Ko obilježava vjerski praznik

Nije istina da samo Srbi slave slavu

Jesen je, vrijeme je danâ krsnog imena ili slave, pred nama su dvije slave koje se među hrišćanima Crne Gore najčešće praznuju - 21. novembra Aranđelovdan (Sv. Arhanđel Mihailo) i 19. decembra Nikoljdan (Sv. Nikola Mirlikijski).
Objavljeno: 20. 11. 2019 - 00:00 Promjenite veličinu teksta: A A A

SPC popovi su ovih dana spremni: Ovi dani proslavljanja krsnog imena su idealna prilika za sveštenstvo SPC da osrbljeni identitet pravoslavnog stanovništva ojačaju isfantaziranim pričama: o precima, njihovim tradicijama i običajima.

Bataljon srpskih popova u C. Gori je spreman i dani slavâ su ono zbog čega je bataljon i formiran, popovi će da kolaju od kuće do kuće i u hiljadama crnogorskih domova oriće se popovske lažibajke: Izgubili smo carstvo na Kosovu 1389. godine (niko od Zećana/Crnogoraca nije bio na Kosovu 1389); tvoji su sa Kosova došli poslije 1389. (nijedno crnogorsko bratstvo ne vodi porijeklo sa Kosova); "car" Lazar je Grbljanović iz Grblja (isto koliko je i Ivo Andrić iz Andrijevice, a Ivan Stambolić iz Istanbula); Skenderbeg je Srbin (kula koju je Skenderbegov otac otkupio u Hilandaru, nazvana je od strane hilandarskih monaha - Arbanaški pirg).

Zatim, na popisu u CG početkom 20. vijeka 95% stanovnika su se izjasnili kao Srbi (niko se nije izjasnio kao Srbin, jer svojevoljnog izjašnjavanja nije bilo); crnogorska nošnja ima boje kao srpska trobojka (srpsku trobojku nacrtao i Milošu Obrenoviću darivao turski sultan Mahmud II, u decembru 1835. godine, postoje slike iz 18. vijeka na kojima se vidi raspored boja na crnogorskoj nošnji istovjetan kao danas); Karađorđe je iz Vasojevića (dokumenta iz vremena kad je Karađorđe bio živ, pokazuju da je porijeklom Kliment, to je francuskim oficirima saopštio Karađorđev izaslanik Rado Vučinić); Nikolaj Velimirović je iz Zagarača (sami Nikolaj Velimirović je rekao da nije porijeklom Crnogorac) ITD, ITD...

2-lekovic-i-jovicevicPredstavnici nekanonske crkve koja ima śedište u drugoj državi, što je u pravoslavlju nezakonito, će uz čašicu loze domaćinima, od kojih veliki broj nije pročitao nikada nijednu knjigu, da ispredaju skaske koje imaju samo jedan cilj - mijenjanje identiteta Crnogorcima i naravno, omalovažavanje crnogorske državnosti, njenih simbola, istorije, kulture, crnogorskog jezika...

Ono što je zanimljivo i bizarno, mnogi predstavnici vlasti koji se izjašnjavaju kao Crnogorci, sadomazohistički ugošćavaju i finansijski podržavaju popove SPC, takvi ljudi iz vlasti sami sebi kopaju jamu, snažeći organizaciju kojoj je jedini cilj posrbljavanje Crnogoraca, samim tim i rušenje ljudi koji ih ugošćavaju.

 No, s druge strane, i to je razumljivo, propaganda je čudo nad čudima, pa tako i Crnogorci iz vlasti koji ugošćavaju SPC popove, stvarno misle da u njihovim ispredanijama postoji neka istina i stvarno misle da jedna nekanonska crkva ima Božju blagodat!  

Dr Žarko Leković u Živoj istini: Mislio sam da nikada neću pisati o kafanskoj floskuli "samo Srbi slave slavu", mislio sam da niko iz naučnog svijeta to ne uzima za ozbiljno, mislio sam da svi naučni radnici kod nas čitaju knjige, bar one knjige koje su vezane za teme o kojima pričaju. Naravno, Crnogorci (ma kako se izjašnjavali), većinom mrze čitanje i knjige, i smatraju da je to veliko gubljenje vremena, tako je IN4S, glavni politički portal crnogorskih Srba, blateći me prije godinu dana ("Crnogorski guru publicista Miroslav Ćosović: Nema diplomu i polupismen", 17 XII 2018), za neke knjige kojih ima u svakoj biblioteci, javno pitao - đe ih nalazim?!

U emisiji "Živa istina" na RTCG, urednika i voditelja Darka Šukovića, gostovao je 27. IX 2019. doktor istorijskih nauka Žarko Leković, o njegovom nastupu sam već prije nešto više od mjesec dana pisao u tekstu "Bajka o knezu Lazaru Grbljanoviću", Leković se u emisiji, uprkos tome što je istoričar, neprestano pozivao na predanja iako o temama o kojima je govorio ima dovoljan broj istorijskih izvora i mnogi znameniti naučnici su dali svoje sudove o tim temama na osnovu istorijskih izvora. Još nije bilo prošlo ni 8 minuta od početka emisije, Leković je prozborio rečenicu koja je očigledno imala za cilj da u Crnoj Gori homogenizuje srpsku naciju, naciju koja u našoj državi buja od raspada DPS-a, 1997. godine, kazao je: "Danas je interesantno, da samo Srbi slave slavu".

Ovu floskulu možete često čuti na ulici i u kafanama, od ljudi koji nikada u životu nijednu knjigu nijesu pročitali, ali eto, čujemo je i od doktora istorijskih nauka. Ova tvrdnja dr Lekovića je u potpunosti neistinita.

O slavama je već pisano na Analitici: U maju prošle godine na Analitici je objavljen tekst "Sve slave i običaje naslijedili smo od starośedilaca Balkana" u kom je pokazano da je slavljenje krsnog imena kod nas na zapadnom Balkanu nastalo kao zamjena za slavljenje antičkih bogova, i to su davno, još prije II svjetskog rata ustvrdili mnogi znameniti naučnici - kao što su: otac srpske arheologije Miloje Vasić, pa akademik Vladislav Skarić, profesor Ćiro Truhelka, dr Aleksandar Mitrović i drugi. Slavljenje krsnog imena je još jedan izvanredan dokaz da nijesmo Sloveni, nego da smo starośedioci Ilirika koji su primili slovenski jezik u vrijeme srednjeg vijeka - u vrijeme demografske, vojne, političke i kulturne nadmoći Slovena na ovim prostorima.

U knjizi "Malesija" prije skoro 100 godina, lijepo je opisano: Ceklinjanin Andrija Jovićević bio je pedagog, publicista i pripovjedač, rođen je 1870. a umro je 1939. godine. U Beogradu je 1923. godine objavljena njegova etnološka studija "Malesija" koju je radio prema uputstvima koja mu je dao Jovan Cvijić. Knjigu je napisao na osnovu istraživanja koja je vršio u Malesiji, 1920. i 1922. godine. Izdavačka kuća CID iz Podgorice je knjigu ponovo objavila, 1997. godine.

3-str-125-knjiga-malesijaJovićević je prije skoro 100 godina o krsnoj slavi u Malesiji, zapisao: "Svi Malisori i sva Sjeverna Arbanija imaju zimski Nikolj-dan, kao opštu narodnu slavu. Nikolj-dan praznuju u Malesiji za sedam dana. . . U potonje se vrijeme postepeno odustaje od ove slave i neka su plemena svela ovo praznovanje na tri dana. . .

Svako malisorsko pleme ima posebnu krsnu slavu, pa ipak im tog dana pop ne dolazi u kuću, a na Sv. Nikolu mora doći i "blagosloviti" kuću." (Andrija Jovićević, Malesija, CID, Podgorica, 1997, str 125)

Jovićević je o slavi kod Malisora pisao na stranama 125, 126, 127 i 128.

Katolički Albanci pridaju veći značaj krsnom imenu, mnogo bogatije i pompeznije slave nego što to rade Srbi i Crnogorci, koji su istina nekada, kao i Malisori - slavili krsno ime po nekoliko dana, ali je još knjaz Danilo to sveo na jedan dan.

E sad, o čemu se radi kad dr Leković kaže da "samo Srbi slave slavu"?!! Malisore, tj katoličke Albance smatra Srbima koji govore albanskim jezikom i ne znaju da su Srbi ili - nije čitao Jovićevićevu knjigu "Malesija", pa nije ni znao da Malisori imaju slave? Da li se dr Žarko Leković uopšte pripremio za iskaz koji je dao - "samo Srbi slave slavu"?

Vasilj Siništaj, predstavljen tada kao poslanik Albanske alternatine, je za slušaoce Radio Slobodna Evropa 2008. godine pisao dnevnik. Za četvrtak 14. avgusta 2008. je naveo:

"Za naše bratstvo Siništaj krsna slava - Velika gospa. Pošto je Albanska alternativa organizovala u čast gradonačelnika Ročester Hila jedno izletište - Putem bitke kod Skadarskog jezera - ručak u Moričanu uz prisustvo ambasadora Republike Albanije."

A za petak 15. avgust 2008. ovo: "Svetac Velika gospa. Nastavlja se sa slavljem. Danas je i vašar i biti će organizovana misa. Današnji dan je popunjen." (Pitka voda i krsna slava, Radio Slobodna Evropa, 16. avgust 2008)

Katolički Albanci i danas proslavljaju krsnu slavu.

4-stjepan-banovicProslavljanje krsnog imena kod katolika u primorju: Folklorista i pisac Stjepan Banović je u jednom radu 1912. godine, objavio: "U današnjem Primorju Makarskomu - nekadanjoj Krajini - nema ni jednog sjedioca vjere pravoslavne. Ni u Zagorju, naime u općini Vrgorac - ih nema. Sljedbenika te vjere u onom kraju valjda nikada ni ne bijaše, a za ime srpsko, izim u kakovoj pjesmarici, nije narod nikada ni čuo.

Nu, uza sve to, što se u Primorju o pravoslavlju i srpstvu ne može ni govorit, svi primorci slave krsno ime i danas, uprav onako kako se ono slavi u Bosni ili zapadnoj Srbiji. Svetkovanje, puškaranje, uzajamno gošćenje i paljenje svijeće - dakle baš pravo krsno ime." (O porijeklu slave krsnog imena, Glasnik zemaljskog muzeja Bosne i Hercegovine, XXIV, Sarajevo, 1912, str 268)

Srbin dr Aleksandar Mitrović je u istom broju istog časopisa, objavio rad sa apodiktičnim naslovom "Krsno ime nije ni patarenskog ni srpskog ni pravoslavnog postanka", između ostaloga u radu i ovo: "Uz ovo, što sam gore letimice napomenuo, spominjem nešto i o krsnoj slavi u Konavlima. U Konavlima nema ni jednog pravoslavnoga.

Svi su katolici, a sva konavoska sela, - ima ih mnogo, - slave svoje krsno ime. Karakteristika toga slavlja sastoji se u tome, da mal' da ne sva sela, cijela, slave jednoga sveca, kao svoje krsno ime. Cijelo selo slavi jednoga sveca. Toga dana po svim kućama pale se svijeće. Prijatelji dolaze na krsno ime iz drugih sela, ako i tamo nije krsno ime. Nije običaj da sveštenik ide po kućama i blagosivlja." (Krsno ime nije ni patarenskog ni srpskog ni pravoslavnog postanka, Glasnik zemaljskog muzeja Bosne i Hercegovine, XXIV, Sarajevo, 1912, str 394)

Svi katolici koje su naveli Banović i Mitrović u svojim radovima danas se izjašnjavaju kao Hrvati, a Banović kaže da u Makarskom primorju za srpsko narodno ime 1912. ni čuli nijesu, tako da sudeći po logici onih koji kažu da samo Srbi slave slavu, neki među njima koji su slavili slavu - nijesu ni znali da su Srbi.

Srpska etnoistorija je bajka: Srbi su mlad narod koji je star 2 vijeka, to je konglomerat etničkih grupa koji je uzeo ime Srbi po nekim Slovenima iz srednjeg vijeka, 90% predaka današnjih Srba do prije dva vijeka se nijesu u narodnosnom smislu izjašnjavali kao Srbi, nego su se deklarisali kao Bugari ili Makedonci, Crnogorci, Vlasi, Romi...

Srbi su formirani kao vjerska grupa sastavljena od različitih etnija - objedinjena u Srpskoj crkvi, jezik je napravio Vuk Karadžić, a etnobajke koje su predstavljene kao istorija je uglavnom nakitio Vukov najbolji drug Simeon Milutinović Sarajlija.

Krsno ime proslavljaju i Crnogorci i katolički Albanci i Hrvati primorja... Etnoskaska kako samo Srbi slave krsno ime, nije istinita, čitava etnoistorija savremenih Srba je zapravo jedna kolekcija bajki.

Komentari: 116

Miroslav Ćosović

20. 11. 2019 - 00:02

Svima koji slave, srećan Aranđelovdan želim.
Катуњанин

20. 11. 2019 - 09:21

Господине Ћосовићу, собзиром да сте из Фоче која је Ваша слава и објасните Вашу етногенезу? Приликом проглашења Црне Горе за краљевину, у својству предсједника Скупштине, Марко Ђукановић (предак-рођак Мила Ђукановића) одржао је говор на отварању сједнице Народне Скупштине Црне Горе, у којем је између осталога рекао: Зна се да је прва српска држава Светога краља Владимира никла на простору данашње Црне Горе, зна се да је Зета била колијевка Немањића ... 1. Ђукановић, Марко (1910). Цетињски вјесник, бр. 66, чланак: Црна
GRAĐANSKI

20. 11. 2019 - 10:33

Katunjaniniu - Je li taj citat nauka i naučni dokaz? Je li Petrovićah srbaljstvo nauka i naučni dokaz? Je to što danas u veza sa srbaljstvom u Crnoj Gori palamude pojedini (naravno, ne zaslužuju ime da im spomenem) nauka i naučni dokaz? Pitaš li se ono što je bitno i jedina istina: koliko je Sveti kralj (knez) Vladimir srbova' ili bio Srbalj? Nije nimalo, Katunjaninu, ali nimalo! Ni on, ni Vojislav, ni Mihailo, ni Bodin (+ još 6 kraljeva iz dinastije Vojislavljevića)! A, đe ti je srbaljstvo u Duklji od 600-e godine do cca 1200. i Nemanjića?! Nema ga! A, đe ti je srbaljstvo u doba svijeh Balšića? Pa Crnojevići! Pa, 200 godina vladikata! Nema srbaljstva u nesretnjoj Crnoj Gori! Mlogo su mi nešto ponešen za nežnavenošću i srbaljstvom! Može lako bit da si ti porijeklom iz Hercegovine, pa "projektuješ" samoga sebe! Poznato je to u psihologiji! A, i ne zaboravi Duklja i Travunija su bile dvije države i dva naroda! I Porfirogenit ti tu može pomoć, a ne nametnute ti podvale i uvezene lažavine!
GRAĐANSKI

20. 11. 2019 - 13:50

P.S. Pa, 200 godina vladikata do Petrovićah!
Gost

20. 11. 2019 - 14:11

Vojisavljevići su bili Srbi iz Travunije. Čitaj ti Porfirogenita! Osim Srba nije bilo drugih Slovena u Travuniji. Došli su u Duklju i vladali romanizovanim ilirskim plemenima (Dokleati) nekoliko vekova. Tokom tog perioda oni su slovenizirani tj. posrbljeni pre svega prihvatanjem jezika. Zato se u CG priča slovenski jezik a haplogrupa nije slovenska. Kasnije su Nemanjići donijeli pravoslavnu veru i time je i drugi elemenat sadašnjeg identiteta ugrađen na prostoru sadašnje CG.
GRAĐANSKI

20. 11. 2019 - 17:53

Zanimljivo, ali - zanago nemam živacah za viši dio tvojih ostalih tvrdnji-gluposti, no - tako ti Boga, citiraj mi Porfirogenita đe veli: ''Vojisavljevići su bili Srbi iz Travunije.'' Ili, to neko drugi tvrdi?!? P.S. Ipak si sa nekim tvojim tvrdnjama potvrdio da u nacionalnom i/ili krvnom smislu, dotično naučnom smislu, Crnogorci ničesove veze s ''tamo vama'' Srbaljima nemamo!
Gost

21. 11. 2019 - 09:14

Porfirogenit ne spominje Vojisavljeviće već da Srbi žive u Travuniji - i niko drugi od Slovena osim Srba. Za Duklju ne kaže da u njoj žive Srbi ali ne kaže ni da žive Sloveni. Pa kad se već zaklinjete u Porfirogenita morate i ovo prihvatiti. Tvoji živci - tvoj problem.
GRAĐANSKI

23. 11. 2019 - 20:44

Prvo: Jasno glasno te opetovano pitam: Đe piše da su "Vojisavljevići bili Srbi iz Travunije"?! Precizno navedi izvor! Drugo: Znači, nijesmo Slaveni, ali nijesmo ni Srbalji! I - tačka!
GRAĐANSKI

24. 11. 2019 - 07:10

Tipično srbaljski: mlatneš podlu laž (poput: "Vojisavljevići su bili Srbi iz Travunije.") i, pošto je podmetneš - umukneš kad ti se jasno i glasno ište dokaz i/ili izvor te lažavine! P.S. Porfirogenita sam dobro "prestudira" još 1993., tako da odlično znam što je napisa'!
GRAĐANSKI

24. 11. 2019 - 08:26

Tipično srbaljski: mlatneš podlu laž (poput: "Vojisavljevići su bili Srbi iz Travunije.") i, pošto je podmetneš - umukneš kad ti se jasno i glasno ište dokaz i/ili izvor te lažavine! P.S. Porfirogenita sam dobro "prestudira" još 1993., tako da odlično znam što je napisa'!
Оља

20. 11. 2019 - 23:01

Није проблем што "србаљства" није било у та давна времена, којима претпостављам лично сведочиш, кад тако "из пуних уста" причаш. Мука је што га сада има и биће слава Богу. На жалост твоју и " рода" твога.
GRAĐANSKI

24. 11. 2019 - 07:22

Oljice, kako ni "s" od srbaljstva u ta davna vremena nije bilo u Duklji, dotično Zeti i Crnoj Gori (ovo potonje do ure ili Petrovićah (i to ne svih)), a kako ga danas ima - to znači da je ono danas ovđen: izmišljeno, neprirodno, podmetnuto, naučno neutemeljeno (bez povjesnih i genetskih naučnih dokaza-činjenica), nametnuto, ... - ukratko: SRBALJSTVO JE U CRNOJ GORI OBIČNA I SRAMOTNA L-A-Ž !!!
GRAĐANSKI

24. 11. 2019 - 08:24

Oljice, kako ni "s" od srbaljstva u ta davna vremena nije bilo u Duklji, dotično Zeti i Crnoj Gori (ovo potonje do ure ili Petrovićah (i to ne svih)), a kako ga danas ima - to znači da je ono danas ovđen: izmišljeno, neprirodno, podmetnuto, naučno neutemeljeno (bez povjesnih i genetskih naučnih dokaza-činjenica), nametnuto, ... - ukratko: SRBALJSTVO JE U CRNOJ GORI OBIČNA I SRAMOTNA LAŽ! Komu se živi u sopstvenoj lažavini - njegov problem! Komu se lažinjaju pokonji mu preci u toliko silnijeh generacijah - njegovo zastiđe!
Krsto

20. 11. 2019 - 11:23

Zar Ćosovići nijesu Šaranci ? Da je iz Foče, ona opet nema nikakve veze ni sa srpstvom ni sa Srbijom, osim što su četnici izvršili tamo genocid i promijenili joj nakratko ime u ''Србиње''.
GRAĐANSKI

20. 11. 2019 - 11:49

Katunjaniniu - Je li taj citat nauka i naučni dokaz? Je li Petrovićah srbaljstvo nauka i naučni dokaz? Je to što danas u veza sa srbaljstvom u Crnoj Gori palamude pojedini (naravno, ne zaslužuju ime da im spomenem) nauka i naučni dokaz? Pitaš li se ono što je bitno i jedina istina: koliko je Sveti kralj (knez) Vladimir srbova' ili bio Srbalj? Nije nimalo, Katunjaninu, ali nimalo! Ni on, ni Vojislav, ni Mihailo, ni Bodin (+ još 6 kraljeva iz dinastije Vojislavljevića)! A, đe ti je srbaljstvo u Duklji od 600-e godine do cca 1200. i Nemanjića?! Nema ga! A, đe ti je srbaljstvo u doba svijeh Balšića? Pa Crnojevići! Pa, 200 godina vladikata! Nema srbaljstva u nesretnjoj Crnoj Gori! Mlogo su mi nešto ponešen za nežnavenošću i srbaljstvom! Može lako bit da si ti porijeklom iz Hercegovine, pa "projektuješ" samoga sebe! Poznato je to u psihologiji! A, i ne zaboravi Duklja i Travunija su bile dvije države i dva naroda! I Porfirogenit ti tu može pomoć, a ne nametnute ti podvale i uvezene lažavine!
Mihailo,Bgd

20. 11. 2019 - 12:41

Bravo Ćosoviću! Ovaj KATUNJANIN citira pristalice tzv. SRPSKE VJERE koju je silom nametnula dinastija Nemanjića. Srbi i danas nijesu načisto šta čini suštinu nacije. Često im suštinu čini SLAVA , VJERA i JEZIK to nije odlučujuće kad je u pitanju NACIJA. Ima mnogo primjera u svijetu iste vjere i jezika a različitih nacija (najbliži su nam Austrijanci i Njemci). Iz CG treba konačno razobličiti istorijski balast i infektivne posledice koje je ostavila nametnuta nepostojeća "SRPSKA" vjera u CG.
Roki

20. 11. 2019 - 17:58

To nije tačno, uopste to nije rekao, obična laž
Gost

20. 11. 2019 - 09:50

A tebi srećan Sveti Sekula Drljević i Milovan Đilas.
Pasadjir

20. 11. 2019 - 10:53

Fala ti komsjina ajde i od srbalja nesto ljucki da se cuje a da urade tesko
Ćoso Ćoso

20. 11. 2019 - 09:54

Svako grčko ostrvo ima svog sveca i zaštitnika kojeg proslavljaju ali to nije isto što i slava Ćosoviću, kao i Nikoljdan kod Albanaca što nije slava. Namerno mešaš pojmove. Slava je karakteristična za familije, nije vezana za geografiju.
Cole

20. 11. 2019 - 18:05

Coso# Ne slušaj popove- ove tvoje- slava nije slavlje na koje dovodite harmonikase i muziku Slava je samo nastavak mnogoboznih plemena koje su trebali ubijediti da samo u jednog vjeruju. Ali to je bilo tesko pa su im dali da uzmu jos jednog da mu se mole. A MORAŠ VJEROVATI I SLAVITI SAMO JEDNOG BOGA ,UKOLIKO SI HRISCANIN
Bijeli Pavle

20. 11. 2019 - 11:07

Svi nedosanjani veljesroski snovi su generisani na slavama devedesetih godina .I danas to traje srbalji se naiju napiju i balnezgaju o laznoj istorini bez idje slavnoga dana
vrati se dedovini pare kvare

20. 11. 2019 - 11:59

Fala Coso Srbine iz Foce ! Takodje ako slavis !
Vuk od ROVACA

20. 11. 2019 - 15:49

"4) Što je Sv. Nikola slava mnogih crnogorskih plemena, pa bi to moglo podsjećati Malisore na srodstvo sa Srbima... " Kako Vam je samo ovo promaklo nije mi jasno. Odlomak sa slike iz Jovićevićevog teksta (Na koga se pozivate u objavi) više nego jasan šta smo i ko smo. Pa vi pričajte šta god isti smo ljudi ista nacija srpski pisemo i zborimo. Dosta je sto nam je Njegos ostavio da se na njega ugledamo - imamo na koga. A ima ih još dosta samo otvorite oči. Što se ne nađe neki da Njegosu Danilu ili Nikoli prosipa priču o naciji crnogorskoj no se sad sjetiste komunjare. Veliki pozdrav sami sebe demantujete. P. S. Karađorđevoj porijeklo vodi iz Klimenta jer su "pobegli od krvi" tamo a došli su iz Vasojevića a prije Vasojevića iz Ubli a prije toga iz Rovaca to je to što se zna i što je nauka potvrdila.
Дарко

21. 11. 2019 - 12:00

Vjerovatno ste vi,novopečeni crnogorci, pali s Marsa ,pošto 'oćete pošto poto da se otarasite svoga porijekla! Stalno neke nove "činjenice" vadite,ne znate ni sami odakle. Slavite li uz Miraša? Reče pravi Srbin jednom:" Ko se stidi svoga porijekla,rđa bio dovijeka!"
Gajo

20. 11. 2019 - 00:37

Slave niti su srpski niti su pravoslavni obicaj.Slave se slave jos od vremena kad je stanovnistvo na teritoriji Crne Gore bilo vecinski katolicke vjere i dan danas katolici u Crnoj Gori imaju slave i ja svake godine idem kod mojih prijatelja katolika na slavu.
Grbalj

20. 11. 2019 - 09:43

Slava je iz doba prije hrišćanstva kada se vjerovalo u Slavenske Bogovi na ovim prostorima, otud i naziv Slava - Sleven. Nešto što su ranohrišćani nazvali Paganizam ustvario je bilo vjerovanje Slavena na ovom području.
Gost

20. 11. 2019 - 10:14

Gde si onda slave Slovacima, Česima, Rusima?
gost

20. 11. 2019 - 13:08

I prije Slovena se vjerovalo u nesto na ovim prostorima. Nijesu to Sloveni donijeli. Uostalom, zasto Cesi/Slovaci/Poljaci/Ukrajinci/Rusi nemaju slavu? I oni su Sloveni, malo je vjerovatno da se kod svih njih to izgubilo samo kod Juznih Slovena opstalo?
Gajo

20. 11. 2019 - 13:46

[email protected] se ne bih slozio sa tobom da slave vuku korjene od slovena jer oni nemaju slave.Narod na prostoru balkana kad je uzimao hriscansku vjeru uzimali su slovenksa imena jer su biblije bile na slovenskom jeziku.Ne kaze se dzabe da je neko BLAGOSLOVEN!!!!!!
Role

20. 11. 2019 - 18:12

Gajo, tacno je opisao da su nastale uslijed mnogobozja, ali mislim da treba ljudima objasniti da postoji samo jedan Bog i njemu se samo klanjati i vjerovati. Slave su samo nastavak plemenskih obicaja da vjeruju u vise bogova
Realno

20. 11. 2019 - 20:40

Covjek treba da vjeruje u ono sto on zeli a ne u nesto sto mu drugi namece.Svi ljudi su vjernici jer svi u nesto vjeruju i svi imaju svoja gledista na neke stvari.Ateisti vjeruju da bog ne postoji sto znaci da su i oni na neki nacin vjernici.Bitno je da je covjek dobar i da ne cini nikakvo zlo,sto ce ti neki vjernik koji ce ti neko zlo napravit.Imaj svoju vjeru i postij tudju,ako neko hoce da te ubjedi da je nesto u sto ti vjerujes neispravno to je znak da te ne postuje takvog kakvog jesi i izbjegavaj takve osobe.
др Милан Лекић

22. 11. 2019 - 21:20

Гајо, "српска слава" је 2014. уписана на УНЕСКО листу свјетске нематеријалне баштине. Као и "српске гусли"...
др Милан Лекић

22. 11. 2019 - 21:18

@Гајо - ако је то историјска истина, како се "српска слава" нашла на Светог Архангела Михајла 2014. године на УНЕСКО листи свејетске нематеријалне баштине...
Jer su ugrabili prvi

23. 11. 2019 - 13:09

Našla se jer je niko drugi nije prijavio.
Мирослав Ђукић

04. 12. 2019 - 09:40

Остали Словени славе имендан. Само Срби славе славу. И они што су некада били Срби, неки од њих, славе славу. Свако има право да промени националну припадност, то му нико не оспорава. Може и да промени славу, или да престане да слави своју породичну славу. Да преправља историју, да би он у њој ретроактивно био нешто друго - не може. Чињенице су добро познате.
Vojo

20. 11. 2019 - 01:26

Ne sretoh ni jednoga na Cetinje da slavi slavu osim par SPC popova i nešto lokalnih Srbalja.Kad Cetinjaninu tvrdom Crnogorcu spomeneš slavu bogomi možeš dobit po tamburi da te ni rođena majka ne prepozna.
Rade

20. 11. 2019 - 18:15

Vojo , mozda oni vjeruju samo u jednog Boga ,kako treba da rade i svi ostali hrišćani. Čitaj bibliju i vidjet ces da se ljube ikobe i razni sveci, samo hedan i jedini ,sve drugo su pagani
L Dabanović

20. 11. 2019 - 02:26

Pa ovi dana[nji Srbi otrcana srpstva Srbije (potomstvo petovjekovne raje/mileti) žive već 2 vijeka u imenu pokojnog naroda- Srba.A svako zna i istorija pamti da su s Turcima uništili Srbe i s Turcima im srpstvo,crkvu i pravoslavlje otrcali.Da im je išta čojsko,istinsko i ljubav prema pokojnim Srbima ostalo-ne bi im ime nosili da se pokojnim Srbima i danas kosti u grob prevrću ko im ime nosi i njihovim svecima i viteštvom se kiti.Pa još kad kad ih čuješ đe zbore 'naša su tri prsta,nova godina,slave....' postaju gadniji i od svah vrsta ljigavca i smrada.
др Милан Лекић

22. 11. 2019 - 21:28

"Слава - дио српског националног идентитета", уписана је на Светога Архангела Михајла - заштитника фамилије Немањића и њихових непосредних предака Војислављевића - на УНЕСКО листу свјетске нематеријалне баштине, баш као о српске гусли"...
Станислав

20. 11. 2019 - 03:53

Оно што овдје није наведено је да муслимани и католици Албаније сјеверне славе славе по старом,православном,јулијанском каледнару или су бар славили док није искорјењено усљед даљег однарођаања.О томе пише Јастребов а Спиридон Гоп.да Бугари код мк искорјењују славу.Ђоко Дабовић о томе да су Шестани до 1865.славили славе по старом календару и иали светосавски пост.иако католици,тј покатоличени.јасно је ко су раније били и ко су реално.
ABC

20. 11. 2019 - 09:04

Niko, Stanislave, NE SPORI DA SU SE U CG SLAVE SLAVILE PO STAROM KALENDARU. PO STAROM KALENDARU SE SVE OBILJEŽAVALO, do usvajanja Novog kalendara. I Rusi su tako radili.
Stanislav

20. 11. 2019 - 11:45

Da,. Niko ne spori.ali niko i ne navodi po kojem koledaru su se slavile kod poarbanašene plemena kao i u Dalmaciji.
GRAĐANSKI

20. 11. 2019 - 11:01

Veliš: "... иако католици,тј покатоличени.јасно је ко су раније били и ко су реално." A, ko su ranije bili? Ko su bili realno? Što želiš na iśno nedorečen način "provuć"? Pitamte još: A, što su prije (toga tvojega) popravoslavljenja bili? Evo ti odgovora: katolici!
Станислав

20. 11. 2019 - 15:10

Ајнхард у Далмацији наводи Србе 822.г. дакле Срби свакако, а вјерски како када и како ко. Било је периода и под Цариградом да су православни и под Римом. Свакако су и Рим и Цариград ту окупатори,имамо ми своје Светосавље а оприје тога скитско славенско сарматску цркву. Светосавље је само наставак те народне цркве.
Yebo

20. 11. 2019 - 19:14

Rajnhard nije bio istoričar kao ni Ćosović. Rođen je u Njemačkoj a bio je monah i sluga Karla Velikog. I sad, njemu, Vuku Karadžiću, Sarajliji, Filipu Višnjiću... i sličnima koji nijesu bili istoričari treba vjerovati.
Станислав

20. 11. 2019 - 20:36

Није само он то нвео но је и са истока,Ромејима су синоними Србија и Далмација,Срби и Далматиници...
Uvijek je bilo ajvana

20. 11. 2019 - 21:53

Zamisli, danas vele da su Crnogorci Srbi, da su Makedonci Srbi...
др Милан Лекић

22. 11. 2019 - 21:34

У право сте Станиславе, то су историјске чињенице које Срби-католици, што би да се зову Хрвати, нису могли 200 година девалвирати...
Anagustum

20. 11. 2019 - 04:14

Ovo je jedina istina. Sve ostalo su izmishljotine nasijeh susjeda sa sjever istoka.51017 Srpska etnoistorija je bajka: Srbi su mlad narod koji je star 2 vijeka, to je konglomerat etničkih grupa koji je uzeo ime Srbi po nekim Slovenima iz srednjeg vijeka, 90% predaka današnjih Srba do prije dva vijeka se nijesu u narodnosnom smislu izjašnjavali kao Srbi, nego su se deklarisali kao Bugari ili Makedonci, Crnogorci, Vlasi, Romi.
Кочијаш

20. 11. 2019 - 08:22

Ne mlati
Svet

20. 11. 2019 - 11:37

Avetinjo ili bolje tikvo bez korjena. NIKAD novine nisi procita a kmoli knjigu.
GRAĐANSKI

20. 11. 2019 - 11:26

SJAJNO! BRAVO!
Usnio sam sanak

20. 11. 2019 - 04:54

Zamišljam kako bi to bilo da pop Miraš reže slavski kolač kod Mila na Aranđelovdan(slava svih Čevljana) a Milo cio dan peka prasiće i jaganjce na ražnju dok je Lidija spremala sarme i kuvala čorbu.A na slavu mu došli Duško i cio vrh DPS-a,Darko Šuković,Dejo Savićević,Dragan Bokan...Gosti popili koju više pa zapjevali:Od Topole pa do Crne Gore svud je Nato straža đenerala Blaža!
ABC

20. 11. 2019 - 09:07

Usnio sam sanak...da smo POČINULI OD POSRBICA. SAN CE SE OSTVARITI, BOG JE VELIKI!
Оља

20. 11. 2019 - 23:38

Па, лепо. Настави да сањаш како си починуо од "посрбица"..... Неће да ваља ако се пробудиш. Мокар, а грозни Срби још увек ту око тебе. У својој а не твојој кући. Није здраво ни за тебе а ни за друге који гајите толику антипатију према Србима.... Ми смо овде свој на своме вековима, нисмо узели туђе. Никад то не заборави. Још једна чињеница држава Црна Гора је призната у време када је њен суверен био Србин. Ко ли га превари да се " посрби", где тад беху твоји преци да му очи отворе?
Cevljanin

20. 11. 2019 - 06:24

E f jedne
Putnik namernik

20. 11. 2019 - 06:52

Absolutno podržavam gospodina Cosovica. Takođe bi želeo da dodam da svi narodi na ovom svetu imaju tradiciju koja je većinom zasnovana na bajkama a da su stvarne tradicije kladifikovane kao bajke. To je jedna grandiozna zamena teza sa odredjenom konspiracijom u pozadini. Pa onda neka neko kaže da ne živimo u bajci! :)
lolo

20. 11. 2019 - 06:57

Trbate zvat ovoga Lekovica i pitat ga za komentar na ociglednu laz koju je javno iznio na tv, Zato su i istrajni jer im niko ne staje na crtu. Maligdno tkivo Balkana, klerofasisticka SPC
iko

20. 11. 2019 - 06:59

Da li ce iko ikada konacno objaviti porijeklo bratstava u CG? Potkrijepljeno cinjenicama i znanjem, izgleda da se tog posla niko ne smije poduhvatiti.
niko iko

20. 11. 2019 - 14:49

ne smije. Recimo, ti se prezivaš Pekić, i veljesrbin si. Onda ti istoričar dokaže da si Pekaj. I, što sad?
fiko

20. 11. 2019 - 17:26

imas porijeklo prezimena na http://www.montenegro.org.au/prezimena.html
Тотo

20. 11. 2019 - 08:10

Не би се ови са севера Албаније и из Малесије радовали када би сазнали зашто славе славу.
ljiljak

21. 11. 2019 - 08:58

na severu albanije znaju. jedino ovde vidim da masa ljudi pojma nema i da im je mrznja prema svom poreklu mozak pojela.
peda

23. 11. 2019 - 10:24

Albanci su ovdje prije slavena, a ortodoksna vera je preuzeta iz vizantije. Za one koji razumeju dovoljno.
GNK

20. 11. 2019 - 09:02

S obzirom da autor nije istoričar ima pohvale za trud i rad.Ko nije srbin neka ne slavi i može se i pokatoliciti jer su ih Nemanjići popravoslavili.
GRAĐANSKI

20. 11. 2019 - 09:42

Samo sporad konstatacije: preci su ti, priđe toga čina Nemanjića - zadugo bili katolici, tj. - si bio katolik!
Maj bruder Pera

20. 11. 2019 - 14:30

Stefan Nemanja je bio katolik, Vukan isto...
GRAĐANSKI

20. 11. 2019 - 18:06

Da, da - ali, liše konstatacije moraš precizirat ili objasnit okolnosti sporad kojijeh su bili-postali katolici. To dosta mijenja suštinu i ne ide ti na ruku!
Оља

20. 11. 2019 - 23:42

И шта онда. Био. И твоја је мајка некад била девојка. Сад више није. Можда мислиш да је било боље да није променила статус?
GRAĐANSKI

20. 11. 2019 - 09:05

Ja ću se danas ovđe zagovoriti u vezi sa jezikom! Pomeđu više stotina ''uvezenijeh'' riječi iz Srbije tokom 20. stoljeća (koje su nam ''putom'': TV, udžbenika, prijevoda svjetskih klasika i slično, stripova, nazivala (ponajviše) prehrambenih proizvoda po trgovinama, ... - uništile crnogorski jezik), iz teksta ističem: Jovićević veli: ''praznuju'', a Lekići veli: ''slave''! Mimo teksta, primjerice radi, još samo nekoliko primjera(h): ni ovi put se neću mainat onoga: ''što'' i '' šta'', ''nijesam'' i ''nisam'', a u knjizi umrlih mojega plemena Građanskog od 1878. do 1931. redovito stoji napisano da je neko umaro ''od naravne smrti'', dok (već) iz doba divnijeh Karađorđevićah i ''jezičkog'' upliva iz Bijeloga grada u svakojojzi rubrici neizbježno stoji: ''od prirodne smrti'', i - ostade ''usvojeno'': ovo tuđe! Na velju našu žalost - opetujem - na stotine riječi su ''usvojene'' i mi se danas ovim uvezenim riječima (ka da nećemo) sprdamo sa sobom i sa našim precima. A, teke mladež naša!!!
Mrgud

20. 11. 2019 - 13:35

Frljaš se sjezikom a padeže ni ne poznaješ a još bi da i nas nešto naučiš?
GRAĐANSKI

20. 11. 2019 - 13:59

Nekako mi se gubi energija objašnjavajući tebE, ali, evo, kad već nijesi skonta': To činim namjerno, tj. postupam onako kako su nam preci činjeli. I Njegoš je koristio 4 padeža dok mu je Vuk S.K., na svoju ruku i na prevaru - podvalio mijenjajući mu u BeČ rukopis prije štampe!
GRAĐANSKI

20. 11. 2019 - 14:53

P.S. I ja griješim: na PRIJEVARU! Na PRIJEVARNI način!
sreten

20. 11. 2019 - 09:06

ovi Servi ce izgleda zadovijeka o poreklu kada to ima kakve veze sa zivotom......SPC oce da uzme tudje imace i pare to vi je sva prica a ovo sto cine ravnogorci i oosrbice je samo kamuflaza naravno placena..... no ima le nacina da se zabrani ovi in sa 4 s jer zabranjuje ucesce svime koji ne mrze CG... valjda i za haos postoje neka oravila.... e bogomi Bucko ne da ako neces da psujes nekoga i radis protiv CG..... cim smo poceli iznosit stvarne cinjenice Bucko bllokira ucesce... pozivam nadlezne da ovo ispitaju i blokiraju njegov fasisticki rad
Freeman

20. 11. 2019 - 09:25

G. Ćosoviću ubiste se da dokažete nemoguće.Hrvati sa primorja koji slave krsnu slavu su pokatoličeni Srbi iz Banjana i Hercegovine.Mnogi od njih su zadržali prezimena.Slično je i sa Malisorima,koji su se miješali sa srpskim stanovništvom i koji su preuzeli neke srpske običaje.Ali,vi imate cilj da dokažete da Crnogorci nijesu etnički Srbi ,i sva vaša pisanija je podređena tome.Ako hoćete da stvarate novu naciju u Crnoj Gori onda su to milogorci.Tu imate šansu.
ISTINA

20. 11. 2019 - 10:29

Ti, već kako se zoveš, srbijanac iliti pop srbijanske sekte, svi na području Crne Gore i dijela Albanije su bili katolici, pa tako i u crnogorskom primorju. Tako da joped prosipate LAŽ, jer mi pravoslavci u Crnoj Gori smo promijenili vjeru i prešli smo iz katoličanstva u pravoslavlje.
Pograd

20. 11. 2019 - 13:42

Ako misliš da je tako a ti se vrni tamo,doćemo ti još i na slavlje
Prele

20. 11. 2019 - 13:40

Upravo tako Freeman. Da hrvati ili albanci slave slavu slavili bi svi hrvati ili albanci a ne samo 5% poarbanašenog i pokatoličenog življa. Ćosović je očigledno čovjek za posmatranje, ovakvi tekstovi su apsurd
Prelević

20. 11. 2019 - 14:35

Kuči su Albanci, a do sredine 17 vijeka su bili katolici. Ti sad za sebe možes zborit i da si Šveđanin.
Станислав

20. 11. 2019 - 15:12

Кучи су неки покатоличавани па их цт митр враћа у светосавље. Тако су и Будвани прешли на ркц у 16. вијеку.
fiko

20. 11. 2019 - 17:29

prelevici su kolko znam i kolko stari pricaju preletacevici sa . mijenjaju vjeru svako malo ako imaju koristi. Jedan mi e sam pricao da su bili muslimani pa presli u pravoslavlje . ono krst nase a krme preda se .
Serdar Krsto

21. 11. 2019 - 06:29

Napišite svetosavci čija je bila Crkva na Prevlaci kod Tivta prije dolaska okupatora Nemanjića Koji sve porušiše osim Kotora njega je samo zapalio da se zatre kultura i vjera koja je bila prije Nemanjića Napišite svetosavci čija je bila Crkva u lastvu grbaljsku prije 1500 godina slavite a ne spominjete čija je bila.
Janica Matova Beograd

20. 11. 2019 - 09:27

Ovo su skribomanske gluposti ,Ko slavi ili ne slavi slavu ne dokazuje ništa,pripadnost različitim konfesijama može činiti ista nacija ili pripadati istoj konfensiji mogu pripadati različite nacije.Koliko katoličanstvo čini različitih nacija!?Albanaca ima sve tri vjere a svi su Albanci.Onaj ko zaokruži teritoriju i stvori državu ,izgradi institucije je nesporno nacija.Na Balkanu su mnogi slovenskog porijekla ali vremenom su se formirale nacije.Najstarija nacija je crnogorska jer Crnogorci su imali hiljadu godina svoju državu a sami tim i paralelnu istoriju!
doktor

20. 11. 2019 - 11:33

Moze li neki istorijski izvor da potvrdi tezu da su Crnogorci najstarija nacija. Ako moze, da nije od domacih istoricara sa prostora bivse Sfrj. Njima nista ne verujem. Rim ne pominje Crnogorce. Franacki zapisi takodje. Ni kasniji mletacki period, ni Turci se ne secaju takve nacije. Oni su ih zavodili kao Srbe, verovatno pod uticajem fantoma Sime. Cekala se Austrougarska i docekala.
Što se ne pogrči?

20. 11. 2019 - 13:55

doktor, što te briga za Franačke zapise i slično, kad si Srbin postao na popisu 2011. godine? Što se ne izjasni kao Grk, pa bi mogao da kažeš da ti je nacija stara 3000 godina?
Dr.

20. 11. 2019 - 15:59

Doktor je ko sto sam ja astronaut.
PS

20. 11. 2019 - 12:11

Albanci imaju sve tri vjere ISTINA. Janice Albanci su formirali naciju na JEZIKU ne po vjeri, izuzetno pametno i uspješno. Zar ne shvatate da BG na čelu sa sPC asimiliraju Crnogorce ne samo vjerski nego i preko udžbenika. Crnogorski nazivaju nekulturnim seljčkim jezikom, da bi djeci ogadili jezik predaka jer ih taj Crnogorski jezik ne čini serbima..
Janica, IQ koliki ti je?

20. 11. 2019 - 13:57

Janice, ne baš odviše inteligentna, ti misliš da treba pustiti srpske popove da slobodno posrbljavaju, i nikako ne treba odgovarati. Samo ćutati na srpsku propagandu? To ti je taktika?
Justicia

20. 11. 2019 - 09:40

Idem i dalje na slavu kod prijatelja na Grude kao što sam isao i prije onog odvratnog rata, mojo prijatelji su iz Konavala a dalekim porijeklom sa Ostrava Hvara
Freeman

20. 11. 2019 - 09:55

G. Ćosovići ,stav da su Srni mlad narod koji je star dva vijeka,ne zaslužuje komentar.SPC slavi osam vjekova postojanja.
Bodin

20. 11. 2019 - 14:06

[email protected] sto je interesantno Freemany na baterije moji su slavili slavu i za vrijeme komunista a moje komsije velikosrbi su poceli da slave devedesetih godina i sad drugima govore o obicajima i kako se slavi slava.Mora da si i i od tih novopecenih slavljenika.
Freeman

20. 11. 2019 - 17:28

Bodine,grijesis nasa porodica je uvijek slavila Bozic,Vaskrs i Krsnu slavu pa i u vrijeme socijalizma.Znam da su poceli da slave oni koji to nijesu decenijama cinili i koji su slavu pretvorili u krkanluk.Slava je ipak mnogo vise od toga.
Rade

20. 11. 2019 - 18:22

Freeman= bez obzira na Cosovica, da li ti stvarno i dalje vjerujes Spc,njihovim datumima ,slavljima itd?? Ako stvarno vjesrujes ti si fenomen, zapravo samo si obični navijač, kao na stadionima ,nažalost. Čitaj ,de dozvoli im da od tebe prave zombija- imas svoju glavu
Srba

20. 11. 2019 - 11:08

Došli na Balkan Srbi i Hrvati, a ovde nazivi istoričari komentatori provokatori tvrde da Srbi i ne postoje, kako sam se slatko nasmejao auuu šta je ovo
89487

20. 11. 2019 - 11:36

Da li Milogorci slave Slavu,ili su sa istoriom raskrstili jednom za svagda?
Vukoje

20. 11. 2019 - 13:48

Slave slavu, ukrali su slavu od Srba
ja Srbin sve zivi istin

20. 11. 2019 - 12:13

Moj Shoku Deda Albanac iz Kosova Republjik ali katoljik me zvao na svoju slavu Svetoga Nikolu . Tako da to znam iz prvi ruka .Ne mi treba Coso iz Foca BiH.
Gedžo

20. 11. 2019 - 14:45

potomče onog koji je začet po osnovu begovog prava prve bračne noći, katoljik te zvao u Kosovo Republjik ali ti u "svetu srpsku zemlju" više ne smiješ pepeljit.
Znaju ljudi mali je svijet

20. 11. 2019 - 12:55

Mozda mi vi talijanski zeljenasi i Coso Srbin izFoce necete vjerovat ali ja imam jednog prijatelja Albanca koji me molio kao boga da mu donesem nedjesa vasara subaru i kokardu . Veli milije ga mu nema od Draze i sad bi posao u cetnike kad bi moglo . A Coso krije da su mu svi tamo bili .
Vukoje

20. 11. 2019 - 13:52

Miroslav je još prije rekao da je porijeklom neđe iz Albanije tako da to da je iz Foče pada u vodu
Otac Risto

20. 11. 2019 - 14:11

Od @Freemana, @Srba, 89487, @ja Srbin sve zivi istin, @Znaju ljudi mali je svijet, xaxaxaxa do zadnjeg, koje pometine bez i malo MOZGICA.
Baranin

20. 11. 2019 - 14:46

Koliko je ovaj opcinjen Srbima...Kao sto postoje latentni homoseksualci...tako mislim da je autor ovog teksta latentni Srbin
Uhljeb

20. 11. 2019 - 15:53

Vrlo vjerovatno, negdje duboko u duši on to zna. Ali takvi su najgrđi. Još ako si dokon ko on pa mlatiš praznu slamu eto ti uhljebljenja
nije latentni

20. 11. 2019 - 16:32

no prodani i to jeftino
-

20. 11. 2019 - 15:57

Porazavajuca je cinjenica da na ovakvu temu imamo 70 komentara, a za neke vitalne iz 21-og vijeka po nekoliko. Recimo pritisci na CG metodama specijalnih ratova, EU, NATO, ekonomija, pravna drzava ...
Uzasan soj

20. 11. 2019 - 16:01

Kako mozete polemisat sa ovom cetnicijom iz CG. Goreg naroda na planeti ne poznajem ukljucujuci ostatak Srba. Bavite se necim pametnijim ljudi moji, ne silazite na njihov nivo
Goran

20. 11. 2019 - 17:56

Nažalost ,covjek je sve u pravu, prvo kako su nastale ,slave, pa zbog mnogoboznosti kojima smo pripadali, i ne slave samo Srbi slavu.Popovi vršljaju po CGori ,obmanjujući narod o istoriji i porijeklu. Narod ne čita,samo sluša ,postaje obični navijač, a ne biće koje rezonuje svojom glavom, tako imate masu zombija koji hodaju i urliču
Za To:

20. 11. 2019 - 18:08

Sve su vjere izmišljene da bi se MANIPUISALO narodom. Religija je GLUPOST i LUDOST! Narod je do te mjere zaluđen za religijom, da je spreman odreći se čak' i samog SEBE' zbog religije. ccc. Pa zar nam nije svima zajednički interes: NAPREDAK Ljuckog roda? Dosta više tih budalaština i sijanja mržnje -kako toboš nismo isti. Isti smo, nego šta smo! Religija je glupost koja nas zavađa i dijeli. I ja sam iz veoma' religiozne porodice. Kroz religioznost sam shvatio da nam je religija teret pod kojim nam pucaju mozgovi. Teret koji nam porodice uništava. Teret koji nas ograničava da slobodno mislimo i radimo. Kroz religiju nam se nameće neprirodan način života. I tako STREPEĆI da ne izgubimo (nepostojeći) zagrobni život, mi upravo izgubimo ovaj PRAVI i JEDINI koji nas je zapao, te ga proživimo u strahu i brizi za nametnutim budalaštinama. Religija i Nacionalizam, dva najveća Dušmanina čovečanstva. A mi za njima svojevoljno gubimo: slobodu, živote i jedni druge. UH UH UH...
Niksic

20. 11. 2019 - 20:07

sta je gospodin po struci , koje su mu reference . . .
Rade

20. 11. 2019 - 20:25

Ne sporiš da piše istinito, to je bitno.
Оља

20. 11. 2019 - 22:55

Уз извињење свим читаоцима, цео овај текст је једно големо с... Беспотребно цитирање разнородних текстова све у сврху убеђивања Срба да нису Срби. Остали и онако знају да нису Срби и нико их у супротно и не убеђује.
др Милан Лекић

21. 11. 2019 - 00:13

Желим да вјерујем да сте срећан човјек, јер славите славу патрона предака, као и саме светородне лозе Немањића – Светог Архангела Михајла. Чини се да Вама није познато да је "српска слава" уписана на листу нематеријалне светске баштине...
Gajo

21. 11. 2019 - 11:39

Dr Milan [email protected] pravu ste gospodine Lekicu slave vuku korijene od Nemanjica a kasnije je sirio taj obicaj car Lazar kad je prolazio kroz Crnu Goru i tom prilikom je osnovao vec postojecu crkvu pa je poslije toga nastavio svoje hodocasce u disneyland.Tamo je Mickey Mouse presao u pravoslavlje i od tad slavi arandjelov dan.
ljiljak

21. 11. 2019 - 08:36

pa sto ne naoisete koja su to plemena na severu albanije i njihovo poreklo i onda ce sve biti jasno. mada je prilicno jasno i pvako. srecna slava svima koji slave
Мирослав Ђукић

05. 12. 2019 - 14:07

Зашто ми не објављујете коментар? Већина Словена слави имендан, а Срби славе славу. И неки од оних што неће више да су Срби.
Novi komentar