OSVRT

ZEKOVIĆ: Zašto zastava sa četiri ocila na ostacima dominikanskog samostana?

Obavljajući posao turističkog vodiča zajedno sa turistima ostajem uvijek zatečena dekoracijom jednog sakralnog objekta na trgu od crkava intra muros grada Kotora.
Objavljeno: 19. 06. 2019 - 10:56 Promjenite veličinu teksta: A A A

Pitamo se svi skupa zašto je crkva Svetog Nikole ukrašena zastavom srpske pravoslavne crkve sa četiri ocila, simbolom popularne srpske krilatice, koja se pripisuje Svetom Savi “ Samo sloga Srbina spasava “.

 Pa dobro pomislih, da li se opravdanje može naći u činjenici da je naša Crnogorska mitropolija izgubila svoju autokefalnost 1920. ujedinjenjem mjesnih pravoslavnih crkava na teritoriji Kraljevine SHS i tako postala jedna od četiri mitropolije na kojoj djeluje Srpska pravoslavna crkva.

Zašto se takvo obilježje nalazi samo na crkvi Svetog Nikole a ne i na crkvi Svetog Luke i zbog čega se sličnim obilježjima ne ukaže na čitavi istorijat crkve Svetog Nikole, neizbježno se nameće pitanje.

DOMINIKANSKI SAMOSTAN

Naime na mjestu današnje crkve se nekada nalazio dominikanski samostan koji je napušten krajem osamnaestog vijeka, u vrijeme Napoleonovog osvajanja Boke taj prostor je poklonjen pravoslavnima da sagrade crkvu, slično istorijatu crkve Svetog Luke, koja je služila kao bogomolja i katolicima i pravoslavnim vjernicima.

Crkva Svetog Nikole iz 1810. je zajedno sa francuskom kasarnom izgorjela u požaru a nova crkva je podignuta između 1902. i 1909. godine i nije okrenuta kao većina pravoslavnih bogomolja ka istoku.

Nakon pokušaja rješavanja enigme na fasadi pomenute crkve, ulaskom u crkvu Svetog Nikole uz zvuke pojanja crkvenog hora ugazili smo u žutu brnistru ili žuku, makiju koja obilato ukrašava naše jadransko primorje.

Poluosušene stabljike sa žutim, napuklim od nagažaja smrvljenim cvjetovima povukle su moje ruke, prsti su zagrabili nekoliko stabljika I počeli da prave vijenac. Nijesu su se lako dale ukrotiti pa su ih zato još u antičko doba koristili za izradu užadi, mreža, jedara, odjeće, za prekrivanje krovova, izradu potplata, papira, platna I tekstila.

RUSKI SVETAC

Nije izgledala kao da je namočena u moru, pripremljena za izvlačenje vlakana, bila je jednostavno zgaženi dekor crkve povodom proslave Svetog Trojstva. Nakon što je hor završio sa pjesmom, vjernici su se uz blagoslov sveštenog lica mogli pokloniti moštima ruskog sveca koji će još samo određeno vrijeme biti u Crnoj Gori.

 Uslijedio je sasvim neoubičajen obrt u diskursu sveštenog lica, koji je počeo pozivati prisutne vjernike kao I sve ostale pristalice bunta protiv novog zakona o slobodi vjeroispovijesti, koji teritorije Mitropolije crnogorsko-primorske smiješta u okrilje države na kojoj se i nalaze oduzimajući im oreol srpske pravoslavnosti.

Crkva postade predikaonica sa koje su se upućivale rečenice revolta protiv predsjednika Crne Gore i Vlade u nadi da će potpisnici peticije biti do Vidovdana u broju od 100.000 I tako onemogućiti izglasavanje predloženog zakona.

Pomislih da je procvetala žuka pomutila svijest crkvenih lica pa je svojim tajanstvenim opijatom od aromatičnih ulja mir sakralnog objekta pretvorila u žestoki politički obračun sa neizvjesnim ishodom povratka samostalnosti Crnogorske mitropolije, koja joj je onomad uzeta. (Autorka je profesorka i turistički vodič)

Komentari: 81

Ljubitelj tutuša

19. 06. 2019 - 11:13

Zašto nam inatno bodu oči svojim velikodržavljem? Zato što je odgovorno lice u toj kotorskoj bogomolji Amfilohijev mitraljezac, pop Krivokapić, ako se ne varam. Risto Radović je svog drugog bandita postavio u Bar... takozvanog Svetovog Ratnika Za Mir, popa/ novinara Plamenca...
mali mitraljezac

19. 06. 2019 - 12:01

Sjecam se u skoli mitraljescovog sina, kad smo ga pitali za sto ce da uci, on ka iz mitraljeza NAJBOLJE JE BITI POP SPC.
agnostik

19. 06. 2019 - 17:07

Kada pomenuste da je najbolje biti pop...slicno tome odgovorio je diplomirani pravnik velibor dzomic.upitan od cimera gdje ce da se zaposli ,kao iz topa je odgovorio : radicu za srpsku crkvu jer tamo ima najvise para...i jedan od njegovih cimdra iz studentskih dana rece:takva odluka nas je iznenadila jer bio je dobar student,imao je i veze za posao u bg a sto je jos cudnije nije pokazivao da je neki vjernik ...ali pare su primamljive i valjalo je nauciti religijske obrede i kako se pravilno krstiti ...
Otimačina

19. 06. 2019 - 11:25

Kako što će?? Pa kad nemaju svojijeh, ondak ove tuđe , po Crnoj Gori, da okupiraju i prisvoje.
Miloš

19. 06. 2019 - 11:32

Zato što je to crkvena zastava.Car Careva Caruje Carevima.Krenuli ste u žestoku kampanju Analitičari.
Milošeee

19. 06. 2019 - 12:18

To je Bizantisko ne Srpsko i nije ,,Car Careva Caruje Carevima,, nego Car Careva Carstvom Caruje. ne falsifikuj
set

19. 06. 2019 - 14:43

Vala je vakat bio, udaviste vise sa lazima
nenad mne

19. 06. 2019 - 14:46

Po tebi, nije 4s, no 4c???
Marta

19. 06. 2019 - 18:55

Kako zatreba
RAŠO

19. 06. 2019 - 11:39

To što rade svještenici SPC u Crnoj Gori je bruka i sramota. Sve bi ih trebalo proćerat iz države, pa neka stoluju po Srbiji. Ali izgleda neko počinje da kuka, i kune kad vidi da mi je došao kraj. pa i oni tako.
john waine i apache

19. 06. 2019 - 16:35

Pa i Nikola je istjerivo sve najviđenije crnogorce u njegovo vrijeme pa ga BOŽJI prst otjera u tuđinu za to gospon bjelokapić bolje razmisli ..zbog sebe
Sloboda

19. 06. 2019 - 11:57

E doci ce i taj dan da se ona sramotna zastava makne sa crkve Sv Nikole, pa da svi pravoslavni vjernici u blagostanju mogu uci u svoju crkvu. Pa za ime Bozije, nisu svi pravislavci Srbi! Ima nas i drugih nacija. Mitraljezac se i onako ponasa kao da mu je po' Kotora otac u amanet ostavio, sramota!
Sonja

23. 06. 2019 - 15:11

Stoji srpska zastava jer je crkva srpska pravoslavna. SPC ima svoje eparhije ne samo u Srbiji, vec i u BIH, CG, Hrvatskoj... svuda gde ima i srba, a i sire po Evropi, celom svetu pocevsi od Amerike, Afrike pa do Australije. Rodonacelnik slavne srpske dinastije Nemanjica, Stefan Nemanja rodjen je u danasnjoj Podgorici. A mosti drugog srpskog arhiepiskopa posle Sv.Save, sv.Arsenija Sremca nalaze se u manastiru Zdrebaonik. Srpski kraljevi, despoti osnovali su brojne crkve, manastire...jos u srednjem veku. To sto je srpska zastava okacena ne znaci da samo srbi mogu da udju, to znaci da svi ljudi dobre volje bez obzira na nacionalnost, veroispovest, boju koze...itd da su dobrodosli u svetinju.
Pava Petrova Bgd.

19. 06. 2019 - 12:00

To je srpska zastava a ne nikakva crkvena kako glasi njihova podvala.Međutim ta četiri ocila su grčka slova "pozajmljena"od dinastije Paleologa i nemaju nikakve veze sa Srbima izuzev što su ih prisvojili i proglasili za četiri S.koja bi trebalo da simolizuju slogu i sabornost.Međutim ja sam poslije dužeg i studioznog proučavanja došla do zaključka da to znači:SVETI SAVA SUŠI SMOKVE!
Zogović

19. 06. 2019 - 17:00

Nemojte...nije Sava krivac što ima ima ovakve sljedbenike... Greota je...
Атеиста

23. 06. 2019 - 21:00

"Пава Петрова"Супер ти је откриће.Што ти онда смета,пусти их нек се брукају
Sami

19. 06. 2019 - 12:01

I sam sam turisticki vodic, dovodim do dva puta sedmicno goste u Kotor. Pokazem im prvo crkvu Sv. Luke, objasnjavajuci im da je ona simbol suzivota razlicitih religija u KO. Onda se okrenem prema crkvi Sv. Nikole i objasnim im ciji je ogroman barjak koji visi preko skoro cijelog zida. Kazem gostima da je to "trn u oku svih crnogoraca i katolika(kojih ima najvise u KO). Srecom sto se tu zavrsava moje vodjenje grupa, pa mogu da ih" otpustim", a ja da se zabijem u neku ulicicu dok me ne prodje bijes. I kada nam SPC ponavlja, to je crkva svih pravoslavaca, mogu samo da se gorko nasmijem takvoj gluposti-u te "vase" crkve moja noga krociti nece!!
Upravo tako

19. 06. 2019 - 14:01

Svaka ti čast!
Da ve pitam

19. 06. 2019 - 12:19

Crnogorci imate li sto jest osim krtole i rastana?
Pitao si nas

19. 06. 2019 - 15:10

i suvoga mesa i slanine, ljepota božja.
A ke nova

19. 06. 2019 - 15:51

Pizduni primorski samo gaovice i crni rizoto sva tri obroka . Kad ozeleni kao koze zucenicu oko puta sto su kerovi zalijevali .
Evo ko je ovo

19. 06. 2019 - 16:22

"Da ve pitam". Slusajte ovo je Srbin 100% . Taj sa morem duhom veze nema. Perfidni pasjaluk mu izbija iz svake rijeci. Dosao je ovdje da istrese mrznju prema CG koja kuva u njemu svakog dana. Moguce je da zivi u kuci nekog protjeranog Bokelja katolika i pravi se da je primorac. Ovako zao narod se samo u ovom regionu radja
Zogović

19. 06. 2019 - 17:05

Što god jeli, a prosili nijesmo NIKADA, jeli smo NAŠE! Pa tako 500, 600 godina. Najvažnije: U SLOBODI! A vi, koji samo o jelu i razmišljate, idite, JEDITE, prejeli se dabogda, tamo đe vam davati izdajom stečeni komad hljeba!
Baranka

22. 06. 2019 - 00:04

Da, to smo jeli kad su nas turci i Srbi opljačkali, pa nismo imali ništa drugo. Ali nema veze, bolje što su mi preci jeli raštana i krtole no da su šetali opanke. Ta teška vremena su brzo prošla.
Cogito

19. 06. 2019 - 12:27

S R A M O T A
CCCC

19. 06. 2019 - 13:01

Poludjeti cete zeljenasi od ovih 4 S . To je kao ono kad grofu Drakuli pokazes krst .
RAŠO

19. 06. 2019 - 14:07

ova 4 S vam ne znače ništa drugo do : sam će srbin sebe satrijeti.
john waine i apache

19. 06. 2019 - 16:37

Nećeš biti u prilici to da vidiš

19. 06. 2019 - 16:29

Mahali ste sa 4 C sirom bivse Jugoslavije, dok vas svuda nisu sveli ispod podnosljivih 5% i od tada je mir u tim drzavama
john waine i apache

19. 06. 2019 - 21:27

Otišli Srbi i epilog -svi odoše iz zemlje na zapad -kakva slučajnost
Cuca

19. 06. 2019 - 13:11

Zašto je Kralj Nikola prićera iz CG mitralješčeve pretke za Bosnu. I zašto se oni u Cuce zovu-prepoznaju po nazivu kukavičići.
Gospodjo, hvala na pažnji!

19. 06. 2019 - 14:01

Zašto crnogorsko sudstvo i policija ne reaguje na ovu sramnu četničku provokaciju??? Nadam se da će već danas taj četnički simbol biti maknut sa katoličkog samostana!!
Grbalj

19. 06. 2019 - 14:38

Konacno da neko primijeti, zato sto se zakon ne postuje! Po zakonu ne bi smjele da se viore zastave drugih drzava ako pored te zastave nema crnogorske zastave. Kao i sve Amfilohiju je dozvoljeno da radi ;uda i mimo zakona je, od prodaje suvenira ispred manastira bez racuna i poreza do limenih objekata po planinama... Dosta je bilo!
Trifun

19. 06. 2019 - 14:40

Da li ti na nesto ukazuju freske u crkvi sve. Trifuna u Kotoru? Ne pricajte kada ne znate. I u ostalom oduvijek smo sapostojali u Boki sa Srbima koji su pripadali zapadnom hriscanskom obredu. Ima nesto ljepse Nego da smo slozni?!
Definicija

19. 06. 2019 - 15:16

Trifune, ovo sto ti demonstriras se zove seljacka perfidnost dinarsk-srpske provenijencije
john waine i apache

19. 06. 2019 - 16:41

Seljak je ćovjek koji svojim znojem stiče i ima kult rada a gospon definicija ima kult laži,nerada malo lijeva ruka desni džep,malo belo za šmrkanje u dvije riječi smrdljivo ..... da izvinete
Tacnije

19. 06. 2019 - 16:44

Seljak je metafora za primitivcinu cirilicnu dinarsku .
john waine i apache

19. 06. 2019 - 16:57

Seljak nije metafora već POSTOJAN čovjek ,čestit ono što vi nikada nijeste bili niti ćete biti..a Ćirilica je pismo tvog đeda,prađeda,čukinđeda savršena azbuka SVAKI GLAS IMA JEDNO SLOVO..koje st ti stidiš i podcjenjuješ je..jer nijesu izgradio sistem vrijednosti
Zaustavite razbojnike

19. 06. 2019 - 14:48

Ponasanje SPC je odavno preslo u galopirajucu otimacinu !!! Dosta ljudi i spasavajte drzavu. Zakon sto prije !!
Мирослав Ђукић

19. 06. 2019 - 15:06

Ако се тако будемо пребрајали, многе католичке цркве су биле православне, а многа џамија је била црква... У свакој цркви на Приморју, која има два олтара, католички је убачен накнадно, вољом млетачке власти. Нама ауторка текста признаје: ..."u vrijeme Napoleonovog osvajanja Boke taj prostor je poklonjen pravoslavnima da sagrade crkvu". Предходна црква је изгорела. У чему је њен проблем?
Molim vas ne iritirajte citaoc

19. 06. 2019 - 15:14

Analitika moze li malo manje ovog cetnickog idiota ?
Мирослав Ђукић

20. 06. 2019 - 09:31

Админе, тражим право на одговор, допуштате отворене увреде: Анонимни, четници и партизани су далека прошлост. Само људи скромне памети још трабуњају о томе. Ко сте, најбоље сте рекли у задњој речи свог питања.
Мирослав Ђукић

20. 06. 2019 - 09:52

Админе, право на одговор: Анонимусе, вређајући мене, све сте рекли о себи! Само људи скромне памети данас, 74 године након Другог светског рата, трабуњају о четницима и партизанима. Мени је Вас искрено жао!
danilo s.

19. 06. 2019 - 15:38

Miroslave, Što se brukate? Samo pokazujete vaše ogromno neznanje. Pošto je Hrišćanstvo na Balkanu starije od Islama – tačno je džamija tiče. Medjutim reći da su “mnoge katoličke crkve bile pravoslavne” ne samo da nije tačno, već nema nikave logike. Vi zaboravljate da je katoličanstvo (Barska nadbiskupija) bila prva crkva u Duklji. Sve do Save (Nemnajića) nije bilo pravoslavnih crkava. Da vas potsjetim da je i prvi srpski kralj Stefan prvovjenčani dobio krunu od Pape (150 godina poslije dukljanskog kralja Mihaila). Vama, izgleda, nije poznato da, na primjer, u Dubrovniku (do propasti republike) nijesu dozvolili zidanje pravoslavne crkve unutar gradskih zidina. Čak ni Rusima. Mi smo se upravo hvalili, kako je u CG bilo medjuvjerskog sklada, jer je Katolička crkva dozvolila da se u nekim NJENIM crkvama postavi oltar i za pravoslavce (a ne obratno). Uostalom, prebrojte i danas koliko ima katoličkih crkava, a koliko pravoslavnih u Boki. Biće vam jasnije koliko lupetate?
IZ VOJNIĆA

19. 06. 2019 - 16:45

Da kada su katoličanstvo uvodili ognjem i mačem -ne lupaj gluposti..pročitaj Hrvatskog istoričara Domagoja Nikolića i biće ti jesno..i jedna molba otkači se malo odavde SMUČIO SI SE SVIMA
Manje gicanja vise citanja

19. 06. 2019 - 18:40

Smucio se cetnicicima nervoznim ko ti? Cuj procitaj Domagoja Nikolica. Ja ne znam ko je on. Pa da si se pozvao na jevandjelje tim tonom pa bi razumio. Naravno da je katolicanstvo bilo prevletno u Duklji. Macem I ognjem su pravoslavje donjeli Nemanjici. najstarije pisano svjedocanstvo juznih Slovena Regnum Sklavorum ili Ljetopis popa Grgura Barkog, Duljanina kojeg je vas Risto kleo govori ponesto o tome
Miran !

19. 06. 2019 - 18:41

Slusaj cetnicicu, civiliziraj se i prilagodi rjecnik oli cemo traziti da te Analitika blokira. Ajde na in4s.net pa tamo komenduj.
danilo s.

19. 06. 2019 - 18:47

Gospodine iz Vojnića, Nije mi jasna vaša opaska o “katoličanstvu uvodjenom na silu” - u CG? Navedite konkretno kada i gdje? Naveo sam da je katoličanstvo bilo prisutno u Duklji prije pravoslavlja. Dokaz je činjenica da je Mihailo Voisavljević dobio kraljevsku krunu od Pape 1077 g. a podjela Hrišćanske crkve na Katoličku i Pravoslavnu desila se 1054. godine. Dakle katoličanstvo je bilo prisutno u Duklji kao “državna” crkva/vjera sve do osnovanja prve pravoslavne crkve od strane Sv. Save 2019 g. Vi ste očito nešto pobrkali vezano za hrvatskog istoričara D. Nikolića. Bilo bi dobro da konkretno navedete zašto ga pominjete. Što se tiče vašeg nepristojnog komentara – to je vaš problem. No, nije dobro ako istina izaziva mučninu u vama?
Marta

19. 06. 2019 - 19:27

Provinciale vetus sive ecclesiae universae provinciarum notitia ( Katalog provincija Opće Crkve ) u III poglavlju Civitates Dalmatie et Croatie sunt num XX navodi Metropolis Salona, Jadera, Scandona, Tragurium,Belgradum,Arbum,Absara,Vecla,Sissia, Ragusam, CATARA, Stagnum,Mucrona,Bosna,DULCINIUM,Suacium, ANTIBARUM, Delmenia, Nona. U VI poglavlju iz kasnijeg razdoblja da Metropolis Ragusa ima ove biskupe: Stagnensem ( Stona), Bossenensem ( Bosne),Tribuniensem ( Trebinja), Catarinensem ( Kotora),Rose ( Risan), Biduanensem ( Budve), Antivarensem ( Bara), Dulchinensem ( Ulcinj), Suacinensem ( Svač)Scodrinensem ( Sjadar).
+

19. 06. 2019 - 21:56

Hvala Marta
Pomoć rođaku iz vojnića

19. 06. 2019 - 21:29

Iz tog razloga Vatikan i danas hoda kao po jajima oko nas i ohrabruje primitivni i samoubilački nacionalizam „Crkve katoličke“ (što je za katoličanstvo koje je po definiciji univerzalno potpuni anakronizam) sve dok služi destrukciji slavenstva, ali nedaj Bože da pokušamo definirati neki svoj autentični interes. Koliko je „Crkvi u Hrvata“ stalo do Hrvatske najbolje smo vidjeli u njenom stavu prema EU. Tu instituciju treba izučavati kao ogledni primjer transmisije strane moći kroz izvrtanje, zaglupljivanje, izluđivanje, neukost, naivnost, podlost, korupciju, bezobrazluk, pljačku i demagogiju sa stravičnim posljedicama.D NIKOLIĆ
Pomoć rođaku iz vojnića

19. 06. 2019 - 21:35

Međutim, zanimljivo je da je specifičnost fragmentiranog nacionalizma Južnih Slavena u tome da stranac ostaje zagonetno irelevantan u našim razračunavanjima. Uzmite na primjer Mađare, Nijemce, Talijane pa i Turke. S naše strane nema tu nikakve posebne ostrašćenosti: čim barem prividno popusti pritisak stranca on je gotovo istom zaboravljen. Sva naša mržnja i ostrašćenost upućena je od jednih na druge u okvirima naše slavenske porodice. Ja u tome vidim višu oktavu konfuzne nacionalne samosvijesti i gotovo arogancije, jer zapravo stalno jedni druge optužujemo zbog jadnog stanja u kojemu smo se našli kao da podsvjesno znamo da isključivo sebe možemo kriviti za vlastitu propast. I zaista je to tako, jer kad bismo mi bili na visini zadataka nijedan strani faktor nam ne bi mogao ništa.
Мирослав Ђукић

20. 06. 2019 - 09:48

Данило, немојте то о "брукању", не приличи Вам. Као што Вам је познато, хришћанство је на Балкан дошло много пре поделе на источну и западну цркву. Заправо, апостоли су проповедали од почетка на балкану ("Посланица Солуњанима" и "Посланица Коринћанима"). Подела на источно и западно хришћанство је вековима трајало. Тако, у византијској теми Далмацији источни обред се одржао веома дуго. Нпр. на Вису. На приморју је дуго преовладавало катаренство. (зато се Котор тј. Cattaro тако зове). Погледајте више о томе у делима др. Павла Мијовића. Касније, Млетачка република је настојала да покатоличи православне тако што је убацивала други олтар у цркве. То је толико ноторно међу приморцима, да не морам ни посебно доказивати. Обрнуто није било могуће, јер је власт припадала католичкој Венецији. Надбискупија Барска - Примасија Српска је успостављена 1089. године, много векова пошто је хришћанство завладало на овим просторима. Пођите до остатака манастира Златица из 5. века, погледајте олтар.
Marta

20. 06. 2019 - 12:03

Neka si ti nas uvjerio. Samo nikako nije jasna ta protoromanička i romanička gradnja, a i gotika. Gdje da iskopamo taj srpsko- vizantijski i moravski stil?
Мирослав Ђукић

21. 06. 2019 - 14:05

Марта, реците ми, зашто Ви данас не носите црногорску народну ношњу, него се облачите по моди са Запада? Зашто носите фармерице, уместо раше?
danilo s.

20. 06. 2019 - 14:13

# 1 - Miroslave, Nije mi jasan vaš uvod o dolasku Hrišćanstva na Balkan – nijesam ništa pominjao o toj temi? Samo sam konstatovao da se raskol u Hrisćanstvu desio 1054 g. 8 godina poslije dolaska na presto Duklje Mihaila Vojisavljevica (1046 g.) a da je, 23 godine (1077g.) - poslije raskola - Mihailo dobio krunu od Pape. Dakle Duklja je automatski postala dio zapadne crkve (Rima) – bez ikakvih vojnih intervencija. Nije sporno da su se granice izmedju Rima i Konstantinopolja kasnije pomjerale u skladu sa političkim promjenama. No, nigdje nije zabilježeno da je katolicizam nasilno uvodjen u Duklju, Zetu (bila je ponovo katolička u doba Balšića) ili u CG?
danilo s.

20. 06. 2019 - 14:15

#2 - Sto se tiče vaše izvedbe imena Kotor po “katarenstvu” - ona je krajnje sumnjiva? Jer, se tu pominje 9 vijek, a tada još nije bilo Bogumilstva (katarenstva) na Balkanu (10 vijek u Bugarskoj, i u Bosni, Srbiji, ..i na Zapadu 12 -14 vijek). Mada je samo ime Katara (Cathars) izvedeno iz grčkog: καθαροί, katharoi, "the pure [ones]”, odnosno, (spiritualno) “čisti” - to ime je bilo prisutno na Zapadu (Francuska), u Italiji su se nazivali Patareni, a u Bosni (i Srbiji) Bogumili. Zašto bi Bosanci koristili zapadnu verziju imena? No, iako je to meni lično veoma interesantna tema, ostavimo se tih detalja. Nijesu važni za naš predmet razgovora.
danilo s.

20. 06. 2019 - 14:18

#3 - Kažete: “Млетачка република је настојала да покатоличи православне тако што је убацивала други олтар у (katoličke) цркве. То је толико ноторно међу приморцима, да не морам ни посебно доказивати.” Vi ste, u vašem originalnom tekstu, tvrdili suprotno: “У свакој цркви на Приморју, која има два олтара, католички је убачен накнадно, вољом млетачке власти.” Ja sam osporio tu vašu tvrdnju. Vi ste (nevoljno) priznali da sam bio u pravu. Smatram, takodje, da je osnovni motiv Venecijanca nije bilo “katoličenje”, već želja da stimulišu trgovinu (jer je Kotor bio glavno tržište za pravoslavnu CG). Navodite: “Надбискупија Барска - Примасија Српска је успостављена 1089. године, много векова пошто је хришћанство завладало на овим просторима.” Godine 1089 u Duklji je vladao Bodin a njegova država se pružala preko teritorija Raške, Bosne, Dalmacije, Albanije,..
Мирослав Ђукић

21. 06. 2019 - 14:13

Данило, како сам ја и чиме, "невољно признао да сте Ви у праву"? То се Вама учинило. Драго ми је што сте одушевљени Млечанима и што не сумњате у њихове чисте и алтруистичке намере. Народно памћење памти да су "Латини старе варалице". Његош је корз приказ неуспешне дипломатске мисије војводе Драшка у Венецији био још оштрији. Да не помињем Љубишу и његовог "Кањоша Мацедоновића". Млечани су на силу убацивали католичке олтаре у цркве, тровали православне свештенике и чинили још стотине незамисливих непочинстава. Тачна титула надбискупа Барског је: "Примас Србије". Примасија је једна од 12 које постоје и једна је од најстаријих.
danilo s.

20. 06. 2019 - 14:20

#4 - I to papa Kliment u svojoj buli konstatuje i priznaje crkvenu juristikciju na svim pomentim teritorijama: “Kliment papa, sluga božjih slugu, Petru, Dukljanske crkve arhiepiskopu, ljubljenom bratu u Hristu, pozdrav i apostolski blagoslov. . . Dodjeljujemo ti, dabogme, i prema običaju tvojijeh prethodnika i crkvenim pravilima, plašt i u potpunosti dopuštamo posvećenje biskupima Dioklićanske pokrajine. Tebi i tvojim nasljednicima (ac successorum tuorum) dajemo u jurisdikciju sve ove crkve, da ti budu potčinjene sa svim što im pripada, a to su: dukljanska crkva, barska i kotorska, ulcinjska, svačka, skadarska, drivaštanska, polatska, srpska, bosanska i travunijska. Sve ove crkve, sa svime što im pripada kako smo već rekli, i sve manastire, kako Dalmatinaca, tako i Grka i Slovena (omnia monasteria 137 tam dalmatinorum quam Graecorum atque Sclauorum) apostolskim autoritetom dajem kao povlasticu tebi, brate Petre, nadbiskupe i tvojim nastavljačima . . .
Мирослав Ђукић

21. 06. 2019 - 13:57

Данило, не сумњам да је папа Климент писао у були тачно како тврдите. Он, јадан, није имао јурисдикцију ни на читавом Италијом (Равена, Бари, Отрант...) , а камо ли да је знао шта се дешава преко Јадранског мора. Легитимно је што је желео да подреди и те дијацезе, али је све то било јако тешко. Источни Јадран се стално вагао на једну и на другу страну, од Истре, која је и у 20. веку имала католичке калуђере - глагољаше, па до Епира, свуда су били веома замршени црквени односи. Само, никога од нас не обавезује нити једна папина була. Они сами су дуго били у тзв. "Авињонском ропству" и нису се питали ни за саме себе. Могу да замислим какве су тек тамо запаљиве буле писали, док су стрепели од тога хоће ли их француски краљ ликвидирати или не!
danilo s.

20. 06. 2019 - 14:22

# 5 - "Krst takođe neka nose pred tobom cijelom Dukljanskom kraljevinom (per omnem regnum Diokliae)...” Dakle “primas srpski” samo znači da se crkvena jurisdikcija Barskog nadbiskupa obuhvata i teritoriju Srbije. Odnosno, da je on nadležni nadbiskup, a ne da je Barska nadbiskupija “srpska”. No, za vas su i, vama omraženi, Dukljani od nedavno “Srbi”. Tako da je u vas Srba sve moguće?
Мирослав Ђукић

21. 06. 2019 - 14:17

Данило, Србија и Срби се не своде само на Рашку и Рашане. У том времену, Србија обухвата Рашку, Дукљу и Босну. Дакле, примас Србије је од 1089. године постављен и столовао у Србији. Ни ирски примас не столује у Ливерпулу, па да одатле управља Ирском!
Regnum Sclavorum

19. 06. 2019 - 15:19

Duklja je bila prevalentno KATOLICKA drzava. Izvor "Regnum Sclavorum" ("Barski Rodoslov") ujedno djelo koja povezuje Hrvate i Crnogorce
john waine i apache

19. 06. 2019 - 21:58

ne lupajte gluposti ,katoličko svještenstvo nije moglo da se pomiri sa tim da smo pomjerili granicu pravoslavne vjere daleko nazapad pa su konstruisali i falsifikovali dokumenta .Možete naći NPR.KAKO SU KATOLIČKI SVJEŠENICI REDUKOVALI HITLEROV ,,MAJ KAMPF,,DA BI GA PRIBLIŽILI NARODNIM MASAMA..O TOME SU PISALI STEVAN TOMOVIĆ.DOMAGOJ NIKOLIĆ ,TIBOR ŽIVKOVIĆ
#

19. 06. 2019 - 17:56

Nije bitna zastava koja stoji na crkvi Sv. Nikole u starom gradu. Vec godina koja tamo stoji. Godina je 1902. Vreme vladavine Habzburga. Ukoliko su oni dozvolili SPC u Kotoru onda drzava crna gora nema nista sa tim.
danilo s.

19. 06. 2019 - 18:56

# Crkva Sv. Nikole sagradjena je tek 1909 (neće biti da je zastava bila dok se gradila?).
danilo s.

19. 06. 2019 - 18:58

Pa i crkve u Vojvodini su zidane u doba Hazburga. Onda ni Srbija nema ništa sa njima? A još manje ima sa ovom u Kotoru.
#

19. 06. 2019 - 21:02

Crkve u Vojvodini pripadaju SPC kao I ona u Kotoru. To je bar prosto I jednostavno za razumeti. Ako su Habzburzi kao prakticno zakleti protivnici Srba sa kojima smo ratujuci iskrvarili, dozvolili njihovu gradnju, ne razumem sta drzava crna gora hoce? Crkve su Srpske a ne oduzete od bill koga.
danilo s.

19. 06. 2019 - 21:46

# Ka što je bila i Pećka patrijaršija koju je osnovao i ukinuo - turski sultan? Vi, gospodo, nemate više od pet vjekova istorije i to je vaš problem. To je razlog što otimate tudju istoriju, pjesništvo,... - i crkve?
#

20. 06. 2019 - 10:51

Pecku patrijarsiju su osnovali Stefan Dusan I Joanikije. Buduci da je proces ireverzibilan vise ni oni nemogu da je ukinu. Turski sultan da I ne pominjem. Progon svestenika ili patrijarha je nesto drugo.
-

20. 06. 2019 - 18:41

Ireverzibilna je bila I CG drzava do sultana Aleksandra karadjordjevica
Krsto

19. 06. 2019 - 23:34

Ne, ova u Kotoru pripada Crnoj Gori. Novac za izgradnju te crkve su dali knjaz Nikola i austrijski car Franc Jozef. Boka tad nije ni bila pod jurizdikcijom SPC već pod Bukovinskom mitropolijom koja je okupljala razne pravoslavne narode u Austrougarskoj: Rumune, Srbe, Crnogorce i druge. Prestanite da krivotvorite činjenice.
#

20. 06. 2019 - 10:56

Ako me pamcenje dobro sluzi tamo jasno stoji: Srpska pravoslavna crkva svetog Nikole. Serbian ortodox church of St. Nicolas Ovaj natpis se nemoze menjati cak I ako se skine zastava.
Dukljani = Katolici

19. 06. 2019 - 18:46

Crnogorski preci su bili KATOLICI ! Narod, koji je činio najstariji stratigrafski sloj crnogorskih predaka bio je svojevrstan amalgam Iliro-Romano-Slovena, sintetizovan u pojam - Dukljani
Мирослав Ђукић

21. 06. 2019 - 13:58

И ја велим да код нас има много мутљавине, преливода и конвертита...
Realno

19. 06. 2019 - 19:38

Svi crnogorci su bili katolici do okupacije od strane Nemanjica,neka plemana kao kuci i piperi su bili katolici do prije dvjesta godina.Morali su da prime praoslavnu ili islamsku vjeru zbog zakona turskog.Ali taj narod nije zaboravio tradiciju i svetog Vladimira.Sto se tice Crvene Hrvatske to je najveca glupost,crnogorci se nikad nijesu nazivali hrvatima,hrvati nemaju plemena kao ni srbi.Hrvati i srbi su dva najbliskija naroda sto potvrdjuje i dnk.Po dnk analizi srbima su najblizi hrvati,bugari,makedonci,rumuni,slovaci pa tek onda crnogorci.
Cro

19. 06. 2019 - 20:27

Kako Hrvati nemaju plemena? Što su onda 12 hrvatskih plemena? No osobno smatram da su Crnogorci jednostavno Crnogorci. I da su recimo pripadali nekim crvenim Hrvatima u svojoj ranijoj povijesti, kroz svoju cijelu povijest su imali svoju zasebnu etnogenezu, državavnost, posebnost što ih danas ne čini ništa drugo nego Crnogorcima.
Мирослав Ђукић

21. 06. 2019 - 14:03

Биле две сеје, Буга и Вуга. А онда је наступила куга... Особно сматрам да је те припросте бајке написао неки ваш фратар почетком 17. века, из пуке доколице... Да им прида важности, приписао је те бајке давно почившем цару Константину. Или, написао је то да парира Мавру Орбину, који је, опет, ваш фратар, али се, спознавши истину, био одметнуо од римске Курије, попут оног што чини данас г. Горан Шарић.
"Бивши фудбалер репрезентатива

23. 06. 2019 - 21:22

"Реално"па да буде реално.Ево ви генетски са Србима нисте имали ништа до скоро.Али у последњих 70 година се у Црну Гору преко лета прелије толико Србијанаца.,па кад се израчуна колико се деце направило за то време,по плажама ,видећете да се генетика скроз измешала.Како се мешање наставља неће остати ни трага разлике.Немојте ми молим вас замерити али ја сам отац петоро црногорских држављана.Сви су удати ожењени и имам укупно 8 унучади за сада.Извините молим вас никог не желим да вређам.Један ми је син жестоки црногорски националиста,али имамо одличне везе
Saša b.

19. 06. 2019 - 20:16

Skunće se skinut ,okupatorska zastava se još malo krije iza mantijaša i ne CG krsta
Novi komentar