Komentar Milorada Pustahije

Kolumnoskopija

Da se razumijemo, i meni je ovakva vlast stvarno dodijala i kao stari ljevičar imam nagon ka pobuni, ali je velika razlika između pobunjenika i uličara. Vi ni na ulici nemate šanse. Jer ako je istina ono što vaši umni oratori u Skupštini izjaviše, da je sav ološ i stoka u i oko DPS-a, tek na ulici takvi će vas razbiti kao beba zvečku
Objavljeno: 24. 02. 2019 - 06:00 Promjenite veličinu teksta: A A A

Piše: Milorad Pustahija

Skopein na starogrčkom znači gledati, promatrati, pa nazivi mnogih savremenih metoda medicinskih pregleda sadrže pojam skopija. Danas i ja imam namjeru, metodom kolumnoskopije, izvršiti pregled političkog režnja crnogorskog uma i dati par preliminarnih dijagnoza i eventualno terapiju ukoliko se utvdi da nismo neizlječiv slučaj.

Na ovu metodu su me inspirisale izvanredne tok šou emisije „Teleskopija“ RTCG i autorke Tamare Nikčević. Lijepo da ne vjeruješ da su takve emisije moguće na RTCG i u Crnoj Gori. Probrani regionalno uvaženi gosti, nesumnjive erudicije, dobronamjernosti i elokvencije. Tamara vodi emisiju bez presinga, bez neurotičnih gestikulacija i nametljivih sugestivnih pitanja. Sa zavidnom obaviještenošću, ne samo novinarskom nego i intelektualnom. Iskazuje i veliko poštovanje prema gostima, čak i ako im se stavovi o pojedinim pojavama i događajima bitno razlikuju. Zauzvrat, dobija od njih respekt i seriozne i interesantne odgovore.

Sve se to odvija u decentnoj scenografiji bez plastikanera, neona i grandioznosti, uz meki sfumato rasvjete, poput rasvjete dnevnog boravka. Vješto kadriranje ti daje osjećaj da gledaš učesnike razgovora direktno u oči dok govore, i stvara ti iluziju da je to sve u tvom dnevnom boravku i da bi se i ti, ukoliko ti basta, mogao uključiti u razgovor.

Nešto slično gledao sam davno u emisijama „Kino oko“ sa voditeljima Draganom Babićem i dr Vojinom Dimitrijevićem. Ali to je stvarno bilo davno u nevaljaloj nesvrstanoj i neeuroatlantskoj Jugoslaviji. Dobro, tri puta Bog pomaže, i prve tri emisije su odlične i nadam se, odnosno siguran sam da će Tamara održati visok nivo.

Ih, odnese mi „Teleskopija“ pola kolumnoskopije. Moraću u nastavku biti kratak, direktan i grub da bih oposlio kolumnu. Koji ste klinac sazivali Skupštinu da bi došli do opštepoznatog stava da se ne možete složiti? Možda zbog zaključka opozicije da je ulica jedina slobodna institucija u Crnoj Gori, ili zbog stava pozicije da je nerodoljubivo dizati buku sada kada su počeli teći med i mlijeko po otadžbini nam?

I, čuj, krade se! Naravno da se krade u zemlji gdje je jako popularna jedna stara Ljubišina pripovjetka o krađi i prekrađi zvona, naravno crkvenih, i koja oduševljava naraštaje domišljatošću, smjelošću i hrabrošću njenih aktera. Tako su krađom i prekrađom zvona Lješnjani i Pobori postali naši argonauti, a krađom i prekrađom nekretnina, fondova i para DPS-ovci postali pobjednici tranzicije.

Nego, krade li se u Srbiji i Rusiji? I zašto Front hoće da škartira Medojevića zbog učešća u protestu protiv Vučića na beogradskim ulicama. Zar i beogradske ulice nisu poslednje slobodne institucije, a protesti iskra slobode kao u Podgorici? Ispada onda da vi hoćete da smijenite Đukanovića, ne zbog lopovluka kaste na vlasti, nego da dovedete Putina da iz Moskve drži ovđe vlast.

Kako u Beogradu pred Putinom izjavi jedna od vaših srbofilnih perjanica, u naletu dupeuvlakačkog nadahnuća, vi Putina smatrate predsjednikom, ne samo Rusije nego i Crne Gore. Pi, anatema vas tamo bila.

Drugo, ulica nije institucija, nego je poprište i uvijek je to bila. Institucije imaju statute i pravilnike o radu i načinu izbora rukovodilaca, a ulica se popunjava po principu - ‘ajd Alija da je više vojske - a predvode ih najčešće najgrlatiji i najhisteričniji ambicioznici.

Činjenica je da su na ulici izborene neke od najvećih civilizacijskih tekovina kao što su principi jednakosti bratstva i slobode izboreni u Francuskoj revoluciji, i da su ih na ulicama i trgovima izborili sankiloti ili bezgaćnici. Ali, njih su predvodili Robespjer, Mara a nad Skupštinom i rijekama sankilota lebdjela je lavlja glava Dantonova sa nadahnutim govorima.

A nad vama lebdi zećanski dvoglavi duh zvani Dabl Kej sa glavama Duška Kradouška Kneževića i Milana Pipuna Kneževića. Neću njihove glave komparirati sa lavljom glavom Dantonovom jer bih morao upotrijebiti neprimjerene nazive.

Da se razumijemo, i meni je ovakva vlast stvarno dodijala i kao stari ljevičar imam nagon ka pobuni, ali je velika razlika između pobunjenika i uličara. Vi ni na ulici nemate šanse. Jer ako je istina ono što vaši umni oratori u Skupštini izjaviše, da je sav ološ i stoka u i oko DPS-a, tek na ulici takvi će vas razbiti kao beba zvečku. Nažalost, velikosrbi i kriptosrbofili čine 70 odsto opozicionih snaga, a ostatak čini „građanska opozicija“, ma šta to značilo.

Mislio sam završiti porukom da nam trebaju potpuno nove stranke sa novom energijom i novim idejama i novim mladim ljudima. Ali, kad sam vidio Crnogorsku i njezinog ustavno patriotskog mesiju, inače srpskog ubačenika, prošla me volja za propisivanjem terapije.

 

Komentari: 21

Sveti duh

24. 02. 2019 - 07:41

Sve je rečeno u uvodu. Sjajno!
srpskog ubačenika

24. 02. 2019 - 09:09

Poštovana gospodo ,muka čovjeka da uhvati od vaših kompleksa.Srpski ubačenikGLUPOST NEVIĐENA ,strah da se pogleda u svoje dvorište no se gleda u tuđe dako se jad lakše izliječi,.strah da se kod sebe ne vidi greda a kod drugog se i trun vidi.To samo karakteriše nezrio narod ,narod neispunjen i nezadovoljan sobom.Kako veli Lalićev Pejo Grujović u Ratnoj sreći,,KADA JE KOD NAS ŠTA BILO DA JE DOBRO BILO?????
Boban Bg

24. 02. 2019 - 11:47

Malo si pobrkao balvane i trunje! A i ne znam kakve to veze ima sa ovim što Pustahija piše? Pavićević je došao u crnogorsko dvorište!!! I to došao da muti. Kome je trebalo da dodje čovjek koji za vrijeme svog javnog djelovanja u Srbiji NIKADA nije pomenuo CG, Crnogorce, ili, nedajbože, prava Crnogoraca u Srbiji? Što će on u politici CG?;Da širi ideje iz srpskog parlamenta? Ili je u pitanju papagajsko ponavljanje floskula koje je trade mark ljudi koji su na ulici. Najdebilnije floskule se ponavljaju kao očenaš. Tako da mi imamo posla sa praznoglavim tribalizmom, a ne sa suvislim idejama. Jedino ako nije ideja da je Pavle Djurišić bio borac za uredjenu, evropsku, pravnu, gradjansku Crnu Goru!
Pitanje ????

24. 02. 2019 - 13:16

Nijesam znao da postoje pravi Crnogorci i krivi Crnogorci????Koliko sam mogao date razumijem pravi CG su oni koji aminuju svaki porez vlasti ,NEMISLEĆI LJUDI,na drugoj strani su oni misleći ,koji vide da u CG institucije ne funkcionišu,pravni poredak je ništavan,u društvu je haos .Ti misleći brinu sa svoju đecu i njihovu budućnost.A ti gospodine BG ako griješimo dođi ovdije pa dijeli snama tu dobrotu od vlasti koju imamo
Anisa R.

24. 02. 2019 - 09:51

Energija teksta,dobar stil i iskrenost budu razlogom da iako se ne slazem uvijk sa svim uzivam citajuci autorovu kolumnu.
Vojo

24. 02. 2019 - 10:48

Svaki put kad izadje clanak gospodina Pustahije, dan mi izgleda vedrije.
Komsija

24. 02. 2019 - 13:00

Moj Pustahija, mozes Ti i bolje, Ti si intelektualac, pusti ti sada price ko je kome presednik, ko voli Putina, a ko Tramoa. Reci ti meni ko od ovih voli CG i dje se djede moj kapot. Ako vec volos da dociras, onako sa bezbjedne distance.
Zorna Zorka

24. 02. 2019 - 13:10

Dobar prikaz galerije likova koji bolje pristaju za istoriju bezčašća
MIDO S. PG

24. 02. 2019 - 13:14

Nemas ti ni nagona ni domu.Ova ti je prica ko svaka druga sto si do sada ispricao.Ako se varam sto se tice nago0na onda ga izbaci iz sebe pa da vidimo ocemo li za tobom tim vrlim ljevicarom,da dizemo bunu.
Nauči

24. 02. 2019 - 13:46

Nauči prvo da pišeš, te onda kritikuj.. Moga si bar 4 osnovne završiti.
TEMSI

25. 02. 2019 - 16:14

Nauči i ti gospodine da poštuješ i nepismene.
Dumelja

24. 02. 2019 - 13:18

I mene Vojo kolmuna ka vazda malo ko ovako pametno umije ovu crnu i omrcenu opoziciju tako dobro razotkriti i njenu namjeru da unisti sve sto je Crnogorsko kao gos.Pustahija.Sto se tice Tamare i njene emisije na RTCG to je pravo zadovoljstvo i gledati i slusati takvih nazalost za sad nema u CG svaki put ksd citam Vasu kolmunu ko dame Sunce grije.Bravo
Zoran

24. 02. 2019 - 14:41

Odličan komentar o protestima srbadije iz df.
Pedja

24. 02. 2019 - 14:41

1 dio Eto to ja krenuo da se poslije 30 god.provedenih na "trulom zapadu"u vracam u domovinu.Tezak je brate zivot u tudjini,ne mazi nas.Da slucajno neko ne bi dosao na ideju da pomisli da sam tako dugo "van ovdasnjih zbivanja",reci cu da,kao i svi drugi kojima je CG na srcu itekako pratim sve sto se desava.Jutros razgovaram sa jednim gradjaninom u Podgorici i dotakli se teme-aktuelna situacija.Izgleda da smo svi bili za nezavisnost i medju prvim clanovima LSCG.Cujem da je DPS "pokupovao sve zivo",da drzavom vlada 20 ljudi oko Mila,da je vakat da ode.Slazem se sa vecinom tih stavova,ali njega/vas pitam, da li postoji zemlja sa nesposobnijom opozicijom?Kada bo taj tzv.gradjanski dio opozicije jasno i glasno rekli:ne diramo u nezavisnost,necemo mijenjati nijednu od identitetskih stubova svake,pa i nase drzave,distanciramo se od DF,desne nacionalisticle stranke jer ne tezimo ostvarenju istih ciljeva,i takve stavove javno iznosili i imali zapisane u svojim statutima,...
Pedja

24. 02. 2019 - 14:48

Otezali Milu,da bude "gospodar zivota i smrti do vjeka vjekova"u nasoj zemlji.Ali dok se god "mladjani i lijepi crvenokravatasi",majusni SNP,majusna URA,Lekici i Danilovici,malecki SDP ne odrede prema svojoj drzavi,prema "rezervnim drzavama,prema DF ciljajuci samo na svegavanje DPS sa njegovim vodjom,dozivljavat ce poraze za porazima.Procitajte ovo "bivsi liberali i sdp-ovci",procitajte "Demokrate"i "SNP-ovci"i potrazite kod sebe "konstrukcionu gresku".Topli pozdrav od isto tako "starog liberala".
Pedja

24. 02. 2019 - 14:56

P.S. Neka gospoda iz opozicije kaze meni i svim drugim gradjanima sta bi bilo drugcije kada bi se docepali vlasti,ili bi to bilo samo povlacenje priznanja Kosova,referendum o clanstvu u NATO?Da li bi osim toga ucinili nesto pozitivno za ovu nasu malu zemlju,ili bi morali cekati 30 god.dok se i oni "ne napune"i opljackaju sve zivo?Vidite,mnogo pitanja a malo odgovora.U pamet se crnogorci!!
CG

24. 02. 2019 - 16:38

Bravo za sve gore navedeno! Potpisujem.
CG

24. 02. 2019 - 16:33

Izvanredno!!!
MILO rade..

25. 02. 2019 - 09:05

...a kako će mo zvati one te su nam prije 30 godina na staru srpsku godinu..premetnuli domovinu SFRJ-za račun"ljevičara" kaspina i grobra sa Dedinja..od planina pa do sinjega mora-i od Ulcinja do Novoga...? U spašavaju srpstva i kosova u Sveto ratu za mir..na Konavle i Dubrovnik...ponositi na svoje srpsko porijeklo i crnogorku (upitnu-znajući vam nagone predaka!)..državnost?!
cg bluz

26. 02. 2019 - 20:46

Crnogorska drzavnost nikad nije bila UPITNA sem i srbofilskoj glavi. Pa, odmori, junace!
Pozdrav

09. 03. 2019 - 20:04

Milorade pisem komentare godinama na Analitici. Imamo slican mentalni sklop samo sto si ti rjecitiji i duhovitiji.
Novi komentar