Šuković: Ako Tomkići moraju iz Berana, ova vlast mora da ode

Sudbina porodice Tomkić iz Dolca, kod Berana, postala je državna sramota najgore vrste. Pola tuceta fašista iz beranskih sokaka terorišu troje Hrvata - jer su Hrvati. Naočigled državnih institucija, lokalne samouprave, medija, civilnog sektora, ambasada...
Objavljeno: 28. 03. 2019 - 12:35 Promjenite veličinu teksta: A A A

Nakon godinu i po terora, Igor Tomkić je odlučio da za Antenu M progovori o svojoj nevolji i - pretučen je istoga dana. Bacili su ga na zemlju i krvnički pretukli, slomili mu nos, pocijepali lice pesnicama. Dvojica nasilnika su u pritvoru, ali je ostatak bande ostao slobodan da nastavi progon.

Kakva je to policijska zaštita za Tomkiće, ako nije u stanju da sačuva imovinu od koje porodica živi? Kakvo je to cinično objašnjenje nemoći institucija: piromani sačekali smjenu policijske zaštite, privedeni, pa pušteni, jer su imali alibi? Kakav je to zakon, kroz čije rupe može da se tako lako provuče lokalni ološ? Ili je pravo pitanje: kakvi su oni koji zakon treba da sprovode i da mirnim ljudima, lojalnim građanima države Crne Gore, obezbijede da žive kao ljudi?

Ako Milo Đukanović i Duško Marković ne razumiju da, koliko danas ili sjutra, moraju da odu u Berane i da porodici Tomkić garantuju bezbjednost, onda ne zaslužuju da ostanu predsjednik i premijer. Ako Dado Šćekić ne razumije da je na njemu da stoji ispred kuće Tomkića dok posljednji huligan ne bude iza rešetaka, da tim primjerom pokaže ljudsku obavezu da zaštiti svoje sugrađane, nema moralno pravo da ostane gradonačelnik Berana. A, neki njegovi najbliži saradnici, nek razmisle koliko su svojim izjavama doprinijeli da šovinizam ne ostane na riječima.

Bijedna je šutnja civilnog sektora, povodom terora nad Tomkićima. Vazda spremni da ukažu na kršenje ljudskih prava, sve grantoprežne vedete i nabijeđene savjesti crnogorskog društva, ne puštaju glasa, ni saopštenja da osude nepatvoreni fašizam. Pokazujući da su, zapravo, mali, licemjerni kalkulanti velikih političkih ambicija i razobručenog srebroljublja. U intimi društvenih mreža, skoro bez izuzetka, jednoumci salonskih fašista, koji tamo ordiniraju pod krinkom slobodnih intelektualaca.

Šta reći o ćosanju s nesrećom Tomkića, u izvedbi "uglednog " novinarskog pera i fakultetskog profesora? Ili, važnije, šta reći o Zakonu o radnim odnosima koji dozvoljava da sociopata podučava studente? Dok takve držite svezane za fejsbuk i ograničene na komunikaciju sa sebi sličnima, ajde nekako... ali truo je sistem koji takve pušta u učionicu. I koji sponzoriše biznis akademije medijske kuće "uglednog" pera, da grade "jake i stabilne studentske zajednice".

Ćute i lideri "građanskih" protesta. Iako je, za razliku od Radovana Karadžića, Igor Tomkić državljanin Crne Gore, a beranski fašisti nijesu prekogranični problem. Ćuti - i bolje što ćuti, nek izgleda kao da vjeruje u institucije sistema - tradicionalno selektivni Aivo Orav. Ako bi progovorio, zamjerili bi mu kućni ljubimci.

Pred državom je izazov s kakvim se nije suočavala u posljednjih četvrt vijeka, pogotovo ne od kad je postala nezavisna. Ne postoji manevarski prostor za institucije, niti kompromisno rješenje. Ili će beranski fašisti dobiti zasluženu kaznu ili će se po Crnoj Gori ubrzo bahatiti njihovi ideološki blizanci. A, u takvoj Crnoj Gori Igor Tomkić i njegova porodica nijesu jedini koji ne bi željeli da žive. Niti bi postojanje takve Crne Gore imalo smisla.

Komentari: 36

GOST

28. 03. 2019 - 12:59

Svaka cast Gospodine Sukovicu nema se sto ni dodati niti oduzeti ovo je stvarno ono nasta bi trebala da reaguje Engleska premijerka ovo se zove rasizam ali doslovce.Jos jedno veliki covjek samo o ovome prica, astale protuve cute da je bilo obratno bilo bi nevladinih organizacija na sve strane jaukali i baukali zastita ugorzenog sprpstva u Crnoj IZGLEDA Gori
Теофил

28. 03. 2019 - 13:02

Господине Шуковићу, слажем се са вама да нико не смије бити прогоњен на националној основи, ако се то утврди. Гдје сте били као новинар да исти овакав став изнесете по питању случаја Игора Радевића из Берана, о коме су обавјештавали неки медији, а ви и многи други који данас устају са оваквих саоптењима ћутали као заливени! Да вас подсјетим, Игор Радевић, дипл. правник је добио отказ у беранском катастру, зато што је Србин и зато што је као службеник катастра израђивао своја рјешења на ћириличнођ писму! Да ли је то равноправност коју заговарате или г-дине Шуковићу није битно када је ријеч о Игору Радевићу, који је Србин, али је битно када је Игор Томкић као Хрват у питању. То се зове новинарско лицемјерје и селективан новинарски приступ, јер је Устав исти за све Шуковићу! А ни дан данас нико од државних званичника Игору Радевићу није одговорио нити га позвао због поменутог скандала који се десио у јануару 2018. године!
Rašo

28. 03. 2019 - 13:32

Teofile , taj tvoj Igor Radević , neka ide u Srbiju ako će da piše zvanična dokumenta ćirilicom, koja je pred ukidanje kao i staroslobensko pismo. Njega niko nije tero zato što je Srbin, već zato što se glupira. A srba na visokim položajima u Crnoj Gori ima dosta, niko ih ne dira.
Gost

28. 03. 2019 - 13:37

Teofile za vrijeme Vukine vladavine zaposljavali su se i SNP-ovci, a ovi sad nece ni na razgovor da prime bilo koga iz druge partije, da ne pricamo o tome koliko su zaposlili nestrucnog kadra i dali otkaz starim radnicima jer su iz DPS! Sta kazes za slucaj gospodina Djukica kojem su skoro dali otkaz, nemaju ljudi dje vise da sjede koliko su ih zaposlili, a na isto radno mjesto stavili osobu koja nije iz te struke? Ako vec pricate o cinjenicama pogledajte i obe strane, ne pravite se pametni.
Twofold, idi za Karpate

28. 03. 2019 - 16:56

Teofilj, ako vama Vlasima, Karavlasima i Kaftanlijama ne odgovara demokratija u Montenegro, zašto ne emigrirate kod " svetosavske-nebeske braće na Karpate, Ural, Turkmenistan, ( odaklte ste i dobravili u 7 vijeku na Balkan, pored Dunava) zašto da se nelagodno ośećate u demokratski Montenegro??? Niko vam ne brani, idite slobodno, valjda vam je tamo bolje nego kod nas?? Crna Gora ostaje država svih narodnosti i manjina, jedino Vlasi se stalno bune???
garac

29. 03. 2019 - 16:39

Svi srbi u CG su drzavni neprijatelji i da jr srece tako bi se sa njima i postupalo
Podgoričanin

29. 10. 2019 - 17:20

Ali gospodine ćirilico,ne može Radević raditi rješenja na ćirilici,jer ja hoću moje na latinici.Kako je velikosrbin Radević htio da nam nameće ćirilicu.On je može birati za lično korišćenje,a nikako drugačije.Konačno,njegovih "posrbica" je oko 30%,pa je onda trebao 30% ćiriličnih,a ostala latinična.No,kako će siromah znati ko je Srbin a ko Crnogorac,jer se dosta nas krije. Drugo,ne može se upoređivati slučaj Tomkić koji je pretučen,zapaljena mu imovina i izvor prihoda od Srba,a Radević nije nastradao od batina,a s druge strane priznaćete da je pogriješio jer na svoju odluku je pisao rješenja na ćirilici,a ja sam mu isto vratio.Nije našao za shodno da se izvini.
Osmogrk

28. 03. 2019 - 13:04

Steta sto Tomkic nije novinar nego Hrvat. Kakvo bi to ibretanje bilo. Stiglo bi do SB UN. Ili da je crnac pa da mu se to desilo u sklopu ove price o rasizmu. Ovako, gresnik je samo obican covjek. Kao i mi drugi, dobar samo da izadje na izbore.
Теофил

28. 03. 2019 - 13:06

Тада, као ни сада нисте позвали ни премијера Душка Марковића, коме се Игор Радевић обратио отвореним писмом, као ни Мила Ђукановића и Дада Шћекића да реагују! Можда зато што сматрате да је нормално да Игор Радевић само зато што је Србин и израђује своја рјешења на ћириличном писму може да добије отказ и то је сасвим у реду и није страшно!
piper

28. 03. 2019 - 14:04

SMETA I VAMA SPC TEOFILE?NE ONA GAZI CRNOGORCE SVAKAKO:DUHOVNO,MATERIJALNO PIJE KRV CRNOGORSKOM NARODU I DRŽAVI OVO JE NAŠA ZEMLJA PRIJE SVIH CRNOGORSKA PA ONDA OSTALIH
Pero

28. 03. 2019 - 22:37

Jest al zamalo. Ovo je zemlja svih nas, ravnopravno.
Sramno do bola

28. 03. 2019 - 22:41

Ajde, Tofile, s tim tvojim Radevicem dokonim, ne uporedjuj radnika koji na drzavnim jaslama cera inat, i covjeka s porodicom kojoj neki rade o glavi. Pi!
Gost

28. 03. 2019 - 13:06

Ada sta pominjete Scekica kad ovo sve radi podmladak njegove partije, isto razmisljaju kao i Scekic! Da se covjek zgrozi kad shvati u kakvom okruzenju zivimo, na sta je sve spremna grupa mangupa ogrizena mrznjom! Beranci su odavno znali za ove persone ali neka i svijet zna kakvih ljudi ima, a sto je jos gore vecina njih su momcici koji nemaju ni srednju skolu ali bitno da se sepure sa trobojkama po gradu. Bruka.
Sramno do bola

28. 03. 2019 - 22:43

Nijesu to mangupi no kriminslci zadojeni bolesnim nacionalizmom
MaleCuce

02. 04. 2019 - 20:30

A sto ti smetaju trobojke, zar ih nije Kralj Nikola volio?
65903

28. 03. 2019 - 13:20

Bravo Šukoviću!! Ako ne bude adekvatne reakcije države Crne Gore, biće drugačijih protesta od ovih aktuelnih koje organizuju ovi što ovo rade sa Tomkićima!
piper

28. 03. 2019 - 13:59

NIKO ME NE MOŽE RAZUVJERIT DA OVO NIJE POKUŠAJ DA U BERANE NIKO OSIM SRBA NE MOŽE ŽIVJETI,DRŽAVO CRNA GORO BAČENA TI JE RUKAVICA SPC PIJE KRV CRNOGORCIMA I CRNOJ GORI
Badzana

28. 03. 2019 - 14:33

Bravo,upravo tako.
Pgbg

28. 03. 2019 - 22:39

Ne laprdaj seljmudine i sjedi đe si jer ni za đe si nijesi.
lolo

28. 03. 2019 - 14:06

Bravo,potpisujem!!
Relja M.

28. 03. 2019 - 14:22

"Pred državom je izazov s kakvim se nije suočavala u posljednjih četvrt vijeka, pogotovo ne od kad je postala nezavisna..." Zar i porodica nekog policajca nije tražila azil u Njemačkoj zbog sličnih dešavanja ?
Badzana

28. 03. 2019 - 14:28

Evo,ja od '96. glasam za aktuelnu vlast.Ako se nista ne učini na zastiti pomenutih gradjana i pocinioci adekvatno ne kazne,prvi cu vratiti partijsku knjizicu i biti protiv Mila.Šukoviću,svaka ti je na mjestu.
Aaaa999

28. 03. 2019 - 14:31

Gdje je sada mans i ćalovička
paaaaaa

28. 03. 2019 - 14:54

pa muz joj je tipa ovih sto pale a zensko obicno se preda svome muzu i razmislja kao i on ili jos gore tako da vidimo .....
Fahro

28. 03. 2019 - 16:09

Kakav Mans i Calovic. Nema tu sta da se zaradi i nije u pitanju Milo ili DPS. Njih sam jos prije 6 godina otpisao kao nevladinu organizaciju.
Eureka

28. 03. 2019 - 15:40

"Šuković: Ako Tomkići moraju iz Berana, ova vlast mora da ode" Kako je pametan i hrabar gospodin Šuković. Ali, kasno! Pa ova vlast je stvorila ovakav ambijent i morala je mnogo ranije da ode, ali nije dao gospodin Šuković i njemu slični. Ja sam prije neki dan u komentaru iznio stav da je Crna Gora podijeljena na kantone ka Bosna, samo to nije ozvaničeno i urađeno je bez žrtava. Ko je za to zaslužan? Pa, vlast "igra" na podjelama od kada su se nje dohvatili 1989.godine, a sve zarad te vlasti i lične koristi. Danas ovako, sjutra onako - zavisno koji su izbori u pitanju.Za to vrijeme Amfilohije gradi nesmetano nove hramove, gledajući u budućnost, UČK se slavi sa zastavama u Tuzima, u Beranama vijore srpske zastave,Bokeljska mornarica se svojata od strane Hrvatske, Tomkiće tuku i pale im lokal, i mi smo lideri u regionu.
Podgoričanin

28. 03. 2019 - 16:22

Bravo Šukoviću.Ovog trenutka pregledam portale i nikako da nađem reakcije Steva Muka,Daliborke Uljarević,one iz MANS-a(Ćalović),opozicione partije na državnom nivou,čuveni Džemal Perović,gle čuda,nema ni Joanikija,Džomića,da ne zaboravim Amfilohija,.... Svi su oni svjesni da je ovo posledica jedne ultranacionalističke poltike stranaka koje u Beranama vrše vlast.Dokle će ovo više?Načelnik CB Berane,ako ima propuste neka odgovsra,ali isto tako oni koji su operativci na terenu neka idu doma.Ovo je velika sramota za Crnu Goru.
Za Teoila

28. 03. 2019 - 16:26

Mislim da veći dio beranaca nažalost prihvata ovo poređenje, koje je u svom komentaru iznio tz Teoiflovo poređujući dva neuporediva događaja. Gubitak posla se sigurno nije desio zbog ćirilice, nego zbog drugih stvari,a prebijanje čovjeka je sasvim druga stvar.Nebi se ogriješili da ih sve osude na maksimalne kazne zatvora,i da ovjek dobije stalno policisko obezbeđenjue Takođe treba da se policajci mijenjaju svaki dan.I još ovo da kažem-imao sam priliku da prije dvije tri godine razgovaram sa jednim beranskim policajcemOn najviše na svijetu mrzi sadašnju republiu vlas.Ako ima tri od sto takvih policajaca onda se Crnoj Gori loše piše.
Teofilov autizam -1

28. 03. 2019 - 17:04

Oni kopaju po kontejnerima da bi izvukli neku koru od hleba i pritom još uvek veruju da će već sutra biti ukinute sankcije. Mi danas živimo kao poslednji narod na svetu. Plašim se da je srpska psiha jako ugrožena. Vi te ljude više ne možete da posmatrate kao normalne. Oni su napola već negde u nekom drugom svetu. U pismu koje sam poslao Centralnom komitetu mnogo toga sam pogodio. Tvrdio sam da ćemo biti poslednji Indijanci u Evropi. I sada, doživljavamo sudbinu prekolumbovske civilizacije koja se raspala budući da nije mogla da shvati realnost. Kada su doseljenici iz Evrope došli u Ameriku, doneli su civilizaciju koju tamošnji narodi nisu mogli da shvate. I oni su se jednostavno povlačili pred civilizacijom. Mi smo sada u toj situaciji.
Vanja

28. 03. 2019 - 19:04

Gospodinu Sukovicu,poštovanje.Veliko bravo,ovo je pero novinara,izuzetnog čovjeka.Sramno sto se desilo porodici Tomkic.Smjena policije,pa zar se napusta mjesto koje se obezbjedjuje,ili se policija smjenjuje na licu mjesta.Predsjednik Opštine Berane,izjazi sa izjavom za javnost bruka.Bolje da nije ništa izjavljivao.Tomkicima sve najbolje,podrska za njih.Krivci da se rigorozno kazne i posalje poruka da se ovako nesto ne smije vise desiti nikada i nikome.
Milo Vujović

28. 03. 2019 - 19:05

Šukoviću,desićese neko Čudo što te ovoj portal puštio i da spomeneš Vlast-DPS, ane da Vlast Mora da Ode !! Shvatite jednom da Vlast formalno postoji u Crnoj Gori,a da Nema Vlast Niđe đe su Došljaci Pobjeglice i Okupatori iz ilegalne tzv.sPc, niti u Beranama niti u Novom niti Kotoru ni u Budvi jer Došljaci na Vlasti u ove gradove se ponašaju i Vjeruju kao da su u Sastavu srbije,a Vlast ne ćini Ništa jer nema Vremena od Profiterske Harmonije sa popom Amfilohijem i Okupatorskom ilegalnom tzv.sPc koje javno Podržavaju !! Da to nije tako Vlast bi Odavno Uradila Reviziju za Pobjeglice Došljake njih više od 80.hiljada koji su Dobili na Korumpirani način Boravak a Velik broj njih i Crnogorsko Državljanstvo,a Svi Rade javno da Nestane Crnogorsko ime i Crna Gora,Stekli su se Svi Pravni Uslovi da se Ukine Okupatorska ilegalna tzv.sPc u Crnoj Gori !! Ako Vlast ne Vrati Većinu Došljaka i ne Ukine Okupatorska ilegalna tzv.sPc, Oni će Ukinuti uz Pomoć srbije i rusije Crnu Goru i Crnogorsku Naciju !!
PgBe

28. 03. 2019 - 22:55

Mogu samo da zamislim psihološki profil čovjeka koji ovako piše. Klasičan primjer nacifašiste kome je dopušteno da se njegov glas čuje. Opasno
Snezana

28. 03. 2019 - 23:19

Bravo Sukovicu, bravo. To su fašisti, to je zlo koje živi u Crnoj Gori. To je ono isto što se dešavalo sa srbima u Kninu i Vukovaru. To su fašisti. Sa razlikom što se tada cijela Hrvatska, digla na noge i proterala Srbe. Znam nije isto, kao ovo. Mi nismo takvo društvo, mi smo slobodna demokratalska zemlja. Ovo je zastidje Crne Gore, i niko ali baš niko ko misli ljudski, neće ovo podržati. Ovo se mora sankcionisati, jer su Hrvati u Crnoj Gori lojalni i mirni gradjani.
Zoi/DK

29. 03. 2019 - 10:28

Nijesam Srbin ali sam apsolutno protiv svrstavanja jednog cijelog naroda u zločince. Ima dosta ljudi koji još uvijek žive u 90ima. Znam da je, jedan broj tih ljudi zadojen mržnjom prema svemu što nije srpsko ali ne trebamo dizat toliku hajku na njih. U ostalom, istraga još nije okončana, otkud mi sigurno znamo da je to bilo zbog toga što je Tomkić Hrvat?
Sramno do bola

15. 04. 2019 - 20:58

Zoi, ili si naivan, ili romantican, ili foliras. Zaboravi sto si rekao. Jos jednom procitaj sto je Sukovic napisao, svi znaju da je rekao istinu, svi - i oni, i mi. I ti, ali hoces da ublazis pricu, a to nikoga ne lijeci, ni tebe. Sramno je do bola sto smo dozvolili da nam Srpska crkva i susjedna drzava importuje neocetnicku politiku, a nista manje nije sramno sto se kao drzava nijesmo snazno suprostavili takvoj harangi po suverenoj drzavi Crnoj Gori. Jesmo li mogli - JESMO!
Freeman

07. 05. 2019 - 13:12

Gospodine Šukoviću,krenuli ste dobro ,a onda sve relativizovali i pokušali da podijelite odgovornost . Ovdje je odgovorna isključivo Vlada i policija.Policija bi morala da garantuje bezbijednost života i imovine svakom ugroženom građaninu bilo da je on ugrožen zbog nacionalne,vjerske ili političke pripadnosti.Ali to policija ne radi ,već odavno.Meni i mojoj porodici nikada nijesu pružili zaštitu,naprotiv stali su na stanu kriminalaca sa raznoraznim izgovorima. Zbog toga časni građani nemaju nikakvo povjerenje u ovu policiju.
Novi komentar