Društvo

CGO: Vršnjačka edukacija kao odgovor na potrebe mladih

Da je vršnjačka edukacija odličan način za veće angažovanje mladih smatra Manja Perić, učenica Srednje ekonomske škole "Mirko Vešović" iz Podgorice

CGO: Vršnjačka edukacija kao odgovor na potrebe mladih Foto: CGO
Portal AnalitikaIzvor

"Po završetku Interkulturalnog kampa, koji je organizovao Centar za građansko obrazovanje (CGO), srednjoškolci i srednjoškolke iz različitih gradova sproveli su niz vršnjačkih radionica u Podgorici, Kotoru, Nikšiću i Plavu, obrađujući teme koje su ključne za razvoj mladih – od zavisnosti od kockanja, stereotipa i radikalizacije, do uloge autoriteta i prepoznavanja toksičnih veza", saopštila  je Marlena Ivanović, saradnica na programima u CGO.

Kako je kazala učenica JU Gimnazije Kotor Anđela Popović, radionica koju su organizovali u saradnji sa CGO pomogla je učenicima da razumiju opasnosti koje nosi dio aktuelnih problema sa kojima se suočavaju.

"Svi su aktivno učestvovali u diskusiji. Posebno sam zadovoljna što su na kraju sesije primijenili naučeno i spoznali opasnosti zavisnosti od kockanja kod mladih, što nam je i bilo u fokusu”, dijeli utiske sa radionice koju je držala Popović.

Da je vršnjačka edukacija odličan način za veće angažovanje mladih smatra i Manja Perić, učenica Srednje ekonomske škole "Mirko Vešović" iz Podgorice.

“Učenici su bili aktivniji nego na redovnim časovima – izražavali su mišljenje, trudili se da učestvuju i unaprijede znanje, uz izraženu želju za više ovakvih sesija. Kao predavači smo prezadovoljni, a ovo nas je dodatno motivisao da nastavimo sa edukacijom mladih o temama koje su često zanemarene,” rekla je ona.

Te radionice su izuzetno korisne i bilo bi dobro da ih je što više, jer podstiču razmišljanje o temama koje su često prisutne u društvu, kazala je učenica Gimnazije "Stojan Cerović" u Nikšiću Helena Vojvodić, i dodaje da se rijetko detaljno analiziraju u školskom programu.

"Kroz primjere radikalizacije i stereotipa iz prošlosti, mladi uče da ih prepoznaju u savremenom kontekstu i razvijaju prijeko potrebnu toleranciju i empatiju,” kazala je Vojvodić.

Sličnog stava je i Radojka Rajković, učenica SMS „Bećo Bašić“.

„Kao vršnjački edukatori, zadovoljni smo kako su radionice protekle – pokazale su da ovakav pristup ima dobar učinak na učenike. Ova iskustva nas inspirišu da nastavimo sa istraživanjem i aktivnim djelovanjem u pravcu rješavanja problema koje prepoznajemo u obrazovnom sistemu, jer želimo školu koja bolje razumije potrebe mladih“, istakla je ona.

Te radionice, kako se navodi u saopštenju,  su dio projekta SRCE: podrška osnaživanju i otpornosti mladih danas, koji sprovodi CGO, uz finansijsku podršku Delegacije EU u Crnoj Gori i kofinansiranje Ministarstva javne uprave.

Portal Analitika