenje, makar zbog toga sto su nam posadili ovu čekerendu ovdje. Kao i mnoge crkve-melanomi, koje su sagrađene, “obnovljene”, ili “dolećele” po Crnoj Gori - ova u Podgorici će predstavljati karcinom koji ne možemo izliječiti. Ovaj hram je prkos zdravom razumu, ovaj hram je kamen temeljac podjela, ovaj hram će biti simbol zla koji će uništiti ovu državu. Za nekoliko godina, više neće biti važno kako se zove ova država. Možda će zadržati ovo ime, ali će od nje ostati ljuštura koja neće imati nikakve veze sa onim što je trebalo da znači.

Imam nekakav osjećaj da će 7.oktobra vrijeme stati, baš kao onog dana u Pivi kada je došao da je posjeti, za malo pa vječiti predsjednik Srbije i dijaspore. Sva sila državnih funkiconera će doći na  pogreb vlastitog  identiteta.

Domaće nadahnuće razaranja: U tome će im pomoći “pravoslavna omladina” iz osnovnih i srednjih škola, jer taj događaj, jel’te, ne smije se propustiti.

Doći će i radnička klasa, naravno. Ona, koja je dominanto pokrala sve što se moglo pokrasti u vlastitim fabrikama, pa su sada, okačili brojanice oko ruke, (cvene, crne i plave) i traže ono što im - ne pripada. Doći će i naši divni taksisti sa sve krstovima, koje će za ovu svečanu priliku skinuti sa retrovizora, kako bi se još više nadahnuli da prolaze kroz crvena svijetla, samo kad su svečevi, da pljuju kroz prozor i kroz isti bacaju ćikove od cigareta.

Slaviće svi oni 1700 godina Milanskog edikta, valjda godina kada je ućerano hrišćanstvo u gene velikog dijela Evrope. Ućerano silom. Ućerano voljom careva koji, gle čuda, nijesu bili hrišćani. Ali, kao da je to nešto važno. I malo im je što su se poslije toga dijelili na ortodokse i katolike, pa zatim na katolike i protestante, pa onda na ko zna koliko frakcija i crkava. I nikako da utvrdimo, poslije toliko godina, koji su oni pravi? Ko su oni koji su bogu najmiliji? Bog im se ne javlja pa se oni i dalje svađaju. Kako tom velikom puku koji će blenuti u nešto tog 7. oktobra objasniti da ne postoji pravoslavni bog?

U slavu samo svoga boga: Teško, jer će im Velibor objasniti da je njihov, baš taj, pravoslavni, najlepši, najbolji a da su oni drugi – pih, ne diraj to. A kako ta ljubav, hrisćanska, grije ove prostore, vidjeli smo u vjerskom ratu koji je, ne tako davno, divljao svuda oko nas. Zapita li se taj isti puk, koji veoma često i veoma pokorno ide na klanje sopstvene duše, kako to da, u ovom minulom ratu, nijesu ratovali unutar sebe pravoslavci, katolici ili muslimani.

Pita li se puk, svjetina, rulja, zašto je to tako? Naravno da ne. Mantijaši su ih ubijedili da su “oni drugi krivi” a da “vera pravoslavna” nema alternativu. Pitaju li se, kukala im šajka, otkud zlatni krstovi, debeli popovi, skupa kola. Svako malo ‘oćemo, s pravom, oči da izvadimo ovima koji naše pare troše na njine razne gluposti, a pitamo li se odakle popovima pare za ovaj raskoš? Patetika je, ali: što će nam hram a nemamo dovoljo vrtića, škola, domova zdravlja? Da nas ubjeđuju kako sve sto dođe sa zapada ne valja ništa, a nema jednog među mantijašima koji ne nosi mobilni telefon, većina ne vozi lade i zaporožece, i ne piju, koliko ja znam, kvas. ‘Oće Jojilo da nas ubijedi da je Sveti Vasilije oživio ženu koja je umrla; da Amfilohije hoće, onima koji nijesu iz njegovog stada, da zabrani  da žive; da Gojko, iz Nahije, ‘oćera zlo i duhove kuda je prošao Miraš. I sve to prolazi. ‘Oće da nas ubijede kako nam je nekakav Vaseljenski patrijarh važan i što on reče da je to – amin. A on, siromah, živi na teritorjiji ne većoj od površine na kojoj se, recimo, nalazi Manastir Morača. I niko ga ništa ne ferma nizašta.

I umjesto da na ovaj dan, naša nesrećna Vlada organizuje event, skidanje makar jednog melanoma, skalameriju-crkvu sa Rumije, pa da i mi slavimo makar nešto, oni će u svečarska odijela pa na veselje ispred hrama. Ili bi, možda, bilo primjerenije da je neko iz vlasti naredio da se ispred Skupšine spuste zastave na pola koplja. To bi bila jedina i prava mjera, odgovor na ovo zlo koje nam se odavno sprema, a koje je, evo došlo i u naš obor.

Miroslav ŠĆEPANOVIĆ

Komentari: 87

03. 10. 2013 - 23:57

Svaka ti je na mjestu! Kuku nama!
Walter

04. 10. 2013 - 00:27

Ja znam čovjeka, takodje mu moram reći: BRAVO Miro!!!
Cetinjanin

04. 10. 2013 - 02:20

Postovani Miroslave, Poslije svega prilozenog,a sa svakom vasom rijeci se slazem jer na isti nacin dozivljavam ovaj predstojeci dogadjaj i svakodnevicu naseg drustva, dosao sam nazalost do zakljucka da u Crnoj Gori ne postoji ni jedna organizacija koja stiti ili zastupa moje i interese moje djece. Moje interese kao Crnogorca (kultura,vjera,istorija,jezik itd.) te da sam samim tim gradjanin drugog reda i da se osjecam ugrozenim u ovoj drzavi. Mozda mora da se napravi neka politicka stranka koja ce imati iedan prefiks crnogorska i koja ce stititi nase interese. I vidite, malo mi je smijesno ali ovaj Ristov poziv za "osvecenje" hrama nama Crnogorcima vidm kao kad bi Hitler pozvao sve jevreje na "osvecenje" Mauthauzena rijecima: 'Ma dodjite, volimo vas mi, daj da se pomirimo, evo neka zivi Izrael vjecno, samo dodjite!'.

04. 10. 2013 - 03:22

Tako je to u zemlji u kojoj prvaci kalkulisu i s vjerom i crkvom. Tako je to u zemlji nepismenih i neobrazovanih. Tako je to u zemlji u kojoj prvaci i neposhtovanje zakona mogu nametnuti kao dobro. Tako je to u zemlji strahoprda! Licemjera... Nishtavila.. Shepanovichu, potpisujem svaki tvoj redak.
Labud

04. 10. 2013 - 03:23

Miš od juče što pomoli glavu bi da glođe crnogorsku slavu. Do sad od mizerije ništa nije moglo bit mizernije-ali danas odabranici vlade i države to brkaju. A Šćepanović potvrđuje da majke još rađaju ljude.

04. 10. 2013 - 04:12

FANTASTICNO!

04. 10. 2013 - 07:11

Bravo!
WOG

04. 10. 2013 - 07:26

Bravo Miroslave, dobro sročeno!
Mara

04. 10. 2013 - 08:46

Ko je ovaj čovjek? Imamo li još ovakvih?
rodjak

04. 10. 2013 - 08:49

Ajte sokolovi šta ste dosad čekali. Vi i neznate šta je crkva ni kakva joj je uloga bila. Pa ta crkva je stvorila ovu državu. Crkva je bila mjesto progresa,nauke,pismenosti,slobode. Osvećenje hrama ovakvog, rijetko lijepog, Bogu ugodnodg je veli dan za državu CG za njene gradjane prevashodno hriščane. Kako lijepo trčimo i radosno posjećujemo OSTROG SLAVA MU I MILOST, kako idemo u Manastir Moraču itd.i to je u ono vrijeme bilo mnogo skuplje i raskošnije od ovog. OVO JE DAN ZA PAMĆENJE, ZA ISTORIJU. Ko voli "BOŠKA" i svoju majku Crkvu doći će na osvećenje
FOMICA

04. 10. 2013 - 09:25

Rođače mi možda i ne znamo te premudosti, ama ti se sigurno zafrkavaš. Ova crkva nije stvorila ovu državu nego je vazada protiv nje bilam,a i sad je, kao mjesto sveg nazadka, neznanja, nepismenosti i neslobode. Ovaj hram je zaista veličanstcveno urađen, obilazio sam ga tokom gradnje jednom, ali uopšte sv ojim šrenilom i kitnjastim ukrasima prije pripada okolini Niša nego li Crnoj Gori. Ja ne idemu u te bogomolje dok su piod tuđinskom vlašću. Pomračenje mogu gledati i u prirodi, a večeras se Pluton, Zemlja i Sunce poravnavaju.
Nikola Pekić

04. 10. 2013 - 08:50

Bravo Miro! Potpisujem svaku tvoju riječ. Ne znaju oni kako se voli Crna Gora. Nijesu nikada podredili nijedan svoj interes, niti napravili ijednu žrtvu.
Vergilije

04. 10. 2013 - 08:50

Sve je istina! Prvi korak u rješavanju problema je njegovo prepoznavanje. "Hram" je samo simbol onoga što se sprema Crnoj Gori. Dobro je što ljudi već sada prepoznaju suštinu veljesrpskog nauma. Spremni smo! Ovo je početak pada gospodina Đukanovića - sa vlasti! Znam to, duboko to osjećam u sebi - instinkti! Veljesrbi se ovajditi neće, nećemo im dati. V.

04. 10. 2013 - 08:52

Ko gubi ima pravo da se ljuti. Ko ne vjeruje u boga i ponizava crkvu a zivi u CG on moze samo da bude pristalica tkz CPC. Zasto su skoro svi koji podrzavaju tkz CPC ateisti i ljudi koji pljuju po hriscanstvu? Njihovo je pravo da budu ateisti ali zasto vrijedjati ljude koji su vjerujuci? Ko vam daje to pravo?
Analitičar

04. 10. 2013 - 12:21

Riješenje tvoje enigme je prosto: mi smo ljudi koji MISLE, a ne koji (samo) VJERUJU i nama niko, a osobito ne persone poput znavenoga PLJUVAČA po svemu, Rista Ćirova, ne mogu prodavat .. ono za .. ono, kao što to prodaju zatucanijem vjernicima. No, valja znat da ni tamo nijesu većina vjernici, već upravo Ristovi falangisti, pa bi se ti morao zapitat što će toliki nevjernici u tu tvoju svetosavsku antihrišćansku sektu? Ako je uopšte i sekta, već prije paramilitarna parapolitička kompanija. I, da, nijesmo mi ti koji gubimo. Ovolika vrtutma oko toga "osvećenja" znači samo jedno: Javno priznanje da SPC NIJE USPJELA posrbit Crnu Goru i da joj je ovo POTOMNJI adut! Ne zaboravite, EU se najviše plaše crnomantijaši, jer im onda ni DPS neće pomoć da zadrže to što su OTELI. Mogu uspjet samo ako nas zatru. A, to "NEĆE DA MOŽE!"
Kumara

04. 10. 2013 - 08:57

Miroslave jako plemenito od tebe. Iz razloga sto si se usprotivio nasem Crnogorskom licemjerju. Lecemjerju koje razdori ovaj narod, i ne mozemo naprijed. Ima to veze sa Stokholmskim sindromom. Mi smo zrtve, ali debelo spremni da stitimo one koji nas ponizavaju i, brate, maltretiraju. Slazem se sa tobom, zar nije veca vijest i vece dobro da se otvori vrtic skola... Ne, mi se dobru ne radujemo, mi se dobrom ne nadamo. Bitno je da pametujemo, a da ne radimo. Dje ce bolje mjesto nego ovo da se ovakve klice posade, ovakvi okovi mentalni usade, da nam ne da naprijed. Mislim cesto da smo to i zasluzili dobrano. Ali, Miroslave, ocigledno, obicni ljudi kao ti koji imaju stav i misle, daju mi nadu. Nadu da nam buduce generacije nece ostati zaglavljeni u ovom moralnom mulju.
vucina djurovic

04. 10. 2013 - 09:00

Tako je to kad smo mi kratkog pamcenja. Sve ono sto je ova bratija mantijaska ucijela za ovih godina koje su pojeli skakavci a Crna Gora sa svevlstima nasim koje smo mi birali ih pripomagala, ovim cinom su "zasluge" krunisali a Crnu Goru urnisali. Ko to ne vidi treba znati da je obnevidio. Tekst g Scepanovica je skener naseg mentalnog stanja. Bez izuzetaka nazalost, skener svih nas . No zamislite ja se i sad nadam. Jer mi smo jedini narod na planeti koji je imao Cara kojemu se trag ne zna, ali ispostavilo se mnogo kasnije, Scepan Mali bijase dobar vladar, iako su ga Petrovici nazivali laznim Carem. Nekakvo proklestvo bdije nad nama ,i dobro g Scepanovic rece ovo je Hram za "pogreb vlastitog identiteta"

04. 10. 2013 - 09:00

Bravo , Druze moj. Ja za razliku od tebe mislim da smo samo malo zastali pred ovim "gladnim" i primitivnim ljudima. Ne mozemo se cudom nacudit..Zato: NASA CRNA GORA JE VJECNA - O NJOJ PRICAJU I DRUGI: " ......O,najmanji medju narodima, hrapavi kameni prestole slobode, ratnici koji ste pet vjekova odbijali silne rulje turske, velika Crna Goro! Nikada otkako tvoji suri vrhovi paraju oblake i lome olujine, nikada disalo nije pleme gorštaka, moćnijih od tvojih! " Alfred,Lord Tennyson,(1809-1892)
Damocles

04. 10. 2013 - 09:08

'osvecenje' ? .... e za ovo teba da si dobro "edukovan" ... stvarno! Ali u CG svako zna sto 'osvijescenje' znaci, mada je vrlo malo onih koji zaista jesu osvijesceni. Nevjerovatno je da ovako razumni i dobronamjerni ljudi, kao sto je ovaj gospon Scepanovic, nemaju bar savjetnicku poziciju u Vladi niti imaju ikakvu pozitivnu sansu da se iskazu. Tuzno!
sašenjka

04. 10. 2013 - 09:21

Mnogo si se zeznuo, prijatelju dragi. Ovaj hram neće biti "kamen temeljac podjela" nego glogov kolac krvosmutnicima kojih se podosta nakotilo po CG poslije kišne sezone demokratije.
Abu khabir muavija

04. 10. 2013 - 09:22

Bravo Šćepanoviću.Situacija u CG je dokaz tačnosti Ničeove teze o vječnom vraćanju istog.Salto unazad u 1991 godinu.Umjesto da ga osudimo za ratno huškanje i pokroviteljstvo nad zločinom mi Amfija proglašavamo pomiriteljem i dozvoljavamo mu punu slobodu djelovanja.Nacionalne stranke u kao građanskoj državi prosto divljaju. U saradnji sa mantijašima svih vjera i stranim centrima,naživo komadaju CG osnivanjem etnički čistih opština i prekograničnih rezervata. Zukorlić hara sjeverom a čuvena ANB je zauzeta međuklanovskim borbama u vlasti i proizvodnjom raznih afera. Ko uopšte u ovoj zemlji predstavlja i zastupa nas građanski opredijeljene ljude i ljude lojalne Ustavnim određenjima. Bijedna vlast i primitivna i retrogradna šišnjarska opozicija i puno sadejstvo u destrukciji od strane četvrte i pete grane vlasti, medija i klera svih vjera.Svi znamo gdje ovo vodi.Hoćemo li ćutke čekati kao pseto bubotak.
Салваторе Тото Скилачи

04. 10. 2013 - 09:22

Сјајно! Врх врхова, што рекли ДПС-овци. Сад знамо ко стоји иза псеудонима ''Марина Петровић''.
Analitičar

04. 10. 2013 - 12:26

A, znamo i mentalni profil prośečnoga crbina: intelektualni buzdovan.
Milijana

04. 10. 2013 - 09:24

Odličan tekst,, vrlo hrabro Šćepanoviću. Svaka riječ je bolno tačna, a opet nada postoji kako reče vučina djurovic. Ovaj tekst je stvarno odbrana ljudskog dostojanstva i časti, ne samo crnogorskog. Ne mogu nas natjerati da prihvatimo izvrnutu sliku vrijednosti
paradoksi

04. 10. 2013 - 10:11

Došlo je vrijeme da zimujemo među kokošima, kako reče naš nesrećni vladika Rade, čiji jubilej zasjeni, ovaj lažni sjaj buržoazije. Laž, prevara i neznanje je humka koja nas prekriva. Sve će ovo mila moja Crna Goro prekriti tamjan, glib i izdaja. Biće bila jednom jedna stara država i u njoj dični i časni junaci...Neće više iamati ko da pjeva i ko da shavti Njegoša pjesnika, filozofa, koji reče: "...kršna Crna Gora ne haje ni za Nemanje ni za Murate, ni za Bonaparte. Svi oni biše i preminuše...a Crna Gora ostade dovijeka..." Oće li preteći i ovaj put?!. Crnogorci u pamet se ućerajte! Zadnja je ura!

04. 10. 2013 - 10:17

Koji ste to vi (mi)???
"boys"

04. 10. 2013 - 10:59

Jedini moj komentar je... SJAJNO....
NHM

04. 10. 2013 - 11:32

Tebi nije jasno da si i sam napisao osveštanje, a ne osvećenje? Jasno ti je da to nij ista riječ?
odmjereno pisimo

04. 10. 2013 - 11:44

Niceg loseg nema u gradnji hrama bozijeg,u njega su svi dobrodosli bez obzira na vjersku vjeroispovjest i nacionalno opredeljenje.Tamo gde nicee hram boziji tamo pocinje preobrzaj iz smrtnog u besmrtno,tamo se ucimo da gledamo duhovim ogledalom srca a ne jednoumljem,tamo ce se drzati slovo o crkvenoj molitvi,okupljace se narod,moliti boga i bogougodno se radovati zajednickom drvetu gradjana Crne Gore koje donosi plodove ne svakako gorke kako se u tekstu nepazljivo pise.Dao bog pa da se dugo ne ceka kao sto se cekalo u nastojanju da se podigne ovo blazeno mjesto,pa da se uskoro otvaraju i dzamije,i katolicke crkve i jevrejska svetilista... pa da smo blizi srcu jedni drugima.ZIvjeli
tanja

04. 10. 2013 - 12:00

Ne znam zasto smo se borili, dje nam najljepse godine prodjose, , za svetu, najljepsu, najvoljeniju drzavu...a sta imamo? Na pijedestal se stavlja Risto, jedan pop, koji je zakrvomutio Crnu Goru, koji je stvorio armiju ljudi koji ovu drzavu-iskreno mrze, kojemu ova drzava jos placa sramotnu rabotu. U centru svijeta im je jedna okupatorska gradjevina, u ciji krst je davno grom zagrmio, kad su ga stavili...sjeca li se ko toga? Pored nasih svetinja, nacetice se tamo Filip i druzina, sta promovisu? Kako su oni demokrate...pa fuj, FUJ vise. Ako se iko sjeti da formira CRNOGORSDKU RADIKALNU STRANKU, bicu njen najvatreniji clan.
ae

04. 10. 2013 - 12:01

Dobro zboriš čoče,no nemaš kome!Nemoralna,neobrazovana,priglupa svjetina i političari koji su završili nekakve fakultete po srpskim i ostalim budžacima ili u najboljem slučaju su bili poslušni i mirni a ograničeni do neslućenih razmjera.
Marina popovic

04. 10. 2013 - 12:02

Miroslave BRAVO!! KOJA Istinita doza antidota protiv Amfilohijevog otrovnog ugriza OD sinoc!!! HVALA ti brate Crnogorski!! Amfilohije ne shvata da je on zavrsio sa Crnogorcima, jer doista za nas NE POSTOJI on I njegova crkva Spc ! Crna Gora je mala zemlja NAJVECEG naroda!!! Da je VJECNA SLOBODNA NEZAVISNA CRNA GORA !!! Da obnovimo I oslobodimo nase svetinje na nacin kako to dostoji nasoj hrabroj I ponosnoj istoriji!! Da CPC bude stub duhovnosti I nase mjere I dokaz nase SLOBODE !!!
Velimir Jakič

04. 10. 2013 - 12:02

Ne znam griješim li ja, ali meni izgleda da samo ovaj portal i Antena M stoje na putu našoj- sve smiješnijoj- državi da postane pravoslavna džamahirija, u užem smislu - metoh Srpske pravoslavne crkve . Strahota, strahota.
Dule

04. 10. 2013 - 12:03

Bravo Miro care! Svaka ti veća nego u Njegoša :) Pozdrav iz Beograda
CguBg

04. 10. 2013 - 12:04

Nisu radnici pokrali fabrike, uradila je to odavno vlast sa ekipom, a radnicima su ostavljene samo mrvice da pozoblju. A u staro drustvo vlasti spada i Risto sa ekipom. Samo sto u jednom periodu to nije bilo potpuno javno. Ovo sa Hramom su samo posljedice neprekidnog glasanja za DPS i drustvo, pod bilo kojim izgovorm: da nam naprave drzavu, da nas sacuvaju od Srbije, da uzmu pare Rusima, da ne dodju na vlast gori od njih.... Sto bi klinci rekli " Uradili su vas svjetski". Sad samo mozete da se nadate da ce brzo sa vlasti. To je ocigledno, sebi o glavi rade vec izvjesno vrijeme. Narodu su to vec uradili odavno. I nije tome kriv Risto ni vjernici. Balasevic bi rekao "Krivi smo mi sto smo ih pustili". Tekst je inace odlican.
KATUNJANKA

04. 10. 2013 - 12:04

O moja divna, moja, ponosna, moja voljena ,moja Crna Goro.. Tugujem i mislim da cu da uzmem grumen zemlje i krs i odnesem dio tebe na recimo Madagaskar ili Artik ili..dje god.. Moja dobra Domovino, niko te i nikada ovako lako nije pokorio.. A ja te i dalje volim
Analitičar

04. 10. 2013 - 12:34

Kakvo je vrijeme, tamo na Mars?
KARA RADUSIN

04. 10. 2013 - 12:34

CRNA GORA je jedina drzava u svijetu koja u svojim njedrima drzi izdajnike,neprijatelje,okupatore i rusioce svog identiteta,kulture,jezika i crkve.Unjoj su glasniji fukarluk,primitivizam,neznanje,lazi,mitologija i podmecanje od patriotizma,cojstva,istine,nauke i znanja.Svi znamo da su ovakvu mrznju prema svojoj drzavi svojim pristalicama namecali lideri I funkcioneri pro-Srpskih stranaka(nove,snp-a,radikalne,sns-a itd),Amfilohije i okupatorsko-ratno-husacka SPC uz pomoc sedmo.Po stoti put pitam vlast zasto ne pokrene istragu protiv gore navedenih koga su i sa kojim ciljem huskali ,naoruzavali i pravili spiskove za likvidaciju uoci referenduma 2006 u CRNOJ GORI.Postoji veliki broj svjedoka.
Bojan

04. 10. 2013 - 13:14

Novinarstvo je stvarno rudarski posao. Nije lako iskopati ovakve likove...
mina

04. 10. 2013 - 13:18

Šćepanović se uzrujao.Ni sam ne zna zbog čega.On je vidio fantomskog neprijatelja,aždaju koja se ugradila u hram i čeka momenat da proguta njega i njegove istomišljenike.Nije vidio neprijatelja u devastaciji privrede i zloupotrebi zakona od strane vlasti,ali se prepao od ljudi u mantijama.Ako drugu smeta hram ima onih kojima ne smeta,prosto su ravnodušni.Zato,Šćepanoviću predlažem ti da se straha oslobodiš,tako što ćeš pobrati šljive i jabuke u Morači i eventualno ispeći rakiju.Rakija opušta mozak i tijelo.
Analitičar

05. 10. 2013 - 15:58

Vidi se efekat rakije. Baš te "opuštila". Donesi malo na "osvećenje", dako se tako "opušte" tamoprisutni žongleri i marionete.
mina

04. 10. 2013 - 13:18

Šćepanović se uzrujao.Ni sam ne zna zbog čega.On je vidio fantomskog neprijatelja,aždaju koja se ugradila u hram i čeka momenat da proguta njega i njegove istomišljenike.Nije vidio neprijatelja u devastaciji privrede i zloupotrebi zakona od strane vlasti,ali se prepao od ljudi u mantijama.Ako drugu smeta hram ima onih kojima ne smeta,prosto su ravnodušni.Zato,Šćepanoviću predlažem ti da se straha oslobodiš,tako što ćeš pobrati šljive i jabuke u Morači i eventualno ispeći rakiju.Rakija opušta mozak i tijelo.
FORMICA

05. 10. 2013 - 10:58

Sašenjka, sašenjka, iz kog si istorijskog taloga ironio? Džabe mutiš, Crnogorci su kao pastrmke potočare koje vole bistru, brzu, hladnu vodu.
B.Šcepanović

05. 10. 2013 - 14:48

Nevjerovatno je koliko ste nekorektni, da ne kažem nešto ružnije, u odluci šta će te objaviti, šta ne. Već sam navikao na vaše "prevarice", ali eto da vam to i saopštim.

05. 10. 2013 - 16:29

Bravo Miro!!!
darko

05. 10. 2013 - 17:06

smeta vam hram, ili kako je pojedini nazvase crkva, e bogami da je dzamija ne bi komentarisali-ma vama izgleda sve sto je pravoslavno-nazalost! Bio sam skoro na bas carsiji u sarajevu, i samo sa jednog mjesta vidjeh samo 35 dzamija-zamislite novih! Sto se onda cudite sto se podize hram, jednom gradu kao sto je Podgorica to je i trebalo!
Analitičar

05. 10. 2013 - 19:44

Što se volite pravit ludi. Nije toliko problem crkva sama za sebe, već ko je zida i s kojijem namjerama. A, čak i svaka budala zna da je glavni cilj zidanja toga arhitektonskoga kiča - posrbljavanje Crne Gore. Dok se u CG razpravlja o tome da li strana Crkva može imat monopol na vjeru u tuđu državu, ona zida li zida. Ona ima sve vrijeme ovoga svijeta i zna da će jednoga dana ovo ruglo bit dokaz da je Crna Gora "oduvijek" bila srbska država, kao što danas pokušavate to dokazat crkvama koje su podigli Nemanjići. Inače, hrišćanske Crkve nemaju hramove, već samo i jedino - crkve. No, logično je to - SPC ionako nije ni Hristova, ni Crkva. Mnogo je teže definisat što ona jest. Partija? Kompanija? Sekta? Paramilitarna organizacija? Udruženje pedofila? Društvo pedera? Najtačnije: sve to zajedno.
goran

05. 10. 2013 - 19:59

Dragi gdin Scepanovicu, ovaj Vas tekst je prosto stav ateiste koji je kivan na stanje u kojem se nalazimo. Da Vam kayem nesto - nije narod stoka, nijesu svestenici mantijasi, nijesu inelektualci ateisti, nije bog univerzalan u smislu da je jedan taj bog bog katolika, bog protestanata, bog muslimana, bog hindiuzma, Bog pravoslavlja - isto, kad bi tako bilo to bi bilo malo zbrkano i sareno. Hram je nesto sto je falilo Crnoj Gori, izgradjeno je od priloga ljudi koji vjeruju, ne ni od kakvih kradja i pronevjera, vec od onih koji nejesu kao Vi, koji vjereuju u jedno Boga, Oca, ali to je pojam koji danasnjem kvazi-intelektualcu nije poynat, jedini bog kojeg Vi poznajete je nekakva pita od evropskih standarda, demokratskih nacela, i velikih rijeci usmjerenih protiv Srba a u korist Crne Gore. Dragi Miroslave, dragi portale Analitika, ZBOGOM!
danilo stojanovic

06. 10. 2013 - 07:50

@goran - Mozda, g. Scepanovic ateista, ali to ne umanjuje vrijednost i istinitost njegovog teksta. Covjek - kao individua - moze da misli. Bolje ili losije. U stadu - on i ne misli. Zato je Njegos i rekao "pucina je jedna stoka grdna.." Posebno ne razmisljaju vjernici. Od njih se to i ne ocekuje. Uostalom, rezultati su vidljivi i u vasem komentaru. Nema sumnje da je mnogo ljudi davalo doprinose za "Hram" iz najplemenitijih namjera/razloga (i to je za pohvalu jer su davali od srca), ali mislim da je lavovski dio fondova dosao (osim od vlade CG?) od prihoda iz manastira Ostrog i Cetinje? Dakle, iz manastira i crkava koje su izgradili i vjekovima cuvali nasi preci - Crnogorci. Ispada da smo nasim (otetim) naslijedjem izgradaili hram crkvi iz Beograda? Volio bih da nam objasnite kakve ce (duhovne ili druge) koristi od vasega hrama imati Crnogorci? Mogli ste nam bar reci - hvala?

05. 10. 2013 - 21:19

Ne znam otkud ovolike rekcije na Hram, koji se ni meni naravno ne dopada, čisto onako estecki ako baš hoćete. Pa nije on nikao juče, stoji tu evo 15 godina čini mi se. Kada sam prvi put vidio njegov plan budućeg izgleda bio sam tužniji nego danas, jer sam vidio da će ga dovršiti kad-tad. Svakom ko se malo interesovao bilo je jasno da je napravljen sa namjerom da prekine /ili pokuša/ tradiciju u građenju vjerski objekata u koje su išli naši preci. Vizantijski stil, raskoš i bogatsvo ne idu ruku pod ruku sa crnogorskom religioznošću, koja kao što znamo nikada nije bila dominantna. Onakvo zdanje medju zgradama koje će za koju godinu, siguran sam, biti oronule zbog neodržavanja i u stilskom raskoraku sa samim Hramom, sve zajedno izgledaće kao što danas izgleda Blok 5. Ne vidim vrijeme kada ćemo sa ponosom povesti nekog stranca da se podičimo sa našom arhitekturom koje nam je vrijeme ostavilo. Ova vlast je vjerovatno planski i namjerno pustila da se unište svi tomonimi kolektivno sjećanja generacije podgoričana kako ne bi bili konkurencija novom Hramu, ali ipak mislim uzalud. Neko vrijeme će se pričati o njemu i biće tema raznih političkih prepucavanja, ali neće zaživjeti i biti na ponos misležem čovjeku. Teško će ovakav objekat konkurisati ljepotom i vrijednošću Cetinjskom manastiru, barem meni. Dakle, znali smo da će se "objekat" otvoriti onog dana kade je počet sa gradnjom zato, sada ne treba oko toga dizati veliku priču, proći će i to. Ako nam smeta prisustvo vrha države, a smeta, pamtimo to kada dodju izbori.

07. 10. 2013 - 10:45

A jel te i malo sramota što pošten radni narod nazivaš lopovima, koji su okačili brojanice??? Što objavljuje portal,ovo je sramota...

07. 10. 2013 - 12:24

Za početak ovaj hram će koristiti narod Crne Gore, onaj isti narod koji se okupio u onako velikom broju da osvešta hram, i to po ovoj kiši... Vidjelo se kome narod vjeruje, juče je neka NVO napravila protestnu šetnju, pa vidimo da kad su se političari razišli, ne ostade niko... Crna Gora je dobila jedan veliki kulturni bum, a prije svega grad Podgorica. Šta je imala Podgorica od kulturnih znamenitosti prije ovoga, Sahat kulu? Zatim smo dobili veliko priznanje od svijeta, jer je 1700 godina od Milanskog edikta sem u Nišu proslavljeno i kod nas. Svi koji ste govorili da će GRAND parada otvoriti hram, usta su vam zapečaćena odličnim programom od sinoć. Nikad se nije desio jedan ovakav skup u Crnoj Gori, sva je prilika da nikad ni neće, tako da umjesto da slavimo imamo ovakve SDP poltronske medije, koji pokušavaju da ponize sve sa Srpskim predznakom. Braćo i sestre, neka nam je sa srećom ovaj hram, i neka nas blagoslovi sa zdravljem i srećom u narednim godinama. Živjeli, mir Božiji.

07. 10. 2013 - 19:13

Miroslave scepanovicu ne mlati,najblaze receno,evo vidjelismo koliko je naroda doslo sve sa svim pravoslavnim patrijarsima koji osvestase hram i predstavnicima katolicke crkve i islama pa sve prodje mirno bez ikakve polemike ciji je bog najljepsi i najbolji kako ti rece i bi ih milina sve vidjeti na jednom mjestu i cist primjer kako se religije postuju medjusobom cist dokaz da crkva pomiruje narod a da ga ne dijeli milina je bila vidjeti i diplomatske predstavnike iz zemlje i regiona tako da treba da te sramota.
Zorka

08. 10. 2013 - 00:45

Danas mi je doslo da lelecem iz svega glasa . E kukavna Crna Goro sto si docekala. Danas su ti pripremili sahranu, Nikada u tvojoj slavnoj istoriji nije bilo tuznijega dana, naruzise ti lice, ljepotice. oduzese ti tvoju skromnost, ljepotu Cetinjskog manastira i tvojih grobljanskih crkava. Odleze lelek nad tvojim crnim planinama, tuzna ljepotice moja. Nikada veće bruke, nikada sramnijega dana. Sto sve dozivje za ovih zadnjih 20godina. Ni jedan neprijatelj ti nije bio veci krvnik od ovih. Tvoja slavna istorija ce im suditi. Ljepoticei
ne tuguj

08. 10. 2013 - 06:46

I kad su bracku po vjeri iskoristili da Crnu Goru okupiraju samo su pokazali da čojstva imaju da ga o trpavici mogu nosit-danas unjesto bracke po vjeri koriste demokratiju-ali inje imaju koliko se o trepavici može nosit. Danas je stvarno u pitanju oće li Crnogorci onu Drljevića poslatu opomenu u stihu ozbiljno shvatit: 'Zar ćeš moći slušat mirno, nepobjedni lave stari kad te budu robom zvali, jučer turski izmećari?'
Maja

21. 10. 2013 - 21:47

Bravo Miro! Odlican tekst. Najezio me i iz razloga sto djeluje prorocanski! Bravo!
Novi komentar