“Ekstremni primjeri su slučajevi kolega Milana Popovića i Filipa Kovačevića, koji su na neprimjeran način ’šikanirani’ i čak izopšteni iz obavljanja dijela svojih radnih zaduženja“, navodi se u saopštenju dostavljenom agenciji MINA. U FUPI-u smatraju da je veliki broj i ostalih pojedinaca marginalizovanih širom Univerziteta, samo zato što nijesu sljedbenici zvanične politike ili njihovih „timova na terenu“.
„Pojavom novih univerziteta i fakulteta u Crnoj Gori, protiv čijeg postojanja Forum nema ništa protiv, evidentan je opšti trend marginalizacije državnog Univerziteta“, kaže se u saopštenju. To se, kako se navodi, manifestuje smanjenjem finansijskih sredstava koje država opredjeljuje za sve razuđeniju mrežu fakulteta i studijskih programa. „Nepostojanje interne i eksterne evaluacije neminovno se odražava na kvalitet visokog obrazovanja u Crnoj Gori, pri čemu se kvantitet ne smije uzimati kao mjera kvaliteta“, smatraju u Forumu.Formalni zahtjevi, kako tvrde, treba da budu podređeni suštini, kako bi Crna Gora bila društvo obrazovanih pojedinaca a ne poluobrazovane kvazielite.
Učesnici „Novogodišnjih razgovora“ potencirali su potrebu da se konačno donese Strategija visokog obrazovanja, i da se u okviru nje precizno definiše pozicija državnog Univerziteta kao i ostalih subjekata visoko-obrazovnog procesa. Naglašeno je, kako se navodi u saopštenju, da je paralelno sa procesom centralizacije Univerziteta akademska zajednica isključena iz ukupnog akademskog života, pri čemu je zahtijevano da ona punopravno učestvuje u osmišljavanju svih propisa, odluka i budućih zakonskih rješenja.
„Posebno je izraženo nezadovoljstvo nespremnošću državnih organa i ostalih nadležnih da u savjete za visoko obrazovanje i za nauku, Senat univerziteta i druga tijela, imenuju predstavnike FUPI-a, kao referentne nazavisne profesionalne organizacije, iako je to uobičajena praksa u zemljama Evropske unije“, kaže se u saopštenju.Potenciran je i problem crnogorske naučne dijaspore, gdje se, kako se navodi, na sve načine izbjegava njivova reintegracija u obrazovni i naučni prostor Države.