Društvo

Program „Ka podržanom razvoju i inkluzivnim kompetencijama”, koji se sprovodi u saradnji UNICEF-om

Ministarstvo prosvjete: Dodatna stručna podrška djeci sa smetnjama i teškoćama u razvoju

U okviru Programa „Ka podržanom razvoju i inkluzivnim kompetencijama”, koji se sprovodi u saradnji sa kancelarijom UNICEF-a u Crnoj Gori, postignut je dogovor sa centrima za dnevni boravak, njih 11, kako bi se pružila dodatna stručna podrška djeci sa smetnjama i teškoćama u razvoju, saopšteno je iz Ministarstva prosvjete.

Ministarstvo prosvjete: Dodatna stručna podrška djeci sa smetnjama i teškoćama u razvoju Foto: UGC
Portal AnalitikaIzvor

Podrška se odnosi na djecu koja su uključena u redovan nastavni obrazovni proces u vrtićima i osnovnim školama.

Kako se navodi u saopštenju, Ministarstvo prosvjete uradilo je i smjernice o korišćenju lokalnih resursa za podršku zajednici.

“Nakon inicijalno sprovedene analize potreba, mogućnosti i opcija u centrima za dnevni boravak i urađenih smjernica organizovana obuka za centre za dnevni boravak na temu „Rana intervencija, intenzivna interakcija, asistivna tehnologija“ u RC “Kotor”. Nakon toga smo sproveli savjetodavnu obuku za profesionalce iz zdravstva (pedijatri, patronažne sestre) za ranu intervenciju u prostorijama RC „1. jun“”, ističe se u saopštenju.

Paralelno je, kako dodaju, sprovedeno savjetovanje za predstavnike komisija za usmjeravanje, centre za socijalni rad iz istih opština koje su uključene u program dodatne stručne podrške.

“Pomenuti Program se oslanja na rezultate Programa sprovedenog tokom 2021. godine, redovno praćenje potreba vrtića i škola, kao i preporuka Izvještaja o sprovođenju Strategije inkluzivnog obrazovanja za 2021. godinu, te Programu saradnje Vlade Cne Gore i sistema UN. Program je orijentisan ka promociji inkluzivnih vrijednosti i praksi na nivou škole, osnaživanju kompetencija profesionalaca u sektoru obrazovanja za individualizovane i inovativne prakse, te jačanju dodatne stručne podrške za razvoj životno potrebnih i praktičnih vještina u saradnji sa drugim sektorima”, navodi se u saopštenju.

Školama je preporučen model i realizovano je savjetovanje za uključivanje inkluzivnih mjera i aktivnosti u godišnje školske planove na osnovu primjene Indeksa za inkluzivnost.

“Urađen je model pristupačnog formata i sprovedeno savjetovanje za IT koordinatore svih škola sa ciljem da online sadržaje i radni materijal izrađuju na ovaj način”, zaključili su u saopštenju.

Portal Analitika