Ekanu Jasaviću povrijeđeno pravo na suđenje u razumnom roku

Službenik policije Ekan Jasavić pred Evropskim sudom za ljudska prava u Strazburu dobio je spor protiv Crne Gore, zato što mu je, prema ocjeni Suda, povrijeđeno pravo na suđenje u razumnom roku, u vezi sa sporom koji je vodio protiv dnevnog lista Dan zbog povrede časti i ugleda putem objavljivanja tekstova o slučaju poznatom kao “Moldavka S.Č.”. Time je naloženo državi Crnoj Gori da Jasaviću isplati 1.500 eura na ime nematerijalne štete, kao i 500 eura na ime troškova postupka.
Objavljeno: 08. 08. 2018 - 08:27 Promjenite veličinu teksta: A A A

Jasavić je tužio državu jer je postupak koji je vodio protiv dnevnog lista Dan trajao šest godina, jedan mjesec i sedam dana, na dvije instance, odnosno pred podgoričkim Osnovnim i Višim sudom. On je tužbu protiv Dan-a podnio u oktobru 2004. zahtijevajući nadoknadu za nematerijalnu štetu zbog povrede časti i ugleda putem objavljivanja netačnih informacija o njemu u vezi sa slučajem Moldavka S.Č. Sud u Strazburu našao je da složenost predmeta i ponašanje podnosioca predstavke ne objašnjavaju dužinu trajanja postupka, pišu Dnevne novine.

“Ispitujući sav materijal koji mu je dostavljen i u smislu sudske prakse na ovu temu, Sud smatra da je, u nedostatku bilo kakvog opravdanja, dužina trajanja postupka više od šest godina na dva nivoa nadležnosti bila prekomjerna i da nije ispunila zahtjev razumnog vremena”, navodi se u odluci.

Kada je Jasavić podnio tužbu protiv Dan-a, sudija Osnovnog suda u Podgorici Biljana Vuksanović je nakon dvije godine, u oktobru 2006. godine, djelimično usvojila njegov tužbeni zahtjev i time naložila da mu izdavač Jumedia Mont isplati osam hiljada eura zbog povrede ugleda i časti.

No, ta presuda je ukinuta, a u ponovljenom postupku pred istim sudom, sudija Snežana Vukčević u junu 2010. godine takođe je djelimično usvojila tužbeni zahtjev i naložila isto kao i sudija u prvom postupku da mu izdavač Jumedia Mont isplati osam hiljada eura. Nakon četiri mjeseca, oktobra 2010. Viši sud je odlučujući po žalbi preinačio presudu u pogledu visine odštetnog zahtjeva i Jasaviću dosudio četiri, umjesto osam hiljada eura. Istovremeno je naložio i objavljivanje izreke presude u tom dnevnom listu. J asavić je podnio i ustavnu žalbu Ustavnom sudu, ali je ona odbijena.

Crnogorski sudovi u svojim odlukama ustanovili su da je Dan objavio niz tekstova kojima je Jasaviću povrijedio čast i ugled, kao građaninu i kao dugogodišnjem službeniku MUP-a, dovodeći ga u vezu sa slučajem seks trafikinga.

Sud u Strazburu je presudu donio u maju,  a crnogorska Vlada je nedavno prevela i objavila.

Njegov brat Ekrem bio je osumnjičen za seksualno zlostavljanje i krijumčarenje S.Č. ali optužnica nikada nije podignuta. Kasnije je Jasavić sa još jednim tada osumnjičenim, Zoranom Piperovićem, tužio S.Č. zbog davanja lažnog iskaza i ona je nakon više ukinutih presuda osuđena u odsustvu za to krivično djelo na kaznu zatvora.

Komentari: 0

Novi komentar