-Volonterizam je potreba savremenog društva i neophodan elemenat progresa i razvoja inkluzivnog društva. Volonter je osoba koja se dobrovoljno bavi humanitarnim, neplaćenim radom u skladu sa svojim željama i sposobnostima, za opšte dobro i vlastito zadovoljstvo. Pa ipak, volontiranje nije samo besplatan humanitarni rad: to je način života koji povezuje mnogo ljudi u svijetu, a koji je u skladu sa vrijednostima koje nosimo u sebi. Volonteri koji pružaju podršku djeci u Dnevnom centru Pljevlja donose bezbroj osmijeha i dijele pozitivnu energiju. Zajedničko javno pojavljivanje volontera i djece sa smetnjama u razvoju pokazuje svim građanima da treba da daju svoj doprinos i da se njihova ljudskost mjeri time koliko mogu da prihvate različitosti. Rad volontera veoma je značajan: osim što svakodnevno pružaju podršku djeci sa smetnjama u razvoju, razvijaju i svoj nivo svijesti, te se tako uče da poštuju životne vrijednosti i na praktičan način učestvuju u razvoju društva- navedeno je u saopštenju.
Trenutno u okviru projekta koji realizuje Dnevni centar Pljevlja a koji je podržao UNICEF, »Pljevlja – inkluzivni grad«, u radu volonterskih klubova u školama i Dnevnom centru učestvuje oko 120 volontera iz svih gradskih osnovnih i srednjih škola.
-Proces inkluzije je jedan veoma kompleksan proces koji zatijeva uključivanje i zalaganje svih društvenih i profesionalnih struktura, ali i pojedinaca. Od posebnog značaja za stvaranje inkluzivnog društva je doprinos koji mogu pružiti volonteri. Istraživanje koje je početkom 2013.godine sprovela agencija IPSOS u četiri crnogorska grada: H.Novom, Baru, Bijelom Polju i Pljevljima, u kojima su funkcionisali volonterski klubovi pokazalo je izuzetno visok pozitivan uticaj na mišljenja i stavove volontera i ostalih učenika u vezi sa statusom djece sa smetnjama u razvoju. Istraživanje je organizovano među djecom koja su volontirala, djecom iz njihovih odjeljenja i djecom iz škola u kojima nije bilo volonterskih klubova. Upravo u Pljevljima, gdje su volonterski klubovi najaktivniji, ispostavilo se da je i odnos prema djeci sa smetnjama u razvoju najbolji. Tako članovi volonterskih klubova smatraju da imaju prijatelje među djecom sa smetnjama u razvoju, a skoro svi ispitanici, njih 95%, smatra da djeca sa smetnjama u razvoju treba da pohađaju redovne škole i skoro svi članovi volonterskih klubova znaju šta su Dnevni centri. S druge strane, učenici iz škola koje nemaju volonterske klubove u manjoj mjeri bi se družila sa djecom sa smetnjama u razvoju- zaključuje se u saopštenju.