Osvrt: Kako je Srpska pravoslavna crkva pokušala da obmane javnost

Male laži velikog srpstva

Velja je muka udarila na oca Velibora, od časa kada se u petak završila sjednica Venecijanske komisije, a mišljenje usvojeno gotovo jednoglasno.
Objavljeno: 25. 06. 2019 - 06:55 Promjenite veličinu teksta: A A A

Prvo je dr Džomić ustvrdio da Venecijanska komisija nije dala pozitivno mišljenje i da Vlada Crne Gore i režimski crnogorski mediji prosto – spinuju. Tačnije, prave se da su zadovoljni mišljenjem, a u osami, eto, rone suze jer im nije prošlo ,,otimanje imovine SPC“.

Pritom, nije ni pokušao da objasni zbog čega je – ako mišljenje nije u skladu sa intencijama vlasti u Crnoj Gori- predstavnik Srbije u Komisiji glasao protiv. Nije, valjda, srpska država u Veneciji izdala srpsku crkvu?

,,Sačekaćemo da se pojavi mišljenje, pa ćete vidjeti da sam u pravu“, poručio je protojerej-stavrofor, ključni pravnik Mitropolije cetinjsko-primorske Srpske pravoslavne crkve.

Došao je poneđeljak i osvanulo je Mišljenje Venecijanske komisije. Oglasio se ponovo dr Džomić. Sad veli otac Velibor da je bio u pravu; kaže da su iz SPC ,,istinu zborili“ i da nije bilo ,,saglasnosti Venecijanske komisije za jednostrano preknjižavanje imovine crkava I vjerskih zajednica“.

U prevodu: u Veneciji je srpska crkva ,,pobedila“, a crnogorska vlast izgubila boj.

U tom slučaju bi valjda dr Džomić, kao prvi pravnik-junak SPC, trebalo da bude neki novi Sveti Đorđe koji je mučenički stradao boreći se protiv progona hrišćana, u ovom slučaju valjda Amfilohijevih justinijanaca.

U realnom životu, dr Džomić nije izdahnuo, niti se baš velikomučenički borio. Samo je umrla njegova ,,istina“. Jer, nikakvo ,,jednostrano otimanja+e imovine“ nije ni bilo planirano, u prvobitnom Nacrtu zakona, niti u kasnijim amandmanima. O tome svjedoči i dopis Vlade Crne Gore Venecijanskoj komisiji od 17. juna, u kojem se taksativno sugerišu pojašnjenja pojedinih tačaka Prijedloga zakona o slobodi vjeroispovijesti ili uvjerenja i pravnom položaju vjerskih zajednica.

U tim pojašnjenjima pojedinih članova Prijedloga zakona (između ostalih: 57, 58, 66, 67) preciziraju se pravni principi o imovini, način dokazivanja vlasništva, pozivajući se na pravne propise i sudsku praksu Crne Gore.

I kaže se, u stavu Vlade, da ,,posjed koji se ne temelji na zakonu i dobrim namjerama (bona fides), već na sili, prevari ili zloupotrebi povjerenja (Vis, Clam et Precario) ne predstavlja valjanu osnovu za vlasništvo kroz posjed (usucapio; presciptio longi temporis). Ne samo to, naglašava se da u skladu sa crnogorskim propisima, kao što su Zakon o imovini I Zakon o državnoj imovini, kao i sudska praksa Vrhovnog suda Crne Gore - ,,takvo vlasništvo putem posjeda (usucapio) nije moglo, niti može predstavljati valjani osnov za sticanje privatnog vlasništva“.

Upravo ovakva formulacija, koju je Vlada Crne Gore predložila pojašnjavajući pojedine odredbe, ušla je u tekst Mišljenja Venecinske komisije! I to uprkos žestokom, ali usamljenom, protivljenju dr Čedomira Backovića, člana VK iz Srbije.

E, sad, da li je dr Džomić pogrešno informisan od izvora (čitaj: Backovića) ili prosto ne želi da prihvati realnost?

Svejedno. Mišljenje Venecijanske komisije, kao i dokumenta Vlade Crne Gore, dokazuju da Srpska pravoslavna crkva u Crnoj Gori nije pobijedila u ratu za istinu u Veneciji i nije uspjela da sačuva imovinu koju je crnogorska vlast htjela ,,nepravedno da otme“.

Istina je sasvim drugačija: u Veneciji je samo smrtno stradala laž koju su sveštenici SPC proturali ovih nekoliko dana.

A porijeklo imovine će tek morati da dokazuju pred crnogorskim sudovima. Baš kao što su se, u vrijeme restitucije, pojavljivali na ,,svojim“ sudovima u Srbiji. Tamo su im uglavnom ustupali imovinu na krišćenje. Ko zna, možda im u Crnoj Gori sudovi budu naklonjeniji? Nažalost, nije to tako nerealno: do sada je SPC u sudskoj praksi bila uvijek povlašćena strana. Biće, dakle, prilike dr Džomiću za novo mučeništvo, ovdje mu može biti bolje nego prije neki dan u Veneciji.

 

Komentari: 66

Potpitanje

25. 06. 2019 - 07:12

Sva ta imovina će i ostati u vlasništvu SPC. Koji je to spor vođen u Upravnom Sudu koji SPC nije dobila. I Džomić lično.
Goga

25. 06. 2019 - 08:15

Spor? ja nisam cuo za takvu vrstu sporova, majstore,kao u Srbiji ,i drugim drzavama objekti i zemlja su drzavno vlasnistvo,a popovi ih mogu koristiti,takođe oni propagiraju duhovnost,skromnost,poniznost,,a ne građevine,nekretnine,obijest....
Sajkaca

25. 06. 2019 - 11:41

Drasko se prevario u tumacenju Dzomicevog stava. Zna Dzoma da ce sva imovina koja je bila drzavna do 1918. ostati i dalje, a ono sto su na muljazu uzeli da ce im biti osporeno i vraceno drzavi. Znaju i da ce drzava uvesti pravilo koristenja i sve drugo u skladu sa preporukama Venecijanske komisije. Pa kakvu onda kosku glodje Dzomic? Usaglaseno sa politickim stavom drzave Srbije spremaju zvaku da kazu kako je svaka odluka u korist drzave CG pravno nasilje Milovih sudova, progon, mucenje i da za naredne generacije Srbijanaca i crnogorskih Srbijancica bude da je na silu pokradena od SPC te da je kad tad treba vratiti kada se steknu uslovi. Zakljucak, nikada mira sa Srbijom.
Podstanar

25. 06. 2019 - 12:49

odoše Spc i Amfilohije u podstanare.
Naravno

25. 06. 2019 - 07:17

Samo što će pravo na imovinu morati da dokazuje i država.
Naravno naravno

25. 06. 2019 - 08:28

Samo sto drzavi to nece biti problem, dok svetosavskoj toboze crkvi itekako hoce ;)
Drekalo

25. 06. 2019 - 14:42

Kakve dokaze država ima?! Jednu rečenicu u nekom članku? Teška rabota
Drndalo

25. 06. 2019 - 15:36

A kome ce to drzava da dokazuje, tebi i Dzomicu? Xaxaxaxa
Drekalo

25. 06. 2019 - 19:05

70% vjernika Spc uključujući i nas, eto kome
Objektivni

26. 06. 2019 - 00:16

Moze vas biti 99% ali ako nemate dokaz da je nesto vase - dzaba. Ili ako država ima dokaz da je nesto njeno opet vam - dzaba. A odlucivace sudovi. I kad odluce , mozete se gicati , koprcati u Kuriru i Informeru i mogu ministri vase drzave Srbije , lajati sta hoce - bice onako kako presudi sud. Ps. Da sam na mjestu ljudi iz firme SPC dobro bih vodio racuna o bilo kojoj gruboj rijeci upucenoj Crnoj Gori i njenim izabranim predstavnicima . Jaonikije to jos nije shvatio . I to je dobro za Crnogorce.
Bijeli Pavle

26. 06. 2019 - 22:27

Takvim vjernicima istina je zadnja rupa na svirali a o hriscanstvu da ne pricamo
Pravednik

25. 06. 2019 - 07:28

Utvrdjivanje porijekla imovine uvesti kao princip za sve. Pa da vidimo odakle avioni, kamioni, putovanja na egzoticna mjesta, garderoba po ekstremno velikim cijenama i donacije partijama od strane socijalnih slučajeva. Svi da polože račune.
Zoran

25. 06. 2019 - 09:01

A ne putuju ovi iz vlasti zbog sebe i ne trpaju milione i stotine hiljada na svoje račune zbog sebe, nego zbog naroda. Oni će ih bolje sačuvati. Narod ko narod, čak da mu vlast neuzima, opet od ovih plata ne bi imao ništa. Opet bi bio pred izborom da bira izmedju lošeg i goreg od lošeg. Kako jedini nijesmo promijenili vlast 30 godina, očigledno da ovaj narod kod ovog izbora izmedju lošeg i goreg od lošeg, uporno bira gore od lošeg. Takvi mu običaji valjda, što li.
VEZIR SULEJMAN

25. 06. 2019 - 09:24

Džoma,ti li si?!
@ za sulejmana

25. 06. 2019 - 10:41

NIJE DZOME NEGO MIROSLAV DJUKIC
Zoran

25. 06. 2019 - 10:46

Ja sam, a koji si ti bio? Ustvari, nebitno koji si bio, koji si sad? Pozdrav.
Bijeli Pavle

25. 06. 2019 - 11:32

Ajte turci niz cetinjsko selo i nosite amfijevo tijelo
Bolje

25. 06. 2019 - 07:49

Laž je uvijek bila najveća srpska istina !
CPC

25. 06. 2019 - 07:57

Velibor Džomić je protojerej – paroh podgorički. Iako bez formalnog teološkog obrazovanja – nema svršenu bogosloviju ili teološki fakultet – Amfilohije ga je lansirao u najpoznatijeg paroha srpske vaseljene. Diplomirao je sa relativnim zakašnjenjem tek 2002. na ne baš čuvenom Pravnom fakultetu u Kosovskoj Mitrovici, a magistrirao 2006. na izvjesnoj Privrednoj akademiji u Novom Sadu. Onda je – uz prisustvo Amfilohija i još nekoliko srpskih arhijereja – 27. decembra 2012. doktorirao na Pravnom fakultetu u Kragujevcu, poznatom po aferi Indeks (masovna kupovina diploma). Tezu je odbranio pred prof. dr Nenadom Đorđevićem, koji je jedan od nekoliko optuženih u Indeksu. Odbranio je tezu Pravni položaj tradicionalnih crkava i verskih zajednica u R. Srbiji i R. Crnoj Gori. Kao svojevrsnog i pravničkog uzora, Džomić je deklarisao dr Vojislava Šešelja.
Fahro

25. 06. 2019 - 09:03

Takva im je cijela prica - puna lazi. Dobro ih je Dobrica Cosic opisao, inace otac srpske nacije: -„Mi lažemo da bismo obmanuli sebe, da utešimo drugoga; lažemo iz samilosti, lažemo iz stida, da ohrabrimo, da sakrijemo svoju bedu, lažemo zbog poštenja. Lažemo zbog slobode. Laž je vid srpskog patriotizma i potvrda naše urođene inteligencije. Lažemo stvaralački, maštovito, inventivno.“ -„Laž je srpski državni interes.“ -„Laž je u samom biću Srbina“. -„U ovoj zemlji svaka laž na kraju postaje istina.“ -„Srbe je toliko puta u istoriji spašavala laž…“ A SPC - zalosno je vidjeti jednu vjersku zajednicu koja daje los primjer svojim lazima,otimacinom, falsifikatima.Svaka druga im je neistina.
za CPC

25. 06. 2019 - 12:44

to znači da je Džomić davno projektovan od srpskih tajnih službi.
Bravo

25. 06. 2019 - 07:58

Vrhunski tekst,
Bolje ti je da si se

25. 06. 2019 - 12:45

predstavio, ovako ti je tandara broć. Osim ako nijesi bliski rod.
Goran

25. 06. 2019 - 08:10

jbg. dirate im u ono najsvetije- NOVAC i nekretnine !!!
timestar

25. 06. 2019 - 08:13

Oporezovati"vjerski" turizam Ostroga !
Чињенице, чињенице...

25. 06. 2019 - 08:16

„У вези са одредбом о црквеној имовини показало се да смо истину зборили када смо рекли да нема сагласности ВК за једнострано прекњижавање имовине цркава и верских заједница. Дакле, то није прошло, није добило позитивно мишљење. А оно што је јако важно, могућност, дакле, која стоји пред државом као субјектом права, постојала је и до сада. Ништа ново у односу на оно што већ данас, па и деценијама сваки субјект, па и држава као субјект, има права, а то је доступност судским органима. Нема оне идеје да се једнострано прекњижава имовина на основу пописа органа управе надлежног за имовину и да катастар поступа по томе. Напротив, свако може да поднесе захтев, и ја могу данас да поднесем захтев да је ваш стан мој, али то не значи остваривање права по том захтеву“
Fahro

25. 06. 2019 - 09:45

Cinjenica je da sami postavljate pitanja i sami sebi odgovarate. Isto je cinjenica, i tu se slazemo, da svako ima pravo da preda zahtijev u kadasteru. Ono sto vi negirate vec cijelo vrijeme jeste drzavu i njne zakone. Vi (SPC) ste iznad zakona i sta je najgore negirate ovu drzavu.Zna se zakon ,i zna se drzava. Pravila vaze za sve.A vase je da dokazete a vi to imate.Pa da vidimo - neko ne govori istinu: Ili Istorija ili SPC. Vidjecemo....
Cinjenice

25. 06. 2019 - 12:08

su jaca strana u ovom tekstu. Prosto sve vrvi od njih. Primjer sa stanom iznesen od strane ovog bildovanog pravnika SPC u svojoj sustini odslikava svu dubinu problema oko kojeg se zabavila sva vaseljena i naravno VK. Koja trulez
Điđa

25. 06. 2019 - 08:17

Samo izvucite posjedovni list iz 1989 i sve će vam biti jasno. Vjerovatno je Dzoma i tada vodio spor o preknjižbi crkava i manastira. Kako samo obmanjuju stado.
Vlaška laža i paralaža!

25. 06. 2019 - 08:25

U svom dnevniku pred smrt 1992. godine pisao je Koča Popović o braniteljima srpstva i "Srbima po profesiji". „Bašibozluk, bagra i brabonjci ustali da obnove Dušanovo carstvo. Srbi su samo protiv onoga ko bi hteo da ih makar malo opameti, a oduševljeno kliču svakome ko ih još više zaglupljuje, unazađuje i unesrećuje. Žalosno je što su Srbi u civilizacijskom i kulturnom pogledu ostali na nivou na kome su bili pre sto godina. Oni nisu u sukobu sa svetom, već sa samima sobom, vraćajući se na šajkaču i opanak iz kojih su jedva izašli. Bio sam i ostao Srbin, ali nisam bolesna zadribanda i Srbenda. Takvi su izdali i osramotili srpski narod i narugali se njegovoj slavnoj istoriji”, preneo je svoje misli na papir Koča Popović.
-„Laž je u samom biću Srbina“

25. 06. 2019 - 08:26

Dobrica Ćosić: (Najveći Srbin o Srbima! ) -„Mi lažemo da bismo obmanuli sebe, da utešimo drugoga; lažemo iz samilosti, lažemo iz stida, da ohrabrimo, da sakrijemo svoju bedu, lažemo zbog poštenja. Lažemo zbog slobode. Laž je vid srpskog patriotizma i potvrda naše urođene inteligencije. Lažemo stvaralački, maštovito, inventivno. -„Laž je srpski državni interes.“ -„Laž je u samom biću Srbina“. -„U ovoj zemlji svaka laž na kraju postaje istina.“ -„Srbe je toliko puta u istoriji spašavala laž…“
SAVJET

25. 06. 2019 - 11:22

Nemoj da čitaš knjige i tekstove koje ne razumiješ. Jer ćeš pisati besmislice kao u tvom komentaru. Nije Ćosić neko koga ti možeš čitati i razumjeti...nije to epoha realizma, ako uopšte znaš što je to. Nije to za tebe, najiskrenije. Čitaj brate, novinske članke, jer ćeš kod analize tih tekstova izbjeći prethodno samoblamiranje. Pozdrav.
xy

25. 06. 2019 - 11:58

Potpuno se slažem sa vama, Ćosić nije neko koga je moguće čitati, zato što ništa nije napisao. Kad čitaš nešto što je potpisao "veliki" pisac u stvari čitaš Mihiza, Gavelu, Daviča, lažljivog Žiku Stojkovića ... I ovo oko laži u srpskom DNK je verovatno napisao neko ko Srbe dobro poznaje, a ne tupavi Dobrica. Mi stvarno lažemo sami sebe i bez toga nema Srba i Srbije. Lažemo od svetog save, preko Lazara koji je pobegao sa Kosova pa poginuo u bežaniji zato što nije umea da jaše, Marka kraljevića koji je bio turski sluga a ne junak, genocidnog lupeža i prevaranta Karađorđa i svih njegovih potomaka. Lažemo sebe kada su u pitanju SRBI Petrovići, Obrenovići, do današnjih dana, preko Draže i "Srebrenice", sve lažemo.
Danilo Kis

25. 06. 2019 - 12:12

je Cosicu,velikanu srpske knjizevnosti posvetio jednu zanimljivu pjesmu koju toplo preporucujem svima pa i SAVJETU.
Vlaška histerija

25. 06. 2019 - 08:28

Bogdan Bogdanović, bivši gradonačelnik Beograda: Moja braća Srbi nisu svesni razmera tragedije u koju su uvukli i druge i sebe. Otpočeli su dekompoziciju srpske nacije i njeno moralno ubistvo. Srbi su rat izgubili, to je gotovo, ali su izgubili i dušu, izgubili su čast, izgubili su sve, jer posle izgubljene duše i časti ne ostaje ništa više. Sve je potrošeno. I to je rezultat srpskog nacionalizma, te neverovatne ludačke istrajnosti u stvaranju velike Srbije. A unesrećili su susedne narode, o čemu sam već govorio, i u tom ludilu ima i elemenata samoubistva cele moje nacije. Inače, sve su države i nacije i dobijale i gubile ratove, vrlo važno, ali je važno i strašno to što su Srbi u ovom ratu, ponavljam, izgubili i dušu i čast.
Gule Bgd.

25. 06. 2019 - 08:35

Ja nijesam siguran ko ođe laže ?Posebna vrsta perverzije da je država Crna Gora tražila da dokazuje da su crnogorski manastiri njeni koje su prije toge proknjižili na SPC! Ovo je stvarno stravično .
Freeman

25. 06. 2019 - 09:08

G. Đuranoviću ,bez sarkazma i likovanja . Zna se da je osnovno načelo da onaj ko osporava nečije vlasništvo vodi sudski postupak i dokazuje vlasništvo. To niđe ne radi nosilac prava vlasništva. Uostalom sve što je uknjiženo devedesetih godina na CPM uradila je Đukanovićeva vlast koju Vi bezrezervno podržavate.
Djidja

25. 06. 2019 - 10:01

Onda ništa strašno i sve dogovoreno. Kad ga je Đukanovićeva vlast 90- uknjižila, što je problem da ga ove godine na isti takav način razknjiži. Vjerovatno su ga tada uknjižili na SPC odlukom suda. Nemojte da ste smiješni, kad uzimamo i knjižimo, uzimamo i knjižimo bez valjane dokumentacije, ali kada treba da vratimo, onda je potrebna odluka suda.
Freeman

25. 06. 2019 - 14:03

Nemojte vi da ste smiješni,zamislite samo da vašu imovinu uknjiže na drugoga a vama kažu sudite si i dokažite da je Vaše. Da li bi vam ovo bilo smiješno ?.
Fahro

25. 06. 2019 - 12:15

@Freeman - istina ziva!! E zato sve sto je 90-ih prepisano treba vratiti,jeli tako? Pa necete valjda vi Srbi tudje prisvajati.Em nebeski em posten narod. A posto ste vec 800 godina u CG ni to nece biti problem dokazati imovinu. Nego, nemogu skontati a vidim ti si upucen: kako ovo da da islamska i katolicka zajednica daje pozitivno misljenje o zakonu? Kako to da se oni ne plase otudjivanju imovine od strane drzave? Bas bih volio da nam objasnis,nama laicima:)
xy

25. 06. 2019 - 12:41

Kao izuzetno inteligentan čovek Đukanović je vrlo brzo shvatio da se u Crnoj Gori 1989. ponavlja 1918. i krenuo je, umesto protiv, da radi za Crnu Goru. Rezultati njegovog rada se vide danas. Kada je Milošević likvidirao saveznu državu i institucije, Milo je spašavao one koji su se u Beogradu izjašnjavali kao Crnogorci. Malo nas je koji od 1987. godine nemaju sebi šta da zamere, većina je mrtva, a Milo, pa neka je i pogrešio, na najbolji mogući način je ispravio grešku. Velika je razlika između Đukanovićevog i Bulatovićevog DPS-a. Bulatovićev je završio u kaljuzi četništva i savezu sa onima koji bi ponovo da zapale Crnu Goru. Dovljno je pogledati "Liberala" Radulovića koji mrz Crnu Goru više od Vučića i Dačića zajedno. "Liberal" i ostale vojvode.
Mihailo,Bgd

25. 06. 2019 - 09:15

Ovaj "spor" navodno oko "vjerskih prava Srba u CG" niti je spor niti su ugrožena ničija vjerska prava,možda malo Crnogoraca. Radi se o sporu crnogorskog slobodarstva i vizije za evrpopski slobodan i samostalan put sa deluzivnom velikosrpskom ideologijom sa SPC kao njenim ideološkim komitetom. Beograd oživljava fikciju Dušanovog carstva i ujedinjenja srpskih teritorija. Na tom putu CG će se proglašavati krivom dokle god bude država sa dignitetom i ne pristane na podaništvo.
danilo s.

25. 06. 2019 - 10:19

Čudo da Džomić ne pominje da Amfilohije & popovi SPC neće smjeti vrijedjati mitropolita Mihajla i CPC jer se sloboda vjeroispovijesti priznaje svakoj crkvi od minimum 3 osobe, Takođe, VK je tražila da se organizuje javna rasprava povodom ovog zakona, ali Amfi neće više smjeti da dovodi one krezube babe da pljuju mitropolita CPC. Ako vlada počne da primjenjuje ovaj zakon, prestace SPC strahovlada.
Neće biti

25. 06. 2019 - 11:32

nema vrijedjanja "svakoj crkvi", kako sam kažeš. Ali tzv. CPC, nije Crkva, ni po jednom "parametru". Jedna grupica dala sebi za pravo da osniva pravoslavnu crkvu. Znate li kad je neko, Crkva u pravoslavlju? Ka za to dobije "potvrdu" Vaseljenskog Patrijarha i kad ga priznaju ostale pravoslavne crkve. Tzv. CPC ne priznaje ni jedna. Oni su čak i korak nazad jer je na čelu te "Crkve" lice razčinjeno i od samog Vaseljenskog Patrijarha, o čemu je i pisanim putem prije nekolike godine obavijestio crnogorsku svjetovnu vlast. Tim načinom bi sjutra ja i Vi mogli reći da smo mi CPC. Ne ide to tako niti je ikad išlo. Oni imaju pravo i jesu vjerska zajednica, ali samo za to što to oni kažu i zakon im daje takvo pravo, ali Crkva sigurno nijesu, jer ponavljam, propisanoje kako se postaje Crkva.
danilo s.

25. 06. 2019 - 16:17

O priznanju Vaseljenske patrijaršije, kao i o eventualnom tomosu, otom potom Samo sam ustvrdio da više ne možete da vrijeđate - ne samo CPC - već svaku, zakonom priznatu, crkvu (minimum 3 vjernika) u CG. Jer, zakon izričito garantuje slobodu vjeroispovijesti tako da se nijedna crkvaa ne smije vrijeđati. Zaboravite na vaše 800-godišnje laži.
Objektivni

26. 06. 2019 - 00:30

Pa dade li Vaseljenski Patrijarh tomos i autokefslnost Ukrajinskoj Crkvi i uzalud. Vi mu to ne priznajere i tvrdite da je Vaseljenski Patrijarh prevarant. A ako ne vrati autokefalnost CPC kakav ce onda biti Vartolomej ? Pravedan ? Morate se dogovoriti sami sa sobom. Naravno nas Crnogorce to ne zanima ali je simpaticna nedosljednost .
Marx

25. 06. 2019 - 10:36

Ako SPC ili neko drugi nema papire da je do 1918. godine bila vlasnik vjerskih objekata, onda se podrazumjeva da je to državno. Ako je nešto ničije, onda je to državno.
Jok valahi

25. 06. 2019 - 11:36

Dokaz je to što je SPC, a time i Mitropolija kao njen dio, stariji od države Crne Gore. Koliko je smisleno da majka dokazuje da je starija od kćerke. Nikoliko. To je ovdje slučaj. Kod nas je poslednjih 20 godina svaka istina, "zarotirana" za 180 stepeni, pa i pitanje Crkve nije izuzetak.
sikter more

25. 06. 2019 - 14:00

Spc nije majka nego maćeha. Crkva je starija od države Crne Gore, tj. Zete, tj.Duklje, a Spc nije. Dakle, starija je jedinstvena, hrišćanska Crkva. Nije Spc starija od Duklje, tj. Zete, tj. Crne Gore.
Midsomer

25. 06. 2019 - 11:22

"Piše: Slobodan Blagojević "- 90ih godina... Kaže Matija Bećković: "Više želim sa svojim narodom biti na pogrešnoj strani, nego sa njegovim dušmaninom na pravoj." Ovo je, zapravo, definicija potpune propasti kulture. Onaj koji bi trebao uspostaviti kulturni kriterij (transcendentalitet) predaje se imanenciji onih kojima je kriterij neophodan za civiliziran život - da ga oni izdržavaju u jednom neciviliziranom životu. Jer, on drugom nije dorastao. Njemu je potreban zapušten, neciviliziran narod da bi on svojom lažnom svjetlošću, imitacijom transcendentaliteta, sijao u njemu" A Džomić se, uz ovu stečenu odliku njegovih pratilaca, uzda još i u njihovo neznanje, koje ga raduje.
Pop iša u Duklju

25. 06. 2019 - 11:50

Kad ćeš vratiti one pare te si pronevjerio.. Koliko bi ono? Velike su pare u pitanju
Mirko

25. 06. 2019 - 11:53

Suština je da SPC glumi pobjednika, a moraće, ka i u Srbiji, da dokazuju svoju imovinu. Kako će dokazati da su vlasnici Ostroga ili Cetinjskog manastira?
GRAĐANSKI

25. 06. 2019 - 12:37

Kad gođ ''tamo oni'' potrebuju, da se neko za nekoju ''tamo njihovu'' srbaljsku stvar - bori do potonje kapi krvi ili poti (znoja) a protivu Crne Gore - vazda i to ''lako'' nađu nekojega odvašnjega otpadnika, prodatu dušu i nesoja, poput (ovi put) ovoga nesretnjega dr Čedomira Backovića, člana VK iz Srbije! Neće ti to na sretnje izist Backo'iću-Zastiđe'iću!
GRAĐANSKI

25. 06. 2019 - 12:44

Ovojzi vlasti ne vjerujem (barem ne) do kraja! Ovo je ključno i objektivno za očekivat, a sramno i kukavičko što će ova vlast (na koncu) i učinjet: ''Nažalost, nije to tako nerealno: do sada je SPC u sudskoj prasi bila uvijek povlašćena strana. Biće, dakle, prilike dr Džomiću za novo mučeništvo, ovdje mu može biti bolje nego prije neki dan u Veneciji.''
GRAĐANSKI

25. 06. 2019 - 13:20

Srbalji, Kosovo ste izgubili, uz skoro apsolutnu podršku međunarodne zajednice, da ga na civilizovani način i samo jednijem potpisom g-dina Ahtisarija - "preuzmu" Albanci. To moćne evropske države učinješe, zarad toga što ste preko onoga nesretnjega Crnogorca Jovićevića (Gavrila Principa) i njegovoga pucnja - u suštini otpočeli propast Austro-Ugarske. Daklen, navrh 100-njak godinah uslijedila je kazna za taj (s vaše bande režirani) čin - osveta uplivne Austrije. To leži u osnovi. I to ste skupo platili. Ovo sad (istom navrh 100 godinah) civilizovano i jedino pravično vrtanje našijeh svetinjah (i blaga crnogorske kulture) u pośed države Crne Gore je najmanja moguća cijena (iako za vas previsoka) da "platite" - (iako se ljucki životi (preko 1o tisućah) platiti ne mogu (zato vi je ovo sad džabe)) - za sve one: okupatorske prevare, užasne zločine, nesojku otimačinu i ondašnji genocid i - ovaj sadašnji kulturocid!
GRAĐANSKI

25. 06. 2019 - 13:20

Ukratko: na civilizovan način i u skladu sa evropskim normativima - vrtanje svega onoga što su nam krvavijem putom i na sramni način "tamo oni" oteli. Tako je to kad je neko dosljedno evropsko zastiđe!
Herkul

25. 06. 2019 - 13:43

Meni samo nije jasno čemu se Miraš poradovao kad je Milo najavio da će obnoviti CPC? Evo, sve crkve da mu se daju da u njima služi je li vjeruje neko da bi Miraš imao pastve više nego što je sada ima? Miraš rezonuje, samo mi dajte poslovni prostor i narod će k meni da nagrne... Hoće, kako neće. Pa ima li ikoga ko bi dozvolio da ga krsti, vjenča ili sahrani Miraš? Nemojmo se šaliti s tim stvarima.
Lažni Vlasi i Mavrvlasi

25. 06. 2019 - 14:07

Cela srpska istorija jedna je velika laž - bez pardona je rekla Sonja Biserko u opsežnom intervjuu za taj časopis. Ona je još jednom ponovila da su se Srbi spremali za rat protiv Hrvata još od Titove smrti. - Inače, Pravni fakultet u Beogradu bio je jedan od stubova velikosrpskog projekta, tu su definisani svi Miloševićevi politički poduhvati, odatle se počelo govoriti o pravu Srba na pobunu, negirale su se postojeće jugoslovenske republike, njihovi argumenti korišćeni su u tekstovima objavljivanima u “Književnoj reči” i brojnim publikacijama, novinama i knjigama. I Memorandum SANU-a jedan je od tih dokumenata. Svi su oni tvrdili da treba reorganizovati Jugoslaviju, s tim da bi Srbi uzeli i zaokružili svoju etničku teritoriju - naglasila je Sonja Biserko.
Karpatska posla

25. 06. 2019 - 14:08

Otac hrvatske domovine dr Ante Starčević, inače lički polu-Srbin, tvrdio je da su Srbi vlaški nakot, nečista rasa, bića niže vrednosti i smeće od naroda jer su legura Cigana i Vlaha. Dr Ivo Pilar, njegov sledbenik i otac hrvatske geopolitike, pisao je da su Srbi niža rasa, jer imaju crnu, kovrdžavu kosu i debelu dlaku naspram hrvatske: plave, prave i tanke. Da su zlo Balkana, nomadske vucibatine, malobrojni narod, ali otrovan kao mala zmija, s neukrotivim razbojničkim i pljačkaškim nagonom u sebi. Dodavši da oko 64 posto Srba ima izrazito tamno lice, mrke su masti i nalik ptici grabljivici. Lice Srba je lice pravoslavlja, uzvikivao je on. Zvao ih je je smrdljive kaftanlije (kaftan: turski kaput). Dr Dominik Mandić, Pilarov sledbenik, izneo je teoriju da Srbi potiču iz severne Afrike, od crnih Mavara, koji su kao rimski legionari došli na Balkan i pomešali se sa stočarima Vlasima: on Srbe u svojim knjigama naziva još Mavrovlasima.
Midsomer

25. 06. 2019 - 15:32

Nemoj druze da si rasista i fasista. Kakvi su to pogledi na svijet? Treba da se zalazemo za gradjansku drzavu, za zakon, protiv nacionalizama, ali ovo sto si ti napisao je za svaku osudu. Ovi rasni i nacionalisticki pogledi na svijet su ideologija koja je tu da opravda smaknuce te “nize rase”. To su antihumani nazori i treba ih osudjivati uvijek i stakno, bez kbzira na koga se u konkretnom slucaju odmose.
Hate speech

25. 06. 2019 - 15:50

Za tuzilastvo. Srecom postoje IP adrese...
Drekalo

25. 06. 2019 - 14:39

Griješite silno Đuranoviću. Vlastodršci kao pokretači procesa moraju dostaviti dokaze da su crkve njihove. A to će biti velja muka, vjerujte
Midsomer

25. 06. 2019 - 15:46

Drekalo, Zakon uspostavlja okvir i premisu. Objekti izgradjeni prije 1918. Decembra, smatraju se drzavnom svojinom, osim ako spc da validan dokaz od orije 1918. da je njihovo. Buduci da su 2018. ponistene odluke podgoricke skupstine. Pred posebnim organom za ove slucajeve, vezanim za katastar, drzava pocinje postupak, poziva trenutmog drzaoca da prinese dokaze od prije 1918. godine. Itd. Jasno je navedeno da odrzaj, uzukapio isl, ne vazd u ovim slucajevima, zato sto nije bona fide drzano od strane crkve itd. Venecijanska komisija pohvaljuje sto postoji poseban organ za regulisanje ovoga, zato sto ce biti brze, a taj organ ce funkcionisati po zakonima za imovinska pitanja koja vec postoje. Ja ovako nabacao, ali to ti je zakon i to ti je pohvala venecijanskenkomisije. Nema tu sta drzava da dokazuje da je njeno
Drekalo

25. 06. 2019 - 19:29

Nijesi ni svjestan koliko griješiš. Ili si laik ili prosto ne znaš. Vlast nije i nesme biti povlašćena, a to i zakon kaže, kada je u pitanju dokazivanje vlasništa nad bilo čim a pogotovo vjerskom objektu. Oni mogu pokušati ići na to da su neki vjerski objekti od državnog značaja i tako im pristupiti ali pravo vlasništva opet nemaju. Zašto vjerski objekti nijesu državna svojina u npr Bugarskoj, Rumuniji, Grčkoj, BiH?
Drekalo

25. 06. 2019 - 19:37

A ovo da se objekti izgrađeni prije 1918 smatraju državnom svojinom je čista glupost slična, ako ne i ista, onoj komunističkoj otimačini posle ww2. Gdje piše da su vjerski objekti bili vlasništvo države do 1918?! To su notorne neistine.
Boban Bg

25. 06. 2019 - 20:28

Pa ako poslije toliko iznešenih dokaza pitaš zašto, to znači da te u suśtini ne interesuje ova materija.
Novi komentar