Direktor skole Mustafa Peročević, istakao je da je ponosan radom škole i uspjesima koje postižu, zahvalio se uz iskreno žaljenje zbog situacije u kojoj se cjelokupno društvo nalazi.
Osnovna škola “Blažo Orlandić” iz Bara počela je sa radom u drugom polugodištu školske 1972. godine, na osnovu odluke Skupštine grada (od 04.05.1972.) pod imenom ''Druga osnovna škola''. Škola je naslijedila prostor u kojem je do tada radila Gimnazija, školske 1972/73.
Škola je imala 26 odjeljenja, sa 730 učenika, 10 učitelja i 19 nastavnika. Skupština opštine Bar je 04.01.1978. godine donijela odluku da škola nosi ime narodnog heroja i prvoborca ovog kraja Blaža Jokova Orlandića.
“Škola se preseljena u novu zgradu, u centru grada, u kojoj i danas radi. Iste godine je ustanovljen i prvi put obilježen petnaesti april kao Dan škole. Sljedeće godine, 15.04.1979. zgrada škole je znatno oštećena u velikom zemljotresu, pa se nastava do sanacije zgrade odvijala u prostorima drugih škola u Baru. Iste godine, Škola je po treći put uzastopno proglašena za najbolju osnovnu školu u opštini. U junu 1980. godine završena je sanacija školske zgrade na Topolici i izvršena podjela ove škole na školu u Žukotrlici i školu ''Blažo Jokov Orlandić''”, navode iz uprave te škole.
Nakon toga škola nastavlja da postiže značajne rezultete, tako je 1982. bila predstavnik Crne Gore na ''Zmajevim susretima osnovnih škola'' u Subotici, 1983. je predstavljala Crnu Goru na Zboru pionira Jugoslavije u Sloveniji a 1984. je bila domaćin desetom, jubilarnom takmičenju ''Pokret-nauku mladima''.
“Nakon ovakvih rezultata, kolektivu škole je 04.03.1985.godine uručena nagrada ''Oktoih''. I nakon dodjele ovog najvećeg priznanja za jednu školu, učenici i nastavnici nastavljaju sa uspjesima”, navode u saopštenju.
Tako je školi, 1985.godine, za izuzetne rezultate na smotrama znanja ''Pokret-nauku mladima'', Savezni odbor za organizaciju takmičenja ''Nauku mladima'' dodijelio prvu nagradu, a naredne - 1986. školi se dodjeljuje nagrada ''Stana Tomašević Arnesen'' (za izuzetne rezultate u vaspitanju i obrazovanju mladih generacija) i ''Boris Kidrič'' (savezna nagrada za izuzetne rezultate na polju tehničkog obrazovanja mladih).
“Već naredne godine izlazi prvi broj školskog časopisa ''Val''. Kum časopisa je bio poznati pisac za djecu Dragan Radulović koji je napisao i tekst za školsku himnu. Na inicijativu naše škole, juna 1989. ustaljeno je opštinsko takmičenje u matematici za učenika od III do VI razreda. Kasnije je ova smotra znanja u matematici dobila ime po Aleksandru Acu Pavićeviću, koji je i pokrenuo ovu ideju”, ističu iz OŠ “Blažo Orlandić”.
I devedesetih godina prošlog vijeka Škola niže uspjehe, izdvojićemo neke: 03.05.1994. bili smo domaćini 25. jubilarnog saveznog takmičenja mladih matematičara Jugoslavije. Nakon višegodišnje pauze 1996. ponovo je pokrenut školski list ''Val'', zatim radio emisija na lokalnom radiju, ''Osnovac'' a kasnije ''Školsko zvonce'', 20.12.1996. RTS, redakcija dječijeg programa, emitovala je polučasovnu emisiju o našoj školi. Krajem devedesetih Škola je bila nosilac najznačajnijih projekata koji su bili polazna osnova za kasniju reformu škole.
“Tako je naša škole, odlukom Ministarstva prosvjete (1996.) određena za regionalni centar za implementaciju projekta ''Aktivno učenje/nastava''. Prvog septembra 1998.u školi je počela realizacija eksperimentalnog programa u razrednoj nastavi u okviru reforme školstva. Odlukom Ministarstva prosvjete i nauke, naša škola je određena kao jedan od 13 centara u Crnoj Gori. Značajni su bili i projekti ''Pasihosocijalna podrška djeci'', ''Prevencija narkomanije'', ''Kreativno rješavanje konflikata'' i mnogi drugi”, ističu u saopštenju.
I u novom milenijumu Škola postiže dobre rezultate. Pruža podršku učenicima koji pohađaju IS ''Petnica'', izdaje ''Godišnjak'' za učenike završnog razreda, sprovodi projekte: ''Zdravlje je akcija'', ''Indeks za inkluziju'', među prvim školama i radionice u okviru projekta ''Zaštita reproduktivnog zdravlja'', ''Eko reporteri'', ''Lego liga'', ''Operimo more'', ''Znam da se zdravo igram''...
Veoma uspješno se uključuje u projekat ''Demokratske radionice'', ''Vršnjačka meditacija'', ''Profesionalna orijentacija'', ''Preduzetničko učenje''. U Školiuspješno radi i ''Učenički parlament''.
“Jedna smo od četiri škole u Crnoj Gori u kojima se sprovodi projekat ''Moje vrijednosti i vrline'' kao i metode ''NTC sistema učenja''”, zaključuju iz OŠ “Blažo Orlandić”.