Vremenom ih je sve više

Milioni ljudi i dalje vjeruju da je NASA lažirala slijetanje na Mjesec

Bila je to najveća navodna lažna vijest i decenijama prije nego što je termin "fake news" uopšte izmišljen.
Objavljeno: 16. 07. 2019 - 20:22 Promjenite veličinu teksta: A A A

Milioni ljudi u svijetu i dalje vjeruju da čovjek nije hodao Mjesecom i uvjereni su da je NASA slijetanje na Zemljin satelit snimila u nekom od holivudskih studija. Hiljade internet stranica posvećeno je tome da se "dokaže" da se slijetanje nije dogodilo, a neke čak dovode u pitanje i cijelu misiju Apolo 11.

Neki kažu da NASA 1969. nije imala tehnološki "know-how" da izvede takav poduhvat, a ako i jeste, onda je to učinila bez posade, jer bi astronauti bili živi sprženi kosmičkim zracima. Teorija zavjere ima još mnogo, ali sve argumente pronalaze u navodnim anomalijama na fotografijama i snimcima koje je NASA s Mjeseca poslala na Zemlju.

Nekima su dokaz "namještaljke" sjene na snimcima, drugima izostanak zvijezda na nebu. To što su ih redom demantovali naučnici, teoretičarima zavjera ne znači mnogo. Maštu im ne sputava ni činjenica da je Lunarni Orbiter 2009. snimio da napušteni moduli Apola 11, 14, 15, 16 i 17 i dalje stoje na površini Mjeseca.

Kada je lunarni modul Apola 1 dotakao površinu Mjeseca 20. jula 1969. malo koji Amerikanac nije vjerovao da je to istina. Po istraživanju Galupa do kraja vijeka već ih je bilo šest odsto. U Rusiji ih čak šezdeset odsto ne vjeruje da su Amerikanci, bivši hladnoratovski neprijatelji, bili prvi na Mjesecu.

Ali, iznenađuje da je puno skeptičnih među najbližim američkim saveznicima. Četvrtina Britanaca ne vjeruje u slijetanje na Mjesec, kao ni devet odsto Francuza.

Akademik Didije Desormau, koji je mnogo pisao o teorijama zavjera, kaže da broj nevjernih Toma raste s važnošću događaja.

"Osvajanje svemira je bio vrlo važan događaj za čovječanstvo. Potkopavanje toga može uzdrmati temelje nauke i čovjekovo ovladavanje prirodom, a to je onda odlična meta za teoretičare zavjera", rekao je Desormau AFP-u.

I ranije su teorije zavjere sadržavale snimke, poput ubistva Kenedija 1963, ali ovo je prvi put da je "teorija zavjere u cijelosti izgrađena oko vizualne interpretacije događaja, koju oni onda u cijelosti odbacuju kao namještaljku", kaže Desormau.

Ista se logika koristi za negiranje ubistava u američkim školama, dodao je, kada oni najzagriženiji teoretičari tvrde da su leševi zapravo glumci.

"Slike mogu umrtviti našu sposobnost da razmišljamo kada smo suočeni s izvrnutom logikom", upozorava Desormau.

"Snaga takvih teorija, nezavisno na temelju čega prežive, jest da postaju neka vrsta evangelizacije i nema im roka trajanja".

Bivši službeni istoričar NASA Rodžer Launius kaže da nikoga ne treba čuditi to što negiranje slijetanja na Mjesec ne jenjava. On je posvetio veći dio svoje karijere borbi s teoretičarima zavjera i kaže da oni jednostavno ne prihvataju ista pravila istraživanja i znanja po kojima drugi žive.

Komentari: 13

Pisar

16. 07. 2019 - 21:45

Nevjerovatno u sta su ljudi spremni da vjeruju.
Pali

16. 07. 2019 - 22:29

Alk ne vjeruju da su Srbi sa Marsa.
Humor sa cutucima

16. 07. 2019 - 22:29

U CG svi Srbi od reda, ali vjeruju da su Rusi bili na Mjesecu a nisu nikom rekli ahahaha... A URA je ubjedjena da je Mjesec planeta
GRAĐANSKI

17. 07. 2019 - 12:18

SJAJNO!
Psihijatar

17. 07. 2019 - 12:05

Nema ni jednog srbina da vjeruje da su amerikanci bili na Mjesecu. Kod njih je 100% da nijesu. Mrak ostaje mrak.
siki

17. 07. 2019 - 15:43

to je vec dokazano da niko nikada nije sletio na mjesec,ni Rusi ni Amerikanci-neka oni dokazu da su bili !!!
Smiješno

17. 07. 2019 - 16:48

Pa Amerikanci ni dan danas nemaju tehnologiju da dodju zajedničke orbitalne stanice nego lete ruskim raketama, a ne šezdesetih sa tim nivoom tehnologije. Samo tehnički i u prirodnim naukama potpuno nepismeni mogu vjerovati u to da su Amerikanci bili na mjesecu.
hah

17. 07. 2019 - 20:17

jesi gledao mozda skorija lansiranja SpaceX-a? redovno salju namirnice i ljude na ISS i rakete im se posle spuste same. nasa i dalje koristi soyuz kapsule jer im se vise isplati a ne jer ne mogu da ih naprave. kad je svemirsko istrazivanje u pitanju tu je saradnja na velikom nivou i ne mjesaju se u ovu dnevnu politiku. uostalom '69 su rusi posmatrali apollo 11 misiju i izgubili svemirsku trku. zar mislis da ih ne bi prozvali da su ovi stvarno lazirali?
Hm

17. 07. 2019 - 21:51

Namirnice da, ljude ne i to godinama i nije u pitanju cijena, nego bezbijednost. Uostalom Amerikanci imaju mnogo više para za te programe od Rusa. Tačno je da zadnjih godina Amerikanci Rusi ne miješaju politiku u ta istraživanja, ali u tom periodu je bila trka i prestiž i politika u prvom planu ikod jednih drugih, što samo pojačava sumnju u slijetanje na mjesec, sa onom nivoom tehnike i za tako kratko vrijeme.
cg-ME

18. 07. 2019 - 03:18

SpaceX je u startu htio da koristi ruske rakete pa su ih ladno iskulirali. Danas svi hoce da koriste SpaceX rakete. Elon je postavio svima domaci zadatak i ostavio pitanje, sta ustvari rade i da li imaju smisla skoro sve svemirske agencije na planeti poslednjih 50god?
Putnik Namernik

17. 07. 2019 - 22:13

Koeficijent inteligencije ispod proseka... Tuga Balkanska...
cg-ME

18. 07. 2019 - 01:03

Ti koji sumnjaju da ljudi nisu stigli na mjesec, nisu daleko od ubjedjenja da je zemlja ravna.
Ljubitelj tutuša

18. 07. 2019 - 08:22

Slažem se a na drugoj strani imamo teoriju (da li samo teoriju) da je Mjesec šupalj (hollow moon)! Imamo li snage istypiti iz skolastičkih okvira i povjerovati u to?!
Novi komentar