Đukanović ocijenio

Ne vidim da su Srbi ugroženi u CG, Irinej abolirao Pavelića i NDH

Predsjednik Crne Gore Milo Đukanović ocijenio je, komentarišući oštre izjave srpskih zvaničnika o položaju Srba u Crnoj Gori, da je došlo do obnove medijsko-političke ofanzive iz Srbije prema Crnoj Gori, koja nalikuje devedesetim godinama prošlog vijeka.
Objavljeno: 13. 09. 2018 - 20:15 Promjenite veličinu teksta: A A A

 „Nije bilo nervoznih reakcija iz Crne Gore i smatram da je to dobro i izraz snage i stabilnosti crnogorske države i društva. Logično je da danas, 25 godina kasnije, ne pokazujemo nesigurnost na provokacije koje dolaze sa nekih adresa koje imaju vjekovne pretenzije na crnogorsku nezavisnost. Crna Gora osjeća da je izgradila imunitet da može bez velikog problema da odbije takve atake, bilo da oni dolaze sa nekih adresa iz regiona ili iz Moskve“, rekao je Đukanović za TVCG i dodao da misli da za novu ofanzivu postoje dva razloga.

Prvi razlog je unutrašnji politički život u Srbiji, koji je dominantno obilježen posljednjom fazom pregovora između Srbije i Kosova, gdje se se svi zajedno približavamo formalizaciji nečega što se suštinski dogodilo 1999. tokom onog zaludnog rata koji je Milošević poveo protiv međunarodne zajednice. Ja sam od početka tvrdio da rat nije naš interes, da će ta politika dovesti do tragičnog stradanja Srbije i srpskog naroda, da će dovesti do konačnog gubitka dijela teritorije Srbije i da Crna Gora mora ostati izvan toga“, rekao je Đukanović i naveo da je naša država priznala nezavisnost Kosova uvažavajući realnost.

Pokušavao sam i u razgovorima i sa Tadićem i Vučićem da im kažem da ne smatram racionalnim da vode ratove koji su neki drugi izgubili. Ono što ne razumijem je da Srbija, kroz djelovanje svoje medijske scene i dijela političara, otvara neke druge frontove u regionu da bi relativizirala to pitanje, ili na neki način ublažila fokus javnosti Srbije prema pitanju Kosova“, ocijenio je Đukanović.

Drugi razlog je izvorno crnogorski, kazao je Đukanović i naveo da lideri prosrpskih političkih partija u Crnoj Gori istrajavaju na priči o velikoj ugroženosti Srba u Crnoj Gori, odnosno uporno se trude da osujete Srbe da postanu dio crnogorskih državnih institucija i na taj način najbolje zaštite svoje specifične interese.

Ja ne vidim da su Srbi na bilo koji način ugroženi i mislim da Crna Gora ima izraženi senzibilitet za pripadnika bilo koje vjere i nacije u našoj državi. Nije riječ da Crna Gora bilo koga diskriminiše, riječ je da se Crna Gora uporno odupire tim nacionalističkim pokušajima da se obezbijedi ekskluzivitet neke nacionalne grupe u odnosu na neke druge koji žive u Crnoj Gori. Mi ne vidimo budućnost u tome“, tvrdi Đukanović.

Predsjednik države je ocijenio i da je izjava patrijarha SPC Irineja da je položaj Crkve u Crnoj Gori gori nego u vrijeme osmanske okupacije, a da je status Srba kao u doba NDH, veoma glupa.

To je izjava kojom je Irinej, u suštini, abolirao Pavelića i NDH, to je izjava kojom je komplimentirao petstogodišnjem robovanju Osmanskom carstvu. Okolnost da nije negirao tu svoju izjavu me nije iznenadila, ona mi je samo potvrdila da SPC ostaje glavni frontmen velikosrpaskog nacionalizma prema regionu i Crnoj Gori i da ostaje udarna pesnica onoga što žele ideolozi Velike Srbije i imperijalne Rusije na Balkanu. To mora ostati predmet pažnje državne politike Crne Gore u narednom periodu“, smatra Đukanović.

Govoreći o dešavanjima u prethodne dvije decenije, Đukanović je kazao da bi, da je Crna Gora prihvatila 1997. Jugoslaviju bez alternative kao što je predlagao Momir Bulatović, ostali u zajednici sa Srbijom, što bi vodilo daljem zaostajanju.

Ne bismo ostvarili nezavisnot, ne bismo postali članica NATO-a i strijemili evropskim vrijednostima“, ocijenio je Đukanović i dodao kako Rusija nije željela da Crna Gora uđe u NATO i pokušala je da promijeni tok istorije. Zbog toga je zloupotrijebila, one koji su skloni zloupotrebi, dio crnogorske opozicije, poručio je Đukanović.

Taj dvadesetogodišnji ciklus žestokog rvanja dvije Crne Gore, one dostojanstvene, nacionalno odgovorne i proevropske i one neodgovorne i velikosrpske završen je i rezultirao pobjedom proevropske Crne Gore“, zaključio je Đukanović.

Komentari: 54

Konflikt interesa

13. 09. 2018 - 20:38

Mozemo eventualno govoriti o povlascenom polozaju Srba sto se tice crkve i medija gdje apsolutno dominiraju. Obzirom na podrsku iz Rusije i Srbije i odnos prema samoj drzavi CG rekao bi da postoji disbalans ali u njihovu korist. Kljucan je odnos prema drzavi odnosno crnogorskog naciji, kulturi itd. Na jednoj strani, ne zele drzavu a na drugoj hoce vlast u njoj. Ovdje govorimo o konfliktu interesa. Sta bi se desilo da imaju vlast mogli smo naslutiti u zadnje 3 godine ako ne i zadnjih 100 godina
bgd

14. 09. 2018 - 04:36

Niko ne mrzi otadzbinu ka onaj sto je izda
Istini za volju

14. 09. 2018 - 15:11

Ispravno. Po zadnjem popisu u ex-Yu, 31% njenog ukupnog stanovnista su se izjasnili kao Srbi. Tom broju odgovara sadasnji prostor Srbije sa Vojvodinom. Sve van ovoga stvara mogucnosti da Beograd moze uskoro izgubiti i zadnju federalnu jedinicu Vojvodinu. Ako se zeli demokratizirati. U suprotnom ...sve je vec vidjeno.
Montenegro 21 maj

14. 09. 2018 - 08:12

Šta se imaju Srpske vlasti buniti ,Pa 70% Crnogorske vlade su Srbi , o čemu se ovde priča i natucuje , Pa svi znamo da je do 2006 u CG bilo i javno se izjasnjavalo skoro 90% pravislavaca kao SRBI .
Dalmatinac iz ade Bojane

14. 09. 2018 - 11:58

srbi su manjina u drzavi CG..ko ste vi uopste-odakle ste dosli?? Sta vi imate da nam pricate i kamuflirate..sta je srbin...mislis na one ubice iz rata..ili one fasiste i okupatore iz 1918g
Makijaveli

14. 09. 2018 - 14:43

Srbi su bili dominantni u Crnoj Gori. Kada toga vise nije bilo, srbi po profesiji poput,Matije Beckovica,su se preselili u Beograd,da onima tamo prodaju pricu o tome ko je sve sve ugrozen od onih slicnih njemu.
Makijaveli

14. 09. 2018 - 14:43

Srbi su bili dominantni u Crnoj Gori. Kada toga vise nije bilo, srbi po profesiji poput,Matije Beckovica,su se preselili u Beograd,da onima tamo prodaju pricu o tome ko je sve sve ugrozen od onih slicnih njemu.
Montenegro 21 maj

14. 09. 2018 - 09:12

Prosla su zlatna vremena, NAPR u gradovim 10% Srba pa ide redosled: NAČALNIK POLICIJE SRBIN, KOMANDIR POLICIJE SRBIN, PRESJEDNIK OPSTINE SRBIN, ŠEF DB-a SRBIN, KOMANDANT KASARNE SRBIN , KOMANDANT KORPUSA SRBIN ,I TAKO BILO 50 godina,
stripovi & trikovi

13. 09. 2018 - 21:22

Srbi nikada nisu bili ugrozeni samo što su drugi bili podređeni u odnosu na CG srbe.Izjednačavanje srba za drugim narodima u CG srbima nikako ne odgovara.Sledi adapca na jednakost ali vremena treba i treba.
JAKOV.

13. 09. 2018 - 21:23

MIKELE, svi smo ugroženi, i vi ste ugroženi, od ovakvih jada, lažaca i otimača: "Bivši gradonačelnik Podgorice Slavoljub Stijepović vlasnik je sata „Cartier Drive de Cartier”, vrijednog oko 8.000 eura"
Please

13. 09. 2018 - 22:06

Ne mlati Jakove sa tim populistickim stereotipnim, otupljujucim i van teme naricanjem
MNE

14. 09. 2018 - 07:58

Hahahaha...pa si zbog toga "ugrožen"? hahahahahahaha...
MNE

14. 09. 2018 - 08:35

A ona vlast koja nije pljačkala svoju državu pala je moj MNE -patuljče zbog par jagnjadi sa Žabljaka i sto hiljada brava kao ti.No ti vjerovatno si isprosio neke privilegije od mafije na štetu Crne Gore
MNE

14. 09. 2018 - 09:03

Ne znam što te je toliko razljutilo u mome komentaru. Samo mi je smiješno što Jakov veli da su srbi ugroženi zato što Migo ima Cartieov sat. I ne uzimaj tuđi nick, tj ne kiti se tuđim perjem, bravu.
JULIJANA.

14. 09. 2018 - 11:46

Migo jeste lažav i prevrtljiv. DPS-u ne trebaju takvi
Тото

13. 09. 2018 - 21:32

proslo je vreme kad si mogao da nam naudis. sad vreme eadi za nas.
Max

14. 09. 2018 - 14:35

Tacno je da vrijeme radi za vas. Srbija treba uskoro platiti ratnu odstetu Kosovu i Bosni (djelimicno i Hrvatskoj) u ratovima za mir odn u ratovima u kojima Srbija nije ucestvovala.
Vreme je na njihovoj strani

14. 09. 2018 - 15:28

Sad će konačno da priznaju Kosovo.
Тото

13. 09. 2018 - 21:41

Vreme, ponavljam, radi za nas.
Totu

13. 09. 2018 - 21:54

Vlahovicu, da ti kazem par rijeci uz dopust moderatora. Ti si se ovih 15-tak godina pokazao kao vrlo uska ,ekstremna osoba. Ali to je samo dio koji je svojstven bilo kom nacionalisti ili cetniku. Od tebe portir dobar ne moze bit a kamo li ministar ili ambasador. Ti si sitna i inferiorna osoba, koja se kao djete valjalo po podu gicajuci se kad mu neko nesto uskrati. Danas si ostao bez velike Srbije, bez CG kao pokrajine u Srbiji, bez unije sa Rusijom, .... i valjas se pop podu gicajuci se, prijeteci , a kao Sovereign vrijedjajuci i psujuci. Koja mala nistarija od covjeka treba bit, pa na Youtube ispod italijanskog videa posvecenog njihovoj kraljici a nasoj princezi rec "puttana montenegrina" ?
Тото

14. 09. 2018 - 13:29

Uz to, malo da se produciram, pre sam radio svoj posao na jednom stranom jeziku, a sada radim na drugom stranom jeziku. A reci ti meni, lafe gorski, sta tebe jos zanima, pa da ti lepo ispricam.
psihijatar

15. 09. 2018 - 00:13

TOTO ruski prije a sad srpski posto si u CG naravno da su strani jezici
Vreme

13. 09. 2018 - 21:55

Ne radim za vas.
Jiggy

13. 09. 2018 - 21:56

Vreme možda, ali ne i vrijeme. Nema povratka natrag velikosrbine
Ode Crnoj Gori

13. 09. 2018 - 22:00

Nema drzave u kojoj bi osoba takva kao ti , sa toliko sposobnosti, sa takvim moralom ali i intelektom , bolje zivjela. Pokusaj u svojoj Srbiji postici nesto. I tamo bi radio isto sto i ovdje - mrzio Crnu Goru i Crnogorce. Jednostavno si nesposoban za bilo sto drugo. Tvoja nevolja je sto od tebe ni Srbijanac ne moze postati. Ni za to nemas sposobnosti. Ja sam imao profesora sa Juga Srbije, vrlo dobrocudnu i simpaticnu osobu kog se jos sjecam. Ti si vas od otrova od inata i destruktivnosti. CG ti nista na zao nije ucinila, no ti njoj cinis, a ona te trpi stojicki. Ti treba da joj ode pjevas svako jutro kad ustanes kao malo kojoj zemlji u svijetu gdje takvi ko ti prolaze sasvim solidno.
Тото

14. 09. 2018 - 13:24

Svaku platu koju sam u zivotu primio, dao mi je onaj kome bi te pare ostale u njegovom dzepu da ih meni nije dao. Svugde na svetu je to vrhunska referenca. Raspitaj se malo, nemoj da lupas.
Тото

14. 09. 2018 - 14:04

Нема да се одговара на вређања, а Црногорци? Само умете из гомиле да вређате. Објави одговор, мајсторе, да се мало попричамо ко је ко.
за Тота, с љубављу из Србије

14. 09. 2018 - 15:42

Био је раније неки Јоле Бијелић на овом порталу, неки ориђинал ваљда из Прчња. Њега више нема али си га ти више него успешно заменио. Шта више, Јоле ретард је за тебе генијалац.
Тото

14. 09. 2018 - 17:31

Argumentovano, na crnogorski nacin. Vidi, vi ste svi isti, tako da se ne primeti kad se zamenite.
?

14. 09. 2018 - 21:26

Ma ajde, jesi li to raspravio u familiji ?
Тото

15. 09. 2018 - 06:48

Nije, nego je tvoj komentar u najboljoj teadiciji crnogorskih dousnika.
Kad se vreme predomisli

13. 09. 2018 - 22:05

Na koji nacin vreme radi za takve kao ti. Ako ikad promeni smer, mozda. U tom slucaju cemo izaci iz NATO, ujediniti se sa Srbijom, Radovan i Slobodan ce oziveti, a Arkan ce cuvati manastir , predsednik pokrajine ce biti neki Bulatovic ili Kostic a ti ces pisati pod nickom Brdjanin i druzit se sa jednom velikosrpskom protuvom iz Beograda i tako unazad sve do Podgoricke Skupstine. Zvuci dobro ?
Mick Jagger

14. 09. 2018 - 15:53

Статус покрајине давно изађе из оптицаја, за сада је једино окупациона зона на столу. Са нагласком на за сада. ♪ Time is on my side, yes it is... ♫
Hm

14. 09. 2018 - 16:49

Radi se o vremeplovu u proslost pa je dakle status pokrajine relevantan. To se slae sa tvojom tvrdnjom
Objektivni

14. 09. 2018 - 00:18

Da, da .. radi za vas . Ajde Toto podji u Djakovicu ! U Ferizaj . U Pristinu . Pa tamo to objasni . Podji i na Cetinje . U Staru Crnu Gori . U Niksic , Zabljak , Bar , Rozaje , Pljevlja , Kolašin , B. Polje .... Tamo to objasni . Bice im jasno . Eeeeeee.......Nesretno srpstvo ugaseno . Ovo su vam potonji trzajevi ...
Vlaški predjeli u Karpate

13. 09. 2018 - 22:25

Vlaška manjina u slobodni Montenegro godinama širi mržnju i laži protiv Crnogorskoga naroda! Otrovni jezik četničkih popova i vojvoda pokušava da uvede Crnu Goru u rat, kao po Hrvatskoj, Bosni i Kosovu, jer Vlasi su izgubili ( ono što im je bilo poklonjeno od velikih sila) Kosovo, Hrvatsku, Bosnu, a sada slijedi nezavisnost Sandžaka i Vojvodine! Srećom, Crnogorska vlada i Crnogorski narod znaju sve marifeti Vlaha, a bradatim huškačima po Crnoj Gori ako ne odgovara demokratija, nek pokupe prćiju na traktore i ojdu za Karpate!
Pogled iz Kanade

13. 09. 2018 - 23:42

G. Djukanovic je mozda u pravu kada kaze da Srbi nijesu ugrozeni. Medjutim, u svom poznatom stilu ne rece da su Crnogorci ugrozeniji nego ostali i da je to problem. Ali, ko o cemu, Djukanovic o stanju u CG. Vazda u udarnim medijima!
Rukfaš

14. 09. 2018 - 06:38

ko je abolirao Dražu, što ne bi i Pavelića. Ima li razlike?
CRNOGORAC

14. 09. 2018 - 06:50

KAD SU TOLIKO UGROZENI SRBI U C.GORI ETO IM SRBIJA I KOSDOVO PA NEKA IDU TAMO DJE NECE BITI UGROZENI I BICE ZAJEDNO SA SVOJOM BRACOM PETOKOLONASIMA DA NE PATE U C. GORU ZA MAJKOM SRBIJOM MAJKA BILA MAJKA MILA.
psihijatar

15. 09. 2018 - 00:25

Nece da moze CRNOGORAC,pa zar nevidis da su Srbi i u Srbiji od Srba ugrozeni
Gule Beograd

14. 09. 2018 - 07:30

Apsurdnost se ne dokazuje kao i nejasno je koji Srbi.?Međutim ono što naročito pada u oči nijednom Đukanović ne pomenu Crnogorce u Srbiji koji su sada u procesu formiranja NACIONALNOG SAVJETA a ambasador Mićunović je već drugi mjesec na odmoru i zabranio je da ambasada da bilo kakvu logističku podršku.!!Uprava za dijasporu takođe ne želi da da bilo kakvu pomoć .Konzul u Vojvodini podržava raniji saziv koji je opstruirao rad čitave crnogorske zajednice .SRAMNO!
ur fasizam

14. 09. 2018 - 07:43

To sto se u bgd ne smije progovorit crnogorski o naciji crkvi crnogorskoj stranci sto se svi postbise to nije fasisticki
Sprdnja živa

14. 09. 2018 - 08:14

Srbi su ugrožavali sve narode Balkana, "a sada su podvili rep pa ih tobož ugrožavaju Crnogorci",
Zoi. DK

14. 09. 2018 - 08:56

Ugrozeni su samo Crnogorci .
Relja

14. 09. 2018 - 10:43

Srpska kuća,srpska crkva ,srpski TV,srpski radio ,srpska svetigora , srpski štampani mediji ,zatrovan medijski prostor sa srpskim Pinkom i srpskom Prvom TV........ Crnogorci su vise slobode imali prije 2006g.
Šekular

14. 09. 2018 - 12:23

Predsjednik nikako da odgovori na pitanje zašto školovani Srbi ne mogu da nađu posao, zašto se osmišljava i priprema zakon na uštrb domicilne MCP, zašto Srbi sa 30% udjela u stanovništvu nemaju svoj jezik, škole, prava i mnoga druga pitanja. Lako je reći da je sve u redu, a u redu ništa nije. Neodgovorno potirete probleme pod tepih i mijenjate teze moj predsjedniče
Za sekulara

14. 09. 2018 - 15:08

Srbija je država srpskog naroda ! Tako piše u njihovom Ustavu ! Vi ovdje ste posrbice !
lala

14. 09. 2018 - 13:34

,,Ne smijemo cinjet sto cinimo,Ne smijemo javljat sto je javno.Neke misli na vrat tovarimo.Kada posla bez misli nemamo .Kada cinjet sto treba neznamo''Crnogorci budimo sto smo vazda bili i bavimo se sobom. Uvijek se obracajmo Bogu u nama je dobili smo ga kad smo se rodili. On ce vam kazati sve sto treba. NE TREBA NAM NIKO DA BI SLJEPILO MAKLI IZ OCI.DA BI VIDJELI ISTINU.
Freeman

14. 09. 2018 - 14:07

To što Đukanović ne vidi ono što i slijepac vidi,nije nikakav dokaz da diskriminizacije Srba u Crnoj Gori nema . Naptotiv !.Ali Đukanović ne bi ovoliko bio na vlasti da nije specijalizirao na vladanju podjelama.Ako išta u životu radi dobro ,to je uspostavljanje svih mogućih podjela među građanima Crne Gore.
Krsto

14. 09. 2018 - 16:14

Srbi u CG 1948 - 1,78 % 1953 - 3,30 % 1961 - 2.99 % 1971 - 7.46 % 1981 - 3.32 % 1991 - 9.34 % 2003 - 31.99 % 2011 - 28.73 % Toliko o njihovoj ''ugrozenosti''...
Za Krsta

14. 09. 2018 - 16:52

120% si u pravu ali takve argumente posrbice ne uvazavaju.
Neravnopravnost

14. 09. 2018 - 16:57

Nepravda koju treba ispraviti jeste religijsko pitanje. SPC , crkva sa sjedistem u drugoj drzavi koja ne priznaje CG je uzurpirala religijske objekte i Crnogorcima koje ista crkva ne priznaje su uskracena prava. SPC djeluje izvan rpavnog sistema Crne Gore. SPC je nezakonito prisvojila nekretnine i zemlju u CG, SPC vodi politiku u CG i podriva drzavu
KOMITA

14. 09. 2018 - 18:24

AKO IM SE NE SVIDJA U CG ,STA DA SE RADI ,SEDNETE NA TRAKTOR I U BOLJI ZIVOT.
CRNOGORSKI 007

14. 09. 2018 - 21:13

NE,NE POSRBICE,TO SU ,,MUTIRANI CRNOGORCI,,.
Novi komentar