Abiznis
  • Portal Analitika/
  • Abiznis /
  • DRI: Revizijom pravilnosti su utvrđeni slučajevi neusklađenosti sa Zakonom o lokalnoj samoupravi u opštini Petnjica

DRI: Revizijom pravilnosti su utvrđeni slučajevi neusklađenosti sa Zakonom o lokalnoj samoupravi u opštini Petnjica

Opština takođe,  nije obezbijedila preciznu evidenciju prekovremnog rada uz odluku o uvođenju prekovremenog rada

DRI: Revizijom pravilnosti su utvrđeni slučajevi neusklađenosti sa Zakonom o lokalnoj samoupravi u opštini Petnjica Foto: DRI
Portal AnalitikaIzvor

Državna revizorska institucija je objavila Izvještaj revizije Završnog računa budžeta Opštine Petnjica za 2023. godinu, koji je dostupan na zvaničnoj internet stranici DRI, naveli su u saopštenju.

"Kolegijum DRI nadležan za reviziju Završnog računa budžeta Opštine Petnjica za 2023. Godinu, u sastavu Zoran Jelić (član Senata – rukovodilac Kolegijuma) i Nikola N. Kovačević (predsjedavajući Senatom – član Kolegijuma), izrazio je pozitivno mišljenje na finansijsku reviziju i negativno mišljenje na pravilnost poslovanja Opštine za 2023. godinu", kazali su oni.

Finansijskom revizijom Završnog računa budžeta Opštine Petnjica za 2023. godinu kako navode, utvrđeno je da su finansijski izvještaji za 2023. godinu sastavljeni u svim materijalnim aspektima, u skladu s važećim okvirom finansijskog izvještavanja i da su prezentovani na fer i objektivan način. 

"Revizijom pravilnosti su utvrđeni slučajevi neusklađenosti sa: Zakonom o lokalnoj samoupravi, Zakonom o finansiranju lokalne samouprave, Zakonom o poreskoj administraciji, Zakonom o radu, Zakonom o zaštiti i spašavanju, Zakonom o komunalnoj policiji, Zakonom o državnoj imovini, Zakonom o javnim nabavkama, Uredbom o kancelarijskom poslovanju organa državne uprave, Uredbom o naknadi troškova zaposlenih u javnom sektoru, Pravilnikom o načinu i rokovima za vršenje popisa imovine i obaveza za pravna lica, Pravilnikom o jedinstvenoj klasifikaciji račiuna za budžet Crne Gore i budžete opština i Uputstvom o bližem načinu rada radu trezora lokalne samouprave".

Opština nije izvršila popunu radnog mjesta kako kažu, iz kategorije visoko rukovodni kadar na osnovu javnog konkursa, već je imenovala vršioca dužnosti sekretara Sekretarijata za lokalnu upravu, čiji je status pet puta produžen. 

"Sekretar Sekretarijata za lokalnu upravu obavlja poslove rukovoditeljke za finansije i ekonomski razvoj, što nije u skladu sa raspodjelom poslova i radnih zadataka unutar Sekretarijata definisanim Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta. U vezi sa primjenom Zakona o upravljanju i unutrašnjim kontrolama u javnom sektoru, Opština nije: uspostavila unutrašnju reviziju, sprovela proces upravljanja rizicima, izvršila razdvajanje odgovornosti lica za odobravanje, ovlašćivanje, evidentiranje i kontrolu. Skupština Opštine nije donijela program razvoja sistema zaštite i spašavanja na teritoriji Opštine što nije u skladu sa Zakonom o zaštiti i spašavanju".

Kvartalni izvještaji nijesu shodno važećem Pravilniku dostavljeni Ministarstvu finansija, kako su istakli, dok javne ustanove formirane od strane Opštine nijesu dostavljale mjesečne finansijske izvještaje Opštini. 

"Završni račun budžeta Opštine Petnjica za 2023. godinu ne sadrži priložene finnasijske izvještaje privrednih društava, ustanova i drugih pravnih lica. Opština nije u potpunosti ispoštovala rokove za proces planiranja određene Zakonom i Procedurom za planiranje budžeta. Opština je u 2023. godini donijela 8.529 rješenja o porezu na nepokretnost, dok 39% donesenih rješenja nije uručeno obveznicima".

Služba lokalnih javnih prihoda nije sprovodila kako su kazali,  postupke prinudne naplate poreskih potraživanja, donoseći zaključke i rješenja o prinudnoj naplati poreskih obaveza, kao i upis hipoteke na imovinu poreskog obveznika. 

"Opština nije obezbijedila preciznu evidenciju prekovremnog rada uz odluku o uvođenju prekovremenog rada. Interne procedure o službenim putovanjima u zemlji i inostranstvu i Uredba o naknadi troškova zaposlenih u javnom sektoru se nijesu u potpunosti primjenjivale. Ostali transferi institucijama planirani su u iznosu od 244.000,00€, dok su realizovani 113,49% u odnosu na plan. Za prekoračenje od 13,49% (32.903,73€) predsjednik opštine nije donio Zaključak o preusmjerenju sredstava, što je u suprotnosti sa Zakonom o finansiranju lokalne samouprave. Opština je, shodno Odluci izvršila isplatu mjesnim zajednicama u iznosu od 56.299,45€, o čijoj namjenskoj upotrebi nijesu informisale Skupštinu, a iste su bile u obavezi najmanje jednom godišnje".

Kapitalni izdaci planirani su kako navode,  u iznosu od 1.494.000,00€, dok su realizovani tokom 2023. godine u iznosu od 15,44% u odnosu na plan, što ukazuje na slabosti u planiranju navedenih izdataka. 

"Opština nije donijela Interno uputstvo zablagajničko poslovanje, kao ni Odluku o određivanju blagajničkog maksimuma. Shodno važećem Pravilniku, Opština ne vodi evidenciju pokretne i nepokretne imovine na modifikovanoj osnovi, odnosno na klasi 0, i nije uspostavila elektronsku evidenciju osnovnih sredstava Opštine. Opština nije imenovala za obavljanje poslova javnih nabavki novog zaposlenog. Izvještaj se dostavlja na upoznavanje Skupštini Opštine Petnjica, Ministarstvu finansija i Ministarstvu javne uprave, kao organima koji vrše nadzor nad radom lokalnih samouprava, Odboru za ekonomiju, finansije i budžet Skupštine Crne Gore i Zajednici Opština Crne Gore".

Opština Petinjca, kao subjekt revizije je dužna kako kažu, da do 22. novembra 2024. godine dostavi DRI Plan aktivnosti za realizaciju datih preporuka a do 22. aprila 2025. godine Izvještaj o realizaciji preporuka.

Portal Analitika